Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Ik ben net nieuw hier en was aan het bladeren door alle discussies. De reden dat ik op dit form zit is omdat ik echt meer informatie wil over de ervaringen van mensen die een borstvergroting hebben gedaan. 

 

Even een korte situatieschets.

Ik ben bijna 23 jaar, studerend en voel mij ontzettend onzeker wanneer het gaat over mijn borsten. Mijn cup zal zijn AA, als het niet minder is. Ik ben regelmatig bij de dokter geweest om te controleren of er iets mis wat met mijn hormonen en of ik misschien hormoon pillen kon slikken zodat de groei wat meer in gang zou komen. Dit heb ik echter pas gevraagd vanaf mijn 21/22. Ik had altijd de stille hoop dat het nog zou groeien, maar helaas. 

 

Ik ben ook al eens bij een open avond geweest bij Veldhuis kliniek en heb een consult gehad bij de Bergman. Het klinkt allemaal mooi een borstoperatie, als ik hier over nadenk en mij bedenk dat ik mij niet meer rot hoef te voelen na een operatie wanneer ik een BH wil kopen, op het strand loop, onder de douche sta. 

 

Nou ik kan er van alles omheen vertellen hoezo ik het wil, waarom ik het wil en dergelijke maar ik denk dat iedereen dat wel herkent. Nu is mijn vraag; wil iemand met mij zijn verhaal delen en bij wie ik vragen kan stellen. Dit zou mij enorm helpen bij de overweging om een operatie te ondergaan. Ik vind het ontzettend eng te bedenken wat er bij zo'n operatie allemaal wel niet mis kan gaan, want ja, die verhalen hoor je natuurlijk ook. 

 

Of te bedenken dat het straks TE groot is, dat wil ik ook absoluut niet!! Het moet passen bij mijn lichaam, en ik hoef geen overdreven grote borsten. 

 

Ik hoor het wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @L.HR,

 

Zelf ben ik nog niet geopereerd dus kan daarover nog niks met je delen. Wel ben ik net als jij 23 jaar, studerende en heb ik een cup AA of misschien wel minder inderdaad. Inmiddels heb ik al wel twee consulten achter de rug en beide PC's hielden echt rekening met mijn wens; natuurlijk ogende borsten. Dus ik denk dat je de angst voor een té grote borst kan schrappen. Tijdens het consult kun je ook passen met pasprothesen waardoor je al een idee krijgt van hoe het staat. En je kunt zelfs bij de meeste een 3D simulatie laten maken. 

 

Voor de rest zijn er uiteraard risico's aan verbonden, het is zeker van belang om daarvan op de hoogte te zijn. Echter, de kans op complicaties is relatief klein volgens de artsen. Een operatie blijft enorm spannend! Ik heb beslist dat mijn ontevredenheid met de huidige situatie mij dusdanig in de weg zit dat ik voor de operatie ga. Veel succes met keuze. 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik herken me enorm in jouw verhaal! Uiteindelijk heb ik toch de stap gezet om een operatie in te plannen op 18 mei a.s. 2 weken lang heb ik me kunnen neerleggen bij de mogelijke complicaties.. Maar nu ik alles geregeld heb rondom werk, de Kids etc op het punt sta om de factuur te betalen ga ik toch weer gigantisch twijfelen!! Ik ben zo bang dat ik er te makkelijk over na denken en dat er iets fout gaat of dat ik er spijt van krijg (door klachten of te klein/ groot etc)..  :( ik snap dat ik jou angsten hier niet mee weg neem.. Maar nu weet je wel dat je niet de enige bent die zo twijfelt. Ik lees graag mee en ik hoop dat ik me toch minder bang ga voelen en de aller laatste stap (betalen vd operatie)  één deze dagen kan zetten. 

 

Succes met je zoektocht en ik hoop dat jij ook geruststelling vindt! 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties!

 

Het is ontzettend moeilijk. Wanneer ik de operatie zou doen zou dit nog wel even duren tot na mijn studie. Het is gewoon lastig, stel dat ik het zou doen, het geld ook heb maak ik mijzelf nog steeds druk. Hoeveel CC hebben jullie gekozen? Ik denk dat ik zelf voor 200cc zou gaan. Ik wil namelijk echt natuurlijk blijven en niet te groot. Het wordt sowieso beter omdat het al een correctie is...

 

maar het beïnvloed mijn leven op zoveel gebieden, ik heb ook al gedacht om eerst therapie te volgen om mijzelf los te zien van de borsten, omdat de focus zoveel daar op ligt... maar het lukt gewoon niet. En ik snap al helemaal niet waarom hormoonpillen niet mogen...

 

Ik ben al een keer bij de Bergman geweest en heb daar prothese gepast, het is wel onwennig om daar ook naakt te verschijnen, heel naar. Ik moet zeggen dat ik ook aan de prothese moest wennen omdat het al gauw te veel lijkt, omdat het nu gewoon weinig is. 

 

Ik hoop dat het lukt met betalen. Twijfelen is zo naar...

Faye, wanneer wil jij een operatie gaan doen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR Moet je nog lang studeren? Ik heb ook altijd gezegd het na mijn studie te willen, maar ga het nu toch deze zomer proberen. Moet daarna nog 1 jaar, maar met het oog op een afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf als waar ik vervolgens wil gaan werken wil ik het toch graag eerder doen. Ik heb volgende week mijn tweede consult bij de PC waar mijn voorkeur nu naar uit gaat en dan hopelijk nadat ik op vakantie ben geweest, begin augustus, de operatie. 

 

Het aantal CC ligt helemaal aan je bouw. Zelf wil ik voor anatomische prothesen gaan. Ik ben behoorlijk smal, omtrek van nog geen 70cm waardoor het maximale aantal CC bij Natrelle ongeveer 255 en bij Mentor 300 is volgens PC2. Volgende week hoor ik het van PC1! Zelf wil ik waarschijnlijk wel voor het "maximale" gaan zonder het risico dat je de prothese in de breedte of hoogte ziet. Bij PC2 heb ik die 255CC mogen passen en dat was niet veel verschil ten opzichte van een maximizer BH, daarom wil ik dus eigenlijk wel groter. Maar dan zit ik een beetje in de knoop met groter of "natuurlijk", die twijfel ga ik dus ook volgende week bij de eerste PC neerleggen. 

 

Het zijn behoorlijk wat keuzes en beslissingen die je moet maken. En omdat ik het graag wil houdt het mij naast studeren ook behoorlijk bezig. Wat dat betreft lijkt het me slim om je wellicht tijdens een vakantie wat te laten voorlichten dan zit het niet te veel je studie in de weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LilyR97

Welkom! Ik herken mij heel erg in je verhaal, ben iets jonger bij jou maar heb ook praktisch niks. Mijn moeder heeft vroeger ook bij de huisarts gevraagd of er (hormoon)pillen waren die de boel een beetje zou doen groeien. Ze dacht dat dit wel zou helpen omdat transgender vrouwen deze pillen ook krijgen, mét effect. 

 

Echter heb ik begrepen dat hormoonpillen niet bij vrouwen helpen omdat zij al beschikken over de vrouwelijke hormonen. Wat bij mij wel heeft geholpen was de pil (in mijn geval microgynon30). Ik ben hiermee 1 cup gegroeid, maar door de bijverschijnselen die ik kreeg ben ik daarmee gestopt omdat ik het niet waard vond (voorheen nooit menstruatieklachten, tijdens gebruik van de pil veel heftigere en langere vloei en extreme pijn in onderdruk). 

 

Ik heb na 5 jaar ermee zitten de knoop doorgehakt en het tegen mijn ouders gezegd. Mijn moeder was heel begripvol, denk deels ook omdat de vrouwen uit mijn familie bijna allemaal cup C of groter hebben, wat mij een behoorlijk uitschot maakt met Mn plankje :rolleyes: ik ben ook totaal niet bang voor de operatie, heb mij heel erg verdiept in alles omtrent een borstvergroting en zou bij wijs van spreken vandaag al geopereerd willen worden. :P

 

Ik word binnenkort (22 mei) geholpen bij Bergman Clinics. Heb de operatie dus nog niet gehad, maar tot zover ben ik zeer te spreken over de kliniek en mijn chirurg (drs van engeland). Van wat ik heb gelezen zou Bergman inderdaad een goede optie voor jou zijn, omdat de chirurgen bij Bergman een zo natuurlijk mogelijk resultaat willen leveren. 

 

Ik krijg zelf links 295cc rond en rechts 335cc rond, achter de spier, en hoop hiermee op een C uit te komen. 

 

Ik hoop dat jij binnenkort ook een keus kan maken of je doorgaat met de operatie! Ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

@L.HR : Ik kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten tot dat je je studie hebt afgerond. Al denk ik dat een zomervakantie wel de perfecte gelegenheid biedt om te kunnen herstellen! Toevallig ben ik net sinds januari afgestudeerd! Ik ben toen gelijk aan het werk gegaan, dus op mijn werk weten ze hoe mijn borsten er nu uitzien. Omdat ik een ultra push-up bh draag hoop ik dat het niet al te veel gaat opvallen! Mijn directe collega's (2 lieve dames) zijn op de hoogte van mijn plannen, net als mijn leidinggevende. Ik heb ontzettend veel geluk dat ze er begrip voor hebben en me erin steunen! Hierdoor kan ik ook zonder schuldgevoel twee weken vakantie nemen en weet ik dat ik na die periode eventueel  nog thuis kan werken. Mocht ik nog geen auto kunnen rijden. Ik moet minstens 100 km per dag rijden, dus ik hoop dat ik snel herstel!

Ik begrijp dat je overwogen hebt om eerst naar een psycholoog te gaan. Aan de andere kant voel je je niet zomaar rot om je borsten. Je zou jezelf de vraag kunnen stellen of je verder wel tevreden bent met jezelf? als het antwoord ja is, waarom zou je dan niet profiteren van de mogelijkheden die er zijn. Dan is het ook in 1 klap klaar en kan je je focus verleggen op andere dingen. Er zijn zoveel leukere dingen om je mee bezig te houden ;)

In overleg met mijn PC heb ik ervoor gekozen om 345 en 330cc Natrelle implantaten te laten plaatsen. Voor mijn kinderen had ik een grote D/ kleine E. Nu nog een lege B. Dus ik wil graag terug naar een grote C/kleine D. Het aantal cc's dat je kiest is helemaal afhankelijk van je ruimte en je bouw. Ik ben 1,68 en weeg 60 kilo. Met de ruimte zit het goed aangezien ze veel groter geweest zijn! Mijn PC heeft mij gezegd dat ik zelfs nog 400cc zou kunnen hebben en dat het er dan nog natuurlijk uit gaat zien. Maar dat risico durf ik niet te nemen haha. Er zijn trouwens mogelijkheden om jezelf in 3D weer te geven (Bergman clinics geloof ik) en dan kan je kijken hoe je eruit ziet met het aantal cc's naar keuze.

Twijfelen is inderdaad naar, ik hoop dat dit forum je kan helpen!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja! ik word geopereerd bij Bauland Kliniek door PC Esther Bodde. Ik had een goed gevoel bij haar, het lijkt mij een kundig arts en ze snapte wat ik wilde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Faye_ ik zit nu in mijn tweede jaar van social work, volgend jaar een jaar lang stage lopen en dan het 4de jaar afstuderen. Het leek mij een mooi idee om het na mijn vierde jaar te doen, ook omdat het best wat geld kost. Nu kan ik mijn stage vergoeding waarschijnlijk wel gebruiken, dus wie weet gaat het idee dan meer leven en kan ik het volgend jaar zomer doen of na de zomer. 

 

Ik zou inderdaad ook anatomische prothesen willen, dat vind ik er toch mooier uitzien het paste volgens de plastische chirurg beter bij mijn borst. Het is gewoon zo vermoeiend om altijd maar die maximizer BH's aan te moeten en dan nog zit het niet aangesloten; ik heb ook vaak het idee dat mensen in mijn omgeving het niet altijd begrijpen. Ze zeggen dan vaak 'iedereen heeft wel wat' , en ja dat zal vast maar ik voel me zo minder vrouw. Daarnaast denk ik stiekem altijd ook dat ik helemaal niets kan veranderen aan de situatie van mijn borsten ik heb het zo gekregen... en veel dingen kun je aan je lichaam zelf veranderen, als je begrijpt wat ik bedoel..

 

Je hoort ook vaak dat mensen zeggen 'het valt toch wel mee', ja tuurlijk valt het mee als je me niet naakt ziet. sjonge jonge daar kan ik echt boos om worden. Haha. 

 

Als ik het zou doen zou inderdaad volgend jaar zomer ook kunnen.. maar ik moet mij dan mentaal ook wel goed voorbereiden! ik ben benieuwd hoe je volgende consult zal gaan als het wil laat maar weten hoe het is gegaan! In ieder geval heel veel succes! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LilyR97 Hoi!

 

Bij mij in de familie, althans het gezin heeft iedereen ook wel meer borsten, maar is ook wat steviger dan ik.. Ik begreep dat nooit met hormoon pillen, inderdaad, ik haalde ook altijd het voorbeeld van iemand naar voren die transgender is en met hormonen het in gang zou zetten. De pil heeft helaas ook niet geholpen bij mij, ik ben begonnen toen ik 17 was denk ik met ook de reden dat ik hoopte dat mijn borsten zouden groeien, maar helaas... ik heb toen een sterker gehad maar hier kreeg ik opeens uitslag van dus dat was ook niet echt nodig.. 

 

Welkom! Ik herken mij heel erg in je verhaal, ben iets jonger bij jou maar heb ook praktisch niks. Mijn moeder heeft vroeger ook bij de huisarts gevraagd of er (hormoon)pillen waren die de boel een beetje zou doen groeien. Ze dacht dat dit wel zou helpen omdat transgender vrouwen deze pillen ook krijgen, mét effect. 

 

Het is gewoon zo krom.. toen ik 16 was dacht ik vaak het komt nog wel, ik ben nog jong. Vervolgens ben je 18 en is er gewoon geen verschil. Vaak hoor je mensen in je omgeving zeggen dat dat nog komt als je 21 bent, want dat kan. Nou ik ben nu bijna 23 en geloof me geen verschil. Ik maak mij er nu veel meer druk om dan toen ik jonger was, natuurlijk. Nu is het ook zo'n item geworden in de media. Vrouwen worden op zo'n bepaalde manier gepresenteerd... 

 

Maar jouw operatie staat al gepland!? Wow wat heftig zeg, wat fijn dat je de keuze hebt gemaakt. Woon je ook in de buurt van de Bergman Clinics? Ik denk dat ik inderdaad zou gaan voor 200 CC of max 250. Maar dat weet ik echt nog niet, daar moet ik mij nog echt even in verdiepen. 

 

Ben je zenuwachtig voor de operatie of bang? Hoe ga je daar mee om? Zou je het ook goed vinden om je ervaring met mij te delen na je operatie? (niet gelijk natuurlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bijna!

 

Ja! Ik ga het sowieso dan niet deze zomervakantie doen. Wellicht is het nog een optie om het volgend jaar zomer te doen. Het is natuurlijk best wel een opgaven en je moet goed rust nemen. Ik heb altijd gezegd dat ik alles geprobeerd wilde hebben voordat ik aan een operatie zou beginnen, waaronder misschien ook een psycholoog. Maar inderdaad zoals je zegt ben ik tevreden met hoe ik eruit zie! Het helpt mij inderdaad wel om met mensen te praten die in het zelfde soort schuitje zitten. Ik hoop dat ik straks ook nog ervaringen van jullie mag horen na de operatie haha! Het is inderdaad erg vermoeiend om je er mee bezig te houden en nu met het form en dat ik mij er weer in verdiep vraagt het ook best veel van mij, maar goed ik wil wel weten waar ik aan begin. 

 

Ik heb inderdaad bij de bergman ook een consult gehad en foto's gemaakt met de prothese. Daarnaast heb ik ook een 3D simulatie.. maar toch blijft het gek om jezelf op zo'n andere manier te zien. Daar moet je denk ik ook aan wennen, en alles lijkt zo groot in verhouding hoe het nu is..

 

Dankjewel voor je berichtje en succes met je operatie!! Ik ben sowieso erg blij voor de mensen die de keuze al hebben gemaakt. Volgens mij gaat er dan echt een last van je schouder. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LilyR97

@L.HRik had precies hetzelfde! Vanaf mijn 11e zag ik al mijn vriendinnen om Mn heen borsten krijgen. Dacht ook, oh dat komt wel goed. Op Mn 14e dacht ik dat ik op Mn 16e 'echt al wel borsten zou hebben'. Op Mn 16e dacht ik hetzelfde voor Mn 18e enzovoorts. Ik ben nu bijna 20, ook niet heel oud, maar heb sindsdien Mn 15e al geen verschil gezien/gevoeld (ook geen gevoeligheid als teken ven groei, wat ik rond mijn 14e dus al wel had. Stopte helaas na formaat doperwt :rolleyes:). 

 

Ik ben wat de operatie betreft echt totaal niet bang! Ook omdat dit iets is waar ik al zo lang mee zit en al over denk sinds mijn 15e. Ben zo ontzettend blij dat het nu eindelijk gaat gebeuren en kijk echt ontzettend uit naar de operatie. Liever vandaag dan morgen zeg maar hahaha

 

ik woon binnen een uur rijden van de kliniek, maar afstand speelde voor mij geen rol bij het kiezen van een chirurg. Is natuurlijk wel mooi meegenomen als je dichtbij woont, maar vind een uur rijden zelf nog best netjes. Als het eindresultaat maar goed is!

 

ik heb tot gisteren nog heel erg getwijfeld of de maar niet te klein was, terwijl ik in het begin al blij was met alle beetjes méér die ik überhaupt kon krijgen. Helaas maakte ik mezelf helemaal gek waardoor ik van groot groter grootst ging. Ik krijg misschien nog 1 maatje groter (dat wordt dan uit Mn hoofd 310links en 345 rechts), als de chirurg akkoord gaat. Zo niet hou ik de afgesproken maat.  Ik heb wel gelezen dat als je twijfelt tussen 2 maten, je beter voor de grotere kan gaan! Het went blijkbaar heel snel, vooral voor ons komende van praktisch niets naar 'iets' dan is alles in het begin al een grote vooruitgang :P

 

Ik zal je op de hoogte houden van updates na mijn operatie! Ben ook van plan updates te plaatsen in Mn verslag, dus daar kan je ook alle nieuwtjes omtrent Mn toekomstige voorgevel vinden :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR Leuk dat je de opleiding Social Work doet. Ik heb net de opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening afgerond ;) 

Het is ook gek om jezelf zo anders te zien! Ik hoop dat jij ook de knoop kan doorhakken of vrede krijgt met je huidige situatie. Ik ben benieuwd welke stap je uiteindelijk neem! Als je het fijn vind zal ik een verslagje typen als ik de operatie heb gehad. Ik zal blij zijn als het gebeurt is. Vooral dan valt er een last van mijn schouders :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bijna! Ja, ik doe eigenlijk ook maatschappelijk werk en dienstverlening alleen wordt het volgend jaar Social work haha. 

 

Ik hoop ook dat ik ergens vrede kan vinden. Wat ik echter nog wel hoor en lees is dat de prothese na zoveel jaar vervangen moeten worden, weet jij daar toevallig meer over?

 

Ja ik zou graag meer horen over je operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LilyR97 wij schelen een paar dagen tussen onze operatiedatum! Misschien vind je het leuk om mij ook op de hoogte te houden? Ik vind het knap dat je niet bang bent!! Ik hoop dat ik ook wat minder angstig word :75:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LilyR97

 

Ik hoop dat ik ook tot het punt kom dat ik er naar uit ga zien.

Ja een goede PC is natuurlijk belangrijk, en ook dat je er goed bij voelt. Ik denk vaak ook dat het niet te klein zal zijn na de operatie want meer in mijn geval zal inderdaad goed zijn! Ik zou een volle B mooi vinden, of tegen een kleine C aan. Ik weet het echt nog niet goed, ik moet gewoon nog een keer op consult en dan bijvoorbeeld met mijn vriend en moeder. Zulke dingen moet je eigenlijk ook niet alleen doen. 

 

Voor wat voor een implantaten wil jij gaan? Ik weet niet of je het al gezegd had sorry!

 

Ontzettend fijn dat je updates wil plaatsen na je operatie! Ben zeker benieuwd!

alles voor de boobs, haha nee grapje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR Ik heb veel onderzoek verricht rondom protheses. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Natrelle implantaten omdat ik vind dat ze daar de beste onderzoeken naar verricht hebben. Mijn PC zei dat ze levenslang kunnen mee gaan. Maar je kan natuurlijk altijd pech hebben dat je overmatig kapselvorming krijgt, de implantaten scheuren of dat het implantaat eruit moet omdat hij versleten is.. Voor al die scenario's geld dan dat je gewoon dikke pech hebt. De kans is echter minimaal. In al die gevallen kan er iets aan gedaan worden! waarbij er ook mogelijkheden zijn voor vergoedingen vanuit het ziekenfonds of garantie op de implantaten. Risico is er altijd.. ook de kans dat ze vervangen moeten worden. Ik laat ze gewoon op langere termijn controleren en beslis dan verder als dat nodig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Bloem7890 dat klinkt echt verschrikkelijk. Mag ik vragen wat voor implantaten jij hebt gehad? Dit is wel iets dat mij erg angstig maakt.. Ik heb in veel onderzoeken gelezen dat er geen bewijzen zijn voor een vergrootte kans op een auto immuunziekte.. Maar het is zeker beangstigend.. Mijn PC zei dat dit  niet iets is waar ik mij zorgen om moet maken.. maarja, wie zegt dat zij gelijk heeft..:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LilyR97
1 uur geleden zei Bijna!:

@LilyR97 wij schelen een paar dagen tussen onze operatiedatum! Misschien vind je het leuk om mij ook op de hoogte te houden? Ik vind het knap dat je niet bang bent!! Ik hoop dat ik ook wat minder angstig word :75:

Ik ben te enthousiast om bang te zijn hahhaha voelt allemaal nog zo onwerkelijk! Misschien dat die spanning net voor de operatie komt, maar dat is zorg voor later :P

 

maar spannend! Beide nog ongeveer 2 weken dus of minder! Ik zal proberen te onthouden een berichtje te sturen maar ben niet de snuggerste dus hoop dat ik t onthou! Anders kan je ook mijn verslag volgen, waar ik in ieder geval updates geef omtrent de opkomende operatie en herstel :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LilyR97
1 uur geleden zei Bloem7890:

@L.HR @Bijna! @LilyR97  Ik snap je onzekerheid. Zelf heb ik ook een borstvergroting laten doen ongeveer 4 jaar geleden. Bij mij is het helemaal mis gegaan. Ik werd heel ziek door de protheses, hierdoor zijn ze verwijderd, maar ik wordt alleen maar zieker. Ik ben een twintiger. Nu weer met een AA cup, en heel veel pijnklachten (ook moeite met lopen) en een siliconen auto immuunziekte. Mijn protheses waren niet gescheurd! Hebben wel gelekt in mijn lichaam.... Mijn tip: accepteer je lijf zoals ze is!

 

Een borstvergroting is helaas niet zo onschuldig als dat men voor doet.

Wat vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt gehad! De veiligheid van de operatie was ook eigenlijk het enige dat mij tegenhield. Ik ben ook een voorstander van wat je idd al zegt, gewoon accepteren hoe je lijf zo is! Ben verder ook ontzettend gelukkig met mezelf, heb nog nooit een operatie hoeven ondergaan gelukkig dus ergens is het idd wel krom om te snijden in een gezond lichaam.. echter is dit iets waar ik mij zodanig in heb verdiept en de voordelen van de nadelen heb afgewogen en ik daaruit toch heb besloten ermee door te gaan. Maar ik snap jou ook totaal, daar niet van! Heel vervelend dat het zo had moeten lopen :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LilyR97
1 uur geleden zei L.HR:

@LilyR97

 

Ik hoop dat ik ook tot het punt kom dat ik er naar uit ga zien.

Ja een goede PC is natuurlijk belangrijk, en ook dat je er goed bij voelt. Ik denk vaak ook dat het niet te klein zal zijn na de operatie want meer in mijn geval zal inderdaad goed zijn! Ik zou een volle B mooi vinden, of tegen een kleine C aan. Ik weet het echt nog niet goed, ik moet gewoon nog een keer op consult en dan bijvoorbeeld met mijn vriend en moeder. Zulke dingen moet je eigenlijk ook niet alleen doen. 

 

Voor wat voor een implantaten wil jij gaan? Ik weet niet of je het al gezegd had sorry!

 

Ontzettend fijn dat je updates wil plaatsen na je operatie! Ben zeker benieuwd!

alles voor de boobs, haha nee grapje!

Ik zou zeggen, vooral foto's meenemen van wat je mooi vindt van dames die een vergelijkbare bouw hebben als jij. Maakt het gelijk een stuk makkelijker voor de pc om te zien wat jij bedoelt met een grote B kleine C. Nepborsten schijnen ook kleiner te lijken dan echte, dat is voornamelijk de reden waarom ik nu liever voor een grote C kleine d ga. Ik wilde eerst ook een grote B kleine C namelijk haha

 

Ik krijg gladde ronde prothese van het merk Natrelle. Links 295cc Moderate profile, rechts 335cc high profile (verschillende maten en profielen om het verschil recht te trekken) 

 

en joh, we zijn hier allemaal voor boobs! De gezellige boob talk daaromheen is alleen maar extra leuk :131:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bbrrr... Ik heb  me op dit forum aangemeld om minder onzeker te worden. Maar nu twijfel ik toch oprecht of ik de hele operatie niet moet afblazen!! :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik wil toch even inhaken op dit topic, omdat ik niet houd van bangmakerij.

Er zijn miljoenen vrouwen op de hele wereld met borstimplantaten, er zijn er maar enkelen die Asia krijgen. Niet om het te badineren, maar ik wil wel even de boel hier wat nuanceren.
Laten we mekaar niet bang maken, het gaat in 99.9% van de gevallen gewoon goed, en ja.. iedereen kan pech hebben. Je hebt ook kans op auto-immuunziekten als je geen prothesen hebt, en misschien heb je wel iets meer kans erop als je prothesen hebt, maar dan moet je dus sowieso al 'aanleg' hebben. Dat is wat er op dit moment over bekend is, maar verder is er totaal geen bewijs.

Dan heb je, naast de keuze voor 'gewone' silicone-implantaten, nog de keuze om 'hydrogel' te nemen.
Beangstigen de verhalen over Siliconen je, dan zoek hier rechtsboven in de zoekbalk maar eens op 'hydrogel' Zijn ook heel veel meiden daar gelukkig mee :) 

Succes met info zoeken hier!!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie bedankt voor de info! Het leek alsof er een op oorlogspad was als ik zo de verschillende topics las. 

 

Voor de twijfelaars: Het blijft lastig inschatten wie het beste met je voor heeft. Voor mijn gevoel blijft de PC  toch de persoon die het aan je "verkoopt", ik raad iedereen aan op meerdere consultants te gaan. Heb er nu zelf twee gehad, wat overigens nog niet eens erg veel is, maar dan kun je wel een betere inschatting maken wat bij je past. Tijdens zo'n consult kun je dergelijke risico's ook bespreken. Heel veel succes met jullie keuze, maar probeer dergelijke uitlatingen in perspectief te zien. 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.