Ga naar inhoud

Wat te zeggen aan de mensen in je omgeving?!?!


SelmaSelma

Aanbevolen berichten

Hi allemaal! Ik lees hier dan wel wat de opmerkingen zijn van mensen die het dan vertellen aan anderen maar ik lees niet wat je kunt zeggen als je het niet wilt vertellen!!? In mijn omgeving wil ik het absoluut niet bevestigen bij een aantal mensen omdat ik vind dat het iets persoonlijks is! Alleen weet ik niet zo goed wat te zeggen als iemand dan tegen me zal zeggen: WoW, je hebt grotere borsten... of.. Hey heb je wat met je borsten gedaan? ... help me!! Wat kan ik in zo een ongemakkelijke situatie zeggen?? 

Ik draag nooit truitjes waarin de nek heel laag is.. dus ik kan denk ik misschien iets zeggen van dat het aan de kleding ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies

Ik heb zelf de vulling stapsgewijs opgebouwd. En liep al gedurende lange tijd met dikke vulling in kleding en mooie decolletés.  Dus niemand ziet het. In bikini denk ik dat het wel mijn ouders op gaat vallen. Dus ik koop een minimizer bikini denk ik voor die gelegenheden.. 

Als ze het zien zeg ik het gewoon eerlijk.. Ik ben 23 jaar dus een verhaaltje over plotseling gegroeide borsten gaan ze niet geloven.. 

 

Dus dat zou je kunnen doen om dat soort opmerkingen te voorkomen, afhankelijk van wanneer je geopereerd wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk altijd heel eerlijk tegen mensen en schaam me er ook niet voor. Ik ben nu 27 en heb altijd iets vrouwelijks gemist, lang nagedacht en een wel overwogen beslissing gemaakt om een borstvergroting te nemen. Het is je eigen persoonlijke keuze meid, niet nodig om je te schamen en je hoeft je ook tegenover niemand te verantwoorden. 

 

Tegen een aantal mensen (familie, enkele vrienden en werk) heb ik vooraf gezegd dat ik borsten krijg, omdat ik altijd een stukje vrouwelijkheid heb gemist. Hier heb ik eigenlijk alleen nog maar positieve reacties op gekregen. Behalve van mijn vader, hij vertelde mij dat hij het niet nodig vond om zoiets te doen, maar dat hij het aan de andere kant ook wel weer snapte. Ik heb nog niet meegemaakt dat andere mensen aan wie ik het niet heb verteld, aan mij vragen of ik iets heb laten doen. Maar mocht dit zo zijn, dan ga ik eigenlijk gewoon hetzelfde zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is iets waar ik ook heel erg tegen aan liep/loop. Ik heb mijn operatie er op zitten.  Ben nu ruim een week po. 

 

Tegen mijn baas heb ik het gezegd en ook besproken dat dit iets is wat verder niet openbaar gemaakt mag worden. Ik ben al heel mijn leven onzeker over mijn borsten. Het gaat verder niemand iets aan.

 

Natuurlijk kwam er een paar weken geleden op de werkvloer ter sprake dat ik geopereerd moest worden. En ik kreeg veel vragen waaraan ik geopereerd moest worden. Ik antwoordde heel simpel dat dat iets persoonlijks is. Ik vond dit heel moeilijk maar je gaat natuurlijk ook niets verzinnen. 

 

Ik heb het gehouden op iets persoonlijks, dit was in mijn situatie denk ik het beste. 

 

Je bent je collega's geen verantwoording of iets verschuldigd! 

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden! Ik deel een beetje hetzelfde gevoel als jullie! Het gaat niemand iets aan en aan de andere kant denk ik ook van ik kan er gewoon eerlijk over zijn... alleen het vervelende is.. ik ben altijd open geweest tegen bepaalde mensen en andersom wordt er weer weinig met mij gedeelt. Aparte vriendschap zou je zeggen... daarom heb ik de beslissing genomen dat ik niet wil zeggen dat ik nieuwe borsten heb genomen omdat de vriendschap best wel oppervlakkig is van de andere kant. Op werk weten alleen 3 collega's het. En dat wil ik zo houden.. vind het alleen lastig als ik straks met de vraag wordt overvallen! Ik heb werkelijk geen idee wat ik dan moet zeggen :( ik wil niet GeForceerd worden om het te zeggen.. ik wil dat doen als ik het zelf wil... zucht...

ik word over 2 maanden geopereerd... en wil het graag zo snel mogelijk achter de rug zodat ik me "compleet" voel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden! Ik deel een beetje hetzelfde gevoel als jullie! Het gaat niemand iets aan en aan de andere kant denk ik ook van ik kan er gewoon eerlijk over zijn... alleen het vervelende is.. ik ben altijd open geweest tegen bepaalde mensen en andersom wordt er weer weinig met mij gedeelt. Aparte vriendschap zou je zeggen... daarom heb ik de beslissing genomen dat ik niet wil zeggen dat ik nieuwe borsten heb genomen omdat de vriendschap best wel oppervlakkig is van de andere kant. Op werk weten alleen 3 collega's het. En dat wil ik zo houden.. vind het alleen lastig als ik straks met de vraag wordt overvallen! Ik heb werkelijk geen idee wat ik dan moet zeggen.. ik wil niet GeForceerd worden om het te zeggen.. ik wil dat doen als ik het zelf wil... zucht...

ik word over 2 maanden geopereerd... en wil het graag zo snel mogelijk achter de rug zodat ik me "compleet" voel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00bies ik draag ook altijd zware push up's en straks kan ik eindelijk gewone bh's dragen.. ik denk dat je het bijna niet gaat zien bij me omdat ik nooit lage truitjes draag. Na de operatie zal ik toch alleen maar wijde kleding dragen... alleen weet ik dat ik wel in mijn kringen opmerkingen zal krijgen. Ik wil niet dat iedereen het weet omdat ik hun geen verantwoording schuldig ben. Alleen wat kan ik inderdaad zeggen? Ik draag nu betere bh's of zo? Mensen zijn inderdaad ook niet dom.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Romyyy

Hoi, 

 

hier zit ik dus ook heel erg mee en dat is de reden waarom ik het nooit durfde. Nu heb ik besloten om het wel te doen omdat ik niet ongelukkig wil blijven omdat ik bang ben wat andere mensen er van vinden. 

 

Ik zie er wel tegenop om het tegen mijn familie te vertellen. Ik heb namelijk een kleine C cup, niet extreem klein maar ik heb altijd een hekel gehad aan mijn borsten. 

 

Ik kijk graag even mee wat de reacties zijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Romyyy welkom! Wat goed dat je eindelijk je beslissingen hebt genomen om het te doen! Ik heb het laatst ook tegen m'n moeder verteld en die was erop tegen.. maar goed.. ik heb aangegeven dat er niks zal zijn wat mij van m'n keuze zal afhalen.. en dat ik wou dat ze het wist. 

Heb je al een datum? En waar?

 

ik denk met jouw huidige cup zal het weinig opvallen! Ik heb echt niks! Ben heel plat! Dus bij mij gaat het wel opvallen! Xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Romyyy

@SelmaSelma Dankje! Ook knap van jou, zeker ook om tegen je moeder te zeggen dat niks jou van gedachten kan laten veranderen. 

 

Waar ik dus mee zit is het onbegrip, omdat ik al een kleine C heb denk ik dat de reacties zullen zijn van;waarom? Het lijkt dan of ik aandacht wil trekken, maar dat is het niet ik wil gewoon 1 cup groter maar wat vollere en mooiere gevormde borsten. 

 

Ik denk dat mensen in jouw omgeving er wel begrip voor zullen hebben, zeg gewoon dat je dit al heel je leven wil en het je zelfvertrouwen misschien wel in de weg staat. Een kennis van mij had dit ook en iedereen vond het juist een dappere en begrijpelijke beslissing.

 

Ik ben net pas aan het oriënteren, ik ben nu aan het kijken naar Diana Gabriels en dan bij dokter Kevin Peters; ik vond deze resultaten erg mooi. 

 

Ik wil graag een consult inplannen. 

 

Jij ook heel veel succes!! xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies
2 uur geleden zei SelmaSelma:

@B00bies ik draag ook altijd zware push up's en straks kan ik eindelijk gewone bh's dragen.. ik denk dat je het bijna niet gaat zien bij me omdat ik nooit lage truitjes draag. Na de operatie zal ik toch alleen maar wijde kleding dragen... alleen weet ik dat ik wel in mijn kringen opmerkingen zal krijgen. Ik wil niet dat iedereen het weet omdat ik hun geen verantwoording schuldig ben. Alleen wat kan ik inderdaad zeggen? Ik draag nu betere bh's of zo? Mensen zijn inderdaad ook niet dom.. 

 

Als het verschil niet echt opvallend is kan je er een beetje laconiek op reageren, er een grapje van maken of doen alsof je neus bloed :P 

 

'Ja, dat zei (naam) laatst ook al. Het was mij eigenlijk niet opgevallen. Draag wel andere bh's. Misschien dat dat het is of misschien zijn ze gegroeid. Beter laat dan nooit haha'. 

 

'Nou dat zou mooi zijn. Kom ik naast mij buik tenminste ook eens op een gewenste plek aan. Nu mijn billen ook nog een beetje haha'. 

 

Of iets dergelijks. Verzin nu ter plekke maar wat.

 

Of gewoon eerlijk zijn. Maarja snap dat je het voor jezelf wilt houden. Ik vind ook dat het iets is waarover je anderen geen verantwoording verschuldigd bent en het anderen eigenlijk ook gewoon niets aangaat.

 

Het heeft helaas ook nog steeds een behoorlijk stigma (in mijn omgeving in ieder geval wel).. Dusja het is ook gewoon niet iets waar je makkelijk open over bent en je ook liever niet hebt dat heel de buurt/ collegezaal/ het kantoor het weet. 

 

Succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00bies kijk dit zijn tips waar ik iets mee kan!! Hahah goeie!!! :):) ik moet er inderdaad gewoon luchtig over doen van ohhh is me helemaal niet opgevallen:) meestal gaat het gelijk naar m'n heupen en billen:) Hahaha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei SelmaSelma:

@Chantal2 dank je wel meid! Hoe gaat het nu bij jou? Ben je ook goed hersteld? Xoxo

 

Ik ben nog niet lang geleden geopereerd. 9 dagen geleden nog maar. 

 

Maar voel me boven verwachting goed. De eerste dag voelde ik me wel echt slecht. 

Ik hoorde van de mensen dat ik waarschijnlijk een borstband moest gaan dragen omdat ik zo slank ben en ze dan blijkbaar snel omhoog schieten. Echter zitten ze totaal niet hoog en vind ze nu al heel mooi worden.

 

Morgen mn eerste werkdag. Heb geen zwaar werk, zit heel de dag op een stoel maar ben toch benieuwd hoe het gaat haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.