Ga naar inhoud

twijfelaar


grootmeisje

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, nieuw op dit forum, want ik ben met aan het orienteren of ik wel of niet een bv ga doen. Moeder van 3 kinderen, 39 jaar. Ik heb nog een hoop praktische twijfels.... Hoe lang ben je echt aan het herstellen? Wanneer begin je weer mee te draaien in huis na de operatie? Wanneer ga je echt weer sporten? Maar ook, vertel je het je kinderen? Of niet.... Ik heb geen zin dat er over het schoolplein wordt geroepen "mama heeft nieuwe tieten".... :-)

 

En ook toch de angst voor snijden in een gezond lichaam... Twijfels die velen waarschijnlijk wel herkennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nog maar 20 jaar maar die angst voor snijden in een gezond lichaam heb ik laten varen. Voor mij was het amper hebben van borsten sowieso een zwaardere last dan de operatie en het herstel. 

 

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als je gewoon zegt dat je geopereerd wordt en daarom niet mag tillen en moeilijk kunt opstaan lijkt me dat ook voldoende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik ben 30 en moeder van 2 kids.

(2 en 4 jaar).

ik heb het ook vanwege praktische redenen heel lang uitgesteld maar achteraf was dit niet nodig geweest.

ik heb de kids 3 nachten uit logeren gehad, mijn man heeft toen ze weer thuis waren geholpen met de kleinste in en uit bed te tillen maar ik had haar geleerd om via de stoel op tafel te klimmen zodat ik haar zelf kon verzorgen. Na die drie dagen deed ik zelf de was, ruimde vaatwasser in en uit en kookte zelf. Alles wel op een lager pitje dan normaal maar het ging prima. Dit is natuurlijk niet voor iedereen helaas zo. 

Ik heb het de oudste wel verteld (mama krijgt nieuwe borstjes van de dokter), zodat ze wel begreep waarom ze langer ging logeren maar

Ook zodat zij goed wist dat ze een beetje rekeninf moest houden met mijn ongemak. Uit zichzelf heeft ze het tegen niemand verteld, alleen als ik haar erover vroeg om uit te leggen waarom mama bijv geopeerd was. Kortom, ik zou het Zo weer doen en achteraf is het jammer dat ik zo lang heb gewacht haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!

De angst voor snijden in een gezond lichaam herken ik zeker! Dit is ook iets wat mij veel bezig houdt.
Vooral omdat je niet weet wat er kan gebeuren in de toekomst. Na veel speurwerk en ervaringen heb ik mij er uiteindelijk bij neer kunnen leggen dat de meest voorkomende complicaties te verhelpen zijn. Mocht er iets gebeuren tijdens de operatie dan ben ik in goede handen van veel vakkundig medisch personeel. Dat stelt me voor nu nog gerust. Ik word de 18e geopereerd, dus ik hoop dat ik die gedachte vast kan houden :rolleyes:

Ook ik heb twee kinderen en ben aan het overwegen of en wat ik aan de kids vertel. Het lijkt me ook raar om ze in de ochtend naar school te brengen zonder dat ze weten dat ik geopereerd word of dat ze niet snappen waarom ik pijn heb na de operatie. Maar ook ik wil liever niet dat mijn nieuwe borsten gesprek van de dag worden op het schoolplein :P Lastig! Gelukkig heb ik een partner die sowieso de eerste week alles uit handen kan nemen en de kinderen goed opvangt. Hoe zit dat bij jou Grootmeisje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.