Ga naar inhoud

Monique : 8 september 2010 : Dr. Corion : Rijnland Ziekenhuis : Leiderdorp


Gast timmax

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

IK heb 8 september, nu 11 dagen geleden een borstverkleining gehad, het is me alles meegevallen.

Heb geen drains gehad en mocht 9 september weer naar huis.

15 september heb ik mn eerst controle gehad en het zag er goed uit.

Alle hechtingen binnenwaards en geen pleisters, toen het foamverband en de dag na de operatie

afging, mocht ik gelijk onder de douche staan.

Vond ik wel eng hoor en ben de volgende dag onder de douche gegaan.

Soms merk ik dat ik weer teveel doe en word dan weer teruggevloten, slik nog 3 maals daags 1 paracetmol.

Heb mn beha's bij Emdaplast besteld, met haakjes aan de voorkant, zit syper.

Groet,

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique.

Ook even in je eigen topic.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe leven en gelukkig dat het allemaal zo goed met je gaat :136:

Denk erom, niet teveel gaan doen, want anders gaat het dalijk niet zo goed meer. Hou je echt aan de 6 weken, ook al voel je je goed.

Groetjes en een heel goed herstel, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvon,

Is het bij jou nu allemaal genezen?

Wanneer kan je op je zij liggen?

Ik dacht gisteren ik kan wel even stuk gaan wandelen maar dat was toch net

iets te veel van het goede.

As woensdag is het 2 weken geleden.

Groet,

Monique

Hoi Monique.

Ook even in je eigen topic.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe leven en gelukkig dat het allemaal zo goed met je gaat :136:

Denk erom, niet teveel gaan doen, want anders gaat het dalijk niet zo goed meer. Hou je echt aan de 6 weken, ook al voel je je goed.

Groetjes en een heel goed herstel, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique.

Ik kon dezelfde avond al een gedeelte op mijn zij liggen, dus ik had daar mazzel bij. Achteraf bleek dat ik een andere techniek gehad heb dan de meeste hier op het forum.

Ik heb geen snee onder mijn borst, alleen rond de tepel en een snee naar beneden. Deze snee is aan beide kanten tever naar beneden gezet waardoor ik nog steeds last heb. Ook heb ik nog iedere keer die steken en de blauwe bloeduitstorting zit er nog waardoor er vocht tussen de lagen is gaan zitten wat ook weer pijn veroorzaakt. Helaas ben ik dus 1 van de gevallen waarbij het allemaal wat langer duurt. Het is nu bijna 7 weken geleden.

ik heb echt 6 weken niets gedaan, alleen heeeeeeeeele lichte dingen en nu begin ik beetje bij beetje meer te doen, maar de zware dingen kan ik nog steeds niet aan. Als ik een trap oploop ga ik haast tegen de vlakte van benauwdheid, zo is mijn uithoudingsvermogen dus nu!!0,0

Maar volgende week ga ik eerst op vakantie en daarna zie ik wel hoe of wat, maar ik ben het in ieder geval goed zat :blush:

Omie, ik heb geen bh gehad met voorsluiting, alleen sportbh's met gewone achtersluiting en dat was perfect zei de arts. Helaas kan ik nog steeds geen normale bh aan want alles rust op die snee, dus vandaag toch maar weer sportbh's gekocht. <_<

Het ergst vond ik de nachten met een bh aan, en dat doe ik dus ook niet meer sinds vorige week. Dat was in het begin heel pijnlijk,maar dat begint nu wel goed te wennen.

Ik hoop dat jullie vragen beantwoord zijn, anders hoor ik het wel.

Monique, precies wat ik zeg, doe rustig aan. Omdat je je niet echt ziek voelt ben je al gauw geneigd om te snel te veel te doen en dan krijg je de klap.

Sterkte, Groetjes allen, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvon,

Jeetje dus jij hebt geen snee onderaan je borst, nou ja dat scheelt er weer één, maar het herstel duurt dus

wel langer. Heeft tijd nodig.

Morgen is het bij mij 2 weken geleden, maar gisteren had ik 2x visite en ik heb niet gerust, vandaag

ben ik erg moe en houd dus een rustdag.

Ik durf nog niet op mn zij te gaan liggen, vind dat nog eng.

Af en toe als ik een dop open draai, voel ik het in mn borst, vooral links en ik ben links.

Die bh's met voorsluiting van Emdaplast zijn juist heel goed, je voelt niet dat je ze aan hebt.

Yvon, wanneer ging jij fietsen? Werken?

Ik hoor het nog wel van je.

Bednakt,

Monique

Hoi Monique.

Ik kon dezelfde avond al een gedeelte op mijn zij liggen, dus ik had daar mazzel bij. Achteraf bleek dat ik een andere techniek gehad heb dan de meeste hier op het forum.

Ik heb geen snee onder mijn borst, alleen rond de tepel en een snee naar beneden. Deze snee is aan beide kanten tever naar beneden gezet waardoor ik nog steeds last heb. Ook heb ik nog iedere keer die steken en de blauwe bloeduitstorting zit er nog waardoor er vocht tussen de lagen is gaan zitten wat ook weer pijn veroorzaakt. Helaas ben ik dus 1 van de gevallen waarbij het allemaal wat langer duurt. Het is nu bijna 7 weken geleden.

ik heb echt 6 weken niets gedaan, alleen heeeeeeeeele lichte dingen en nu begin ik beetje bij beetje meer te doen, maar de zware dingen kan ik nog steeds niet aan. Als ik een trap oploop ga ik haast tegen de vlakte van benauwdheid, zo is mijn uithoudingsvermogen dus nu!!0,0

Maar volgende week ga ik eerst op vakantie en daarna zie ik wel hoe of wat, maar ik ben het in ieder geval goed zat :blush:

Omie, ik heb geen bh gehad met voorsluiting, alleen sportbh's met gewone achtersluiting en dat was perfect zei de arts. Helaas kan ik nog steeds geen normale bh aan want alles rust op die snee, dus vandaag toch maar weer sportbh's gekocht. <_<

Het ergst vond ik de nachten met een bh aan, en dat doe ik dus ook niet meer sinds vorige week. Dat was in het begin heel pijnlijk,maar dat begint nu wel goed te wennen.

Ik hoop dat jullie vragen beantwoord zijn, anders hoor ik het wel.

Monique, precies wat ik zeg, doe rustig aan. Omdat je je niet echt ziek voelt ben je al gauw geneigd om te snel te veel te doen en dan krijg je de klap.

Sterkte, Groetjes allen, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste weken echt rust gehouden van 1 tot 3. Dan ging de telefoon eruit en ging ik heerlijk op bed liggen. Echt, ik viel nog in slaap ook :154: Fietsen mag ik nog steeds niet, ik mag pas zwaar tillen en fietsen als die bloeduitstorting weg is, dus helaas. Werken doe ik niet meer, dat heb ik op moeten zeggen door een andere ziekte die ik heb, nl. fybromyalgie en een versleten rug, dus ik ben nu huisvrouw en zorg voor mijn ( bijna volwassen ) kinderen.

Die steken kunnen nog wel een tijdje aanhouden hoor, daar moet je niet bang voor zijn. Ik wist ook niet wat het was en had het ook nog op het forum hier gevraagd, maar omdat niemand het wist heb ik toen maar naar het ziekenhuis gebeld. Ook leek het bij mij wel of het openscheurde van binnen iedere keer. Gelukkig werd ik gerustgesteld iedere keer en achteraf was er gelukkig niets aan de hand. Neem echt je rust iedere dag, dat wordt echt,echt aangeraden door het ziekenhuis. Hoe eerder je te snel, te veel doet, hoe langer het herstel duurt en hoe meer het kwaad kan van binnen! Denk aan jezelf hoor.

En jij, hoe oud ben jij? en werk je?

Als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel :rolleyes:

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste weken echt rust gehouden van 1 tot 3. Dan ging de telefoon eruit en ging ik heerlijk op bed liggen. Echt, ik viel nog in slaap ook :154: Fietsen mag ik nog steeds niet, ik mag pas zwaar tillen en fietsen als die bloeduitstorting weg is, dus helaas. Werken doe ik niet meer, dat heb ik op moeten zeggen door een andere ziekte die ik heb, nl. fybromyalgie en een versleten rug, dus ik ben nu huisvrouw en zorg voor mijn ( bijna volwassen ) kinderen.

Die steken kunnen nog wel een tijdje aanhouden hoor, daar moet je niet bang voor zijn. Ik wist ook niet wat het was en had het ook nog op het forum hier gevraagd, maar omdat niemand het wist heb ik toen maar naar het ziekenhuis gebeld. Ook leek het bij mij wel of het openscheurde van binnen iedere keer. Gelukkig werd ik gerustgesteld iedere keer en achteraf was er gelukkig niets aan de hand. Neem echt je rust iedere dag, dat wordt echt,echt aangeraden door het ziekenhuis. Hoe eerder je te snel, te veel doet, hoe langer het herstel duurt en hoe meer het kwaad kan van binnen! Denk aan jezelf hoor.

En jij, hoe oud ben jij? en werk je?

Als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel :rolleyes:

Groetjes, Ivon.

Hoi Yvon,

Ik ben 47 jaar en werk normaal 4 dagen, het is nu 2 weken geleden en idd als

ik teveel doe krijg ik steken.

As maandag zou ik naar mn werk gaan, maar kan het nog niet opbrengen, kan nog niet

zoveel hebben hoor, ben snel uitgeteld, herkenbaar?

Gr,

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique.

Net wat Patricia zegt, neem echt de tijd hoor, forceer niets want dan heb je echt een probleem. Ik ben nog steeds uitgeteld als ik iets doe, maar dat is logisch na een operatie. ( ben daar heel deskundig in :152: ) eerst moeten alle wonden genezen en moet je genezen verklaard zijn door de arts zodat je alles weer mag en dan ga je je conditie weer opbouwen. Omdat ik dat nu nog niet mag, doe ik het heerlijk na mijn vakantie en luier ik ( hoe moeilijk vaak ) nog maar even lekker verder.

Je lichaam heeft een flinke opdonder gekregen van 1. de narcose en 2. de zware ingreep die echt niet misselijk is geweest. Het is allemaal herkenbaar hoor wat je schrijft maar ik hoop echt dat je onze raad ten harte neem en je lekker laat verwennen en niet gek laat maken door je werkgever die je misschien weer zo snel mogelijk aan het werk wilt zien. Onthou 1 ding, het werk bestaat langer dan jij want als jij er niet meer bent draait het bedrijf gewoon door. :rolleyes: Sterkte en als er iets is, je mag me altijd mailen hoor. Een donderdag ga ik even op vakantie, maar daarna ben ik weer tot je beschikking :136:

Groetjes, Ivon.

ps. en we zijn ook niet meer zo piep als de meeste hier, dat scheelt ook wel. :153:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.