Ga naar inhoud

Louisa Louisa : 28 maart 2017 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Mijn naam is Louisa 39, 2 kids en ik heb gisteren een tweede Prothesewissel ondergaan, maar maak mij zorgen over de vorm. Ik ben zo een 10 jaar geleden door Bruno de Meyere geopereerd. Ik kreeg toen een ronde prothese voor de borst. Ging van B naar D, cc weet ik niet meer. Vorig jaar ben ik voor een wissel terug gegaan, wilde nl van de grote ballen af en ik had veel last van rimpeling. Aangezien ik weinig vetweefsel heb, hebben we in overleg voor een anatomische prothese voor de borstspier gekozen. Dit was een speciaal wat duurder model, die platter was aan de bovenkant zodat je de randen niet zou zien. Helaas een jaar later zag je de randen wel en ging de prothese rechts zichtbaar dubbel en stak uit.. Gekozen om nu diezelfde prothese als dual plane te plaatsen en dat is gisteren dus gebeurd. Bruno gaf aan de aangezien de prothese nu achter de borst is geplaatst de tepel wat lager kan komen, aangezien er minder spanning op de borst staat.. Ik weet dat het een pas een dag geleden is, maar ik ben erg geschrokken van mijn rechterborst. Daar heb ik een hele rare vervorming en bij de tepel en naar de zijkant toe veel losse huid over. Aangezien de zwelling nog minder wordt ben ik bang dat de protheses achter de spier te klein zijn voor mijn borsten. Is dat mogelijk? en dalen de protheses nog?

 

Grtjs Louisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

De protheses gaan zeker nog dalen en de vorm gaat dus ook nog veranderen de komende weken en maanden. Of het bij jou 'normaal' is, dat kunnen we natuurlijk niet zeggen door enkel je tekst. Is er misschien een foto die je wil delen met ons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je bezorgdheid wel. En ik ben natuurlijk geen pro in die dingen , maar ik gok wel dat je huid en je borst zich nog helemaal moet aanpassen aan de omstandigheden. Vroeger had je ronde protheses voor de spier, daarna anatomische voor de spier en al na een jaar ben je opnieuw geopereerd om ze dual plane te plaatsen. Ik denk dat je dat niet kan vergelijken met andere operaties hier. Volgens mij moet je huid nog heel erg aanpassen... en de protheses hebben sowieso ook nog een hele weg af te leggen qua ontzwellen, zakken... Sowieso is het in het begin nooit echt super mooi en moet je het tijd geven. Dus ik snap dat je bezorgd bent, maar volgens mij is dat écht niet nodig! Je bent nog maar een dag po. Wacht het zeker nog 4 à 6 weken af en ik ben er vrij zeker van dat je voorgevel al een hele transformatie zal ondergaan hebben :)

 

Wat denk jij @best_boobie? :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Louisa Louisa zo Meis Mooi klote ..ik :blink:zou me evengoed druk maken. Want eerlijk is eerlijk ( en dat ben ik) hij is wel raar van vorm. Maar goed kan zo zijn dat dit nog aanpast. Net zoals hierboven bo90 beschrijft zou zomaar s kunnen.  Maar ik zou gewoon ff contact opnemen met de kliniek en navragen. 

Nu vind ik sowieso net na de operatie nooit mooi. Ik heb net een week geleden een wissel gehad en ondanks dt ik kapsel graad 4 had Rn veel pijn mis ik nu nog mijn oude boobies. Vind ze nu weer lelijk , dik en opgezwollen maar oké. Ik weet dat het goed komt dus dat onthouden we maar en geduld schijnt toch echt het magische woord hier te zijn :P maar ik zou dit gewoon voor je eigen gerustheid navragen bij kliniek en foto sturen of indien mogelijk laten kijken. 

Maar zijn je oude implantaten nu terug eringezet en dan Dual plane ?? 

Ik weet wel met Dual plane dat dit wel wat in groote scheelt met voor de borstspier. Er valt ( gelezen op jet borsten forum) wel wat cc weg maar ook dit weet ik niet zeker 

ik ga je zeker volgen en ik hoop echt dat het goed komt en je borst gewoon moet wennen aan de verandering :53: 

rustig aan iig en een goed herstel 

ps je foto's staan nu wel openbaar die kun jr beter in een persoonlijk mapje zetten. Hier op forum staat uitgelegd hoe ( is maar een tip) 

x x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Wuppie!

 

Heb al een bericht verstuurd met het verzoek de foto's te verwijderen.. Is mijn eerste keer op een forum en ben erg zoekende.. merk ook dat ik erg flauw ben, van pijn en medicatie:lol:... vandaag is de vorm gelukkig al wat minder erg. Wel zag ik dat t tussen en onder de borsten en zelfs mijn maag het erg opgezwollen is.. Veel vocht denk ik. Ben ook benauwd... Heb hiervoor voorspoedig herstel gehad, dit is even wennen. Wanneer ben jijzelf dan geopereerd?.. Minder cc vind ik juist wel fijn.. Wil niet meer zo een opvallende voorgevel hebben:D

 

Grtjs Louisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Louisa Louisa ik ben vorige week 21e geopereerd. En je houd inderdaad heel veel vocht vast. Ik drink heel veel brandnetel thee 

 

Ik ben wel van 310cc naar nu 440cc gegaan sowieso omdat het kapsel wat eruit is gehaald opgevuld moet worden en ik wilde iets voller. 

En nu heb ik iets voller en nu moet ik er nog zo aan wennen. En vind ze nog niet mooi:blink: maar hopelijk komt dat wel. 

Als je vragen hebt kun je hier altijd terecht Tis ff wennen maar als je weet hoe dit forum werkt erg fijn :D

hoor het wel 

goed herstel x x x :53::D ps pak je rust goed want dat heb jr echt nodig. Ik heb de eerste 6 dgn alleen maar op bank en bed gelegen ( had ook drains ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag net je pb van gisteravond over het verwijderen van de foto's, zal echter nog even reageren voordat ik ze verwijder :)
Zie nu ook pas de tag van Bo :)

Wat ik vooral zie, is een spier die nogal strak is en dus nog behoorlijk op de prothese drukt. Denk dat je je hier echt nog geen zorgen over hoeft te maken.. Zou dit zeker 4-6 weken geven om een beetje te veranderen en je zou eens foto's moeten maken van het totaalplaatje: dus van voren en van beide zijkanten. Dan kun je iedere week nieuwe foto's maken en uiteindelijk vergelijken. Ik ga ervan uit dat het heel erg gaat veranderen en dat je (dat duurt wel nog ff :P ) over een week of 10 echt het gevoel hebt dat ze voller worden bovenop.
Begrijpelijk dat je nu even schrikt, zeker omdat het al je tweede wissel is, maar iedere wissel is anders he.
Je spieren hebben geen prothese hoeven bedekken toen je je prothesen voor de spier had, dus die is gewoon strak geweest in die tijd. Die spier moet dus nu wennen aan het volume dat er onder je spier zit.
Tevens heb je de natrelle style 510, die is sowieso al wat platter aan de bovenkant, dus ziet het er al anders uit dan bij anderen die dual plane krijgen.

Je ziet niet heel veel dual plane voorbij komen van Demeyere, maar kan me wel foto's herinneren die er ongeveer zo uitzagen als dit bij jou. Dat is echter goed gekomen! (helaas schiet me de naam van diegene niet te binnen op het moment om te kijken of die foto's nog bestaan op het forum)

Even diep ademhalen en rustig aan. Het herstel bij een plaatsing voor de spier, gaat gewoon sneller (voor het zicht dan) dan een plaatsing achter de spier.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Best_boobie,

 

Heel erg bedankt voor je reactie!

ik weet idd dat deze prothese platter is bovenaan.. eig vind ik dat ook wel fijn, wil niet meer zulke grote borsten:D.. Maar maakte mij echt zorgen om die vervormen aan de zijkant.. wil juist graag dat de onderkant meer opgevuld raakt.. maar volgs mij zie ik t nu al positief veranderen.. er zit ook in het midden van de borstkas tussen de borsten en dikke zwelling en bloeduitstorting, daarom zit die vervorming er denk ik ook... Daalt het ook nog wat in zo een prothese?.. Ik heb het ook ontzettend benauwd en veel pijn in het midden bij de zwelling.. mijn maag is zelfs opgezet... Is dat ook normaal?...

 

bedankt voor je gerustellende woorden iig!:68:

 

louisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat aan de zijkant is vocht, óf het is je weefsel dat nog niet echt de kans krijgt om goed op je prothese te liggen omdat je prothese nog wat moet zakken. Ook allemaal een normaal proces. Als een prothese achter de spier geplaatst wordt (of dual plane) dan hebben de spieren wat moeite om die prothese meteen los te laten. Zie het als een vorm van volwassen worden. De spier is je moeder :45: loslaten is lastig ;)

Maar straks, na een aantal weken, komen je borsten in de puberteit en krijgen ze de pijntjes die daar bij horen en ook de groeispurt hihi.

Dus mocht je pijn in je oksel krijgen, of steken, of druk op je littekens, dan zitten je borsten in de puberteit ;)

'Mam' laat dan wel los :P en dan zie je dat de onderkant echt mooi gevuld gaat zijn.

 

In het midden, op je borstbeen, dat is vocht idd. Probeer veel water te drinken. Hoe beter je vochthuishouding,  hoe minder je lichaam de neiging heeft om vocht vast te houden :)

 

Xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okey best_boobie,

 

Bedankt!.. nog 1 vraag... de rechter vervormde borst, voelt ook anders aan van binnen.. voel dat t dubbel zit, soort rand... de linker niet. Gaat die met de tijd ook zijn eigen vorm weer aannemen, blijft die niet vervormd, als die te lang in een bepaalde vorm wordt gedrukt?.

 

:3:Thanxxx nogmaals

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Louisa Louisa:

Okey best_boobie,

 

Bedankt!.. nog 1 vraag... de rechter vervormde borst, voelt ook anders aan van binnen.. voel dat t dubbel zit, soort rand... de linker niet. Gaat die met de tijd ook zijn eigen vorm weer aannemen, blijft die niet vervormd, als die te lang in een bepaalde vorm wordt gedrukt?.

 

:3:Thanxxx nogmaals

Hey meid.

Ik kan natuurlijk niet zien en voelen wat jij voelt, maar het kan best zijn dat je lucht voelt zitten. Normaal gezien zal een prothese niet dubbel zitten in je borst. Ik ga ervan uit dat Demeyere daar heel secuur in is. Ben zelf door hem geopereerd en hij is toch wel een pietje precies :)
Het zijn twee afzonderlijke wonden die ook afzonderlijk van elkaar zullen genezen.
Ze zullen dus niet altijd gelijk zijn, of in het begin meestal niet :P 

Over een paar weken ziet het er echt al heel anders uit, en vooral elke week ff een foto maken, zoals ik hiervboven al ergens schreef. Dan kun je het verschil namelijk veel beter zien, dan elke dag 20 keer in de spiegel kijken hihi ;)
Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen, dat verschil, maar op foto's zie je het echt heel goed, als je 1 keer per week vanuit dezelfde hoek foto's schiet.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bo90,

 

Jaa!!.. gelukkig wel al veel beter... was een pittig herstel. Eerste dagen zat er ook zoveel vocht tussen en bij de de borst die zo vervormd was een flinke bloeduitstorting.. nog steeds is t op die plek hobbelig en hard... ik denk dat daar de bloeduitstorting moet oplossen nog.. maar uiteindelijk tevreden en het wordt wrs alleen nog maar beter. Perfectie streef ik ook niet meer na.. word ook bijna 40;-).. maar hiermee echt wel blij!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2017 om 14:07 zei Wuppie:

@Louisa Louisa ik ben vorige week 21e geopereerd. En je houd inderdaad heel veel vocht vast. Ik drink heel veel brandnetel thee 

 

Ik ben wel van 310cc naar nu 440cc gegaan sowieso omdat het kapsel wat eruit is gehaald opgevuld moet worden en ik wilde iets voller. 

En nu heb ik iets voller en nu moet ik er nog zo aan wennen. En vind ze nog niet mooi:blink: maar hopelijk komt dat wel. 

Als je vragen hebt kun je hier altijd terecht Tis ff wennen maar als je weet hoe dit forum werkt erg fijn :D

hoor het wel 

goed herstel x x x :53::D ps pak je rust goed want dat heb jr echt nodig. Ik heb de eerste 6 dgn alleen maar op bank en bed gelegen ( had ook drains ) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Louisa Louisa:

Hi Wuppie!

 

hoe gaat het met je herstel?.. ondertussen tevreden met het resultaat tot nu toe?... bij mij veel mooier en ik ben tevreden..:)

@Louisa Louisa ja gaat goed. Worden steeds zachter alleen rechts gaat sneller als links. Hi hi 

 

en die van jou goed bijgetrokken al?? Geen rare vorm meer. Je maakte je toen zo druk. Snap ik wel hoor. Ik ben ok zo n drukte maker. 

 

Ben nu pas 3 weken po dus ze zijn nog niet echt goed in vorm maar begint te komen gelukkig. Vind ze iig niet meer te groot Ha Ha vond ik in begin wel.  

Zal je toevoegen aan mijn album ( had ik miss al gedaan) kun je mee spieken naar mijn herstel. 

Maak jij ook nog album aan??  Ben wel benieuwd naar hoe het is geworden en gaat worden. 

X x :53:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Louisa Louisa:

Dat album aanmaken begreep ik niet helemaal, bang dat het mis gaat.. wil ze wel met je delen hoor:D

Het is ff uitzoeken maar staat uitgelegd op forum. En ik heb je toegevoegd in mijn album. 

Maar je boobs zijn goed bijgetrokken dus ?? Weet ik nu nog niet hi hi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 10-4-2017 om 21:24 zei Wuppie:

@Louisa Louisa ja gaat goed. Worden steeds zachter alleen rechts gaat sneller als links. Hi hi 

 

en die van jou goed bijgetrokken al?? Geen rare vorm meer. Je maakte je toen zo druk. Snap ik wel hoor. Ik ben ok zo n drukte maker. 

 

Ben nu pas 3 weken po dus ze zijn nog niet echt goed in vorm maar begint te komen gelukkig. Vind ze iig niet meer te groot Ha Ha vond ik in begin wel.  

Zal je toevoegen aan mijn album ( had ik miss al gedaan) kun je mee spieken naar mijn herstel. 

Maak jij ook nog album aan??  Ben wel benieuwd naar hoe het is geworden en gaat worden. 

X x :53:

 

Hallo wuppie, kan je mij ook toevoegen. Ben nu dik 4 weken PO. 57 jaar. Eerste Wissel gehad, Dual plane. Linkerborst valt mee, rechter is kleiner, staat paar cm hoger en tepel wijst nog naar beneden. Dit is zo al van de eerste dagen. Gisteren eerste maal op controle geweest(arts was met verlof)! Eerst leek t ook of hij ff verschoot en vroeg of t al lang zo was. Nadien zei hij t wat tijd te geven,twee weken geen BH of dergelijk aandoen. Het zou wel in orde komen volgens hem. Kon 6 maanden duren.... jeetje. Moet dan terug op controle gaan. Ben toch wat bang dat t niet goed komt met rechter tiet. Vind ze beiden ook wat plat. Ik had wel gevraagd zo natuurlijk mogelijk. Mochten ook beetje hangen. Maar vroeger hadden ze n mooiere vorm(was toen voor spier geplaatst) dan nu. Daarom wil ik ook eens vergelijken. Groetjes

ps... vind wel positief dat ze vanaf tweede week heel erg soepel en zacht waren. Ik voel enkel mijn eigen borsten en geen protheses zoals vroeger.linkse doet geen pijn, rechtse en slechtste tiet lijkt wat pijnlijker op momenten. Beetje steekjes af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.