Ga naar inhoud

Gesprek met werkgever over verlof


MB2101

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

 

Straks het gesprek met mijn werkgever over het verlof dat ik nodig heb na de BV. Een collega heeft het vorig jaar gedaan en kreeg 3 weken van de baas en 3 weken zelf op te nemen. Zij heeft het op de psyche gegooid. Nu wil ik dat natuurlijk ook, maar hoe het beste aan te pakken? De datum staat in mijn hoofd al vast op 26 april ...

Hoeveel hebben jullie gekregen van je werkgever en hoe aangepakt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het eerlijk verteld, en heb 1 week gekregen, 1 week zelf genomen en daarna gewoo newer aan het werk (Kantoorbaan)

het risico dat je loopt om het op iets anders te gooien en ze komen erachter is groot, en als je dan een rechtzaak krijgt, en alle gevolgen van dien.. dat was mijn reden om het eerlijk te vertellen x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ga ook zeker eerlijk zijn. Herstel bij dual plane is 6 weken staat er. En werk op de verloskamers dus lichamelijk wel zwaar. Daarom neem ik maar gewoon de 6 weken zoals aangegeven is. 

Maar zit meer zal ik de datum meedelen met het verhaal dat ik dan voor de zomer weer terug ben en ter compensatie een week zomervakantie inlever. Wat ik eigenlijk wel wil, of zal ik afwachten wat zij zeggen met de kans dat zij zegt het kan pas na de zomervakantie ivm personeelsbezetting 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deprinsesopdeerwt

Ik zou gewoon eerlijk zijn om eventueel gezeur achteraf te voorkomen. Wat betreft de datum: kan me zo voorstellen dat je werkgever het misschien niet heel fijn gaat vinden dat er al een datum staat gepland zonder overleg. Misschien kan je het zo verwoorden dat er een optie voor een datum is en dat je graag gezamenlijk zou willen kijken of dat een optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eerlijk geweest, heb 6 weken vakantie opgenomen omdat ik er geen ziekteverlof voor kreeg. Had geen zin in gezeur achteraf en ik had een flinke berg aan vakantie-uren over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.