Ga naar inhoud

Vocht en zwelling


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben nu 5 dagen po en heb echt enorm veel vocht en zwelling. Vooral bovenaan en aan de zijkanten. 

Als ik mn armen tegen mn lichaam heb, voel ik mn boobies, hihi!

 

Het hoort erbij maar het ziet er niet uit. Zijn er dingen die ik kan doen om dit te verminderen?

 

Las al over brandnetelthee en dat ben ik sinds een dag aan het drinken. Je zou zeggen dat je dan veel moet plassen maarrrr.... niks daar daarvan in mijn geval. Hou het dus 'lekker' allemaal vast. 

 

Iemand ervaring met bijvoorbeeld homeopatische vochtafdrijvers of iets anders wat goed werkt?

 

Please, let me know :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pamuk misschien heb je wat aan onderstaande topic ;) De adviezen lopen vanaf de groenteboer tot aan de huisarts :45:   Ik heb gewoon extra vocht naar binnen gewerkt en het eruit gepiest :106: Duurde bij mij enkele weken voordat ik mijn vochtbuik/ opblaastieten kwijt raakte!! Je vochtregulatie moet weer langzaam op gang komen na z'n ingreep.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Ik ben zelf niet zo van de vochtafdrijvende middelen, tenzij je het ook compenseert...

De reden dat je lichaam vocht vasthoudt, is een vochttekort. Uiteraard heeft de narcose een negatieve invloed op je hele lichaam en vraag me niet precies naar het hoe en wat.

Wat ik wel weet, is dat je lichaam een vochttekort, gaat compenseren met vocht vasthouden.
Ga je dus vochtafdrijvende middelen drinken, zoals brandnetelthee, dan zul je ook je vochttekort, aan moeten vullen met water. Dus voor elke kop brandnetelthee, weer een kop water. Verder is het sowieso belangrijk, na zo een ingreep, om 1,5 a 2 liter water te drinken per dag. Dit niet alleen om je vocht dus aan te vullen, waardoor je lichaam het vocht niet meer vast hoeft te blijven houden, maar ook om de rommel van de narcose uit je lijf te spoelen, te verdunnen.

Die compensatie van die brandnetelthee is dus bovenop die anderhalf tot twee liter water ;) 

Kan een paar dagen duren eer je lichaam dan vertrouwen heeft in de vochtinname en vocht gaat uitscheiden.

Maar.. het hoort er ook een beetje bij helaas...
Rustig aan, wel bewegen, maar niet buiten je beperkingen, af en toe wat rondlopen.. dan komt het allemaal goed :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG en @best_boobie : heel erg bedankt voor de info! Was net wakker geworden en meteen even gekeken of er al een antwoord was. 

Ja dus :35:

 

Heb veel brandnetelthee gedronken maar hoef echt bijna niet te plassen. Nu snap ik waarom: niet gecompenseerd met water en daarom houdt mijn lichaam het waarschijnlijk nog steeds gewoon vast. 

Ga morgen dus aan het water met af en toe citroen en brandnetelthee. 

 

Hou jullie op de hoogte! Slaap lekker nog, ik duik ook weer mn mandje in 

 

Liefs,

Pamuk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Pamuk

 

vervelend he, heb je mooie volle borsten, krijg je er eventjes een volle buik bij. Maar het gaat echt weg hoor. 

Ik had het ook echt heel erg. Heb vooral heel veel water gedronken. Ik had meestal (en nog steeds) water met citroen en sinaasappelschijfjes klaarstaan in een kan. Kon ik makkelijk elke keer bijgeschenken. 

 

Proost, op je borsten :51:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mia '82 Ja balen is dat, had eerst niet in eens zo naar mn buik gekeken: full focus op de boobies he :)

Later zag ik het ook op mn buik. Dus idd veel water gaan drinken. 

Stelt me wel gerust dat velen dit hebben en dat ik lees dat het bijtrekt. Maar ook hiervoor geld: geduld.....pfffff

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 21 maart 2017 om 09:28 zei Pamuk:

Hi allemaal,

 

Ik ben nu 5 dagen po en heb echt enorm veel vocht en zwelling. Vooral bovenaan en aan de zijkanten. 

Als ik mn armen tegen mn lichaam heb, voel ik mn boobies, hihi!

 

Het hoort erbij maar het ziet er niet uit. Zijn er dingen die ik kan doen om dit te verminderen?

 

Las al over brandnetelthee en dat ben ik sinds een dag aan het drinken. Je zou zeggen dat je dan veel moet plassen maarrrr.... niks daar daarvan in mijn geval. Hou het dus 'lekker' allemaal vast. 

 

Iemand ervaring met bijvoorbeeld homeopatische vochtafdrijvers of iets anders wat goed werkt?

 

Please, let me know :)

Hallo! Ik las je bericht en vroeg me af na hoelang het vocht verminderde en of je ondertussen nog tips hebt? Ik ben nu 1 week po en heb echt enorm veel vocht in mijn buik. Kan amper in mijn kleren. Ik drink ook echt extreem veel water maar zelfs dan moet ik amper naar het toilet gaan. Het stapelt zich precies alsmaar meer op :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Juliette57 oehhh heel herkenbaar!!

 

Buiten veel water drinken en brandnetelthee is er verder niks wat je eraan kan gaan doen. 

 

Had zelfs bij mijn pc nog om plaspillen gevraagd. Niet gekregen want dat helpt niet bij dit soort vocht. 

 

Op een gegeven moment merk je dat je wel vaker moet plassen en dan nog duurt het een tijdje voordat het vocht verdwijnt. Denk dat ik nu (5 weken po) het meeste wel kwijt ben. Dus.... het komt vanzelf wel goed maarja..... geduld :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25 april 2017 om 23:14 zei Pamuk:

@Juliette57 oehhh heel herkenbaar!!

 

Buiten veel water drinken en brandnetelthee is er verder niks wat je eraan kan gaan doen. 

 

Had zelfs bij mijn pc nog om plaspillen gevraagd. Niet gekregen want dat helpt niet bij dit soort vocht. 

 

Op een gegeven moment merk je dat je wel vaker moet plassen en dan nog duurt het een tijdje voordat het vocht verdwijnt. Denk dat ik nu (5 weken po) het meeste wel kwijt ben. Dus.... het komt vanzelf wel goed maarja..... geduld :38:

Ben nu 2 weken po en het is al veel verminderd! Moet inderdaad al veel sneller naar toilet :-p. Hopelijk is er nog wel wat vocht bij want anders ben ik wel heel veel bijgekomen haha! Nog eventjes geduld dus tot ik het allemaal kwijt ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Iemand toevallig ook last van zwelling tussen de borsten? Ik ben vandaag op dag 13 na m'n operatie, heb 295 cc anatomische protheses, dual plane. Ik heb het gevoel dat mijn protheses te dicht bij elkaar staan en te breed zijn, waardoor de huid tussenin wat naar voren komt. Ik ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft gehad, en of het is weggegaan. Ik maak me erg zorgen namelijk..... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 19 mei 2017 om 21:36 zei Rocker:

@ahlyrl Ik had heel erg last van vocht dat ging zakken naar m'n borstbeen, het is nu weggetrokken :) 

Hi, ik heb ook nog vocht op mijn borstbeen, ben 15 dagen geleden geopereerd. 

Hoe lang duurt het ongeveer voordat het vocht weg is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hoi allemaal ik ben vandaag geopereerd door dr Peters.  En mijn borsten doen natuurlijk heel veel pijn.Maar mijn ene borst heeft een beetje een rare vorm.Kan dit door vocht in mijn borst komen?

Ik ben van anatomisch 255 naar rond high profile 600 cc gegaan.Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Groetjes  Jo 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.