Ga naar inhoud

RosieW : 20 april 2017 : Dr. De Meyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

 

 ik ben 26 jaar en ik woon in Sint-Niklaas.

 

Ik ben al sinds mijn tienerjaren ontevreden over de grootte en de vorm van mijn borsten (kleine B).

Ik droomde sindsdien van een borstvergroting maar durfde nooit de stap te zetten, tot mijn schoonzus enkele maanden geleden vertelde dat zij deze ingreep ging laten uitvoeren bij Dr. Cambier in Dendermonde.

 

Ik heb nadien haar resultaat gezien en toen begon het bij mij enorm te kriebelen!

Ze was erg tevreden over de consultaties, ingreep en nazorg en natuurlijk ook over het resultaat. Dit heeft mij over de drempel doen stappen en nu heb ik besloten om de ingreep ook te laten uitvoeren bij Dr. Cambier.

 

Ik heb vorige week mijn eerste consultatie achter de rug, een beetje onwennig in het begin omdat de dokter direct met de deur in huis viel: "Ik wil even kijken of je genoeg volume hebt." Nou dat bleek dan in orde dus er moest geen lifting gebeuren. Ik heb gekozen voor zoutwatervulling omdat deze schijnbaar natuurlijker aanvoelen en omdat het resultaat ook levenslang is.

 

28 maart heb ik een 2de afspraak in Gent, ik dien dan enkele topjes mee te nemen en ook enkele foto's van borsten die ik erg mooi vind. Ik loop momenteel al bijna over van de zenuwen en ik loop er dan ook de hele tijd mee in mijn hoofd. Ik heb al enkele foto's verzameld en ik kijk dus ook enorm uit naar de 2de consultatie.

 

Ik vraag me af of hier nog mensen zijn die de ingreep bij Dr. Cambier hebben laten uitvoeren?

Zoja, wat is jouw ervaring? Ben je tevreden van het resultaat?

 

Vele groetjes aan iedereen,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag mijn 2de consult gehad bij Dr. Cambier in Gent.

Ik had een hele reeks vragen klaar en ik keek enorm uit naar de bespreking, omdat we de vorige keer maar 5 minuten gepraat hadden. Helaas was de dokter zelf afwezig door ziekte en heb ik een bespreking gehad met de assistente. Ik moet eind april nog eens terugkomen voor een bespreking met de dokter zelf.

 

Ze begon aan haar uitleg waarom ze enkel met zoutwaterprothesen werkten en enkel achter de spier (volledig, niet dual plane). Het kwam erop neer dat zoutwater het natuurlijkste gevoel gaf en niet klotste, op voorwaarde dat het vullingspercentage correct werd gehanteerd. Lekken was zo goed als uitgesloten, en ongevaarlijker dan bij een siliconenprothese. Ook was er bij zoutwaterprothesen geen sprake van slijtage, terwijl siliconen wel slijtage vertonen na ongeveer 12 jaar en dan sowieso vervangen moeten worden. Ze plaatsen dan ook volledig achter de spier door een gaatje te maken in de spier, daardoor de prothese te plaatsen en deze dan pas op te vullen. Ze beweren dat dit geen bewegende prothesen geeft bij het aanspannen van deze spieren. Ook zou de prothese op latere leeftijd niet gaan zakken, zelfs niet als het borstweefsel zakt naarmate het ouder worden.

 

In het midden van ons gesprek moest de assistente een andere patiënt opvangen waardoor ik verder werd geholpen door een 2de assistente. Zij vertelde me hetzelfde verhaal in grote lijnen, maar sommige details vertelde ze me dan anders. De 1ste assistente zei dat ze alleen met ronde prothesen werkten omwille dat anatomische zoutwaterprothesen vaak te sterk dat druppeleffect hebben, en dat als anatomische prothesen draaien in de borst dat dit een lelijk beeld geeft. De 2de assistente vertelde me dan dat alle zoutwaterprothesen anatomisch zijn. De kostprijs voor de volledige procedure zou op €4200 komen.

 

Ze waren beide volledig overtuigd van de voordelen van zoutwaterprothesen en volledig achter de spier. Siliconeprothesen konden niet dezelfde kwaliteit geven volgens hen omdat deze minder natuurlijk aanvoelden en ook sneller tekenen van slijtage vertoonden. Daarnaast gaf plaatsing vóór de spier niet datzelfde natuurlijke effect, vertelden ze me.

 

Nadien heb ik verschillende prothesen gepast (voorsituatie een lege 80B), dit met pasprothesen uit silicone (ik vond deze echt wel erg zacht aanvoelen nochtans!), ik wil graag een E cup met genoeg projectie zodat ik die mooie gevulde decolleté heb. Uiteindelijk zijn we bij 600cc high profile uitgekomen. Ik schrok wel van dit aantal cc, maar dit gaf me echt het resultaat dat ik wilde.

 

Volgende dinsdag ga ik bij Dr. De Meyere, een voorstander van silicone prothesen vóór de spier. Daarna ga ik een definitieve beslissing maken.

 

Indien jullie een mening hierover hebben, hoor ik deze graag!!

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Vele groetjes en tot schrijfs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Hm.. het is wel een mooi ingestudeerd verhaal zeg.. Maar het gedeelte dat ze ze pas vullen als ze achter de spier zitten: Wat gebruiken ze dan voor een soort prothese(zakje)? Van welk merk is dat?
Daarbij.. wat doen ze met het ventiel? Of zit er geen ventiel aan (hoe vullen ze het, is eigenlijk de vraag....)
,
Even heel kritisch gekeken he: maar zij zeggen dus: de prothese zakt niet, doordat je hem volledig achter de spier plaatst, ZELFS als je eigen weefsel zakt, zakt de prothese niet.. Mijn eerste gedacht is dan: dan krijg je dus een double bubble en moet je alsnog opnieuw voor operatie!!! Een prothese die volledig achter de spier geplaatst wordt, bij iemand die van zichzelf al weefsel heeft, resulteert vaak in een double bubble (ook al kunnen er jaren overheen gaan, voordat het ontstaat....)
De prothese blijft zitten waar ie zit, je weefsel zakt, dus dan heb je twee bulten onder elkaar. De bovenste van de prothese, de onderste van je eigen gezakte weefsel...

De rest hebben wel al wel in pb besproken, maar wilde hier toch ff op reageren.
Gelukkig hoefde je niet zo heel ver te rijden voor je consult, anders was het misschien netjes als ze je gebeld hadden om door te geven dat je vandaag niet met de pc kon spreken??

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Vreemd dat die 2 assistenten iets anders vertellen over de vorm. Over die zoutwatervulling: hebben ze dan aangegeven siliconen gevaarlijk te vinden? Ik word zelf namelijk wat zenuwachtig bij sommige horrorverhalen... Weet niet goed wat erover te denken.

Eind april heb ik zelf ook een afspraak voor een eerste consult bij De Meyere. Ben benieuwd naar je ervaring!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Hm.. het is wel een mooi ingestudeerd verhaal zeg.. Maar het gedeelte dat ze ze pas vullen als ze achter de spier zitten: Wat gebruiken ze dan voor een soort prothese(zakje)? Van welk merk is dat?
Daarbij.. wat doen ze met het ventiel? Of zit er geen ventiel aan (hoe vullen ze het, is eigenlijk de vraag....)
,
Even heel kritisch gekeken he: maar zij zeggen dus: de prothese zakt niet, doordat je hem volledig achter de spier plaatst, ZELFS als je eigen weefsel zakt, zakt de prothese niet.. Mijn eerste gedacht is dan: dan krijg je dus een double bubble en moet je alsnog opnieuw voor operatie!!! Een prothese die volledig achter de spier geplaatst wordt, bij iemand die van zichzelf al weefsel heeft, resulteert vaak in een double bubble (ook al kunnen er jaren overheen gaan, voordat het ontstaat....)
De prothese blijft zitten waar ie zit, je weefsel zakt, dus dan heb je twee bulten onder elkaar. De bovenste van de prothese, de onderste van je eigen gezakte weefsel...

De rest hebben wel al wel in pb besproken, maar wilde hier toch ff op reageren.
Gelukkig hoefde je niet zo heel ver te rijden voor je consult, anders was het misschien netjes als ze je gebeld hadden om door te geven dat je vandaag niet met de pc kon spreken??

 

xxx BB

 

 

Hey BB,

 

Ik ben zelf ook heel kritisch hierover, dus een hele goede opmerking van je! Ik stel me dus ook de vraag over de double bubble. Ik heb deze vraag ook gesteld maar dit was niet het geval zeiden ze, omdat het weefsel niet zoveel zou zakken omdat de spier tegen het weefsel zou blijven zitten (bij plaatsing achter de spier) en hierdoor het weefsel mee omhoog gehouden wordt.

 

Ze gebruiken een glad siliconen prothesenzakje, van het merk Mentor. Ze werken inderdaad met een ventiel. De kans op lekken is zeer klein, en je zou zelfs eerder een lek krijgen in de zak zelf dan in het ventiel (evenveel kans op lekken als bij een siliconeprothese dus). Ze maken een incisie van 3 cm rond het tepelhof om de zak te plaatsen en te vullen, dus je houdt er een klein litteken aan over.

 

Ik stelde de vraag of cohesieve siliconen eigenlijk wel kunnen lekken, en ze zeiden van wel. Je merkt dit daarnaast ook niet, waardoor deze stof langer vrij kan gekomen zijn in je lichaam en voor klachten kan zorgen. Bij het lekken van zoutwaterprothesen merk je dat direct (je borst loopt als het ware leeg), maar deze vloeistof is ongevaarlijk en plas je uit.

 

Ze hebben me wel degelijk gebeld enkele uren voor mijn afspraak, om dit te melden. Ze vroegen me of ik alsnog wilde komen om dan door een assistente geholpen te worden. Ik wilde eigenlijk vooral zoveel mogelijk info dus ik ben hier dan ook op ingegaan (dit stukje verhaal had ik niet vermeld in mijn vorige post :P).

 

Het valt me op dat je zegt: ingestudeerd verhaal. Dit was een van de dingen die mij ook opvielen! Ze ratelden eigenlijk hun verhaal af, maar het is me nu ook duidelijk waarom. Ze plaatsen eigenlijk nooit andere prothesen en ook nooit voor de spier, omdat de PC hier gewoonweg niet achter staat.

 

Ik weet niet of dit belangrijk is, maar in het kantoor van de PC hingen diploma's en getuigschriften uit de jaren '90 en begin '00. Ik heb ergens gelezen dat zoutwaterprothesen erg veel werken gebruikt in de jaren '90, maar dat tegenwoordig eigenlijk cohesieve siliconen het vaakst gebruikt worden. De assistente zei me dat cohesieve siliconeprothesen aan het verbeteren waren maar nog niet zo kwalitatief waren als zoutwaterprothesen. Terwijl ik eigenlijk bij bijna alle PC's zie dat er vooral cohesieve siliconen worden gebruikt! Ik heb zo het gevoel dat ze misschien wat zijn blijven hangen in de nineties...

 

Dit is absoluut geen afbreuk aan de deskundigheid van Dr. Cambier. Ik wil alleen maar mijn ervaring beschrijven en die is natuurlijk subjectief! Ik besef ook wel dat er veel voordelen zijn aan zoutwaterprothesen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei AllerGroosteTwijfelaar:

Hoi!

Vreemd dat die 2 assistenten iets anders vertellen over de vorm. Over die zoutwatervulling: hebben ze dan aangegeven siliconen gevaarlijk te vinden? Ik word zelf namelijk wat zenuwachtig bij sommige horrorverhalen... Weet niet goed wat erover te denken.

Eind april heb ik zelf ook een afspraak voor een eerste consult bij De Meyere. Ben benieuwd naar je ervaring!

Groetjes

 

Hey Twijfelaar,

 

Ze zeggen niet dat siliconen gevaarlijk zijn (hoe kan dit ook, dit wordt bij bij 90% van alle PC's in België en NL geplaatst denk ik), maar ze zijn persoonlijk voorstander van zoutwatervulling, omdat deze vloeistof onschadelijk is voor het lichaam. Siliconen hebben echter volgens mij een veel kleinere kans op lekkage, omdat de gel hoog-cohesief is. Ik lees eigenlijk overal dat siliconen het kwalitatiefst zijn...

Ik heb hier een boekje van Mentor meegekregen, en zelfs daar staat erin dat siliconen het natuurlijkst resultaat geven en volkomen veilig zijn, terwijl de assistente me eigenlijk het tegenovergestelde zei :wacko:

 

Ik ga volgende week bij een PC die alleen maar siliconen plaatst, net om de 2 uiterste meningen te vergelijken.

Ik heb ook al horrorverhalen gehoord hoor, maar je kan altijd brute pech hebben, bij elke soort plaatsing en elke soort prothese! Daar mag je je absoluut niet blind op staren vind ik. Daarom probeer ik me zodanig te informeren dat ik alle voor- en nadelen ken en dan ook een weloverwogen beslissing kan nemen!

 

Ik hou jullie op de hoogte na mijn consultatie volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, 

 

Is het niet handiger om naar een pc te gaan die beide protheses plaatst als je zo twijfelt tussen zoutwaterprotheses en siliconen protheses? Dan krijg je tenminste een wat minder gekleurd verhaal dan van een pc die alleen maar hydrogel protheses of siliconen protheses plaatst..

 

En inderdaad het verhaal van die assistentes niet zo maar klakkeloos aannemen, maar je bent zo te lezen vrij kritisch! Goede eigenschap ;)

 

Succes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei B00bies:

Hoihoi, 

 

Is het niet handiger om naar een pc te gaan die beide protheses plaatst als je zo twijfelt tussen zoutwaterprotheses en siliconen protheses? Dan krijg je tenminste een wat minder gekleurd verhaal dan van een pc die alleen maar hydrogel protheses of siliconen protheses plaatst..

 

En inderdaad het verhaal van die assistentes niet zo maar klakkeloos aannemen, maar je bent zo te lezen vrij kritisch! Goede eigenschap ;)

 

Succes xx

 

Heey!


Ja, dat zou me natuurlijk een veel objectiever beeld geven.

 

Maar bijna ELKE PC die ik tegenkom plaatst alleen maar siliconen, zoutwater is echt een uitzondering tegenwoordig. Let wel op: zoutwater is niet hetzelfde als hydrogel. Zoutwater is eigenlijk (simpel gezegd) water in een siliconenzakje dat gevuld wordt door een ventiel. Dit was erg populair in de jaren '90 maar wordt nu eigenlijk bijna nooit meer geplaatst. Hydrogel is een soort combinatie van siliconenvulling en water, en is dus iets vloeibaarder dan cohesieve siliconen. Dit wordt echter ook heel weinig geplaatst (doch iets meer dan zoutwatervulling heb ik de indruk).

 

Ik ben eigenlijk bij Dr. Cambier terechtgekomen door een vriendin die een BV bij hem had laten uitvoeren. Ze was erg tevreden maar ik twijfelde over de info die zij had gekregen. Dan heb ik zelf ook een afspraak gemaakt, maar dan ben ik beginnen twijfelen over de zoutwaterprothesen, na mijn eigen research en ervaringen van andere personen. Ik ben dan toch op consult gegaan om alle info te vergaren die ik wilde.

Ik vond het daarnaast jammer dat ze eigenlijk standaard achter de spier plaatsen zonder eigenlijk de wens en situatie van de patiënt te evalueren.

Hierdoor, en ook door alle info die ik intussen heb verzameld, heb ik eigenlijk al besloten om mijn BV niet door deze PC te laten uitvoeren. Ik wilde gewoon mijn research toetsen aan hun verhaal door op consult te gaan.

 

Ik denk echter dat er heel weinig of zelfs geen PC's zijn die zowel siliconen als zoutwaterprothesen plaatsen. De procedure is enorm verschillend en bijna alle PC's hebben wel een voorkeur voor het ene of het andere. Daarnaast hebben zij meestal ook het meeste ervaring het plaatsen van één van beide. Bijvoorbeeld de PC waar ik volgende week naartoe ga plaatst het liefst vóór de spier, maar kan ook dual plane plaatsen als je dat echt wenst.

 

De manier van aanpakken vond ik gisteren bij mijn consult ook niet helemaal ok. Ik voelde me niet persoonlijk benaderd en het leek me belangrijker dat het op hun manier werd gedaan dan dat mijn wensen als patiënt in acht werden genomen en dat ik tevreden was van mijn nieuwe borsten. Dit gaf me ook niet zo'n fijn gevoel. Ik heb gehoord van Dr. De Meyere dat hij oprecht zijn tijd voor je neemt en samen met jou zal zoeken naar de oplossing waar je zelf ook echt tevreden mee bent. Dat is een aanpak die mij natuurlijk veel meer aanspreekt. ^_^

 

Groetjes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

 

Ooh sorry ik zie inderdaad dat ik hydrogel had neergezet in plaats van zoutwaterprothese. Zit zelf helemaal in de monnobloc hydrogel. Zoutwaterprotheses heb ik mij niet heel erg in verdiept, omdat ze inderdaad ook bijna niet meer geplaatst worden en tijdens mijn research negatief afstaken t.o.v. de monobloc hydrogel. De monobloc hydrogel, heeft overigens geen siliconen vulling! De vulling bestaat uit water met een natuurlijk verdikkingsmiddel. Je lichaam kan deze stoffen in geval van zweten of lekken gewoon afbreken. Drs Van Selms en Nio plaatsen deze protheses en siliconen protheses. Met het vinden van artsen die zowel zoutwaterprotheses als siliconen protheses plaatsen kan ik je helaas ook niet helpen..

 

Drs De Meyere heb ik inderdaad ook goede dingen over gelezen! 

 

Succes met je research xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Oke.. eigenlijk ben ik wel blij te horen dat je niet je bv bij deze pc gaat laten doen, vind het toch een raar verhaal.. dat van die double bubble die niet kan ontstaan bijvoorbeeld.. Zij beweren dus eigenlijk, als ik het goed begrijp, dat als je het weefsel niet verzwaard met een prothese (door plaatsing dual plane of voor de spier) dat je weefsel dan niet gaat zakken en dat er dus geen double bubble kan ontstaan.. Ik ben bang dat je dan geen juiste informatie geeft. Als je ouder wordt, gaat je eigen weefsel sowieso wat meer hangen, en oke.... of je dan double bubble krijgt of niet, is sterk afhankelijk van hoe hoog je prothese zit en hoe laat je eigen weefsel, maar de kans erop is wel groter bij een plaatsing volledig achter de spier...
De mentor die zij gebruiken, zal waarschijnlijk de Mentor Becker (sizers) zijn.. Ik weet niet of deze goed/beter dan andere prothesen zijn of niet, al weet ik wel, dat mentor de beste sizers heeft van alle merken (ooit uitgezocht door iemand hier op het forum, die dit graag wilde.) Dus wat dat betreft zitten ze dan wel weer goed..
Lekkage van het ventiel schijnt bij deze prothesen ook niet heel veel voor te komen, maar mijn gevoel zegt toch altijd: een dichte prothese is dicht en blijft dicht, tenzij de prothese zelf scheurt (wat bij alle prothesen gebeuren kan)

Ja.. dan kom je bij het verhaal: lekken.... Uiteraard is het zo dat een zoutwateroplossing absoluut niet schadelijk is voor je lichaam als er lekkage op zou treden, net als bij hydrogel.
Mijn mening is echter dat het risico bij een goede siliconenprothese ook gering is. Ik ga hier echter niet weer de discussie voeren over of siliconen veilig zijn haha. Daar is de laatste tijd alweer genoeg over gezegd op het forum. Ik voel me echter wel veilig bij mijn eigen implantaten (ook van mentor, maar dan de siliconen) en heb ook absoluut geen klachten. Ik ben wel zo reëel trouwens, dat mocht ik ooit klachten krijgen tgv mijn prothesen, dan gaan ze eruit en hoef ik er ook geen meer.. of misschien in dat geval dan de hydrogel. Het leven bestaat uit het maken van keuzes en het achter je gemaakte keuzes staan. De consequenties (goede en slechte) komen altijd voor je eigen rekening, en dus ben ik altijd fel tegen die vrouwen die jaren genoten hebben van siliconenborsten en als het dan blijkt dat ze klachten krijgen, dat ze dan iedereen siliconen gaan afraden. Dat vind ik achterbaks, maar oh jee.. ik draaf toch alweer door :45: 

Dus.. waar was ik :P 
Sluit me aan bij B00bies, dat een consult bij Nio of van Selms misschien helemaal geen slechte optie is.. Zit je echter in de richting van de 600 cc te denken, dan zou ik wel even overwegen om op consult te gaan bij hun in het OLVG-west, in Amsterdam. Nio werkt ook in parkkliniek, maar hier is het consult wel goedkoper, maar de operatie is 700 euro duurder en er komt een toeslag bij op alle implantaten groter dan 500 cc...

Het is voor jou natuurlijk wel een stuk rijden, maar op die manier kun je misschien wel idd wat beter een afweging maken...
Anderzijds ga je hier op een intelligente manier mee om en is er veel te vinden op het wereldwijde web ;) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei B00bies:

Hoi,

 

Ooh sorry ik zie inderdaad dat ik hydrogel had neergezet in plaats van zoutwaterprothese. Zit zelf helemaal in de monnobloc hydrogel. Zoutwaterprotheses heb ik mij niet heel erg in verdiept, omdat ze inderdaad ook bijna niet meer geplaatst worden en tijdens mijn research negatief afstaken t.o.v. de monobloc hydrogel. De monobloc hydrogel, heeft overigens geen siliconen vulling! De vulling bestaat uit water met een natuurlijk verdikkingsmiddel. Je lichaam kan deze stoffen in geval van zweten of lekken gewoon afbreken. Drs Van Selms en Nio plaatsen deze protheses en siliconen protheses. Met het vinden van artsen die zowel zoutwaterprotheses als siliconen protheses plaatsen kan ik je helaas ook niet helpen..

 

Drs De Meyere heb ik inderdaad ook goede dingen over gelezen!

 

Succes met je research xx

 

 

 

Hey!!

 

Aha, dat wist ik niet! Inderdaad dan klinkt hydrogel ook wel een optie om te overwegen.

Goh, ik kan me natuurlijk blijven verdiepen in siliconen/hydrogel, maar ik denk dat één van deze prothesen sowieso een goede optie zal zijn voor mij.

Zoutwater heb ik eigenlijk intussen al afgeschreven. Niet dat dat slechte prothesen zullen zijn, maar ik denk dat siliconen/hydrogel toch een stuk meer voordelen hebben voor mij.

 

Natuurlijk hoor je over zowel siliconen als hydrogel horrorverhalen, maar ik denk ook wel dat het overgrote deel van de patiënten absoluut geen problemen heeft met deze protheses. Anders zouden deze toch niet meer op de markt zijn denk ik dan?

 

Ik heb een goed gevoel bij Dr. De Meyere (ookal heb ik hem nog nooit gezien, haha), dus ik ga eerst rustig naar zijn verhaal luisteren en kijken of ik daar mijn draai in kan vinden.

 

Enorm bedankt voor je uitleg!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Oke.. eigenlijk ben ik wel blij te horen dat je niet je bv bij deze pc gaat laten doen, vind het toch een raar verhaal.. dat van die double bubble die niet kan ontstaan bijvoorbeeld.. Zij beweren dus eigenlijk, als ik het goed begrijp, dat als je het weefsel niet verzwaard met een prothese (door plaatsing dual plane of voor de spier) dat je weefsel dan niet gaat zakken en dat er dus geen double bubble kan ontstaan.. Ik ben bang dat je dan geen juiste informatie geeft. Als je ouder wordt, gaat je eigen weefsel sowieso wat meer hangen, en oke.... of je dan double bubble krijgt of niet, is sterk afhankelijk van hoe hoog je prothese zit en hoe laat je eigen weefsel, maar de kans erop is wel groter bij een plaatsing volledig achter de spier...
De mentor die zij gebruiken, zal waarschijnlijk de Mentor Becker (sizers) zijn.. Ik weet niet of deze goed/beter dan andere prothesen zijn of niet, al weet ik wel, dat mentor de beste sizers heeft van alle merken (ooit uitgezocht door iemand hier op het forum, die dit graag wilde.) Dus wat dat betreft zitten ze dan wel weer goed..
Lekkage van het ventiel schijnt bij deze prothesen ook niet heel veel voor te komen, maar mijn gevoel zegt toch altijd: een dichte prothese is dicht en blijft dicht, tenzij de prothese zelf scheurt (wat bij alle prothesen gebeuren kan)

Ja.. dan kom je bij het verhaal: lekken.... Uiteraard is het zo dat een zoutwateroplossing absoluut niet schadelijk is voor je lichaam als er lekkage op zou treden, net als bij hydrogel.
Mijn mening is echter dat het risico bij een goede siliconenprothese ook gering is. Ik ga hier echter niet weer de discussie voeren over of siliconen veilig zijn haha. Daar is de laatste tijd alweer genoeg over gezegd op het forum. Ik voel me echter wel veilig bij mijn eigen implantaten (ook van mentor, maar dan de siliconen) en heb ook absoluut geen klachten. Ik ben wel zo reëel trouwens, dat mocht ik ooit klachten krijgen tgv mijn prothesen, dan gaan ze eruit en hoef ik er ook geen meer.. of misschien in dat geval dan de hydrogel. Het leven bestaat uit het maken van keuzes en het achter je gemaakte keuzes staan. De consequenties (goede en slechte) komen altijd voor je eigen rekening, en dus ben ik altijd fel tegen die vrouwen die jaren genoten hebben van siliconenborsten en als het dan blijkt dat ze klachten krijgen, dat ze dan iedereen siliconen gaan afraden. Dat vind ik achterbaks, maar oh jee.. ik draaf toch alweer door :45: 

Dus.. waar was ik :P 
Sluit me aan bij B00bies, dat een consult bij Nio of van Selms misschien helemaal geen slechte optie is.. Zit je echter in de richting van de 600 cc te denken, dan zou ik wel even overwegen om op consult te gaan bij hun in het OLVG-west, in Amsterdam. Nio werkt ook in parkkliniek, maar hier is het consult wel goedkoper, maar de operatie is 700 euro duurder en er komt een toeslag bij op alle implantaten groter dan 500 cc...

Het is voor jou natuurlijk wel een stuk rijden, maar op die manier kun je misschien wel idd wat beter een afweging maken...
Anderzijds ga je hier op een intelligente manier mee om en is er veel te vinden op het wereldwijde web ;) 

xxx BB

 

Hey BB!

 

Nou, ik geniet er altijd van om jouw posts te lezen. Ik leer telkens wel wat nieuws bij :lol:

 

Ik denk dat er aan zowel hydro/siliconen wel voor- en nadelen zijn verbonden. Ik denk niet dat ik het zie zitten om naar een PC in Amsterdam of verder te rijden voor iemand die beide prothesen plaatst. Ik geloof wel in de kwaliteit van siliconenprothesen dus ik denk dat mijn keuze wel daarop zal vallen. Anders zouden ze toch niet zoveel geplaatst worden denk ik dan? Als ik vertrouwen heb in mijn PC, heb ik ook vertrouwen in de prothesen die hij plaatst.

 

Ik weet uiteindelijk echt nog niet zeker of ik wel voor 600cc ga gaan. Tijdens mijn passessie bij Dr. Cambier lieten ze mij eigenlijk vrij in het kiezen van de groottes, zonder eigenlijk te kijken of dit wel paste bij mijn huidige situatie en mijn lichaamsbouw (enkel de breedte namen ze in beschouwing). Ik denk eigenlijk dat Dr. De Meyere niet zal meegaan in deze denkwijze en mij eerder ook zal adviseren voor een kleiner aantal cc. Ik heb natuurlijk een gewenst resultaat in gedachten, maar ik wil ook wel het deskundige advies van mijn PC.

Daar kijk ik enorm naar uit dinsdag!

 

xxx Rosie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen!

 

Ik ben deze namiddag op consult geweest bij Dr. De Meyere en het is heel erg goed gegaan!

 

Hij heeft me rustig een hele uitleg gegeven over de ingreep, de prothesen, de nazorg, enz. Ik heb ook mijn vragen kunnen stellen en ik moet zeggen dat ik nu wel overtuigd ben om mijn prothese voor de spier te laten plaatsen. Ik moest me nog niet ontkleden of hij kon me al zeggen dat ik genoeg weefsel hiervoor had! Dat was natuurlijk een grote meevaller. Ik wilde het liefst ronde prothesen dus ik ben erg blij dat hij deze kan plaatsen bij mij.

 

Ik heb verteld dat ik een zo groot mogelijke vulling wil, maar dat het resultaat zo natuurlijk mogelijk moet blijven. Hier ging hij graag mee akkoord en hij vertelde me dat hij zelf ook de voorkeur geeft aan natuurlijke resultaten.

Toen hij mijn voorsituatie zag vertelde hij dat ik zeker genoeg ruimte had! Mijn borsten zouden ook mooi dicht tegen elkaar komen en dat vond ik natuurlijk erg leuk om te horen!

Daarna hebben we enkele vormen gepast, maar hij vertelde me dat hij nu nog geen uitsluitsel kon geven over het exacte aantal cc's. Hij werkt met pasprothesen en zal tijdens de ingreep zelf kijken wat er exact mogelijk is, natuurlijk met mijn wensen in het achterhoofd. Tijdens de ingreep mag mijn partner ook even komen kijken om het resultaat al dan niet goed te keuren. Dr. De Meyere zal zoveel mogelijk ruimte in mijn borst opvullen, en hij maakte een schatting dat dit ongeveer 400cc zal zijn.

 

Ik voelde me erg goed bij ons gesprek en zijn uitleg, en we hebben dan ineens een datum gekozen voor de ingreep. Ja, zo ben ik dan, als ik overtuigd ben, ga ik er 100% voor :136:

Ik had superveel geluk want binnen 2 weken is er al een plekje vrij.

20/04/17 wordt mijn BOOB day!!!

 

Ik ben zooooo enorm enthousiast, en ik tel de dagen reeds af tot de ingreep :wub:

 

Groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden zei RosieW:

Ik ben deze namiddag op consult geweest bij Dr. De Meyere en het is heel erg goed gegaan!

 

1 uur geleden zei RosieW:

Ik voelde me erg goed bij ons gesprek en zijn uitleg, en we hebben dan ineens een datum gekozen voor de ingreep. Ja, zo ben ik dan, als ik overtuigd ben, ga ik er 100% voor :136:

Ik had superveel geluk want binnen 2 weken is er al een plekje vrij.

20/04/17 wordt mijn BOOB day!!!

 

Wat fijn dat het consult zo goed is gegaan, je er nu helemaal uit bent en je zelfs al een datum hebt(10 daagjes na mij:P)! Nog twee weekjes geduld en dan heb je eindelijk je droomborsten! Ik tag @best_boobie @Desert-Roseeven dan kunnen zou jouw topic naar de operatieverslagen verplaatsen en je titel aanpassen :)

 

Heel veel succes met de voorbereidingen, ben benieuwd hoe het je strak vergaat xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei RosieW:

Hoi iedereen!

 

Ik ben deze namiddag op consult geweest bij Dr. De Meyere en het is heel erg goed gegaan!

 

Hij heeft me rustig een hele uitleg gegeven over de ingreep, de prothesen, de nazorg, enz. Ik heb ook mijn vragen kunnen stellen en ik moet zeggen dat ik nu wel overtuigd ben om mijn prothese voor de spier te laten plaatsen. Ik moest me nog niet ontkleden of hij kon me al zeggen dat ik genoeg weefsel hiervoor had! Dat was natuurlijk een grote meevaller. Ik wilde het liefst ronde prothesen dus ik ben erg blij dat hij deze kan plaatsen bij mij.

 

Ik heb verteld dat ik een zo groot mogelijke vulling wil, maar dat het resultaat zo natuurlijk mogelijk moet blijven. Hier ging hij graag mee akkoord en hij vertelde me dat hij zelf ook de voorkeur geeft aan natuurlijke resultaten.

Toen hij mijn voorsituatie zag vertelde hij dat ik zeker genoeg ruimte had! Mijn borsten zouden ook mooi dicht tegen elkaar komen en dat vond ik natuurlijk erg leuk om te horen!

Daarna hebben we enkele vormen gepast, maar hij vertelde me dat hij nu nog geen uitsluitsel kon geven over het exacte aantal cc's. Hij werkt met pasprothesen en zal tijdens de ingreep zelf kijken wat er exact mogelijk is, natuurlijk met mijn wensen in het achterhoofd. Tijdens de ingreep mag mijn partner ook even komen kijken om het resultaat al dan niet goed te keuren. Dr. De Meyere zal zoveel mogelijk ruimte in mijn borst opvullen, en hij maakte een schatting dat dit ongeveer 400cc zal zijn.

 

Ik voelde me erg goed bij ons gesprek en zijn uitleg, en we hebben dan ineens een datum gekozen voor de ingreep. Ja, zo ben ik dan, als ik overtuigd ben, ga ik er 100% voor :136:

Ik had superveel geluk want binnen 2 weken is er al een plekje vrij.

20/04/17 wordt mijn BOOB day!!!

 

Ik ben zooooo enorm enthousiast, en ik tel de dagen reeds af tot de ingreep :wub:

 

Groetjes!!!

 

Proficiat met je operatiedatum!!

En nu aftellen maar :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen!

 

Er zijn toch wel veel verschillen in PC en hun meningen, zo blijkt. Vorige week had de assistente van Dr. Cambier beslist dat ik ongeveer 600cc kon laten plaatsen, maar De Meyere zegt dat er maximum ruimte zal zijn voor (ongeveer) 400c. Anders zal mijn borst meer dan 100% gevuld zijn en zullen mijn borsten als 2 bollen op mijn lichaam staan doordat de huid zal uitrekken. Ik heb De Meyere gezegd dat ik een zo groot mogelijk volume wil, maar wel met een natuurlijk resultaat. Ik vertrouw hem hier wel in, maar nu begin ik te twijfelen of ik 400cc niet te klein ga vinden...

 

Mijn huidige situatie is een lege B80 en ik wil absoluut niet kleiner dan een D-cup gaan!

 

De Meyere vertelde me dat, als je de borst gaat uitrekken door meer op te vullen dan erin kan, dat de borst dan als een bal op het lichaam gaat staan en er erg onnatuurlijk gaat uitzien. Dit wil ik natuurlijk ook niet!

Hij vertelt dus basically dat een natuurlijk resultaat alleen kan door niet te overdrijven in cc's. Maar ik heb op dit forum al redelijk wat resultaten gezien, die een groot aantal cc's hadden en echt nog heel mooi natuurlijk eruit zagen!

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen hierover?

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2017 om 23:00 zei RosieW:

Ik ben deze namiddag op consult geweest bij Dr. De Meyere en het is heel erg goed gegaan!

Oh! Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! En je hebt zelfs al een datum! En zo snel :-). Ik ben al benieuwd naar je operatieverslag. 

Ik lees dat je nu twijfelt over de grootte? Ben je er al wat wijzer over geworden? Ik vrees dat ik jou niet kan helpen met advies. Ik moet zelf nog op een eerste consult eind april...

 

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei AllerGroosteTwijfelaar:

Oh! Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! En je hebt zelfs al een datum! En zo snel :-). Ik ben al benieuwd naar je operatieverslag. 

Ik lees dat je nu twijfelt over de grootte? Ben je er al wat wijzer over geworden? Ik vrees dat ik jou niet kan helpen met advies. Ik moet zelf nog op een eerste consult eind april...

 

Groetjes x

 

Hey!

Ja ik heb een heel aangenaam gesprek gehad.

Ik denk al jaren na over een BV dus dan heb ik dan ook ineens een datum vastgelegd :-)

De dokter vertelde dat er bij mij maximum 400cc in zou passen, anders zou het een onnatuurlijk resultaat worden. 400cc klinkt goed, maar het is moeilijk inschatten voor mij welke cup ik dan ga hebben. Ik zou het liefste eindigen in een E cup of groter.

Daarom ga ik nog eens bellen met de dokter of een 2de consult in plannen.

Indien ik teveel twijfel ga ik toch iemand zoeken die de dual plane techniek wil toepassen bij mij, om er toch een groter aantal cc in te krijgen.

Twijfels, al die twijfels!

:wacko::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-4-2017 om 21:03 zei AllerGroosteTwijfelaar:

En ik dacht dat ik de AllerGrootsteTwijfelaar was :rolleyes:. Inderdaad best nog eens informeren dan, zou superjammer zijn om achteraf spijt te hebben. 

 

Nou De Meyere is akkoord gegaan om toch te proberen er 450cc in te plaatsen.

Joepie!

Hebben de meiden met Bruno boobs ervaring met een ziektebriefje voor het werk?

Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om na 2 dagen al terug te moeten werken...

Hoe denkt De Meyere hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei RosieW:

Nou De Meyere is akkoord gegaan om toch te proberen er 450cc in te plaatsen.

Hihi, goed onderhandeld zeg :D. Geeft dat de garantie op de cup die je graag zou hebben? Heb daar geen verstand van... Zelf zou ik graag voor een c-cup gaan. Maar eerst nog consult afwachten.

 

Na 2 dagen terug gaan werken??? Gaat De Meyere daar echt van uit? 

 

Groetjes x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei RosieW:

 

Nou De Meyere is akkoord gegaan om toch te proberen er 450cc in te plaatsen.

Joepie!

Hebben de meiden met Bruno boobs ervaring met een ziektebriefje voor het werk?

Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om na 2 dagen al terug te moeten werken...

Hoe denkt De Meyere hierover?

 

De Meyere gaat zeer ligt over het herstel. Voor de meeste meiden is het toch iets pittiger dan hij het voorstelt. Ik weet niet of hij een ziektebriefje gaat schrijven eerlijk gezegd... Volgens hem kan je vrijdag onder het mes en maandag al gaan werken... ik had amper pijn na de operatie maar heb een fysiek zware job. Zelf had ik het ook niet zien zitten met enkel een weekendje rust. Maar je kan artemedis altijd eens bellen om te luisteren wat hij zegt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.