Ga naar inhoud

LilyR97 : 22 mei 2017 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Gast LilyR97

Aanbevolen berichten

Hey ladies!

ik zal mij even voorstellen, ik ben Lily, 19 jaar en heb aankomende week mijn eerste consult bij dr. Van Engeland in de Bergman kliniek te Bilthoven. 

 

Ik zit al sinds mijn 13e erg met het feit dat ik niks had, in tegenstelling tot vriendinnetjes bij wie het al wel begon te groeien. Vanaf mijn 15e zat ik al te denken aan een eventuele BV, en nu ik 19 ben en zelfs mijn kleine zusje van 11 borsten begint te krijgen voel ik mij er steeds minder goed bij. 

 

Na lang te hebben gepiekerd heb ik toch mijn ongenoegen geuit bij mijn ouders, en zijn ze akkoord gegaan met een BV, en is mijn eerste consult met de PC een feit! :D

 

Nu las ik ergens op dit forum dat sinds 2017 een eventuele (gedeeltelijke) vergoeding mogelijk is vanuit de basis verzekering. Nu vroeg ik mij af of ik de eventuele doorverwijzing voor een echo via de PC kan krijgen, of dat dat via de huisarts moet? Als iemand dit weet, zou ik een antwoord zeer op prijs stellen! 

 

Zijn er verder ook nog meiden/vrouwen die al eerder een goedkeuring op (gedeeltelijke) vergoeding hebben gekregen? Ik denk dat ik zelf namelijk net binnen of net buiten de vereisten val (minder dan 10mm dikke klier, geen borstplooi). Ter referentie; ik heb 1,71m lang, weeg 58kg en draag 70A, maar ik draag een bh echter meer voor de vorm (zodat het nog ergens op lijkt :106:) en niet zozeer voor de support want dat hebben mijn doperwten niet nodig. 

 

Ik zal nog een berichtje plaatsen na mijn eerste consult!

Liefs Lily 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik zie trouwens net dat ik dit bericht in de verkeerde map heb geplaatst (operatie verslagen borstverkleiningen i.p.v. borstvergrotingen. Iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn bericht kan verplaatsen? :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha bekend verhaal. Ik 27 vanaf 13e idd onzekerheid omdat ik achter bleef en mijn zusje van 12 heeft nu meer dan mij..heb nu aa/a en wil een c.

Ben ook met vergoeding bezig maar afgekeurd. Dr. Van Engeland is hier ook wel eerlijk in en zegt dat bijna niemand in aanmerking komt. Tip:Lees topic vergoeding 2017 even door. Echo doen ze bij bergman niet; moet via huisarts en dan in ziekenhuis bij radioloog laten maken 

 

Ik word 6-4 door dr. Van Engeland geopereerd 

Vriendelijke eerlijke en nuchtere vrouw 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuster89 Dank voor snelle reactie! Wat grappig dat we een beetje dezelfde achtergrond hebben en uiteindelijke bij dezelfde PC zijn beland! Ik wilde altijd heel graag een volle B/kleine C, maar denk dat ik uiteindelijk ook voor een C wil gaan. Zat zelf te denken aan circa 300cc dual plane, alleen ben er nog niet uit of ik liever rond of anatomisch heb, maar dat komt vast wel goed. Wat leuk dat je al een datum hebt, spannend! Voor hoeveel cc ben jij uiteindelijk gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aa en met 245 en 290 zou ik beide op een C uitkomen. Krijg anatomisch. Wilde graag natuurlijk resultaat en ben slank. De 245 vond ik bovenop volume missen en de 290 er misschien wat groot in algemeen uitzien op de 3d. Ze besteld beide dus 6-4 kan ik nog beslissen maar denk toch de 290 ; met 300 gepast omdat ze 290 niet hadden en zat mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je op de hoogte. Veel succes met je consult en ben benieuwd waar je voor kiest. Heb trouwens 2 consultem gehad bij van Engeland. Eerste voorstel was 215 en 245cc en wilde toch weten wat er boven nog kwam en hoe dat zou staan om een goede keuze te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een ongelukkige fout had ik mijn consultatie met dr Lichtenegger ipv van Engeland.. :mellow: consult zodoende verplaatst naar 4 april. Twee weekjes extra wachten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuster89 Ik heb besloten geen consult aan te gaan met Lichtenegger op basis van recensies die ik had gelezen (niets slechts bedoeld richting dr Lichtenegger!), en omdat ik vrij zeker van mijn zaak ben dat mijn voorkeur uitgaat naar dr van engeland omdat een goede vriendin van mij ook door haar is behandeld en daarom mijn eerste consult liever bij haar heb. Heb al wel een datum als optie voor de operatie doorgegeven, dus hopen dat die datum nog vrij is na het eerste consult! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2017 om 14:45 zei LilyR97:

@Zuster89 Ik heb besloten geen consult aan te gaan met Lichtenegger op basis van recensies die ik had gelezen (niets slechts bedoeld richting dr Lichtenegger!), en omdat ik vrij zeker van mijn zaak ben dat mijn voorkeur uitgaat naar dr van engeland omdat een goede vriendin van mij ook door haar is behandeld en daarom mijn eerste consult liever bij haar heb. Heb al wel een datum als optie voor de operatie doorgegeven, dus hopen dat die datum nog vrij is na het eerste consult! :)

Ok, ja ik kreeg toevallig 'een tv bekende pc' haha. heb niet bewust voor haar gekozen maar heb ook gelezen naar ervaringen en die waren goed. Tot nu toe mijn ervaringen met haar persoonlijk ook. Ben benieuwd! ik heb vandaag mijn tijd doorgekregen 9:15 melden en 10:35 operatie volgende week donderdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Zuster89 Sorry voor de late reactie, helemaal vergeten te reageren. Maar jij hebt je operatie net gehad toch? Zo blij voor je! Is het allemaal meegevallen? Hoop dat je blij bent met je nieuwe boobies :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2017 om 01:06 zei LilyR97:

@Zuster89 Sorry voor de late reactie, helemaal vergeten te reageren. Maar jij hebt je operatie net gehad toch? Zo blij voor je! Is het allemaal meegevallen? Hoop dat je blij bent met je nieuwe boobies :136:

Haha maakt niet uit! Is mij over het algemeen meegevallen.  In mijn forum staat een uitgebreid verslag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2017 om 14:27 zei LilyR97:

Ik zie trouwens net dat ik dit bericht in de verkeerde map heb geplaatst (operatie verslagen borstverkleiningen i.p.v. borstvergrotingen. Iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn bericht kan verplaatsen? :blush:

Zal ik doen :)

 

Ik heb je een week geleden (of zo) ook een pb gestuurd,zou je die even willen lezen aub? :)

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuster89 Ahh wat fijn! Ik heb net je verslag gelezen, ze zijn echt prachtig geworden! Geniet ervan he :D Ik ben net terug van mijn consult, links wordt 295cc high profile, rechts 325cc extra high. Prothese zit tussen rond en anatomisch in, dual plane geplaatst. Operatie staat gepland op 22 mei, nu al zin in :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Hai! Ja klopt, ik had je bericht gekregen inderdaad en ook een berichtje terug gestuurd! Blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan, zal je direct opnieuw hetberichtje sturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei LilyR97:

@Zuster89 Ahh wat fijn! Ik heb net je verslag gelezen, ze zijn echt prachtig geworden! Geniet ervan he :D Ik ben net terug van mijn consult, links wordt 295cc high profile, rechts 325cc extra high. Prothese zit tussen rond en anatomisch in, dual plane geplaatst. Operatie staat gepland op 22 mei, nu al zin in :) 

O dankjewel.  Ik heb ze vandaag nog niet gezien maar moet zeggen dat het vrij goed gaat,  wat druk en trekkende spierpijn bovenaan op borstbeen (zit ook de aanhechting van de borstspier) maar spierpijn is al minder aan het worden aan zijkanten en bij oksels.  Heb meer problemen met nawerking van narcose, duizeligheid, misselijkheid en kijken wat ik telkens ff eet en drink dan het wondgebied zelf. Net weer ff 2u geslapen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LilyR97

 

Hoi meis,

 

Ik zie dat je een datum hebt,deze heb ik gelijk even in de titel vermeld, en ik heb tevens je topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu alle verdere updates, eventuele vragen en dadelijk na je operatie je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan.

 

Nu lekker af gaan tellen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuster89 ik las al in je verslag dat je al veel zelf kon doen. Behalve de narcose dus een extreme pijnen meer 3 dagen PO? Hoop dat ik t ook zo ga treffen, ben bang dat ik de pijn onderschat en een week op Mn bed genageld blijf :unsure:. Maar fijn dat t al zo goed gaat met jou zo kort na de operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei LilyR97:

@Zuster89 ik las al in je verslag dat je al veel zelf kon doen. Behalve de narcose dus een extreme pijnen meer 3 dagen PO? Hoop dat ik t ook zo ga treffen, ben bang dat ik de pijn onderschat en een week op Mn bed genageld blijf :unsure:. Maar fijn dat t al zo goed gaat met jou zo kort na de operatie!

Ja geen extreme pijn eigenlijk.. Had me voorbereid op een paar weken hell maar valt me echt super erg mee. Als ik ooit een wissel moet hebben dan teken ik voor dit herstel tot nu toe

 

Bereid je op ergste voor dan kan het alleen maar meevallen en denk ook gewoon. Dat drs. Van Engeland heel. Kundig is...alleen borstbeen is lichtgeel ribben niet gekneusd ofzo terwijl ze best moeite heeft moeten doen gaf ze aan o. Dat de borstspier en huid zo strak was

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuster89 dankjewel dat je telkens de tijd neemt om je eigen ervaringen te delen, geeft mij toch een gerust gevoel naar de operatie toe! Ik ga me idd voorbereiden op het ergste, dan kan t alleen maar meevallen :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die toevallig weet wat de kosten zijn voor een vervolg consult bij Bergman? Ik las online dat een second opinion €250 is, maar geldt dat ook wanneer je al een operatie gepland (en betaald) hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei LilyR97:

Iemand die toevallig weet wat de kosten zijn voor een vervolg consult bij Bergman? Ik las online dat een second opinion €250 is, maar geldt dat ook wanneer je al een operatie gepland (en betaald) hebt?

Bedoel een second opinion of een 2e consult om bijvoorbeeld nog eens te passen? Ik heb laatste gehad en was gratis. 

Operatie was toen ook gepland en had ook al betaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.