Ga naar inhoud

Ervaring Bergman Clinics borstverkleining


Boter_bloem

Aanbevolen berichten

Beste leden! Ik ben nieuwe op dit forum omdat ik graag meer info en ervaringen zoek.

Ik ben 28 jaar en moeder van 3 meisjes. Op mijn 10e begonnen mijn borsten met groeien en ineens heel hard. Meteen een cup 80C. Helaas door het snelle groeien meteen borsten vol met striae helemaal rondom. Mijn borsten hebben nooit een vorm gehad, gewoon een grote hangende theezak. Destijds nog prima mee te  leven want een bh kon het prima corrigeren. door de jaren heen zijn ze iets groter geworden maar door hormonen of zwangerschap nooit veranderd..nog geen cm!! Zelfs tijden de stuwing na de bevalling waren ze even groot als voorheen. Inmiddels ben ik sinds vorig jaar 13 kg afgevallen. Mijn borsten zijn weer hetzelfde gebleven. Mijn cupmaat is nu 70D / 70E. Al een aantal jaren hetzelfde. Inmiddels zijn mijn lichamelijke klachten zo slecht, dat ik een borstverkleining overweeg. Door de striae hangen ze heel erg en zijn ze vrij breed. In een bh lijkt het er prima uit te zien, maar de bandjes staan in mijn schouders gegraveerd. Ik heb veel schouder/rug klachten met nek en hoofdpijn en vaak daardoor draaiduizeligheid aanvallen/migraine tot gevolg. Ook krijg ik een soort bochel in mijn nek..welke steeds erger lijkt te worden. uiteraard door mijn slechte houding. Mijn borsten trekken gigantisch. Met of zonder bh is beide niet fijn. Sporten is vreselijk..altijd pijn in mijn schouders en borsten die dreunen door en daardoor gaan ze gruwelijk jeuken. Ik draag dubbele lagen kleding, extra hempjes om het meer te ondersteunen. Snachts wordt ik wakker omdat ze in de weg zitten. Ik slaap al sinds mijn 15e, tot grote ergenis van mijn man met een knuffel tussen mijn boobs zodat ik beter kan liggen. Het dubbele van het verhaal is, dat mijn borsten niet MEGA zijn. Mensen reageren ook zo..en ze zijn in een bh ook prima van uiterlijk, maar dat weegt niet af dat mijn klachten mijn dagelijkse leven zo erg beinvloeden dat ik er nu klaar mee ben. Al een aantal jaren loop ik met deze klachten, fysio gehad maar niemand die zag dat het van mijn borsten af kwam want 'het ziet er toch prima uit?!' Zo moe, wordt ik van die reactie...want achter die bh gaat heel wat anders schuil. Volgende week heb ik een afspraak met mijn huisarts om dit te bespreken. Na jaren lang totaal niet weten dat een vergoeding hiervoor mogelijk is ga ik nu pas de stap zetten. Maar ik vindt het moeilijk uit te zoeken waar ik heen ga. Welke chirurg? En wordt het wel vergoed? Ik ben verzekerd bij CZ. Ze hebben mij telefonisch al netjes te woord gestaan en alles uitgelegd hoe of wat..echter zal een chirurg een aanvraag moeten doen. Ik zoek een goede platisch chirurg in de omgeven van 'sHertogenbosch voor een borstverkleining. Al zouden ze een strakke cup A of B maken, dan zou ik al dolgelukkig zijn. Wie kan mij helpen? En is mijn verhaal herkenbaar voor iemand? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Helaas zijn er op het moment heel weinig meiden die voor een borstverkleining gaan, of zijn geweest, vandaar dat je geen reacties krijgt...
Heb je al gekeken bij de operatieverslagen over borstverkleiningen? Vaak is aan de titel te zien waar iemand geopereerd is en door welke arts. Misschien dat je daar iets bij kunt vinden?
Verder is er rechtsboven een zoekbalk, daar kun je 'bergman' intikken evt met aanvulling 'borstverkleining'
Op deze twee manieren zou je wat ervaringen moeten kunnen vinden.

De operatieverslagen vind je, als je linksboven op 'borstenforum' klikt en dan naar beneden scrollt. Een stukje onder de chatbox, staan de operatieverslagen :) 

Ik voeg je twee topics even samen, zodat het overzichtelijk blijft. Sorry dat ik je niet verder kan helpen met een kant en klaar antwoord, maar hoop wel dat je iets aan de ervaringsverhalen hier op het forum hebt :)

 

Mocht je specifieke vragen hebben, dan horen we het uiteraard van je!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Dag boter bloem,

Ik ben jouw naam al een paar keer tegengekomen tijdens het lezen van reacties. Ik heb jouw verhaal ook gelezen en ja... er zit inderdaad meer achter die bh... het is mentaal zwaar te moeten leven  borsten die verre van perfect zijn. Ik heb er zelf jaren over gedaan om te staan waar ik nu ben. En nu nog overvalt de twijfel soms omdat mijn borsten gezond zijn...en daar moet je dan toch niet aan laten werken.

Ik ben Belgische en kan je op vlak van ziekenhuizen en artsen niet veel vertellen maar er zijn er hier wel een aantal die het allemaal al meegemaakt hebben. Wat je angsten en gevoelens betreft : die kan ik begrijpen want ik maak het ook mee. Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Boterbloem , 

 

ik heb in 2014 een BVk operatie bij Bergman Clinics gehad , te Bilthoven . 

Ben door Dkt S Maas geopereerd , maar die werkt nu in een privé kliniek in Zwitserland . 

Ben er nog steeds heel erg blij mee , ben van 85/F naar 85/B gegaan . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2017 om 11:36 zei amw64:

Dag boter bloem,

Ik ben jouw naam al een paar keer tegengekomen tijdens het lezen van reacties. Ik heb jouw verhaal ook gelezen en ja... er zit inderdaad meer achter die bh... het is mentaal zwaar te moeten leven  borsten die verre van perfect zijn. Ik heb er zelf jaren over gedaan om te staan waar ik nu ben. En nu nog overvalt de twijfel soms omdat mijn borsten gezond zijn...en daar moet je dan toch niet aan laten werken.

Ik ben Belgische en kan je op vlak van ziekenhuizen en artsen niet veel vertellen maar er zijn er hier wel een aantal die het allemaal al meegemaakt hebben. Wat je angsten en gevoelens betreft : die kan ik begrijpen want ik maak het ook mee. Groetjes

 

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben.

 

Inmiddels heb ik een consult gehad in het ziekenhuis hier in de buurt wegens goede recensies. We zijn nu in afwachting op de goedkeuring van de zorgverzekering. Dat vindt ik nog het engste stukje. Ik voldoe aan alle aspecten, maar op de een of andere manier is 'geluk' iets wat mij niet erg mee zit in mijn leven, dus ben zo bang dat het wordt afgekeurd. De plastisch chirurg zegt dat het wel goedkomt,maar beloven kunnen ze niet.

 

Het gesprek is goed gegaan. Echter is mijn huid zo slecht, dat mijn verwachtingspatroon wel laag moet blijven. Er zal veel gelift moeten worden en inwendig wordt het aan de borstspier vastgemaakt. Uiteraard wordt er ook wat weefsel weggehaald, maar mijn borstvolume is niet mega, waardoor ze niet 'te'veel willen weghalen.

Ik ben allang blij met strakke borsten die geen klachten meer veroorzaken.

 

Hopelijk is er snel uitsluitsel met de zorgverzekering en kan er een operatiedatum worden afgesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.