Ga naar inhoud

Een vraagje voor de Belgen onder ons.


Gast Joyce87

Aanbevolen berichten

Aanstaande vrijdag heb ik mijn operatie. Ik heb een goedkeuring van de cm. Maar die 6 weken herstelling dat me te wachten staat. Is het de dokter die me een briefje schrijft dat ik 6 weken thuis zit? Of moet ik zo'n briefje van de cm meenemen van 'aangifte van arbeidsongeschiktheid'? Of nog iets anders? Mijn werk is op de hoogte van alles maar ik veronderstel dat ik een briefje moet afgeven?

 

Ik ik weet dat het een beetje aan de late kant is maar begin zo zenuwachtig te worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Het soort werk dat je doet bepaalt hoe lang je wordt ziek geschreven.

Ik heb een bureaujob en werd 2 weken ziek geschreven maar dan hadden wij nog een bedrijfssluiting van een week er achteraan - dus dat kwam goed uit want 3 weken thuis.

Terug gaan werken viel een beetje tegen. Vrij snel terug aan de pijnstillers maar met een dag of 3 was het weer in orde. De 6 weken regel is een indicatie om het rustig aan te doen met tillen en strekken en armen boven de schouders, stofzuigen, dweilen, ramen lappen, enz...

Want je voelt je redelijk snel vrij goed maar je lichaam heeft de herstelrust nog nodig.

 

Ik heb mijn ziektebriefje de dag na de OP bezorgd aan het werk en vanwege de korte duur van mijn ziekteverlof (minder dan een maand) moest ik verder niets doen. Misschien best even navragen bij de CM?

Wanneer en waar ben je aan de beurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.