Ga naar inhoud

Nieuwe member


Nightingale

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

Ik heb uit enthousiasme al op een discussie gereageerd en toen las ik in de mail dat ik me even voor moet stellen, dus dat zal ik via deze weg even doen. Ik ben een jongedame van 24, bijna 25 eind deze maand. Ik werk parttime en ben daarnaast net bezig een eigen bedrijfje te starten, zodat ik kan doen waarvoor ik geleerd heb en waar 1 van mijn passies ligt. Ik ben zeer sportief en train ook al jaren, 3 tot 5x in de week deed ik groepslessen en in oktober ben ik gestart met powerlifting. Dat is een nieuwe passie geworden en dus doe ik dat nu 5 a 6 keer in de week. 

Ik heb altijd al kleine borsten gehad, 75A, maar door de hoeveelheid krachttraining die ik nu doe, kan ik merken dat mijn bh's ruimer gaan zitten. Ik zat ook al jaren na te denken om mijn borsten te vergroten, maar dit geeft mij toch een extra duwtje om een besluit te gaan nemen. Ik heb me nooit echt aantrekkelijk gevoelt, mede door pesterijen in mijn verleden. Toen ik 18 was kreeg ik verkering en vorig jaar zijn we getrouwd. Mijn man heeft mij ontzettend veel geholpen met mijn zelfvertrouwen en laat mij ook altijd weten hoe mooi hij me vindt, ik heb zelfs nog een assertiviteitscursus gedaan om psychisch weer in een stijgende lijn te komen, maar dit is een onderwerp wat in mijn hoofd toch telkens terug komt.

Ik heb in de afgelopen tijd veel meer onderzoek gedaan naar manieren om je borsten te vergroten, omdat ik verwacht dat ik met de tijd toch de knoop wel door ga hakken. Mijn voorkeur ligt bij het vergroten d.m.v. Monobloc Hydrogel implantaten, omdat ik over siliconen dus alle nadelen heb gelezen, bijvoorbeeld over het zweten van deze dingen, waardoor ik dit eigelijk al een absolute no go vind. De MH heeft ook zo z'n nadelen, maar deze verschillen nog wel eens per site, dus dit zal ik denk ik in een consult goed moeten checken. 

Ik hoef geen gigantische cupmaat, maar een natuurlijke, passende cup die hopelijk ook voor een decollete zorgt, want die heb ik altijd al willen hebben haha. Ik heb geen idee wat voor cup ik in zou komen daarvoor, dat zal dus passen worden bij een kliniek. De kliniek die ik op het oog heb is de EC Jan van Goyen in Amsterdam. Ik heb over dr. Niessen en Dr. Van Selms goede dingen gelezen. Ook hier hoor ik graag of jullie er wat vanaf weten. :)

1 van de engste dingen vind ik het bekend maken dat ik dit wil aan familie, vrienden, etc. Hoe hebben jullie dat ervaren? Mijn man vind het gelukkig prima, die hoopt alleen dat alles goed gaat verlopen en dat ik er geen spijt van ga krijgen als ik het ga doen. Ik weet nu al dat ik op mn werk vreemd zal worden aangekeken o.i.d. en dit is dus ook nog een deel van mijn onzekerheid wat heel lastig is om te verbeteren. Ik weet dat ik niet moet nadenken en luisteren naar wat anderen over mij denken en dat is helaas nog steeds een struikelpunt. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van dames die misschien nog in het zelfde stadium zitten als ik, die al een besluit hebben genomen en misschien al een datum hebben en dames die de operatie al achter de rug hebben.

Zijn er ook meer die fanatiek sporten en hun borsten al vergroot hebben? Zouden de implantaten dan ook sneller slijten? 

 

Ik kijk uit naar jullie reacties en ik hoop dankzij jullie ervaringen ook eindelijk zelf een besluit te kunnen maken. Alvast bedankt!^^

 

Groetjes,

Nightingale

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi @Nightingale

 

Ik had al gerageerd op je reactie in de topic van Mirri, maar leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt. Drs Van Selms is inderdaad een hele goede pc, afgaand op hetgeen ik hier op het forum over hem heb gelezen. Hij werkt overigens ook in het OLVG west. 

 

Wel vervelend dat je zo gepest bent, maar wat goed dat je er zo aan gewerkt hebt om weerbaarder te worden! 

 

Ja een plaatsing dual plane kan zorgen dat je borst beetje raar vervormd bij bepaalde bewegingen tijdens het trainen. Ook kan je wat kracht kwijtraken in die spier. Hier is wel informatie over te vinden op het forum. Ik krijg ze voor de spier, dus heb mij daar niet zo in verdiept. @Linda37schreef er laatst nog iets over in haar topic. 

 

En je moet je eigen topic even volgen anders krijg je geen melding van de reacties.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey B00bies,

 

Ik had je reactie gezien, dankjewel^^ En thanx voor de tip, heb even op volgen geklikt. Mijn voorkeur gaat momenteel inderdaad uit naar voor de borstspier. Ik denk dat een consult met dr kappel wel een aanrader is voor mij om te horen hoe zij er tegenover staat. Ik zal Linda37 haar topic even bekijken, dankjewel!^^

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Nightingale!

ik heb vanmiddag een consult bij drs Nio in olvg en morgen bij dr Linda Visser in Wellness kliniek in Genk. Volgens mij zijn het twee heel andere personen, dus ik ben benieuwd. 

Dr Kappel hoor je inderdaad niet veel over, al heb ik wel begrepen dat zij degene is die de discussie over de risico's van siliconen in Nederland heeft aangezwengeld. Dr Visser plaatst alleen nog maar hydrogel en heeft naast Genk ook een eigen praktijk in Venlo. 

Ik ga je mijn bevindingen laten weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Noesoe

 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Persoonlijk doe ik liever mijn bv in NL, mocht er war aan de hand zijn, dan hoef je niet zo'n eind te rijden voordat je bij je kliniek bent. Ik woon in Friesland, dus dan ligt Belgie niet echt naast de deur haha. Voor het OLVG heb je een huisartsen verwijzing nodig meende ik te lezen bij andere dames? Ik weet niet of dat dan al voor een consult moet of pas voor de bv zelf? Ik moet zeggen dat na vele reacties en ervaringen die ik op dit forum gelezen heb, mijn voorkeur nu ook wel bij drs Nio ligt, dus daar wil ik dan ook graag eens even mee kletsen. Ik denk dat ik toch ook even bij dr Kappel langs ga en misschien nog bij drs Van Selms, meer ook niet denk ik, want dan ben ik bang dat ik straks weer te veel ga twijfelen wegens teveel keuze. Ik kijk in ieder geval uit naar hoe jij de gesprekken hebt ervaren^^ Bedankt!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Nightingale:

Hey @Noesoe

 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Persoonlijk doe ik liever mijn bv in NL, mocht er war aan de hand zijn, dan hoef je niet zo'n eind te rijden voordat je bij je kliniek bent. Ik woon in Friesland, dus dan ligt Belgie niet echt naast de deur haha. Voor het OLVG heb je een huisartsen verwijzing nodig meende ik te lezen bij andere dames? Ik weet niet of dat dan al voor een consult moet of pas voor de bv zelf? Ik moet zeggen dat na vele reacties en ervaringen die ik op dit forum gelezen heb, mijn voorkeur nu ook wel bij drs Nio ligt, dus daar wil ik dan ook graag eens even mee kletsen. Ik denk dat ik toch ook even bij dr Kappel langs ga en misschien nog bij drs Van Selms, meer ook niet denk ik, want dan ben ik bang dat ik straks weer te veel ga twijfelen wegens teveel keuze. Ik kijk in ieder geval uit naar hoe jij de gesprekken hebt ervaren^^ Bedankt!

 

Groetjes

 

Ja, voor consult bij drs Nio en drs Van Selms bij het OLVG heb je een verwijzing nodig van je huisarts. Je kan wel alvast een afspraak maken voor het consult als je tijdens het maken van de afspraak aangeeft dat je de verwijzing al hebt (tip van mijn huisarts :p). Maar je moet hem wel echt naar het consult meenemen natuurlijk. 

 

Ik denk dat drie consulten wel voldoende is. Heb je al drie verschillende visies. Is al moeilijk genoeg kiezen denk ik zo. Uiteindelijk moet je denk ik gewoon op je gevoel afgaan :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.