Ga naar inhoud

Ik stel me voor! Operatie gaat door als ik vergoeding krijg


Luja

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben Luja 26 jaar en heb drie kinderen van 8 8 en 4 jaar. 

 

Ik had op mijn 15e een prachtige volle C cup die na de eerste zwangerschap in een kleine B veranderde. Na de tweede zwangerschap bleef ik met een AA over. Mijn borst is helemaal recht met twee tepels, wat ik zelf vreselijk vind.

 

Daarnaast heb ik een te snel werkende schildklier, waardoor ik enorm afval en amper aankom. Ik worstel nu 2 jaar met een dietiste maar ik kom amper verder.. de hoop op het terugkrijgen van 'mijn' lijf wordt met de dag kleiner. 

 

Ik ben 1,82 meter lang, heb wel een kont maar zonder voorgevel voel ik me zó onvrouwelijk in bikini of naakt... het lijkt me zo fijn om mijn eigen c weer terug te hebben...

 

aangezien ik zelf voltijd student ben heb ik het alles behalve royaal en dacht ik dat een operatie niet mogelijk zou zijn tot ik werk zou hebben na mijn studie. Ik kwam nu door een vriendin tot de ontdekking dat een operatie soms vergoed wordt als je van jezelf maximaal 1 cm borstweefsel heb. Ik heb letterlijk géén borst, of ik nou voorover hang of recht zit, maakt niks uit. Ik ga nu ik de verwijzing heb voor een borstecho naar het isala ziekenhuis. 

 

Ik ga alle topics hier goed doorlezen, ik ben benieuwd hoe die echo zal gaan, of mijn platheid iets zegt over het aantal weefsel onder de huid en hoe groot de kans is dat ik geholpen zou kunnen worden.

 

ik heb bergman clinics op het oog, daar had de huisarts het over. Zelf ga ik nog wel verder op onderzoek uit :) ik hoop binnenkort met goed nieuws te kunnen komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi luja,

 

Spannend dan! Heb geen idee hoe dat met verzekeringen werkt.. dus voor het eerst in je leven hoop je nu dat je borsten klein genoeg zijn :P 

 

Mocht het niet doorgaan toch maar sparen? Of is het plan dan helemaal van de baan? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha precies! :P

sparen zou sowieso voor de lange termijn mijn plan B zijn, maar dat zit er de komende 2,5 jaar van mijn studie sowieso niet in.... dus als ik mag kiezen tussen over 3 jaar of over 3 maanden geopereerd worden dan heb ik zo mijn voorkeur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word 6-4 geholpen bij bergman (bilthoven; drs. a.a. van engeland)

Ben met de verzekering bezig maar ben bang dat het op niets uit gaat lopen.

 

Chirurg heeft 'weinig borstweefsel' beschreven en dat valt niet onder de vergoeding zegt de verzekering (wel aplasie/hypoplasie) echo-uitslag van dikte borstklierweefsel is links 9mm en rechts 15mm.

Links valt er dus binnen. chirurg wil het woordgebruik niet aanpassen; verzekering heeft echo-uitslag niet gehad dus deze stuur ik op met een brief dat ik snap dat ik geen recht heb op het volledige bedrag maar gezien links wel onder de criteria valt ik vindt dat ik wel recht heb op gedeeltelijke vergoeding.

 

maar ben bang dat ze terug refereren naar de uitspraak weinig borstweefsel van mijn chirurg..

 

Dus tip: let op welke woorden er worden gebruikt :) hoop dat je het vergoed gaat krijgen meis! als je vergoeding in de zoekbalk intikt krijg je meerdere dames die daarmee bezig zijn, staan handige tips in hoe het aan te pakken

 

Gr.

 

Jessie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.