Ga naar inhoud

Appie : 17 februari 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Via deze weg wil ik me voorstellen. Ik ben vrijdag geopereerd bij Boerhaave, 340cc mentor anatomische prothese voor de spier :) 

Erg tevreden over de kliniek en het resultaat tot nu toe. Gisteren en vandaag even gewandeld buiten, verder nog erg moe en stijf.

 

Voor de operatie had ik 75B max, doel was grote C kleine D. Ik ben lang rond de 1,80 en smal 62 kg.

 

Ik had eerst een 80C na po van de kliniek, later vervangen door 80B maar gisteren ging ik door de grond van dr pijn van mijn BH. Dus mijn moeder heeft een 80C (met goedkeuring van de kliniek telefonisch) gekocht bij de Hema. Vrijdag bij de nacontrole mag ik de bh die ik van hun gekregen heb omruilen...

 

Aangezien dit een voorstel ronde is haha; ik heb een zoon van 6 die bij zijn vader is nu (gescheiden). Ik werk rond de 30u per week in de zorg (niet lichamelijk zwaar werk). 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Appie

 

he meis, welkom en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Het moe zijn na de operatie is echt ook nog door de narcose ( goed drinken) en dat in combinatie met de pijnstilling, en naar buiten gaan is op zich wel even lekker om een frisse neus te halen, maar je moet ook echt goed je rust pakken, dat heb je echt nodig.

 

Au dat lijkt me inderdaad heel erg pijnlijk een te kleine bh, helemaal omdat er nu ook nog veel vocht zit, dus zal een enorme opluchting zijn geweest toen je de andere bh aan deed, kon je weer een beetje ademhalen.

 

Ik heb even je titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu verder al je updates blijven doen.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Desert-Rose:

@Appie

 

he meis, welkom en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Het moe zijn na de operatie is echt ook nog door de narcose ( goed drinken) en dat in combinatie met de pijnstilling, en naar buiten gaan is op zich wel even lekker om een frisse neus te halen, maar je moet ook echt goed je rust pakken, dat heb je echt nodig.

 

Au dat lijkt me inderdaad heel erg pijnlijk een te kleine bh, helemaal omdat er nu ook nog veel vocht zit, dus zal een enorme opluchting zijn geweest toen je de andere bh aan deed, kon je weer een beetje ademhalen.

 

Ik heb even je titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu verder al je updates blijven doen.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

xx

 

Dankjewel voor je lieve bericht en het helpen van mij op deze website :)
Ik drink sinds gisteren veel meer ja. Zaterdag was ik nog wat lam en sloom van de narcose. 
Gisteravond me wel erg slecht gevoeld, maar ik werd ongesteld en had giga buikpijn (vanaf donderdag al geen grote boodschap sorry :S) gedaan. Dus dat kwam tegelijk. Zweet brak me uit van de pijn, maar toen het klaar was en ik op bed lag heerlijk in slaap gevallen (wat een opluchting haha, vreselijk zeg). 

Ik zie nu dat vocht echt vandaag op hoogtepunt is, maar mijn ribben en rug doen minder pijn. Ik denk dat ik geluk heb dat het voor de spier is geplaatst. 
Verder probeer ik zo weinig mogelijk te doen. 
Vanavond komt mijn zoon weer thuis, ik ben benieuwd hoe het gaat morgen ochtend, maar ik voel me nu elke ochtend al een stuk beter qua pijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei Vrouwtje85:

Hoi hoi,

 

fijn dat je zo tevreden bent over je operatie. Ik ben donderdag aan de beurt, ook bij dr van der weij, dus dit is altijd fijn om te lezen. 

 

Hoe is het nu met de pijn? 

 

Hopelijk ben ik straks net zo tevreden als jij. :) 

Hallo Vrouwtje85,

Ik ben echtwaar heel tevreden over de zorg bij hun. 
Hele lieve mensen, betrokken en ze stellen je echt op je gemak. Vooral de anesthesie verliep rustig, wat mij erg geruststelde omdat ik erg zenuwachtig was (ik denk juist omdat ik zelf in de zorg werk en bewuster van de risico's ben)...
De pijn is goed te doen (zie bericht hierboven). Wat krijg jij voor protheses en hoeveel?

Anders wil ik je via een privé bericht wel uitgebreider inlichten hoor :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Appie:

Hallo Vrouwtje85,

Ik ben echtwaar heel tevreden over de zorg bij hun. 
Hele lieve mensen, betrokken en ze stellen je echt op je gemak. Vooral de anesthesie verliep rustig, wat mij erg geruststelde omdat ik erg zenuwachtig was (ik denk juist omdat ik zelf in de zorg werk en bewuster van de risico's ben)...
De pijn is goed te doen (zie bericht hierboven). Wat krijg jij voor protheses en hoeveel?

Anders wil ik je via een privé bericht wel uitgebreider inlichten hoor :)

 

Hoi hoi, 

 

uitgebreid ingelicht worden is altijd fijn :) misschien heb ik er nog wat aan.

 

ik krijg hetzelfde als jij 340cc anatomisch voor de spier. Maar krijg tegelijkertijd ook een buikwandcorrectie met reven van de spieren. 

Vandaag,  morgen en woensdag nog de hele dag werken dus dan is het snel donderdag, ik kan echt niet wachten.:)

 

heb je ook foto's gemaakt en wil je die delen? Of hou je t liever voor jezelf? Dat zou ik ook snappen hoor  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Vrouwtje85:

Hoi hoi, 

 

uitgebreid ingelicht worden is altijd fijn :) misschien heb ik er nog wat aan.

 

ik krijg hetzelfde als jij 340cc anatomisch voor de spier. Maar krijg tegelijkertijd ook een buikwandcorrectie met reven van de spieren. 

Vandaag,  morgen en woensdag nog de hele dag werken dus dan is het snel donderdag, ik kan echt niet wachten.:)

 

heb je ook foto's gemaakt en wil je die delen? Of hou je t liever voor jezelf? Dat zou ik ook snappen hoor  

Oh wauw een dubbele operatie. Ik snap het! Bij mij ging de werkweek ook snel voorbij. 

Dan moet dat even prive denk ik voor extra inlichten en foto's :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Appie:

 

Dankjewel voor je lieve bericht en het helpen van mij op deze website :)
Ik drink sinds gisteren veel meer ja. Zaterdag was ik nog wat lam en sloom van de narcose. 
Gisteravond me wel erg slecht gevoeld, maar ik werd ongesteld en had giga buikpijn (vanaf donderdag al geen grote boodschap sorry :S) gedaan. Dus dat kwam tegelijk. Zweet brak me uit van de pijn, maar toen het klaar was en ik op bed lag heerlijk in slaap gevallen (wat een opluchting haha, vreselijk zeg). 

Ik zie nu dat vocht echt vandaag op hoogtepunt is, maar mijn ribben en rug doen minder pijn. Ik denk dat ik geluk heb dat het voor de spier is geplaatst. 
Verder probeer ik zo weinig mogelijk te doen. 
Vanavond komt mijn zoon weer thuis, ik ben benieuwd hoe het gaat morgen ochtend, maar ik voel me nu elke ochtend al een stuk beter qua pijn. 

 

 

Graag gedaan hoor meis,

 

Goed water, groene en brandnetel thee drinken, verder is verse ananas  ook vochtafdrijvend, en bijv kiwi weer heel goed voor de stoelgang.

 

Ook wil het vaak helpen om extra vit D te gaan slikken, dit is in de winter altijd al lager, maar na een narcose kan het nog een beetje meer dalen,heel vaak voel je je dan na een tijdje ook wel weer beter

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Appie, 

 

gefeliciteerd met je nieuwe boobs! 

Ik ben eerst op 16 januari in de Boerhaave door Dr van der Weij geopereerd en daarna nog een keer  op 3 februari ivm complicaties, ik had ontstekingen in beide borsten :-(

De eerste 4-5 dagen zijn qua pijn inderdaad vreselijk! Gied je pijnstillers slikken en als paracetamol nier voldoende is mag je er van de kliniek ibuprofen bij nemen. Ik nam dan om de twee uur iets, para en ibu afgewisseld. Dat hielp! 

Ik heb ook foto's in mijn album staan. 

 

Sterkte met herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Maudje:

Hoi Appie, 

 

gefeliciteerd met je nieuwe boobs! 

Ik ben eerst op 16 januari in de Boerhaave door Dr van der Weij geopereerd en daarna nog een keer  op 3 februari ivm complicaties, ik had ontstekingen in beide borsten :-(

De eerste 4-5 dagen zijn qua pijn inderdaad vreselijk! Gied je pijnstillers slikken en als paracetamol nier voldoende is mag je er van de kliniek ibuprofen bij nemen. Ik nam dan om de twee uur iets, para en ibu afgewisseld. Dat hielp! 

Ik heb ook foto's in mijn album staan. 

 

Sterkte met herstel! 

Oh jeetje! Wat erg zeg dat je nog een keer moest. De pijn is tot nu toe goed te doen. Ik heb vandaag 2x twee paracetamol ingenomen. De ribben pijn en rug pijn is ook een stuk minder. Af en toe alleen een steek (dat is nieuw sinds vandaag). Hoe gaat het nu met jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Appie gelukkig valt de pijn bij jou mee! Die steken horen er ook bij. 

Met mij gaat het prima gelukkig. Ik heb zware anti biotica gekregen om de eerste weken onstekingsvrij door te komen en dat heeft geholpen. 

Het is een raadsel hoe dit kan gebeuren, 1 op de 100 kan een ontsteking krijgen maar dan meestal maar aan 1 borst en ik aan beide :(

maar nu heel blij en tevreden! 

Heb je al een fotootje? Heel benieuwd hoe het er bij jou uitziet! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Maudje:

@Appie gelukkig valt de pijn bij jou mee! Die steken horen er ook bij. 

Met mij gaat het prima gelukkig. Ik heb zware anti biotica gekregen om de eerste weken onstekingsvrij door te komen en dat heeft geholpen. 

Het is een raadsel hoe dit kan gebeuren, 1 op de 100 kan een ontsteking krijgen maar dan meestal maar aan 1 borst en ik aan beide :(

maar nu heel blij en tevreden! 

Heb je al een fotootje? Heel benieuwd hoe het er bij jou uitziet! 

Heftig zeg....wat zal je een pijn gehad hebben. Vreselijk al om te lezen...

Wel tevreden over de zorgen/hulp van Boerhaave?

ik stuur je even een foto prive :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel tevreden! Ze namen me heel serieus, ik moest meteen komen en blijven en er is op vrijdagavond 20 uur een extra team opgeroepen om mij te opereren en een nachtverpleegkundige opgeroepen zodat ik de nacht kon blijven. 

 

Heel mooi jouw foto's!! 

Eigenlijk lijkt het wel heel erg op elkaar. Ik heb 300 CC. 

Wat voor cup had jij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Maudje:

Heel tevreden! Ze namen me heel serieus, ik moest meteen komen en blijven en er is op vrijdagavond 20 uur een extra team opgeroepen om mij te opereren en een nachtverpleegkundige opgeroepen zodat ik de nacht kon blijven. 

 

Heel mooi jouw foto's!! 

Eigenlijk lijkt het wel heel erg op elkaar. Ik heb 300 CC. 

Wat voor cup had jij? 

Fijn om dit te lezen. Ik ben ook zeer tevreden over de zorg die zij verlenen. 

Dankjewel :) 

Ik had 70/75B. Er zit 340 cc tall hight moderate profile cohesie ||| in.

 

Pijn is sinds vandaag zo goed als weg, enkel af en toe een flinke steek. Daarvoor in de plaats als ik sta krijg ik direct harde en gespannen borsten, net alsof ik een harde buik krijg. Kent iemand dit? 

 

Ik ben zo bang omdat mijn herstel best snel gaat qua pijn dat ik te snel te veel ga doen....

Vandaag wezen wandelen, afwas gedaan, gekookt en de zorg voor kleine man (hielp me goed mee hoor).

Wel nog een uur geslapen vanmiddag. 

 

Ik denk dan, ik voel me goed. Daarna of tijdens activiteit dan wel harde borst. Of ineens een dat gevoel dat je kippenvel krijgt op je borst voor een half uur.

 

En ik heb het de hele dag steenkoud...

 

Iemand die dit herkent? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Appie Ik heb dan dezelfde protheses maar dan 300 cc, ik heb heel erg getwijfeld tussen 300 en 340 en uiteindelijk toch 300 gedaan. Ik was zo bang dat ze te groot zouden worden.. Ik denk dat ik meer had als voorsituatie want ik vind het bij mij groter lijken. Ik ben ook een stuk forser dan jij, dus klopt wel. 

 

Je moet echt opletten dat je toch rustig aan doet hoor. Ik had het van het weekend ook: beetje strijken, wasjes draaien, bedden afhalen en meteen last aan mijn litteken en later dikkere strak staande borsten. Niet goed dus.. 

Van het koud hebben of kippen vel herken ik niet. 

Wanneer moet je weer werken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Maudje:

Hi @Appie Ik heb dan dezelfde protheses maar dan 300 cc, ik heb heel erg getwijfeld tussen 300 en 340 en uiteindelijk toch 300 gedaan. Ik was zo bang dat ze te groot zouden worden.. Ik denk dat ik meer had als voorsituatie want ik vind het bij mij groter lijken. Ik ben ook een stuk forser dan jij, dus klopt wel. 

 

Je moet echt opletten dat je toch rustig aan doet hoor. Ik had het van het weekend ook: beetje strijken, wasjes draaien, bedden afhalen en meteen last aan mijn litteken en later dikkere strak staande borsten. Niet goed dus.. 

Van het koud hebben of kippen vel herken ik niet. 

Wanneer moet je weer werken? 

 

Ja ik ben echt smal hoor en weeg rond de 60-62 kilo. 

Zolang je zelf tevreden bent denk ik dan maar :) geen enkel lichaam is hetzelfde. Ik twijfelende eerst ook tussen beide, mijn zus was mee en zei 300 en niet meer doen. Uiteindelijk heb ik. Boerhaave opgebeld en gezegd, 340 doe ik. Mijn zus zei gisteren, oh dit is 340? Nou dit lijkt net 300. Terwijl ze bij het passen met 340 zei, echt veel te groot. Ik ben zo blij dat ik mijn eigen gevoel grvold ben Haha! 

 

Ik moet volgende week dinsdag weer beginnen. Ik zag dat ik 1 huisbezoek heb en verder kantoor afspraken. Dus dat scheelt een hoop in en uit de auto. 

 

Die harde strakke borsten is wel echt killing ja...Zometeen maar weer lekker op bed :) 

 

 

Ben jij al begonnen met werken of wanneer ga je beginnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

 

wat irritant zeg, het forum lag er heel de dag uit :huh:

 

maar de operatie is goed gegaan, ben nu nog in de klinkiek, morgen om 09.00 mag ik weg.

 

heb net even de wond en Mn borsten mogen zien .

van Mn borsten voel ik echt totaal niet, dacht in de sport bh; toen ik net buikwam nou die hadden echt wel groter gemogen, maar net zonder bh zag het er echt super moooi uit.

 

mn buik ziet er ook echt super netjes uiit, en die pijn is ook echt nog heel goed draagbaar, maar denk dat ik die nog wel ga voelen strakjes :) 

 

oh ja en ze zijn echt super lief voor me hier :)

 

tot zover even Mn verhaal, zal van de week een uitgebreid verslag schrijven. 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Vrouwtje85:

Hoi hoi, 

 

wat irritant zeg, het forum lag er heel de dag uit :huh:

 

maar de operatie is goed gegaan, ben nu nog in de klinkiek, morgen om 09.00 mag ik weg.

 

heb net even de wond en Mn borsten mogen zien .

van Mn borsten voel ik echt totaal niet, dacht in de sport bh; toen ik net buikwam nou die hadden echt wel groter gemogen, maar net zonder bh zag het er echt super moooi uit.

 

mn buik ziet er ook echt super netjes uiit, en die pijn is ook echt nog heel goed draagbaar, maar denk dat ik die nog wel ga voelen strakjes :) 

 

oh ja en ze zijn echt super lief voor me hier :)

 

tot zover even Mn verhaal, zal van de week een uitgebreid verslag schrijven. 

 

Xxx

 

Fiijn om te lezen. Ik kon gisteren de hele dag niet op dit forum, ik heb de hele dag aan je gedacht :) 

 

 

Je mag vandaag met ontslag? 

Ik heb nacontrole vandaag :) wellicht zien we elkaar nog! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Appie:

 

Fiijn om te lezen. Ik kom gisteren de hele dag niet op dot gorumX ik heb de hele dag aan je gedacht :) 

 

 

Je mag vandaag met ontslag? 

Mij heb nacontrole vandaag :) wellicht zien we elkaar nog! 

Lief dank jewel.

 

hoe laat heb je je controle? 

Er werd gezegd dat k 09:00 weg mocht maar heb voorlopig nog niemand gezien om te helpen aankleden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Vrouwtje85:

Lief dank jewel.

 

hoe laat heb je je controle? 

Er werd gezegd dat k 09:00 weg mocht maar heb voorlopig nog niemand gezien om te helpen aankleden :D

Aan het einde van de middag pas. Jij mag om 9u met ontslag? Dan zien we elkaar niet (helaas)! 

 

Haha ja aankleden....ook zoiets ;) 

Doe je rustig aan de aankomende week? 

 

Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Appie:

Aan het einde van de middag pas. Jij mag om 9u met ontslag? Dan zien we elkaar niet (helaas)! 

 

Haha ja aankleden....ook zoiets ;) 

Doe je rustig aan de aankomende week? 

 

Liefs 

Jammer!

 

jazeker doe ik rustig aan, heb veel hulp in huis gelukkig. 

Mn vriend is al onderweg, denk dat ie hier wel bijna is, misschien dat ze er dan wat vaart achter zetten :) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2017 om 17:47 zei Maudje:

Ik ben vorige week maandag weer begonnen, 10 dagen na de operatie. 

Maar ik heb een kantoorbaan dus voornamelijk zitten. Gaat prima, wel 's avonds moe. 

 

Jij nog lekker rustig aan doen deze week! 

Okee ja ik moet ook na 10 dagen po weer aan het werk. Ik probeer de huisbezoeken eerst wel zoveel mogelijk op kantoor te plannen, zodat ik niet veel in en uit de auto hoef (tas tillen)....

 

Ik heb vandaag nacontrole ik ben benieuwd. Vanaf dinsdag al weinig pijn meer. Ik heb woensdag met de kliniek gebeld, vanwege vaak het harde 'buiken'/borsten gevoel. Ik moet rustiger aan doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Vrouwtje85:

Jammer!

 

jazeker doe ik rustig aan, heb veel hulp in huis gelukkig. 

Mn vriend is al onderweg, denk dat ie hier wel bijna is, misschien dat ze er dan wat vaart achter zetten :) 

 

 

 

Jammer ja :) had je graag willen ontmoeten!

 

Gebruik maken vd hulp hoor! Ik had vrij snel geen pijn meer. Maar woensdag met de kliniek gebeld, zie post van mij hierboven. Ik moet dus veel rustiger aan doen (kreeg op m'n donder van ze). Dus doe maar weer rustiger aan ): 

 

Heel veel succes en beterschap :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.