Ga naar inhoud

Ten einde raad!


Glamm

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik lees al een tijdje op dit forum en heb besloten mijn verhaal te delen. 

Ik zit nog in het hele proces maar weet niet meer wat ik moet doen. 

Ik heb 3 keer een borstvergroting gehad van mijn 23 tot 31 dat is altijd super goed gegaan nooit ergens last van gehad. 

Ben begonnen met 240 cc daarna 350 en de laatste keer 600. 

Ik ben nu 45 en moest mijn implantaten wisselen maar omdat ik ouder word wilde ik niet weer groter gaan.

Dus kleinere implantaten en een lift. 

Afgelopen september ben ik geholpen( ik denk dat ik beter nog niet kan zeggen door wie want ik moet nog een hersteloperatie krijgen) mijn plastisch chirurg is overleden helaas dus moest ik op zoek naar een ander. 

Tot het laatste moment was ik aan het twijfelen omdat het eerste consult heel rap ging en het tweede ook en er waren wat dingen die mij een soort onderbuik gevoel gaven. 

Uiteindelijk dacht ik kom op je bent je aan het aanstellen en toch gegaan. 

Toen ik uit het ok kwam zag ik gelijk al dat mijn linkerborst veel groter was dan mijn rechter. 

Ik heb dat aangegeven toen de arts langs kwam en die zei het is zwelling relax je bent net geholpen. 

Ik bleef het verschil te groot vinden. 

Na een week mocht het verband eraf en toen zag je duidelijk dat mijn linker veel groter was dan mijn rechter en de rechterborst was aan de binnenkant leeg. 

Weer werd er gezegd dat ik geduld moest hebben.

Over de rechterborst zei hij dat hij dat zou corrigeren implantaat moest naar beneden gehaald worden. 

Na een week had ik een opening op het 3 landen punt en daar kwam wat geel vocht uit was niet erg zeiden ze.

Na 3 weken was het nog steeds open en kwam er steeds meer geel vocht uit 

ik heb meerdere keren hierover gebeld en ze zeiden zolang u geen koorts heeft niets aan de hand. 

Tot ik op een zaterdag wakker werd en mijn linkerborst enorm was en ik had koorts. Ik bellen met het ziekenhuis en ik moest naar de huisartsenpost bij mij in de buurt wat ik erg raar vond. 

Eenmaal daar schrok de arts zich een hoedje en belde naar het ziekenhuis. 

Ik kon langs komen ben gelijk opgenomen met een hele erge infectie. 

Gelijk aan het infuus. Ik wilde graag de plastisch chirurg spreken want ik was in paniek maar ik moest tot dinsdag wachten ik ben op een zaterdag opgenomen. 

Al die dagen niets vernomen van hem. 

Eindelijk dinsdag en dacht nou hij zal wel als eerste naar mij toe komen maar nee hoor ik werd eind van de ochtend gehaald door een verpleegster want ik moest naar hem toe komen. 

Mijn borst was inmiddels gebarsten en er kwam een mosterdachtige prut uit. 

Toen hij het verband eraf haalde spoot het alle kanten uit. 

De implantaten moesten eruit! Hij zou de rechter er ook gelijk uithalen want die moest toch gecorrigeerd worden. 

Ik ben door een hel gegaan het ziet er niet uit daar waar de drain heeft gezeten is het littteken naar binnen getrokken mijn linkerborst is nog steeds voller dan mijn rechter. De arts schijnt het allemaal maar normaal te vinden en er word gezegd dat ik gewoon pech heb gehad. Ik snap dat je een risico loop maar ik heb vanaf het begin aangegeven dat er iets niet goed was en er word niet geluisterd. 

Om een heel lang verhaal kort te maken. Ik heb hem een email gestuurd over waar ik mij ongerust over maak en dat er dingen niet zo netjes gegaan zijn. 

Na 3 dagen stond hij op mijn voicemail dat hij het begrijpt en dat hij tijd vrij maakt voor mij en er alles aan zal doen om mijn onzekerheid weg te halen. 

Nu ben ik geweest er zat nog een arts bij en nu word er tegen mij gezegd dat ik er maar niet te veel van moet verwachten! Dat mijn verwachting te groot is dat mijn huid te dun is dat is allemaal niet besproken voor de operatie. 

Ik wil graag 2 mooie borsten maar volgens hem kan dat niet meer en krijg ik rimpels en plooien. 

Wat moet ik nu doen ? Sorry voor de lange mail het is zon lang verhaal nog veel langer maar dat doe ik jullie niet aan.

 

Warme groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig zeg.. en ze hebben je inderdaad absoluut niet netjes behandeld! (Dan zeg ik het nog vrij aardig) Als je het niet eens bent met hun visie zou ik een 2nd opinion aan een andere pc vragen en als die anders is, die aan hen voorleggen. 

 

Heel veel sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Glamm

 

He meis, 

 

Dat is een heel verhaal, en wat vreselijk dat er niet naar je word geluisterd als je zelf duidelijk voelt dat er iets niet goed is.

Waarom denken artsen zo vaak dat je overdrijft,of dat je je aanstelt, helemaal omdat dit niet de eerste keer was dat je een bv kreeg, dus je wist al gewoon hoe een  "normaal" herstel hoort te verlopen.

 

Dat het 3 landenpunt open kan gaan, is vrij normaal, maar omdat er waarschijnlijk bij jou toch al vanaf het begin een infectie/bacterie zat, is alles dus op een enorme ontsteking uitgelopen, en dan zoekt de troep een uitweg via het zwakste punt.

 

Ik zou je aan willen raden om een second opinion aan te gaan vragen, want zelf zou ik alle vertrouwen in deze arts hebben verloren, ik begrijp dat het hier natuurlijk ook wel om de kosten gaat die het met zich mee brengt, en je bij deze arts natuurlijk een garantie hebt,maar als er van te voren al word gezegd, het word nooit meer mooi, je krijgt rimpels en plooien, dan vraag ik me af waar hij dat op baseert.

En dan helemaal als jij komt en er een andere arts bij zit, om zijn verhaal te steunen, vind ik een beetje intimiderend,en op zo moment sta jij als het ware met je rug tegen de muur.

 

Want heb je zelf nog het vertrouwen in deze pc? Durf jij je opnieuw door hem te laten helpen,

 

En begrijp me niet verkeerd, dat er soms een complicatie op kan treden,is helaas soms pech hebben ( even plat gezegd) maar om dan vervolgens iemand te laten lopen, en dan zo te behandelen vind ik absoluut niet netjes.

 

Ik zou dan ook willen zeggen maak eens een afspraak bij of Dr van Selms, werkzaam in het OLVG en Jan van Goyen Kliniek, of Dr. Nio, werkzaam in het OLVG  en Park Medisch Centrum, voor het OLVG heb je wel een verwijskaart nodig.

 

Heel veel succes meis

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

 

Ik wil het liefst niet meer door deze arts geholpen worden. 

En zeker niet na het afgelopen gesprek toen ze beide tegen mij zeiden dat mijn verwachting te groot is en dat ik een gerimpeld decolleté zal krijgen en plooien van onder. Ik snap het ook niet.Bij het eerste consult kreeg ik eerst met zijn assistent te maken toen kwam hij vluchtig binnen  denk 5 min kreeg een formulier in mijn handen gedrukt over de operatie en dat was het. 

Ik heb toen een tweede consult aangevraagd maar dat ging ook rap. 

Ik ben hiervoor in een privé kliniek geholpen en dacht ook misschien gaat het wel zo snel omdat het in een ziekenhuis is. 

Omdat ik zo aan het twijfelen was had ik nog geen betaling gedaan. 

Twee dagen voor de operatie belde hij mij dat hij nog geen geld binnen had gekregen. Ik dacht ook dat ik moest betalen op de dag zelf. Ik dacht toen dat het angst van mij was en ben toch gegaan ook omdat ik alles al geregeld had met het werk. Ik moest toen die ochtend voor de operatie de betaling doen bij hem en heb hem toen mijn twijfel laten weten.

Hij begreep het en we gingen voor een mooi resultaat. 

Ik zal foto's plaatsen op dit moment durf ik het nog niet maar ik heb foto's met verband dan zie je echt z'on verschil. Litteken van linkerborst 

is ook niet mooi zit ook hoger dan mijn rechter borst. Al met al het is niet zijn beste werk!

Hij stelt zich heel afstandelijk op totaal geen empathie! En toegeven dat buiten de infectie ook een correctie nodig was schijnt hij vergeten te zijn bij het laatste gesprek. 

Ik ga een afspraak maken voor een Second opinion!

Ik zit ook nog op hete kolen omdat deze arts nog maar een paar maanden werkt in het ziekenhuis omdat zijn contract niet is verlengd.

Ik kan niet zo blijven lopen want het ziet er echt niet uit het liefst ga ik naar een andere plastisch chirurg maar ik heb niet zomaar dat bedrag bij elkaar.

Zit ook met een dilemma ik wil eigenlijk hem weer een email sturen over het afgelopen gesprek maar ben bang dat hij geïrriteerd raakt. 

Dat was hij ook tijdens het gesprek terwijl ik er heen ging met het idee dat het wel positief zou zijn. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste meid,waarom zou jij je druk maken dat hij geïrriteerd zou raken door een mail, heeft hij tot nu rekening gehouden met jouw gevoelens? En ik zeg dit nu misschien een beetje cru,maar ik kan er zo boos om worden dat er aan de dag van vandaag nog artsen rondlopen die zo met mensen omgaan.

 

Je kun je nu ook af gaan vragen,waarom word zijn contract niet verlengd ?

 

En ik begrijp echt dat je nu niet ineens het geld hebt liggen, maar persoonlijk zou ik echt naar een andere pc gaan, vind je niet dat deze jou al genoeg verminkt heeft ?

 

Wat als de volgende operatie niet word wat je hoopt? nee meid, ik zou daar echt wegblijven, en desnoods een klacht in gaan dienen in het ziekenhuis.

 

Ga een afspraak maken voor een so, vraag desnoods daar of die pc wilt helpen met een aanvraag voor vergoeding te doen bij je zorgverzekeraar, maar ga niet uit wanhoop terug naar een arts die jou zo behandeld, en vooral al aangeeft, dat je een gerimpeld decollete gaat krijgen, en wie weet wat nog meer, hij is zich zelf aan het indekken, en gaat er iets mis na de operatie, ben jij niet tevreden, dan zegt hij, ik heb je toch gewaarschuwd, want je zult natuurlijk voor de operatie een formulier moeten tekenen waarin dit risico ook word genoemd.

 

Ik snap hoe je je voelt, maar meid, echt hoor, ga op zoek naar een arts die het waard is om arts genoemd te worden, en laat door deze niet meer aan je lijf sleutelen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil ook echt niet! 

Waarom zijn contract niet verlengd word is weer een ander verhaal. 

Als ik dat ga vertellen dan geloof je het niet. 

Ik ben echt kapot door dit alles mijn werk lijd er onder thuis ook. 

Ik ga morgen gelijk een afspraak maken voor een Second opinion.

 

dank je Desert- Rose 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Glamm, wat een naar verhaal zeg! Kan je niet in het desbetreffende ziekenhuis naar een soort van klachtencommissie? Of naar een persoon die boven deze pc staat? Ik zou ook zeker naar een andere pc gaan voor een so, wat een ellende voor jou. Zo wil je toch niet dat een collega werkt? dat gaat ten kostte van esthetische chirugie naar mijn idee. Succes en sterkte! X Tes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Glamm, Goh meis, wat een verhaal. Wat ontzettend naar voor je. Wat ik hier heel duidelijk zie (en helaas heb ik zelf ook die ervaring) is dat we beter naar ons lichaam en naar ons gevoel moeten luisteren. Ik heb vorig jaar een prothesewissel ondergaan en had eigenlijk ook al vanaf het eerste consult geen goed gevoel bij de pc. Nog getwijfeld of ik niet liever naar Nio wilde, maar me toch door die pc laten opereren, op vrijdag de dertiende ook nog notabene. En vanaf die vrijdag de dertiende in mei 2016 loop ik met een double bubble rond en een borstspier, die veel te strak staat.  Toen die pc dat na haar zwangerschapsverlof op wilde lossen door mijn borstplooi aan te snoeren en vast te hechten aan mijn ribbenvlies ben ik eerst eens naar dr. Nio gestapt voor een second opinion. Hij zei dat dat juist een hele verkeerde oplossing was, omdat mijn tepels dan naar beneden zouden gaan wijzen en het echte euvel (een te strakke en weerbarstige borstspier, die gewoon ingesneden en opgerekt moet worden) zou hier niet mee verholpen worden.  En toen was ik er echt klaar mee en heb besloten de hersteloperatie door Nio uit te laten voeren. Dan kost het maar weer de volle mep, maar ik laat me echt niet meer door die eerste pc opereren. Ik heb alleen wel spijt dat ik de eerste keer niet gelijk naar mijn gevoel geluisterd heb. Dat had me een hoop geld bespaard. Dus laat dit een wijze les zijn voor iedereen hier, die ook geen goed gevoel heeft bij haar pc. Helaas heb jij niks meer aan deze wijze raad, Glamm, maar ga alsjeblieft niet twee keer tegen je intuïtie in. Je hebt maar één lichaam... wees daar zuinig op, meis. Ik wens je heel veel sterkte met deze ellende. Ik ga je volgen. 

 

Knuffel van Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Glamm:

Ja ik wil ook echt niet! 

Waarom zijn contract niet verlengd word is weer een ander verhaal. 

Als ik dat ga vertellen dan geloof je het niet. 

Ik ben echt kapot door dit alles mijn werk lijd er onder thuis ook. 

Ik ga morgen gelijk een afspraak maken voor een Second opinion.

 

dank je Desert- Rose 

 

Ik hoop niet dat deze prutser :30: ooit nog aan de bak komt na wat jou is aangedaan.

Dien hier anders je klacht in https://www.zorgklacht.nl/klacht-ziekenhuis-indienen .

Ik wens je heel veel succes met je SO.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Glamm, daarvoor zijn we er hoor meis. Het is leuk om je ervaringen te delen als alles goed gaat, maar we zijn er ook voor elkaar als het allemaal niet meezit. Niemand voelt je immers zo goed aan als lotgenoten. En vaak doe je ook nog goede tips op bij elkaar. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden, 

 

Ik heb een afspraak aanstaande dinsdag bij dr Selms! 

Ben erg blij dat het zo snel kan. 

Ik ben zo benieuwd wat hij gaat zeggen. 

Weet alleen niet zo goed wat ik moet voelen ik ben zo in de war. 

Voornamelijk boos als ik terug denk aan het gesprek van afgelopen dinsdag en wat hij gezegd heeft tegen mij dan moet ik bijna overgeven. 

Ik kom er achter dat ik eigenlijk gewoon voor schut ben gezet en dan waren ze ook nog met z'n tweeen. 

Ik stond daar zo kwetsbaar in mijn blote bovenlijf in de hoop dat ze zouden zeggen maak je niet druk we gaan er alles aan doen om het weer goed te krijgen. 

Inplaats van dat kreeg ik te horen dat ik ondervoed was. Ik ben veel afgevallen door alle spanningen en verdriet.

Je hebt een dunne huid en je krijgt rimpels en plooien. 

Die andere arts zat maar een beetje ja te knikken tegen mijn arts. 

En als klap op de vuurpijl zei hij op het laatst dat hij niet meer hoefde te werken hij had goed voor zich zelf gezorgd en dat hij dit deed omdat hij het leuk vind. 

Leuk vind? Vrouwen eerst mismaken en dan nog even de grond in boren! 

Altijd zo jammer dat je pas achteraf denkt had ik er maar wat van gezegd.  Maar dan ben je een soort van verdoofd lijk het wel. 

Ik ga proberen het even van mij af te zetten en ik laat jullie dinsdags gelijk weten wat dr Selms heeft gezegd. 

 

Heel fijn weekend. 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Glamm, Oh meissie, wat fijn dat je al zo snel bij van Selms terecht kan. Ja, ik snap dat je heel erg baalt van je eigen pc en van het laatste bezoek aan hem. En jij bent dan nog zo netjes om zijn naam niet te noemen, terwijl hij zo belachelijk met jou omgaat. Was je helemaal alleen op consult bij hem? Want misschien had je wel iemand nodig gehad, die zijn/ haar mondje aardig kon roeren om het zo voor je op te nemen tegen die akelige pc's. Misschien wel slim om van de week iemand mee te nemen naar het consult; je bent zelf vast emotioneel en dan is het fijn als je iemand hebt, die je steunt en die je aan kan vullen als jij door emoties overmand wordt. En twee horen altijd meer dan één. Ik hoop dat je bij van Selms een heel fijn consult zult hebben (maar volgens mij is dat een hele lieve man, wat ik altijd van Nonky begrepen heb uit haar verhalen), dus dat komt vast helemaal goed. Schrijf van tevoren al je vragen op, zodat je goed voorbereid bent en niks vergeet. Heel veel succes, meis! Het komt allemaal goed. Geniet van je weekend. 

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.