Ga naar inhoud

Ka1 : 25 oktober 2010 : Dr. van Onselen : ACCZ


Gast ka1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Karen, 37 jaar en moeder van twee dochters. Ben nooit helemaal tevreden geweest met mijn borsten en na twee keer borstvoeding te hebben gegeven is het gevoel van ontevreden zijn alleen maar versterkt. Nu na 6 jaar nadenken, wikken en wegen, heb ik de stap durven nemen en twee afspraken gemaakt. :67: Aanstaande woensdag ga ik naar dr. Laban van de Bergmankliniek en vrijdag bij dr. van Onselen van het ACCZ. Aan de hand van deze gesprekken ga ik een afspraak maken voor een bv. Zo ver ben ik inmiddels wel! :101:

Hopelijk voor het eind van dit jaar een paar mooie borsten waar ik trots op mag zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 131
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Ka1,

Welkom op het forum.. :)

Goed van je dat je die stap eindelijk durft te zetten!

Heb je al enig idee op welke cup je wilt uitkomen?

Spannend allemaal hoor!

Laat je wel weten hoe je consults zijn gegaan?

Veel lees en post plezier ! :)

Fijne dag vandaag :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karen,

Welkom! :D

Fijn dat je voor jezelf de stap hebt gemaakt en straks 2 consulten kunt gaan doen! Is best spannend allemaal hé! Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent, wat bij jou persoonlijk mogelijk is.

Veel lees- en postplezier op het forum en veel succes met je consulten!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Karin,

Welkom hier! :D

Wat grappig... Ik ga naar precies dezelfde artsen al jou!

11 September dr. van Onselen en 15 september dr. Laban! Haha toevallig he?!

Ik ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat en voor wie/waarom je uiteindelijk kiest!

Groetjes "Hope"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

@ Hope: Dat is inderdaad grappig. Leuk ook, kunnen we ervaringen uitwisselen :35:

Ik heb nu een 75/80 A en wil graag uitkomen op een mooie C. Mijn man gaat voor een D :46: maar dat vind ik wat te groot. Al moet ik wel zeggen dat ik tijdens het borstvoeden een D had en daar wel errug blij mee was. Van hem hoefde het helemaal niet, want hij is prima tevreden, maar na al mijn 'gezeur' heeft hij uiteindelijk gezegd; Karen, als dit is wat je wilt, doe het dan gewoon. Dat vond ik heel lief :136: Hij gaat ook mee met beide gesprekken en samen beslissen we welke arts het gaat worden.

Ik heb de afgelopen weken een heleboel gelezen op het forum, foto's bekeken enzo. Hier heb ik wel een hoop aangehad. Met name het gedeelte; wat zeg je op je werk en hoe regel je zaken na de operatie (verlof/vrije tijd). Ik ben vorige week met knikkende knieen naar mijn chef ( is een vrouw) geweest en haar uitgelegd hoe het zit. Zij was heel positief en medelevend met als gevolg dat ik 6 weken ziekte verlof krijg. Dat gaf wel een heel rustig gevoel, met name dat ik begrepen werd. Ook kan ik thuis gaan werken in deze tijd als ik aangeef dat dit kan. Op die manier kom ik het bedrijf ook tegemoet.

Dat het herstel ook ziekteverlof is had ik nooit zelf bedacht zonder te lezen op het forum dat dit kon. Ik dacht altijd dat het gewoon vrije tijd zou zijn omdat de operatie ook een keuze is. Ik zat al te bedenken hoe ik 2 of 3 weken verlof moest gaan regelen. Nu hoeft dat niet :rolleyes:

Nou, iedereen bedankt voor de lieve woorden en ik hou jullie op de hoogte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, dat is wel heel lief van je baas zeg!

6 weken ziekteverlof! :)

Heb je mooi de tijd om te herstellen!

Heb je ook al nagedacht hoe je ze geplaatst wil hebben?

Misschien zou een D nu ook wel weer mooi zijn!

Ze zeggen altijd dat grootte snel went haha ;)

Je mag mijn foto's altijd bekijken hoor in de gallerij,

Ik heb ze achter de spier.

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baas is super!

Ja, mijn voorkeur gaat wel uit naar achter de spier. Maar ik wacht ook af wat de artsen gaan zeggen.

Ik heb jou foto's bekeken, mooi hoor! Heb je nog pijn of is dat helemaal over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Karin

Welkom :)

wat ene goede stap,2consulten plannen,kan je erna even alles op een rijtje zetten en vergelijken wat je het meeste bevalt en aanspreekt.

een D cup die je man beter vind,valt best mee in protheseborsten hoor,die is niet zo groot als een echte natuurlijke D cup hoor.

en een d cup heeft men toch al gauw na ene bv,voor een arts is en blijft het ook maar gissen op wat je daadwerkelijk uit komt,vaak is het eerder een D cuo dan een C :D

veel lees en post plezier

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baas is super!

Ja, mijn voorkeur gaat wel uit naar achter de spier. Maar ik wacht ook af wat de artsen gaan zeggen.

Ik heb jou foto's bekeken, mooi hoor! Heb je nog pijn of is dat helemaal over?

Inderdaad! :)

Waarom is dat je voorkeur?

Ik zou ook inderdaad afwachten wat de artsen zeggen, kijken wat mogelijk is.

Hun weten het echt het beste!

Bedankt voor het compliment!

Heb bijna geen pijn meer! Het doet minder zeer als ik verwacht had.. Gelukkig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter de spier lijkt me minder zichtbaar dan voor de spier. Maar dat zal per persoon verschillend zijn. Misschien vergis ik me wel en zeggen de artsen dat voor de spier bij mij prima kan. Ook ben ik er nog niet over uit of ronde of anatomische wil. Ik rij paard en zwem veel en ben bij anatomische toch bang voor het draaien. Dan maar liever veilig met ronde. Ik laat het gewoon op me afkomen en zie wel wat ze woensdag en vrijdag zeggen. Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je wat het met ronde is,je denkt al gauw aan ballen,en dat had ik dus ook bij het horen van ronde prothesen,ik had op een of andere manier een ballenefect in me hoofd zitten,maar niets is waar dan dat,want ik heb nu ronde,ook nog is voor de spier,en ook nog is een groot aantal cc,s en ik heb alles,behalve ronde(opgeplakte) ballen :D

sucses met je consulten

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nog een vraagje aan jullie; hoelang duurt zo'n operatiedag ongeveer? Is dat een hele dag of een paar uurtjes? Ik weet dat als je drains hebt, het wat langer duurt, maar waar kan ik zo gemiddeld op rekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi weer,

Vanmorgen bij dr Laban geweest. Mooie ruimte. Nadat we ons hadden aangemeld, zagen we iemand bij het koffieappraraat staan, dus wij er ook naartoe. Maar nee hoor... dat hoefde niet, daar was personeel voor, hahaha :3: Lekker een kopje cappuccino gekregen. :62:

Wat een aardige man zeg! Het gesprek ging snel en alles werd duidelijk uitgelegd. Ik had niet veel vragen, maar die ik had, werden goed beantwoord. Bij het passen bleek dat wat ik graag wilde, mogelijk was. Ik kwam uit op 325 cc dual plane. Dat zou uitkomen op een mooie C/D. Wat zijn die dingen zwaar zeg!! :o

Daarna werden we naar zijn assistent gebracht die ook alles nog een keer uitlegde. Er was totaal geen druk om een afspraak te maken, we konden er rustig over nadenken thuis. Op onze vraag wanneer het zou kunnen, gaf ze aan dat er eind september/begin oktober plek was.

Afwachten hoe het vrijdag gaat en dan een beslissing nemen.

Heb er zin in!!!! :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat een verschil met woensdag. :139:

Allereerst liep de afspraak een uur uit! Na 40 minuten wachten vroeg ik aan de receptioniste of ze ons niet toevallig vergeten waren. Maar nee hoor, dat was het niet. Er waren 's morgens nogal veel files geweest waardoor de eerste consulten later waren begonnen en nu uitliepen. Hadden ze dat nou niet eerder kunnen zeggen? Bij binnenkomst bijvoorbeeld? Dan hadden we er op z'n minst rekening mee kunnen houden. Nu zaten we te wachten en geen idee hebben van hoe laat het zou worden voordat wij aan de beurt waren.

De tweede schok wat toch wel dat de consulente zonder iets te hebben gezien, vertelde dat ik anatomische siliconen moest hebben en geen ronde.... Dat had te maken met het feit dat ik zei dat na mijn twee zwangerschappen mijn borsten kleiner waren geworden. Ik had dus lege borsten en daar moesten anatomische siliconen in.

Ik was hier niet echt blij mee, want eigenlijk wil ik geen anatomische vanwege het draaien. Toen ik dat had uitgelegd, vertelde ze dat zij altijd anatomische inbrengen en zelden of nooit ronde. Dat de angst voor het draaien ongegrond was, want als dat echt vaak gebeurde, dan zouden ze nooit meer anatomische inbrengen. Als ze zouden gaan draaien, dan werden ze op hun kosten verwijderd en ronde ingebracht. Dat gebeurde zeer zelden en daar hoefde ik niet bang voor te zijn. Daar was die band voor die je meekrijgt en 6 weken moet dragen. Die zorgt ervoor dat alles op zijn plaats blijft en draaien (bijna) onmogelijk maakt.

Toen wij aanhaalden dat we woensdag naar de Bergmankliniek geweest waren en dat daar ronde werden aangeraden, zei ze dat de Bergman altijd ronde adviseren omdat ze geen risico willen nemen bij anatomische die draaien. <_<

Na deze uitleg gingen we passen en ik moet wel zeggen dat ze daar goed mee hielp. Ze dacht goed mee en keek wat mooi stond. Ook raadde ze aan iets groter te nemen en niet te klein.

Tijdens het passen kwam dr. van Onselen binnen en ik stond in dubio over welke maat ik nou wilde. Hij kwam snel met een oplossing om er tussenin te gaan zitten. Het zouden dus 340cc anatomische siliconen worden. Ook hij zei gelijk dat anatomische in mijn geval de beste keus zouden zijn gezien de vorm van mijn borsten. Dat stelde me dan enigszins gerust. Ook liet hij mij de verschillen zien tussen mijn borsten en vertelde dat deze verschillen zouden blijven na de operatie. Deze komen meestal sterker naar voren omdat je dan op ieder detail let. Ik vond eigenlijk dat mijn borsten wel gelijk waren, maar inderdaad, als ik goed kijk, zit er verschil tussen links en rechts. :38:

Daarna legde hij alles uit rondom de operatie. Wat me heel erg gerust stelde is dat ze een apparaat hebben waar ze precies kunnen zien hoe diep je slaapt zodat je niets voelt. Dat was ook een beetje een angst van mij.

Ook nu drongen ze er niet op aan om gelijk een datum te plannen. Ze hadden op kort termijn plaats, dus ik kon er gerust over nadenken.

Kortom, een heel verschil. Ben er nog niet helemaal uit bij wie ik het laat doen, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de ACCZ. Beetje raar eigenlijk na zo'n lang betoog en zeker na een niet al te positieve ervaring bij het eerste bezoek. Maar dit komt toch doordat van Onselen een hele sterke indruk achterlaat en ook heel goed antwoord wist op alle vragen die ik had. Ook de consulente kon me uiteindelijk overtuigen van het nemen van anatomische ipv ronde. Ik denk er nog even over na en wil voor het eind van deze week de knoop doorhakken. Als jullie nog adviezen hebben, hoor ik het graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat een lang verhaal hihi !!

maar jij staat nu best wel voor een moeilijke keuze dan!

Ik vind anatomische ook heel erg mooi, maar ik zou ze nooit nemen omdat ik toch bang ben voor het draaien!

De kans is wel klein maar toch..

Als jij voor ACCZ wilt gaan omdat het beter voelt moet je dat natuurlijk doen! :)

Ben benieuwt wat je nu uiteindelijk kiest!

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, inderdaad wat een lang verhaal zeg. Mij adviseerden ze juist weer ronde aan omdat die natuurlijker er uit zouden zien en minder tot geen problemen zouden geven op langer termijn. Ppppffff wat moet je dan nog nemen met al die adviezen. Ik neem aan dat anatomische protesen een druppelvorm heeft. Als dat zo is kan ik je wel helaas vertellen dat ik dus wle iemand ken waar het bij is gaan draaien. Die vrouw is dan ook al een paar keer terug moeten gaan naar het ziekenhuis om ze schoon te laten maken en dan weer terug te laten plaatsen. Steeds opnieuw gingen bij haar de protesen niet goed zitten. Wat ik denk is dat alle klinieken hun voorkeur geven aan de hun uitgekozen protesen om die te promoten en te plaatsen. Tenminste daar lijkt het wel op zeg. Waar heb jij zelf een goed gevoel bij. Mijn borstn hingen enorm (al zeg ik het zelf) en heb toch ronden protesen en aan iedere kant 300cc. Mijn maten waren 75 b of 70 c. Ja dan wel "leeg". Nu heb ik 70 d. Ben zelf heel erg tevreden over de maat. Laat ons weten wat je besloten hebt te nemen? Ben wel erg benieud hoor. Eingelijk zou ik het verder ook niet meer echt weten hoor zo ik je verhaal lees.

Liefs,

Cintawink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ka1

anatomische prothesen zijn uiterst geschikt als je geen randen wilt zien en dus de veilge natuurlijke look wilt,maar kans op draaien is er gewoon,ookal is die kans klein,hij is er.

anatomische prothesen zijn ook goed geschikt als je de zogenaamde glijbaan borst mooi vind,iets platter bovenaan en bolling van onderen.

ik heb zelf anatomische gehad en vond het niks(persoonlijk) en heb nu de ronde,en voel me toch beter erbij,en bij het horen van ronde,beken ik ook angst te hebben gehad voor ballenefect,want die gedachten heb je snel bij het horen van rond.

ik wens je veel sucses met het maken van je keus.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Ka1,

Ik heb je verhaal gelezen hoor!

Bij mij begon dr. Kruppa ook meteen over anatomisch terwijl hij me nog niet bloot had gezien. Waarschijnlijk werken ze bij het ACCZ gewoon (heel vaak) met anatomische protheses.

Ik begrijp dat dit bij de Bergman Kliniek precies anders om is? Daar gebruiken ze meer rond?

Whaaah!! :18: Wat zou dan het beste zijn?!

Nouja eerst maar eens afwachten wat dr. Laban zegt. Ik ga morgen bij hem op consult.

Maar jij gaat waarschijnlijk toch voor het ACCZ? Had het idd niet verwacht toen ik je verhaal aan het lezen was. Maar je moet doen wat je gevoel je ingeeft!

Was je van plan om nog meerdere consulten te plannen of laat je het bij deze twee?

Ben benieuwd... En geef een gil als je een datum hebt he!

Liefs "Hope"

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.