Ga naar inhoud

Jojo82 : 3 oktober 2017 : Dr. Smulders : ZGT : Hengelo


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben 34 jaar en trotse moeder van 2 mooie kinderen. Ben al jaren onzeker (sinds pubertijd) over mijn borsten.

Kijk al jaren op sites over borstvergroting maar kan het niet betalen. Omdat het sinds dit jaar misschien vergoed word door de zorgverzekeraar weer aan het kijken. Nu de eerste stapjes gezet. Allereerst contact opgenomen met mijn zorgverzekeraar omdat deze op de site had staan dat borstvergroting niet vergoed word vanuit de basisverzekering en ik bij een andere verzekeraar dit had zien staan:

het operatief plaatsen of vervangen van een borstprothese bij agenesie/aplasie van de borst (het ontbreken van borstvorming) bij vrouwen en bij man-vrouw transgenders als:

  • er geen plooi onder de borst aanwezig is (inframammairplooi), en;
  • er minder dan 1 cm klierweefsel is, aangetoond door middel van een echo

 

Mijn zorgverzekeraar bevestigde dat inderdaad bij aplasie/agenesie er een vergoeding vanuit de basisverzekering is.  Vanochtend contact opgenomen met mijn huisarts omdat ik een verwijzing nodig heb van haar. Nu een beetje teleurgesteld omdat de assistente mij gelijk vertelde dat ik er niet teveel van moest verwachten want er komen maar een paar vrouwen voor in aanmerking en een onafhankelijke arts gaat beoordelen of ik hiervoor in aanmerking kom.

 

Afspraak met de huisarts heb ik aankomende donderdag en vind het nu al spannend! Kom ik in aanmerking of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegd, ga er maar niet van uit.

Ik heb ook erg veel geprobeerd maar het is een lang traject, en kwam niets uit.

Fotos overal neer moeten leggen, totaal geen pretje, ik bedoel het is toch best persoonlijk.

 

Maar wie niet waagt wie niet wint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik ben vanaf oktober 2016 hiermee bezig geweest. Ik ben afgewezen terwijl ik minder dan 1 cm klierweefsel heb. Volgens hun gegevens zouden zij dit moeten vergoeden en zou ik alle recht hebben op vergoeding maar ze doen het echt niet. Het ziekenhuis vond het zelfs onbegrijpelijk. Ik heb niet eens een cupmaat. Ik heb nu besloten om het zelf te betalen en morgen mag ik voor het consult met de arts ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Goedemiddag dames!

Mijn excuses voor mijn late reactie! Had niet in de gaten dan er gereageerd was op mijn bericht. Ik heb mijn borstvergroting vergoed gekregen. Zelfs geen foto's of echo hoeven te maken. Dus helemaal happy. Mijn operatie heb ik ook al gehad en dat was 3 oktober. Nu herstellende en dit valt me best wel tegen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎-‎10‎-‎2017 om 12:39 zei Omit:

Hoi jojo, ook ik krijg het vergoed. 16 nov mag ik onder het mes;-) Wat valt je zoal tegen? Gr

Hoi Omit Wat super dat ook jij het vergoed krijgt! Wat mij erg tegen valt is de pijn. Had al veel verhalen gelezen over dames die vrijwel geen pijn hadden maar het is nu 3 weken geleden voor mijzelf en ik slik nog elke dag paracetamol terwijl ik mezelf niet kleinzerig vind. Hoe is het nu met jou? En welke protheses heb je gekregen, hoeveel cc? Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Germaine89:

Mag ik vragen welke verzekering je hebt jojo82 en hoe je het dan voor elkaar hebt gekregen? Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor een aanvraag echo.. daar deden ze al moeilijk over zonder naar mijn borsten te kijken uperhaupt!! 

Hoi Germaine89, 

Ik ben in februari naar mijn huisarts gegaan en aangegeven dat ik een borstvergroting via de zorgverzekeraar vergoed wil krijgen. Zij vertelde mij toen dat dit helemaal niet in het pakket zat en dat het niet vergoed werd. Ik de voorwaarden opgesomd en aangegeven dat ik al contact had gehad met mijn zorgverzekeraar (Interpolis) en dat ik daarvoor in aanmerking zou komen want ik voldeed aan de voorwaarden. Zij heeft verder ook niet naar mij gekeken. Zij had me eerst doorgestuurd naar een privékliniek echter namen zij contact met mij op dat zij geen contract hadden met mijn zorgverzekeraar. Vervolgens weer contact opgenomen met de zorgverzekeraar met wie zij dan een contract hadden. Zij gaven aan in het ziekenhuis. Dus nogmaals contact opgenomen met de huisarts en gevraagd naar een verwijzing met het ziekenhuis. Toen kreeg ik een afspraak bij arts-assistent en zij heeft mij opgemeten en een aanvraag (machtiging) gedaan bij Interpolis. Binnen 2 weken had ik al een goedkeuring dat mijn borstvergroting werd vergoed doordat ik aplasie had. Er werd niet gevraagd om dit aan te tonen dmv foto's en/of echo. Vervolgens kreeg ik een afspraak met de arts in het ziekenhuis en toen dacht ik zelf dat ik protheses ging passen echter gaf deze plastisch chirurg aan dat zij mij graag wilde doorverwijzen naar een andere plastisch chirurg, omdat zij eigenlijk bijna nooit protheses plaatste en dus vrijwel geen ervaring hierin had. Ze vertelde mij letterlijk 'als je mijn zus was geweest dan had ik je ook doorverwezen naar de beste chirurg met veel ervaring hiermee". Dus uiteindelijk moest ik naar een ander ziekenhuis, werd de machtiging ingetrokken en opnieuw aangevraagd door de nieuwe chirurg en werd ook deze goedgekeurd binnen 2 weken. Toen operatie ingepland en nu zijn we 3 weken verder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2017 om 10:32 zei Sereen:

Hoi ik ben vanaf oktober 2016 hiermee bezig geweest. Ik ben afgewezen terwijl ik minder dan 1 cm klierweefsel heb. Volgens hun gegevens zouden zij dit moeten vergoeden en zou ik alle recht hebben op vergoeding maar ze doen het echt niet. Het ziekenhuis vond het zelfs onbegrijpelijk. Ik heb niet eens een cupmaat. Ik heb nu besloten om het zelf te betalen en morgen mag ik voor het consult met de arts ☺

Gewoon nogmaals proberen, ik ben in eerste instantie ook afgewezen. Nu in september het traject opnieuw gestart. Ik heb een verwijsbrief van de huisarts gehad en ik ben ermee naar de bergman kliniek gegaan. Vervolgens verwijzing naar radioloog gevraagd om de 1cm weefsel aan te tonen. En de bergman kliniek had met foto's laten zien dat ik geen plooi had.  Binnen 3 weken had ik alsnog mijn machtiging binnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jojo82

 

Hoi hoi,

 

Ik heb even de titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en eventueel nog je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan.

 

Door welke pc en in welke kliniek ben je geholpen, dan zet ik dat nog even in de titel.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2017 om 16:42 zei Jojo82:

Hoi Omit Wat super dat ook jij het vergoed krijgt! Wat mij erg tegen valt is de pijn. Had al veel verhalen gelezen over dames die vrijwel geen pijn hadden maar het is nu 3 weken geleden voor mijzelf en ik slik nog elke dag paracetamol terwijl ik mezelf niet kleinzerig vind. Hoe is het nu met jou? En welke protheses heb je gekregen, hoeveel cc? Gr

Hoi, ik moet nog onder het mes ;-) 10 dagen wachten. Erg veel zin in alleen de hoeveelheid cc ben ik nog over uit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎-‎11‎-‎2017 om 12:22 zei Desert-Rose:

@Jojo82

 

Hoi hoi,

 

Ik heb even de titel aangepast en het topic verhuisd naar een andere categorie, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en eventueel nog je verslag neerzetten, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan.

 

Door welke pc en in welke kliniek ben je geholpen, dan zet ik dat nog even in de titel.

 

x

Hoi hoi

Ik ben in ZGT Hengelo geholpen door pc Smulders (ook werkzaam bij Velthuis kliniek). 

Bedankt voor het aanpassen!

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎-‎11‎-‎2017 om 17:12 zei Omit:

Hoi, ik moet nog onder het mes ;-) 10 dagen wachten. Erg veel zin in alleen de hoeveelheid cc ben ik nog over uit....

Spannend he! Ben je de dagen al aan het aftellen! Ik was de laatste week best zenuwachtig maar op de dag zelf helemaal niet. Liet het gewoon op me afkomen. Wil je alvast succes wensen! 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.