Ga naar inhoud

Bijna 1 jaar post operatie soms nog steeds pijn


Boob78

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Op 24 maart 2016 een prothesewissel gehad.  520 cc dual plane. Soms heb ik nog wel pijn, wat het meeste lijkt op heftige spierpijn/blauwe plekken. 

 

Kan mij dit vd eerste keer niet herinneren. 

 

Zijn er meer dames die dit ervaren? 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bijna een jaar po (400cc voor de spier) en heb nog elke dag pijn aan mijn borsten (vooral de rechter). Niet zozeer pijn van blauwe plekken, eerder zeurend, soms stekend. Het gevoel van een te kleine bh zeg maar. Niets zit lekker. Ook voel ik mijn protheses ietwat bewegen zonder bh en zijn ze onderaan goed voelbaar.

Het maakt me erg ongerust. Ondertussen heb ik ook al een echo en mammografie (zonder druk) laten maken maar daar leek alles Ok op. Het is echt een rotgevoel en het lijkt wel of niemand hier last van heeft. 

Ik ben dan ook bang dat iets niet goed zit waardoor ik snel last ga krijgen van bvb Kapselvorming of dat de pijn chronisch is.

Graag had ook ik wat ervaringen van andere dames op lange termijn.

Gaat die pijn nog over? Moet ik een wissel? Of kan ik gewoon niet tegen siliconen? Ik wil niet terug naar af. Maar elke dag tanden bijten vind ik ook erg zwaar. Ik kan mijn peuter amper dragen of een nieuwe pamper aandoen want dat doet allemaal pijn.

Ik zou graag terug sporten (hardlopen, aerobics, krachttraining) maar dat durf ik al helemaal niet, bang om nog meer te beschadigen. 

Mijn pc dacht aan zenuwpijn en heb daar ook pillen voor gekregen maar werd daar erg groggy van. Dus maar weer mee gestopt. Ik ga de pijn niet maskeren door me half te drogeren. Als het pijn doet zit er naar mijn gevoel iets niet goed en dat wil mijn lichaam me vertellen. Ik hoor telkens dat herstel tot 1 jaar duurt. Werd me bij telefonisch contact ook steeds verteld door secretaresse. En dat ik geduld moest hebben. Maar ik lees toch zelden dat mensen hier zo lang dagelijks pijn hebben.

Maar bij jou is het dus niet elke dag?

Ben je al terug op consult geweest bij je pc?  

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chantelle, 

 

Ik heb ook heel lang elke dag last gehad. Bij een extra controle was alles goed. Pc zei ook zenuwpijn. Nu ook geen stekend gevoel meer. En ook niet altijd.  Ze voelen verder zacht aan.  

Wat jij hebt lijkt mij wel heftig, als je in zoveel wordt belemmerd.  Ik kan gelukkig alles doen, behalve op mijn buik slapen.  

 

Ben jij al bij de gewone huisarts geweest? 

 

Als dit nog aanhoudt wil ik weer op controle. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boob78 dus bij jou is het stekend gevoel na lange tijd toch nog weggegaan? Na hoeveel maanden ongeveer? Is dat vanzelf gebeurd?

Heb je ook pillen genomen tegen zenuwpijn? 

Mijn borsten voelen ook nog zacht aan maar het zit me echt niet lekker. 

Ik kan gelukkig ook nog alles doen maar het doet wel vaak pijn waardoor ik ertegen op zie. Of het probeer te vermijden.

Ik ben bij mijn huisarts geweest en deze heeft me doorverwezen voor echo en mammo. Maar daar was dus niks op te zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chantelle, ik wil je niet ontmoedigen, maar misschien ben jij één van de weinigen die inderdaad niet goed tegen siliconen kan? Sommige mensen reageren daar erg heftig op. Zou dat niet hier of daar uitgezocht kunnen worden? En eigenlijk helemaal vreemd dat jij zo'n last hebt, terwijl je protheses voor de spier zitten.  Pijn komt denk ik meer voor bij dual plane of geheel achter de spier. Maar ik denk dat alleen een arts je hierbij kan helpen en uit kan zoeken wat er aan de hand is. Misschien toch nog maar terug op controle bij je pc.

Heel veel sterkte iig. Ik hoop dat je snel pijnvrij zult zijn. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Jaydee:

@Chantelle, ik wil je niet ontmoedigen, maar misschien ben jij één van de weinigen die inderdaad niet goed tegen siliconen kan? Sommige mensen reageren daar erg heftig op. Zou dat niet hier of daar uitgezocht kunnen worden? En eigenlijk helemaal vreemd dat jij zo'n last hebt, terwijl je protheses voor de spier zitten.  Pijn komt denk ik meer voor bij dual plane of geheel achter de spier. Maar ik denk dat alleen een arts je hierbij kan helpen en uit kan zoeken wat er aan de hand is. Misschien toch nog maar terug op controle bij je pc.

Heel veel sterkte iig. Ik hoop dat je snel pijnvrij zult zijn. 

 

Xx Jaydee 

Ik weet niet wat het is maar zo kan het toch niet lang meer verder. Ik heb volgende maand controleafspraak bij mijn pc. Ik ga in tussentijd eens bij een andere pc dichter bij huis horen wat het kan zijn. 

ik ben bang dat ik terug 'plat' door het leven moet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niks mis met mijn borsten volgens andere pc. Geen Kapselvorming oid. Wel zou hij een eventuele wissel enkel in combinatie met lift doen. 

Maar waar komt die pijn dan vandaan? Door de grootte? Ik vind ze eigenlijk iets te groot. Zeker in profiel. Maar qua behamaat heb ik 80e/f dat is nu toch ook niet zo extreem. 

Misschien omdat ze wat hangen...

ik overweeg echt een lift en moest dat kunnen zonder littekens deed ik het bij wijze van spreken morgen al.

Maar ben zo bang voor het uitzicht. 

En stel dat de pijn niet weggaat dan heb ik er nog eens littekens bij...

pfff moeilijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.