Ga naar inhoud

Wachttijd dr. Nio SLAZ, hoe snel weer naar school na operatie?


Aanbevolen berichten

Hee,

 

Ik zit met een heleboel vragen in mijn hoofd. Ik ben momenteel vrij zeker van een bv. Mijn ouders zijn op de hoogte en staan niet volledig achter me, maar zullen me wel steunen als ik een bv onderga. Ik ben zelf 19 jaar oud (bijna 20) en twijfelde eerst altijd aan of een bv niet te vroeg was op deze leeftijd, maar ik denk dat leeftijd niet veel uitmaakt. Las al van veel meiden dat 19 jaar prima kan voor bv. Daarnaast ben ik 1.68, weeg 53 kilo en heb cup 70a. Ik zou graag een grote c cup of kleine d cup willen hebben. Omdat er zoveel goede verhalen over dr. Nio te lezen zijn, wil ik zo snel mogelijk een verwijsbrief regelen bij de huisarts voor dr. Nio in het SLAZ.  Zijn er al vrouwen hier die ervaring hebben met dr. Nio en weten of de wachtrijen lang zijn in het SLAZ bij hem? Zowel de wachtrij voor je eerste afspraak als voor de operatie. Ik zou namelijk graag voor de zomer nog een operatie willen.

Daarnaast studeer ik en vraag ik me af of ik al snel weer naar school kan. Neem natuurlijk sowieso de eerste week rust, maar kan je daarna al snel naar school? Ik studeer en zit alleen maar in collegebanken, dus hoef weinig fysiek te doen (het enige wat ik doe is luisteren, typen op mijn laptop en intelligent proberen te kijken). Het enige fysieke wat ik moet doen die dag is mijn tas tillen, maar dan kan ik proberen zo min mogelijk mee te nemen (zoveel heb ik ook niet nodig). Ik vind het enorm spannend allemaal. Vooral toen ik over complicaties las na de operatie brak het zweet me stiekem een beetje uit. Maar ik vind mijn cup echt niet mooi in verhouding met mijn lichaam, dus wil er heel graag iets aan doen!

De belangrijkste vragen die ik nu in ieder geval heb zijn:

- Zijn er al vrouwen hier die ervaring hebben met dr. Nio en weten of de wachtrijen lang zijn in het SLAZ bij hem? Zowel de wachtrij voor je eerste afspraak als voor de operatie.

- Kan je al snel naar school na je operatie? Hoelang moet je echt thuis blijven (hangt natuurlijk ook af van je pijn)

 

Liefs Soof

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Soofxx

 

Hoi! :)

 

Ik ben zelf door dr. Nio geopereerd in het SLAZ. Als je wilt kun je meestal na een consult binnen 2 weken wel terecht wat ik er altijd van begrepen heb ;) En consult kan meestal ook heel snel ingepland worden als je wilt.

Verder ligt het eraan hoe de implantaten geplaatst gaan worden. Als je dual plane zou krijgen. Wat ik wel verwacht aangezien je bijna met niks begint. Zijn de regels heel streng wat betreft met tillen in de eerste paar weken. Ik denk dat Nio je zelf het beste antwoord hierop kan geven. Weet alleen omdat ik zelf ook dual plane heb dat de regels daarmee erg streng zijn. Als je het niet nakomt kan je problemen krijgen met het inkapselen. Als je meer vragen hebt tag mij dan even anders weet ik niet of je gereageerd hebt :) 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey @Soofxx,

 

Allereerst welkom op het forum :) Op je vraag of er hier vrouwen zijn die ervaring hebben met dr. Nio kan ik zeggen JA en dan ook echt met hoofdletters, want echt heel veel hier zijn door hem geopereerd!:rolleyes: Ik denk dat het een hele goede keuze is om bij hem op consult te gaan, ikzelf ben ook door hem geholpen en ben erg tevreden tot nu toe (ben 3 weken PO):01:  De wachtrijen bij Nio vind ik reuze meevallen, hij wordt wel steeds populairder dus ja dat kan betekenen dat het in de toekomst iets langer zou duren, maar als jij nu een afspraak bij hem maakt voor een consult weet ik zeker dat je voor de zomer geopereerd kunt worden mits je beetje flexibel bent qua inplannen :7: Net wat sweetboobs16 zegt soms kan het zelfs binnen 2 weken na je consult, al is dit afhankelijk van de maand, bij mij duurde het 4 weken voordat ik geholpen kon worden. Dit vind ik erg snel, bij sommigen kun je pas op consult na 5 weken en de operatie zelfs 2 maand. De naam SLAZ is oud, Nio werkt inmiddels voor OLVG-west (voorheen dus SLAZ) en hij is ook werkzaam in de parkkliniek. Zoals je al weet heb je een verwijzing nodig van je huisarts als je naar het OLVG wilt, deze neem je pas mee naar je afspraak bij Nio, dus je kunt nu ook alvast bellen voor een 1e consult afspraak :D Ik ga ervan uit dat je huisarts je de verwijzing geeft, zo niet, dan kun je of naar een andere huisarts gaan of je gaat naar de parkkliniek. Het 1e consult wordt op maandagavond gegeven zodat hij meer tijd heeft, hierin krijg je informatie en de passessie. Ik raad je aan om foto's mee te nemen van voorbeelden welke borsten jij mooi vindt, dit kunnen het beste naakt foto's zijn zo heeft hij een goed beeld. Verdiep je ook vast een beetje in de soorten protheses :) De operaties vinden vaak plaats op de vrijdag, aangezien hij ook nog werkzaam is in de parkkliniek en zijn poli afspraken heeft ;) Waar je wel even goed rekening mee moet houden is dat de regels bij dual plane streng zijn en je hier echt aan moet houden om complicaties te voorkomen, met tillen heb je ook strenge regels! Bij een administratieve baan zou je bijv. na 2 weken weer kunnen beginnen, mits je dus rekening houdt met een aantal dingen. Onderschat een borstvergroting niet, vooral bij dual plane is het herstel anders dan bij voor de spier. Het verschilt ontzettend per persoon hoe je herstel gaat verlopen, hier durf ik dus niks over te zeggen:ph34r: Woon je nog thuis? Of op jezelf? Dit maakt ook nog veel verschil gezien je do's and don't lijstje na je operatie. Vind het fijn voor je dat je ouders begripvol reageerden toen je het vertelde, het is logisch dat ze zich zorgen maken, maar ze steunen je wel:35: Mocht je nog vragen hebben tag me of stuur een pb'tje. Veel succes met je voorbereidingen! :D 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.