Ga naar inhoud

Borst lijkt niet te kunnen zakken?


Lesley113

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 10 dagen po en mijn linkerborst is vanaf het begin gezwollen en t meeste pijnlijk. Ik voelde vanaf dag 2 een scherpe branderige pijn met het opstaan en ook voel ik de prothese onderkant zitten lijkt wel. Me andere borst daar in tegen is al netjes gezakt en zacht en heb daar echt geen last van. Nu ben ik bang alhoewel het nog vroeg is dat die linker prothese niet kan zakken omdat het echt zo voelt of dat dat niet gaat..de onderkant is bij deze borst ook t meeste blauw in vergelijking met die andere. Wie herkent dit en is die borst uiteindelijk toch gezakt of moest er misschien een herstel operatie voor onder gaan?

 

Ik hoor het graag want maak me toch beetje zorgen. Aankomende maandag heb ik de eerste nacontrole maar ga er liever voorbereid heen zeg maar..

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lesley113

 

He meis, 

 

Je zegt het eigenlijk zelf al een beetje, je bent nog maar zo kort po, je kunt er nu nog helemaal niets van zeggen.

De spier moet uiteindelijk los gaan laten ( ontspannen) en dan gaan de protheses ook langzaamaan verder zakken, hier staat echt zeker 6 weken voor,en zelfs tot 3 maanden kunnen de borsten nog veranderen.

 

Ook zijn het 2 aparte wonden, die ieder op hun eigen manier en tempo herstellen, en meestal is 1 borst altijd iets sneller dan de ander.

Het branderige gevoel is heel normaal, de binnenkant is toch een wond en die moet helen, daarbij komt het strakke gevoel dat de huid op moet rekken, je eigen borstweefsel moet nog een plekje zoeken, en het is zo dat de protheses rusten op het litteken en dit kan soms een onprettig gevoel geven, maar word minder als de protheses eenmaal op hun goede plek zitten.

 

Ook is het heel normaal dat je de prothese aan de onderkant voelt zitten,omdat die daar natuurlijk niet onder de borstspier zit,

 

Mocht het nu zo zijn dat een prothese helemaal niet wilt zakken dan word er vaak door een pc een borstband gegeven, maar voor nu, geen zorgen,en echt geduld hebben.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.