Ga naar inhoud

Vergoeding?


Madam.K

Aanbevolen berichten

Hallo meiden!

 

ik vraag me af of er dames zijn die proberen in aanmerking te komen voor vergoeding door de verzekeraar (NL)?Aangezien het sinds dit jaar aangepast is en nu in de basisverzekering zit?

 

je komt in aanmerking als je een aanlegstoornis hebt en minder borstweefsel hebt dan 10mm, wat ze meten via een echo. Ook mag je geen plooi hebben. Ikzelf heb geen plooi en 7 mm weefsel. Mijn aanvraag is dus gedaan door de PC en nu is het afwachten....

 

ben benieuwd of er meer dames zijn!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, thnx voor je reactie!

denk je dat je er buiten valt??

ze meten alleen het borstweefsel he, niet het vetweefsel. Inderdaad, niet geschoten is altijd mis!

Ik kan niet wachten tot de uitslag, zo spannend!

 

heel veel succes 8-02, laat je het weten?

dat is trouwens de datum dat ik de uitslag hoop te ontvangen. Ze zeiden 2 weken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc kneep mijn borst samen afgelopen zaterdag bij consult en zei dat er meer dan 2cm tussen haar vingers zat maar idd zit dan ook vel tussen. Als ik prik in mijn borst zit ik al vrij direct op de spier. En idd..zou zonde zijn als je in aanmerking kwam en het niet hebt geprobeerd.. En anders is het gewoon voor eigen rekening

 

Bij bergman hebben ze zelf geen Echografieapparaat dus ik ga gewoon naar ziekenhuis ervoor.

 

Jazeker laat ik weten! Hoop idd ook snel reactie te krijgen van ziekenfonds want na 15 dagen (23-3)heb ik afspraak met anesthesie en wil dan ook gelijk de behandeling betalen daar het toch een uur rijden is elke keer.

 

Als het vergoed wordt krijg je het geld wel terug maar is omslachtig dan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vaag... hoe kan de pc nou meten hoeveel weefsel je hebt. Als ik in m'n borst knijp (en duh, ook veel gedaan heb voor de echo), heb ik ook wel 2 cm vast. Maar dat wil niet zeggen dat ik 2cm borstweefsel heb, kijk maar naar de uitslag van mijn echo! 

 

Volgens mij dient de PC de nota in bij je verzekeraar toch? Om zo hun geld te krijgen? Denk niet dat je verzekeraar jou betaalt zodat jij de factuur kan betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door wie wil je je teouwens laten opereren? Ik door dokter Luijendijk, werkt zowel in het ziekenhuis als in de Bergman. In het ziekenhuis is het 10% goedkoper... dus mocht je het uiteindelijk wel zelf moeten betalen is dat goedkoper (€400 ongeveer) als in een privékliniek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

 

Ik kan pas begin maart op consult dus het is voor mij nog even afwachten hoe de PC denkt over aanvragen van vergoeding! Naar mijn mening heb ik namelijk echt niets, dus ik hoop ook zeker dat het vergoed wordt.

 

Ik heb hier wel twee vragen over:

- De ene kant is iets groter dan de andere, de 'grote' kant is waarschijnlijk te groot maar de kleine kant is écht plat. Hoe gaat het dan?

- Hoe wordt bepaald of er wel of geen plooi is?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Faye_:

 Hoi hoi, 

 

Ik kan pas begin maart op consult dus het is voor mij nog even afwachten hoe de PC denkt over aanvragen van vergoeding! Naar mijn mening heb ik namelijk echt niets, dus ik hoop ook zeker dat het vergoed wordt.

 

Ik heb hier wel twee vragen over:

- De ene kant is iets groter dan de andere, de 'grote' kant is waarschijnlijk te groot maar de kleine kant is écht plat. Hoe gaat het dan?

- Hoe wordt bepaald of er wel of geen plooi is?

 

Liefs

 

Hoi!

 

sowieso meten ze het borstweefsel, tijdens een echo. Dat je ene borst groter is kan komen door vetweefsel. Vet telt dus niet mee. Ook wordt er geloof ik vergoed bij grote a-symmetrie. Tijdens de echo dien je minder dan 1 cm borstweefsel te hebben. Of je wel of geen plooi hebt, dat is het halve maantje onder je borst. Als je dit niet hebt, en je hebt minder dan 1 cm weefsel dan kom je in aanmerking. 

 

Waar ga je op consult? In een privé kliniek hebben ze vaak niet de mogelijkheid een echo te maken. In een ziekenhuis wel. Dus ik zou hen wel laten weten dat je voor vergoeding in aanmerking wilt komen. Dan kunnen ze gelijk ook een echo inplannen, of je kunt voor je afspraak voor consult zelf een afspraak maken voor een echo in het ziekenhuis. Denk dan wel aan de verwijsbrief van je huisarts. Sowieso als je in aanmerking wilt komen heb je die nodig.

 

ik hoop binnen nu en een week uitslag te krijgen van mijn verzekeraar, echt spannend! 

 

Succes ermee en mocht je nog vragen hebben hoor ik het!

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Haassie:

Ik heb dinsdag 7-02 een echo staan. Consult bij dr. van der Weij / Boerhave gehad en gaan het proberen. Andere opties heb ik niet, dus het is alles of niets, want ik kan het echt niet betalen.

 

Iedereen veel succes !!!

 

Hier hetzelfde hoor... ik kan het ook niet zelf betalen. Helaas ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee 

 

@Madam.K Wat spannend dat je binnenkort de uitslag al krijgt. En @Haassie vervelend dat het voor jullie niet mogelijk is om het zelf te betalen, het is ook echt zoveel geld! Fingers crossed meiden! 

 

Mijn huisarts raadde dokter Ruhé aan in het Meander ziekenhuis Amersfoort, dus neem aan dat de echo geen probleem is. Bij mijn zorgverzekering staat in de polis bij plastische chirurgie: "U heeft geen recht op behandelingen in een privékliniek" Hoewel ze wel een contract hebben met Velthuis en Bergman, ik weet niet zeker of het daar dan dus wel of niet vergoed wordt. 

 

Anyway, ik ga eerst kijken of ik een goed gevoel heb bij de pc in het ziekenhuis!

 

Liefs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.