Ga naar inhoud

Even voorstellen!


Mamaloetje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik ben 34 jaar en na twee kinderen is er van mijn borsten, die al nooit erg groot waren, niets meer over. Daarom overweeg ik nu een BV. Ik heb zitten kijken om een afspraak bij Bergman te maken, maar sinds gister twijfel ik of ik wellicht in aanmerking kom voor een vergoeding via de verzekering. Dus misschien toch eerst maar eens langs de huisarts.

Zijn er hier meiden bekend met een vergoeding? 1cm borstweefsel, geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Ik heb 2 kids borstvoeding kunnen geven, dus dan denk ik weer dat klierweefsel heb ik wel.

Ik ben een enorme twijfelkont en ook erg bezig met wat m'n omgeving van een BV zal vinden. Ik hoop hier op het forum in contact te kunnen komen met 'lotgenoten'. 

Groetjes,

Mamaloetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mamaloetje:

Hoi allemaal, 

Ik ben 34 jaar en na twee kinderen is er van mijn borsten, die al nooit erg groot waren, niets meer over. Daarom overweeg ik nu een BV. Ik heb zitten kijken om een afspraak bij Bergman te maken, maar sinds gister twijfel ik of ik wellicht in aanmerking kom voor een vergoeding via de verzekering. Dus misschien toch eerst maar eens langs de huisarts.

Zijn er hier meiden bekend met een vergoeding? 1cm borstweefsel, geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Ik heb 2 kids borstvoeding kunnen geven, dus dan denk ik weer dat klierweefsel heb ik wel.

Ik ben een enorme twijfelkont en ook erg bezig met wat m'n omgeving van een BV zal vinden. Ik hoop hier op het forum in contact te kunnen komen met 'lotgenoten'. 

Groetjes,

Mamaloetje

 

He meis, welkom,

 

De criteria voor een vergoeding zijn: afwezigheid van een borstplooi, en borst/ klierweefsel 1 cm of minder, daarvoor moet je een echo laten maken om dat te laten bepalen.

 

Daarnaast moet je ook even uitzoeken of de kliniek naar keuze een contract heeft met jouw zorgverzekeraar.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi, 

ik kom ook net kijken hier en vergelijkbare situatie. 33 jaar en na 2 zwangerschappen zo goed als plat. Ik had nooit veel, maar daar zat ik nooit zo mee. Tot nu. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik het zelf moet bekostigen, maar nu lees ik de criteria hierboven. Ik ben benieuwd wat jouw huisarts zegt. Misschien dat ik de huisarts ook maar bel om het zeker te weten, zou zonde geld zijn anders ;-)

En ook ik vind ben een twijfelkont. Toch wil ik dit echt voor mezelf. Anderen staan niet in jouw schoenen en voelen jouw onzekerheid hierover niet, dus dat is 'makkelijk' oordelen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat bij jou. Ik heb aanstaande woensdag een intake bij Bergman. Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.