Ga naar inhoud

Allerlei vraagjes


Gast Metalli

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik lees al een tijdje bijzonder geïnteresseerd mee en ben zelf sinds maandag de trotse eigenares van twee nieuwe exemplaren :rolleyes:

Heb me 'onder handen laten nemen' door Bruno De Meyere in Gent en ben bijzonder blij met m'n borsten. Moest ik eerder geweten hebben wat het effect hiervan (mentaal bedoel ik) zou zijn, dan zou ik het zeker eerder hebben laten doen! Wat een opluchting dat ik eindelijk komaf heb kunnen maken met de complexen rond mijn hangende theezakjes na twee borstvoedingen!!!

Maar ja, zoals dat gaat, maak ik me toch soms wat zorgen over 't één en 't ander. Zo is mijn linkerborst echt wel groter dan mijn rechter (is me nooit opgevallen op voorhand). Zou dit met de vochtophoping te maken kunnen hebben? Hoe voelt dat eigenlijk, zo'n vochtophoping en hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer ze weer 'gelijk' komen? De linkerborst staat precies ook wat meer gespannen ... de rechter voelt soepeler aan. Als ik erop druk, daar waar ze samenkomen, voel ik zo ook zoiets wegspringen (zoals bij een waterbed, maar dan zonder geklots, gelukkig ;-)). Dit zijn toch niet de prothesen zelf he? Kan je die eigenlijk voelen???

Verder maak ik me soms ook wat zorgen over het feit of ik niet ietsje teveel doe zo zes dagen na de operatie. Ik lees hier vele verhalen over 6 weken niet tillen, niet sporten, geen huishoudelijk werk, niet autorijden, terwijl De Meyere mij eigenlijk alleen gezegd heeft één week niets zwaars te tillen, 4 weken niet te sporten (fietsen en wandelen mocht wel), maar er gewoon op te letten mijn armen niet boven schouderhoogte te brengen (de hoek van 90° niet te overschrijden). Autorijden mocht zelfs meteen de dag erna.

Ik doe dus ook al een heleboel, zoals kindjes aan- en uitkleden, afwassen, lichtjes stofzuigen (mocht van hem zolang ik mijn armen maar niet superver uitstrekte), ... Ik ben ook een alleenstaande mama, dus ik kan hier niet allemaal onderuit! Nu begin ik me dus ook zorgen te maken dat de prothesen niet goed ingekapseld zullen worden (gezien ze geplaatst werden voor de spier). Ik moet er ook eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik eigenlijk ook al meteen van dag drie alles kon. Ik heb er amper vanaf gezien, nauwelijks pijnstillers moeten nemen ... Heb alleen soms een 'trekkend' gevoel in de okselholte. Nu ja, De Meyere zei dat mijn operatie op een half uurtje geklonken was, omdat ik superveel plaats had en hij niet zo had moeten wroeten als anders :-) (had voor mijn zwangerschappen een D-cup, er bleef daarna maar een klein B-tje over). Heeft daar mss iets mee te maken?

Ik weet het, een hele waslijst aan vragen. Hopelijk kan iemand me een beetje duidelijkheid geven!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies :D

Over het vocht in je borsten dit kan kloppen hoor, over een aantal weekjes is dit langzaam weg maak je geen zorgen ^_^

Ook kan het zijn dat je ene borst zachter is als de andere.

Ik ben nu 6,5 weken PO en mijn rechterborst is best soepel en mijn linkerborst zit nog best strak.

Deze spier gebruikte ik ook meer dus zal ook meer tijd nodig hebben ^_^

Maak je maar geen zorgen hoor allemaal even afwachten en het meer tijd geven over een aantal weekjes ziet het er heel anders uit alles moet even tot rust komen ;)

Ik zou wel uitkijken met stofzuigen en je kinderen aankleden. Probeer zo veel mogenlijk met je armen tegen je lichaam te doen en dan moet het wel lukken hoor :D

Hou het lekker rustig en wanneer je denkt dat het niet gaat doe het dan ook niet!

Mm dat is lekker snel zeg half uurtje ^_^ Zou mischien wel kunnen hoor! Je hebt dan iets meer ruimte waardoor het voor de arts ook allemaal wat gemakkelijker kan! Is lekker meegenomen toch :D

Lekker rustig aan doen meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Metalli,

Welkom :)

wat een goede keus,Dk De Meyere :3:

ben zelf ook een fan van hem,en stik tevreden.

ik heb me wissel laten uitvoeren bij deze arts,en heb geen enkele klacht en of ontevredenheid.

over de ongelijke borsten,dit was mijn probleempje ook in de hersteltijd,ik heb wel 5weken gelopen met een grote en een iets kleinere borst.

heb zelfs 3x aan de foon gehangen,zo angstig was ik,maar er werd me al die 3de keren gezegd,is vocht,en ja hoor,klopte na 5weken! was ik ervanaf,ik hou nu eenmaal lang vocht vast,en met het blote oog zag ik geen verandering maar op de foto,s zag ik het wel meteen goed,die verandering,dus gelijk ene tipje,maak foto,s elke week,en leg die naast elkaar :6:

over het veel (al) kunnen doen,hier nog 1,ik kon na werkelijk 2dagen zelf al alles,ik deed het niet,want het mag gewoon weg niet,je belemmerd zo het kapselaanmaak,die overigens wel enorm belangrijk is.

ik weet ook niet wat de dokter Bruno doet,maar pijn heb je werkelijk echt niet na ene operatie bij hem,ik at dan ook geen medicatie die was voorgeschreven,had het niet nodig,ja die ene,die tegen ontstekingen zijn,die nam ik wel braaf,want dat had ene doel,maar pijnmedicatie heb ik na 2dagen al ver weg gelegt,kijk ermee uit,doe rustig aan,ookal kan je het al,je inkapseling moet echt corect gebeuren,anders ondervind je in een later stadium problemen,en dat zou zonde zijn.

als je nog meer wilt weten,gewoon zachtjes gillen :D

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey..

Jeetje wat doe jij al veel na je bv..

Echt knap van je hoor..

Ik ben nu 5 dagen PO en heb aan al die dingen geen behoefte..

Scheelt natuurlijk dat jij alleen bent en ik heb iemand die al die die dingen voor me doet..

Maar vind het fijn voor je dat je al helemaal pijnvrij bent..

Toch zou ik wel oppassen hoor met je werkzaamheden..

Je protheses moeten natuurlijk goed inkapselen, dat is een belangrijk proces..

Ik mag echt 4 weken geen zware dingen tillen en geen dingen boven mijn hoofd tillen ens.

Dit doe ik dan ook echt niet..

Maar als je geen last hebt, dan is het zoizo makkelijker om even iets snel te doen..

Dan voel je geen pijn..

Luister gewoon naar je lichaam en doe alles rustig aan.. :)

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

bedankt voor de reacties!

Ik zal het dan idd maar proberen iets rustiger aan te doen ... is wel vreemd als je helemaal geen pijn hebt, vooral als je geen 'zittend gat' hebt zoals ik :-) en onder sommige dingen zoals de kinderen aankleden kan ik nu eenmaal niet onderuit. Hoop dat het niet teveel kwaad kan, moet volgende week dinsdag ook weer gaan werken trouwens.

Wat die ongelijke borsten betreft, bedankt voor de tip om fotootjes te nemen. Ga dit echt proberen en hopelijk betert het snel. Maakte me hier toch wat zorgen over, ondanks het feit dat ik mijn borsten prachtig vind!

Weten jullie eigenlijk precies hoe het voelt, dat vocht ophouden? Voel je het vocht dan ook echt of staan ze dan gewoon heel strak en gespannen?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

vocht heeft iedereen de eerste 2a3tal weken,dat hoort erbij.

je voelt dat door middel van strak gevoel ja,geborrel en beurs achtige gevoel aan je borsten.

vocht heeft ongeveer 2weken nodig te verdwijnen,maar het kan ook langer duren.

eerder het vocht weg is,zullen je borsten ook nog niet kunnen dalen en of vormen.

dat komt allemala pas na dat het vocht weg is.

ik heb ook ene jong kindje nog,en deed ook gewoon voorzichtig alles zelf,ellebogen tegen lichaam houden en idd niet met je ellebogen boven je schouders uit,je mag en kan tot een kilo of 10 tillen.

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, ellebogen tegen het lichaam houden. Het valt niet mee hoor. Voor ik het weet, zijn ze alweer weg :unsure: Soms gebeurt het ook gewoon zonder dat ik erbij stilsta, oeps!

Ja, en dat haar föhnen, daar haal ook ik toeren voor uit. Het moet een zicht zijn volgens mij.

En strijken? (Hoe) doen jullie dat? Er hier en daar het hoogstnodige uitvissen, zou dat kwaad kunnen? Want ja, dan kan je je ellebogen ook niet echt volledig tegen je lichaam houden he? :unsure:

Ik zal de komende weken maar een beetje over de rommel en het vuil heen proberen kijken. Wil echt wel dat mijn boobies mooi genezen. Ben er zo fier op ... ik kan die De Meyere echt wel kussen :blush:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik heb eigenlijk nog een vraagje? Hoeveel veranderen je borsten eigenlijk nog van maat, zo gemiddeld? Ik kom van een 70B en heb momenteel een 75E (eigenlijk een 70F volgens de vrouw van de lingeriewinkel, maar ik vond dat zooooo groot dat ik die sport-BH niet eens durfde aandoen, heb me dan maar in die 75E gewrongen). Ik wilde eigenlijk een grote C ... nu ze zo zijn toch liever een D (oh wat wennen ze snel :1big_boobs: ) ...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het vocht wat afgenomen is,gaat de boel slinken en zoiezo ook dalen.

vaak gaat er wel een maatje vanaf,maar het kan ook een maatje toenemen nog,door oprekking van de spier als je ze achter de spier hebt.

voor de spier,slinkt de boel nog en gaat er vaak nog iets af,ligt ook een beetje aan de hoeveelheid vocht.

heb je trouwens foto,s?

ben reuze benieuwd....

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Metalli

ja heb ze bekeken,jee wat ben je ten eerste mooi bruin zeg :1bouncingboobs:

en ten 2de,wat ben je mooi superslank ook :1bouncingboobs:

en ten 3de kan je zien idd dat je net po bent,idd vocht heb je ook genoeg,maar dat gaat zekers afnemen uiteraard en dan zal je zeker een beetje minder grote borsten hebben,nu is het allemaal nogal fors he,dit word mooi hoor na je herstel :rolleyes:

als je die van mij wilt zien,geef je maar ene gilletje of stuur je me maar een pb,tje dan stuur ik je de link :)

(je weet toch wel dat de gallery openbaar is,iedereen kan er in kijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Moontje,

hoe kan ik dan een privé-album aanmaken?

En ja, ik zou de jouwe ook heel graag zien! :rolleyes: Wat is een pb'tje? :unsure: Ben hier nog niet zo in thuis ...

Dus die zwelling van het vocht (links meer dan rechts) gaat dan toch weg? Maak me daar soms echt zorgen over.

En tja, een maatje minder. Spijtig. Raar he, ik wilde ze op voorhand helemaal niet zo groot, ik was al tevreden als ik geen lege zakjes meer had, maar nu ik ze zo heb, went het verbazingwekkend snel. Ik op voorhand maar tegen De Meyere zeggen "Wat 300cc!" ... "Ik wil maar 260" en hij maar beweren dat ik minstens 300 moest nemen omdat ik plaats zat had, zeker voor 450 en ik was er al niet goed van :mellow: Hopelijk krimpen ze niet te veel want anders ga 'k nog spijt krijgen dat ik geen 350 of 400 heb genomen! Waarom heb jij eigenlijk zo snel voor hele grote borsten gekozen?

En bedankt voor het slankcompliment! :blush:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Metalli

ik heb je even via het forum een berichtje gestuurt,een pb noemen we dat.

kijk maar even in je inbox,daar staat in hoe men een album maakt plus een ww :6:

ik zal je bij deze ook even me linkje sturen,ook in een bericht,kan je die van mij ook bekijken.

ja erg he,lees het zo vaak,had ik maar groter genomen,en in begin riep je zelf nog,sjees wat een groot aantal cc,s!

ja het went zeer zeker snel,te snel eigenlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh zie nu nog een vraagje die je me vroeg...

waarom ik zo snel voor grotere borsten heb gekozen.

als je eens tijd en zin hebt moet je me 2topics maar eens doorlezen,me gewone topic van me eerste borstveegroting en erna kan je de wissel lezen in topic borstprothesewissel,beide onder moontje uiteraard.

maar even kort verteld,ten eerste is dat hele dual plane niks voor mij,vond het spuugleijk en zekers onnatuurlijk voelen en ogen.

en ten 2de komt erbij dat het erg klein uitviel,wat me duidelijk niet verteld was toen ik me operatie plande,zelfs de 375cc zou haast onantuurlijk te groot ogen volgens de berichten.

als je nog meer vragen hebt,ask me... :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.