Ga naar inhoud

Wuppie : 21 maart 2017 : Dr. van Tits : MMC : Veldhoven


Aanbevolen berichten

Hoi dames 

 

ik heb me nu sinds 16 jaar Geleden nu weer opnieuw aangemeld op dit forum. Vooral omdat ik  toen veel steun aan iedereen heb gehad. Ik heb sinds 2001 implantaten laten zetten in het Velthuis kliniek. Aan beide kanten zit er bij mij 325 cc in Nu is er gisteren toen ik aan het trainen was vermoedelijk een scheur in mijn implantaat gekomen aan de rechterzijde. Ik meteen naar ha en meteen weer doorverwezen naar dr van tits in het maxima medisch centrum. Ik heb toentertijd mijn implantaten (mcghans druppelvormige ) laten zetten in het velthuiskliniek in Eindhoven . Na een echo vandaag ( waarop helaas niks te zien was wat het uit kan sluiten wat het is) krijg ik nu as maandag een mri scan. Ik denk zelf ( aangezien ik een flinke bult van 6x2 cm op mijn rechterborst heb bovenzijde) dat mijn  implantaten vervangen moeten worden en ik baal als een stekker en das nog licht uitgedrukt 

 

dr van tits zei nl ook al dat er iig iets niet goed is

ik ben bang enz. Dus nu weer ff afwachten en hopen op een goede afloop. Zat wel te denken T enige positieve is dat ik ze nu wel een beetje groter kan nemen mochten ze vervangen moeten worden 

Hopelijk kan iemand mij geruststellen over een 2e bv en hoe het dan geneest enz 

 

liefs fanny 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 459
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi meis,en welkom.

Dit forum bestaat sinds 2009, dus waarschijnlijk bedoel jij het borstenforum.nl, en dat bestaat niet meer.

Dat is even schrikken zeg, als er ineens iets gebeurt tijdens het trainen, want je voelt het gewoon gebeuren.

Het is soms inderdaad op een echo lastig te zien, maar wel fijn dat je zo snel terecht kunt voor een MRI want die moet zeker uitsluitsel gaan geven.

Mocht de prothese inderdaad gescheurd zijn, ja dan zal die er zeker uit moeten, en hoe snel dat is hangt ook een beetje af van het feit of je kapsel nog intact is en hoe het met de pijn en ongemak is.

Over het algemeen verloopt een wissel bijna hetzelfde als een eerste bv, maar omdat er misschien bij jou een scheur in de prothese zit, heb je kans dat er iets grondiger schoon gemaakt moet worden, en dit kun je dan wel gaan merken in je herstel cq pijn, maar dit hoeft niet, voor hetzelfde geld rol je er redelijk pijnloos doorheen.

Verder heb je eigenlijk dezelfde regels van dingen die je allemaal niet mag doen,tillen,ellebogen boven de schouders etc etc, maar ook de andere dingen zoals ,op de rug slapen, sport bh aan voor 6 weken enz, gelden dan gewoon, tenzij natuurlijk je pc andere adviezen geeft, dan moet je uiteraard altijd naar hem luisteren.

Ik hoop voor je dat toch alles meevalt, maar het is wel zo dat protheses natuurlijk altijd onderhevig zijn aan slijtage, en er meestal toch ook wel word geadviseerd om na 10 tot 15 jaar te wisselen.

Ook weet ik dat de meeste leveranciers een levenslange garantie bieden op protheses als het gaat om een ruptuur,dan stuurt de pc de prothese op en daarna ontvang je het bedrag terug, maar eerst maandag maar even afwachten.

Hou ons maar op de hoogte meis.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fanny

Ik heb een wissel ondergaan in 2004 en de pijn is mijn reuze mee gevallen ging van achter de spier na voor de spier met de McGhan prothese.

Hier een link over de garantiehttp://www.natrelle.nl/breast-enhancement/Pages/warranty.aspx 

voorheen McGhan.

Sterkte 

XX Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks meiden voor jullie reactie. 

Ja IND ff afwachten nu tot maandag. Heb alleen branderig gevoel aan mijn rechterborst bovenin waar de bobbel zit. 

Maar wel geruststellend om te lezen dat jij ( @Ankij jou de wissel goed gegaan is . Hou jullie zeker op de hoogte. En bedankt desert rose bedankt voor de info x x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Tuesday, September 27, 2016 om 20:34 zei Wuppie:

Hoi dames 

 

ik heb me nu sinds 16 jaar Geleden nu weer opnieuw aangemeld op dit forum. Vooral omdat ik  toen veel steun aan iedereen heb gehad. Ik heb sinds 2001 implantaten laten zetten in het Velthuis kliniek. Aan beide kanten zit er bij mij 325 cc in Nu is er gisteren toen ik aan het trainen was vermoedelijk een scheur in mijn implantaat gekomen aan de rechterzijde. Ik meteen naar ha en meteen weer doorverwezen naar dr van tits in het maxima medisch centrum. Ik heb toentertijd mijn implantaten (mcghans druppelvormige ) laten zetten in het velthuiskliniek in Eindhoven . Na een echo vandaag ( waarop helaas niks te zien was wat het uit kan sluiten wat het is) krijg ik nu as maandag een mri scan. Ik denk zelf ( aangezien ik een flinke bult van 6x2 cm op mijn rechterborst heb bovenzijde) dat mijn  implantaten vervangen moeten worden en ik baal als een stekker en das nog licht uitgedrukt 

 

dr van tits zei nl ook al dat er iig iets niet goed is

ik ben bang enz. Dus nu weer ff afwachten en hopen op een goede afloop. Zat wel te denken T enige positieve is dat ik ze nu wel een beetje groter kan nemen mochten ze vervangen moeten worden 

Hopelijk kan iemand mij geruststellen over een 2e bv en hoe het dan geneest enz 

 

liefs fanny 

Wat een verhaal..weet je al meer?

ik vraag me af wie de kosten vergoed als je echo en/of mri scan moet ondergaan voor je borsten. Weet Jij dat?  Aangezien de vergroting niet vergoed wordt vraag ik me aF of dit wel vergoed wordt. Ik ben nu 4 weken po. Ben me wat dingen   af aan het vragen. 

 

Gr sinas

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4 oktober 2016 om 18:54 zei Sinas:

Wat een verhaal..weet je al meer?

ik vraag me af wie de kosten vergoed als je echo en/of mri scan moet ondergaan voor je borsten. Weet Jij dat?  Aangezien de vergroting niet vergoed wordt vraag ik me aF of dit wel vergoed wordt. Ik ben nu 4 weken po. Ben me wat dingen   af aan het vragen. 

 

Gr sinas

 

 

Hoi sinas 

 

ja mri enz word gewoon vergoed door ziekenfonds. Had al x eerder mri omdat ik een bobbeltje had 4 jaar geleden. Bleek gelukkig maar klein plooitje te zijn ( was linkerborst) 

tja maandag krijg ik de uitslag. 

Ben zelf ook benieuwd. Weet wel als ie gescheurd is krijg ik volgens mij garantie op de mcghan. (Levenslang op scheuren ) maar pijn is nu wel weg alleen heb ik nog echt een grote rechterborst en kleinere links :-((( 

laat het weten x x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb mijn uitslag van de echo en mri. Gistere bij dr van tits geweest. 

Gelukkig alles goed met mijn implantaten. Zagen er goed uit geen scheur of wa in te zien. Ook zaten ze niet gedraaid en nog goed op zijn plek 

bult bovenop mijn rechterborst is omdat mijn kapsel gescheurd is 

kon verder geen kwaad en ik hoef dus gelukkig niet geopereerd te worden 

mijn pijn is gelukkig al weg alleen hoop ik dat mijn bult van ingescheurde kapsel ook weg gaat 

heb wel het idee dat het al wa minder is 

mocht ik in de toekomst er wel last vsn krijgen kan ik altijd nog prothese wissel doen 

maar voor nu laat ik ze lekker zitten en hoop ik dat het nog wegtrekt

x x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is goed nieuws,valt een last van je schouders nu he, nu je weet dat ze nog helemaal heel zijn.

Scheur in kapsel gaat weer genezen, je lichaam gaat dat eigenlijk zelf maken,door littekenweefsel aan te maken, maar ik denk wel dat je voorlopig even rustig aan moet doen, zodat het goed kan helen.

Heel af en toe kan het wel gebeuren dat je lichaam niet stopt met dit litteken weefsel aanmaken en dan zou je dus op den duur overmatige kapselvorming kunnen krijgen, maar daar zou ik me nu geen zorgen over maken.

Maar fijn hoor meid,dat je nu geen operatie nodig hebt, en ze lekker kunnen blijven zitten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh heel erg bedankt voor de info 

mij had nog zoveel vragen voor van tits toen ik eigenlijk weer in auto zat 

hij zei dat ik alles weer mocht doen incl sporten 

maar aangezien ik krachttraining doe dacht ik daarna ... Mag da ok dan 

maar heel fijn om te horen dat het dus wel kan herstellen was mij eigenlijk niet zo heel duidelijk 

maar was ok zo blij dat ik niet geopereerd hoefde te worden 

x x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was net al gaan trainen beetje armen ook gedaan mAar voelt toch nog niet zo gied aan nu 

dus ik blijf lekker ff rustig trainen en wa lichter gewicht als anders  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms vind ik artsen zo makkelijk om te zeggen je mag alles weer doen,, maar ik zou in dit geval echt naar je lichaam luisteren, en de borstspier en arm niet tot heel licht trainen, liever het zekere voor het onzekere, dit heeft echt even tijd nodig om te herstellen,en het zal waarschijnlijk wel een iets zwakkere plek blijven.

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je lichaam gaat op die plek weer litteken weefsel aanmaken, en je kapsel bestaat uit litteken weefsel, maar het heeft wel tijd nodig.

En je moet het natuurlijk wel goed in de gaten houden, krijg je ineens meer pijn,of een rare bult of andere rare plek die je niet thuis kan brengen, dan wel aan de bel trekken

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich gaat het wel goed 

heb alleen Beetje branderig gevoel vsn binnen net boven de borst 

soort uitstraling miss vsn het genezen? Iemand enig idee 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheelt wel ik heb nu een sportbh weer aan die met zo n sluiting voor voor meer ondersteuning ( draag nl nooit echt ondersteuning ) waardoor het branderige trekkerige gevoel wel weg is  

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

13 minuten geleden zei Wuppie:

Scheelt wel ik heb nu een sportbh weer aan die met zo n sluiting voor voor meer ondersteuning ( draag nl nooit echt ondersteuning ) waardoor het branderige trekkerige gevoel wel weg is  

Fijn meis, ja een sport bh is in heel veel gevallen echt een oplossing,steun etc , en geen beugel, misschien ook idee om even dag en nacht te gaan dragen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb hem vannacht aangehad en overdag. Dus dat doe ik al 

fijn dat je me hiermee kan helpen desert rosé thanks x x 

ben iig dan weer gerustgesteld 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.