Ga naar inhoud

Zoejes : 17augustus 2010 : Dr van Selms : Jan van Goyen Kliniek


Aanbevolen berichten

Mijn operatie is inmiddels achter de rug, en ben me nu eigenlijk pas aan het verdiepen in het forum en deze site.

Hier even in het kort mijn operatieverslag.

Dinsdag 17-08 moest ik me om 10.30 uur melden bij Jan van Goyen te Amsterdam. Manlief en kids hebben me weggebracht. Omdat ik niet wist hoelaat ik mee mocht, heb ik tegen mijn man gezegd dat hij beter naar huis kan gaan en dat ik hem bel als ik mee mag.

Dus even goed afscheid genomen, want ik vond het wel een klein beetje eng.

Ik had een boek in mijn tas gedaan, aangezien ik zondag terug kwam van vakantie en deze nog niet uit had en het er thuis normaal niet van komt, dacht ik toen ik naar het ziekenhuis ging, laat ik deze nog even snel in mijn tas gooien je weet maar nooit.

Hierdoor zat ik zo in mijn boek dat ik niet had gezien dat ik al een uur zat te wachten toen ik geroepen werd.

Vervolgens alles even doorgenomen en werd ik rond 12.00 uur de operatiekamer ingereden.

Ik werd om 14.00 uur wakker gemaakt en het enige wat ik dacht Die staan rechtop zeg. Verder geen pijn gehad, alleen aan mijn infuus welke in mijn hand zat.

De volgende ochtend werd ik de badkamer niet goed, en voelde me erg duizelig worden. Het zweet brak me uit, dus ben gelukkig uit voorzorg gaan liggen want ik ging gestrekt.

Inmiddels 6 dagen PO en alles valt me echt reuze mee.

Het enige waar ik last van heb is eigenlijk mijn hand waar het infuus in heeft gezeten, en dat ik een beetje licht in mijn hoofd ben en een beetje wankel en dat ik af en toe het zweet op mijn voorhoofd heb staan. Maar denk dat dit eerder van de narcose komt.

Verder wel een raar gevoel, maar niet echt pijnlijk. Ik vond de stuwing bij de borstvoeding van de kids meer pijn doen.

Vandaag heb ik wel een klein stukje auto gereden, want de kids moesten weer naar school en het kwam met bakken naar beneden.

De wondjes beginnen nu te jeuken. Morgen een afspraak bij de Dr. van Selms en ben benieuwd wat hij ervan vind, maar daarvoor moet ik eerst werken. Ze weten daar niets dus hoop dat ik geen zweetaanval krijg. Gelukkig werk ik maar 3 uurtjes en hoef ik alleen maar achter een bureau te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zoejes,

Welkom! :)

Gefeliciteerd!!! :1bouncingboobs: Blij dat het je allemaal zo goed is meegevallen!

Probeer nog wel goed je rust te nemen, 't is en blijft toch een opdoffer voor je lichaam zo'n operatie. Wens je een voorspoedig herstel toe!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Toch slaap ik nog steeds slecht. Durf eigenlijk niet zo goed op mijn zij te slapen, en op mijn rug ligt toch niet erg lekker. Wordt steeds wakker.

Vandaag weer 3 uurtjes gewerkt en ging goed, ben nu alleen erg moe. Dus even op de bank hangen en straks de kids halen en dan vanmiddag op controle ben benieuwd. Ik moet ook meteen vragen wanneer je weer naar de sauna mag en op je buik mag liggen, want we hebben voor 10 september een afspraak staan met een hotstone behandeling maar ben bang dat ik deze moet verzetten, want zie mezelf dan niet 60 minuten op mijn buik liggen. Verder weet ik ook niet of het goed is voor de wond om de sauna in te gaan.

Waar ik me wel een klein beetje zorgen om maak, is dat ik graag een D cup wou, maar ben bang dat die uiteindelijk wel een C cup wordt. Ik heb nu een sportbeha met D cup aan, maar er zit natuurlijk nog een beetje een zwelling, dus wanneer dit weg is zal het wel een C cup worden jammer genoeg.

Weet iemand wanneer je borsten wat zachter aan gaan voelen, want dat is nu nog niet het geval. Wel ietsjes maar nog niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest. De pleisters zijn eraf dus kon de hechting zien.

Zit er supermooi uit. Precies in de plooi, dus mag niet klagen.

Alles ziet er goed uit en ik mag alles weer doen. Ik hoef de sportbh intotaal maar 3 weken dag en nacht om. Dus dat valt allemaal meee.

Moet wel zeggen dat als ik ga douchen en de bh uitdoe ik me niet prettig voel, dus moet er nu nog niet aan denken. Ik weet niet hoe snel ik na het douchen de bh aan moet doen.

Verder heb ik eigenlijk geen last. Ben wel moe halverwege de dag en doe het dan gewoon rustig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gekke onwennige gevoel is me ook bekend,alsof ze eraf vallen hihi

maar niks is waar,ik heb ze nog,haha

went vanzelf,net als de eerste keer in de auto over een hobbeltje,voelt ook eerste paar keer vreemd enzo

op den duur weet je niet meer beter,geloof me.

ooh maar 3weken je sportbh aan,dat is kort,heerlijk toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook raar maar 3 weken, maar ik hou hem gewoon 6 weken om heb ik al besloten, omdat je dat toch overal leest.

Kan helemaal geen kwaad om hem langer om te houden, dus baat het niet schaat het niet toch.

Ik ben gelukkig geen buikslaper, dus zal dat niet doen.

Ik had al voor 10 september een afspraak bij de sauna staan met een hot stone behandeling van 60 minuten, waarbij je dus op je buik moet liggen. Deze heb ik maar even verzet want zie mezelf dan niet 60 minuten op mijn buik liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zoejes,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! Goed om te horen dat het goed is verlopen. Ik word zelf op 12 oktober geopereerd door dokter van Selms in het Jan van Goyen. Ik had ooit een kleine C, maar na twee zwangerschappen is daar een slappe A van over. Ik wil graag weer een mooie C cup terug, maar wel op een natuurlijk manier. Van Selms heeft mij 265/275 CC aangeraden, medium profile, dualplane geplaatst. Hoe heb jij de kliniek en Van Selms ervaren?

Heb je al een album aangemaakt, ben benieuwd naar je resultaat.

groetjes Mikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mikkie,

Leuk om te horen dat je ook door Van Selms wordt geholpen.

Mijn ervaring mbt de kliniek, is dat ik het voortraject erg rommelig vind mbt al het papier werk en de dames op kantoor onderling. Misschien dat dit door de verhuizing naar het concertgebouwplein komt en dat ze nog niet gewend zijn aan de nieuwe situatie. Maar dit liep bij mij erg rommelig. Maargoed daar gaat het natuurlijk niet om, over de operatie en Van Selms zelf kan ik niets anders zeggen dan SUPER!!! Wat een leuke en lieve arts. Voor mij gevoel weet hij precies waar hij het over had.

Bij mij zou er in eerste instantie 240 en 255cc geplaatst worden, maar omdat ik ook mijn slappe borsten na de borstvoeding opnieuw wou opvullen zou hij dit tijdens de operatie nogmaals bekijken en toen is het 255 en 275cc geworden.

Wordt hij op of onder de spier geplaatst?

Bij mij op de spier en heb eigenlijk vrijwel zonder pijn ervaren, je kan het vergelijken met de stuwing tijdens borstvoeding en die was in mijn geval pijnlijker dan de borstvergroting.

Waar ik op het moment de meeste last van heb is mijn hechtingen die aan het helen zijn. Die jeuken heel erg en als ik dan 's avonds op de bank zit, zit mij bh me eigenlijk in de weg bij de hechtingen. Zit erover te denken om nu 2 washandjes te pakken en die ertussen te doen maar weet niet of dit de bedoeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zoejes,

Mooi dat je herstel goed verloopt! Mijn indruk van Van Selms is ook heel goed, aardig, duidelijk, eerlijk etc. Ik wil zelf dus graag uitkomen op een goede C. Waar staat TRM ook weer voor, is dit medium profile of niet? Ik krijg trouwens een dualplane plaatsing, waarom is bij jou voor de spier gekozen? Op zich is jeuk een teken van herstel toch? Ik las dat jij niet ingetaped bent, en ook de bh maar 3 weken dag en nacht hoeft te dragen, ik ben benieuwd hoe dat voor mij zal zijn. Ik krijg er wel steeds meer zin in hoor.

groetjes Mikkie

PS heb je al foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even jullie hulp nodig, ik heb al een paar dagen last van de wond.

Maar sinds vandaag druppelt er vocht uit en begin me een beetje zorgen te maken.

De wond zit precies op de plek van mijn bh band dus dat irriteert, ik heb er sinds gisteren wattenschijfjes tussen gedaan.

Maar nu er vocht uit druppelt durf ik dat niet ben bang dat het aan mijn wond vast gaat zitten.

Heeft iemand dit meer gehad en wat moet ik eraan doen ben een beetje bang nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteravond op bed gaan liggen zonder bh om het wondje te laten drogen. Daardoor is het gestopt met wondvocht te druppelen.

Ga zo even naar de apotheek om steriele gaasjes te halen zodat ik deze ertussen kan doen, ben bang dat het anders door mijn bh weer openschuurt.

Het wondvocht is wel doorzichtig en stinkt niet, maar ben er goed van geschrokken. Hopelijk blijft het nu gewoon dicht, ben bang dat ik anders verder van huis ben.

Ben ook begonnen met calendulan druppels van Dr. Vogel die had ik nog en volgens mij is dit ook voor wondgenezing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje,

Ja ik trek zeker op tijd aan de bel. Ik vond het ook eng.

Daarbij komt dat ik gisteren de hele dag in het ziekenhuis bij de eerste hulp heb gezeten met mijn zoontje, want die bleek een gebroken enkel te hebben. Ik had een afspraak staan om het even na te laten kijken door de PC maar die moest ik dus afzeggen. Het is sinds zondag weer dicht dus wacht het nu even af of het dicht blijft zo niet zit ik bij de PC.

Ik heb nu ook steriele gaasjes gekocht en die tussen de wond en mijn bh band gedaan, zodat het minder irriteert en deze is schoon.

Misschien dat het door het douchen is gekomen, dan wordt het korstje natuurlijk zacht en heb ik het met afdeppen misschien losgehaald. Ondanks dat ik dit heel zachtjes heb gedaan.

Calendulan druppels zullen er niet echt voor zijn, maar bevordert wel de wondgenezing dus ik dacht alle beetjes helpen, ik had het nog staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ging vanmiddag het wondje weer open en kwam er weer wondvocht uit.

Deze keer was het bruin/bloederig, dus meteen weer naar het Jan van Goyen gebeld.

Dr. van Selms was afwezig tot maandag dus ik kon bellen naar het Lucas Andreas ziekenhuis om het na te laten kijken door een collega PC.

Hier kon ik meteen terecht. Dr. Nio heeft de wonden bekeken en die zagen er mooi uit. Niets om zorgen om te maken. Ik heb wel antibiotica uit voorzorg gekregen. Dus hier ben ik meteen mee begonnen.

Hopelijk blijft de wond nu dicht.

Ga zo lekker op bed liggen zonder bh om het goed dicht te laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héhé , goed van je dat je niet te lang wacht , de antibiotica zal toch een infectie kunnen tegengaan .

Goed rusten hoor , ik denk dat je wat teveel doet .

Enja , makkelijker gezegt dan gedaan als je kinderen hebt maar toch proberen (zeker niet teveel tillen de eerst 6 weken) :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bcupje, bedankt voor je reactie.

Ja toen het dicht was na zondag dacht ik, ik kijk het aan en als het weer openspringt dan zit ik bij de pc.

Eigenlijk doe ik niet veel meer dan bank en bed hangen, kids (deze zijn 6 en 8 jaar dus hoef ze niet meer te tillen) school brengen en halen. Ze blijven over en het is om de hoek.

En ik ga 2x in de week 3 uurtjes werken, dit is enkelt achter de computer wat administratie invoeren.

Minder dan dit is eigenlijk niet mogelijk. Manlief doet het hele huishouden, boodschappen etc. Dus denk eigenlijk niet dat het daaraan ligt.

Ik had alleen de pech dat ik afgelopen maandag de hele dag in het ziekenhuis heb gezeten met mijn zoontje die een gecompliceerde enkelfractuur heeft, dus nu zitten we samen op de bank of bed en mag papa nog harder rennen, arme man.

Net heb ik de wonden schoongespoeld onder de douche en lig nu in bed te wachten tot het een beetje dicht gaat.

Hopelijk blijft het dan dicht want ik ben als de dood voor een infectie en evt. verwijdering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond is sinds donderdag weer dicht gelukkig, hopelijk blijft dit ook zo.

Heb me vanaf donderdag erg krampachtig bewogen omdat ik als de dood ben dat het weer open gaat. Met als gevolg dat mijn rug en nek ontzettend veel pijn deed. Heb een aantal keer iboprufen 600 ingenomen en dat hielp een beetje. Afgelopen vrijdag ook maar vrij genomen want het ging niet lekker. Heb de afgelopen dagen mezelf echt een aantal keren afgevraagd waar ik aan begonnen ben.

Mijn linkerborst voelt gewoon goed aan maar rechts waar de wond open was voelt toch nog steeds niet lekker, je kan duidelijk zien dat er nog wat vocht in zit want deze is nog een stuk groter en pijnlijker.

Hopelijk gaat dit ook met een paar dagen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.