Ga naar inhoud

Prothese loslaten?


janna1001

Aanbevolen berichten

Kan een prothese loslaten of een ronde prothese draaien??

Sinds vandaag voel ik ineens de rand van mn linker prothese zitten en is het ook wat zichtbaar..

zet er even een foto bij die ik snel gemaakt hebt, wat denken jullie??

Nou deze foto maakt het veeeeeeeeeeeeeeeeeels te groot dus zet net nog is neer maar dan kleiner:

p1000684y.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Evelien,

Wat vreemd, dat het er dan ineens anders uitziet. Een ronde prothese kan wel zodanig draaien dat de achterkant vd prothese aan de voorkant zit. In dat geval kun je ook bij een ronde prothese wel zien dat deze is gedraaid. Maar in zo'n situatie's zou er toch wel "iets"gebeurd moeten zijn(dat je bij raar valt en terechtkomt).

Heb je inmiddels al contact opgenomen met je PC?en of heeft de vorm zichzelf al hersteld?

gr Fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik wacht nogsteeds op antwoord van mn pc, had hem mail gestuurd met foto erin.. ben benieuwd wat hij ervan zegt.

Het is geen ontstoken klier of iets, voel echt duidelijk dat het de prothese is.. raar want ik ben idd niet gevallen ofzo..

Nou ik hoop snel iets van de pc te horen en dan zien we wel verder.. heb echt geen zin in nog een operatie of iets maar ja zo kan ik ook niet altijd blijven doorlopen want ik let er zelf veel op en voel er ook steeds aan.. als ik op mn rug lig zie je ook duidelijk verschil nu.. jammer zeg, ze waren echt perfect en dan krijg ik dit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Evelien, jammer zeg, zou denken als ik je foto zie dat je prothese inderdaad achterstevoren zit :unsure: , raar dat ze gedraaid kan zijn zonder dat je daar iets van hebt gevoeld, en dat ze dan ook zo blijft zitten? :17: Misschien kan je ze wel weer terugdraaien, of draait ze vanzelf weer terug, maar de kans blijft dan waarschijnlijk wel bestaan dat ze opnieuw draait. Ben benieuwd wat je pc ervan zegt. :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd zo dat je iets van randen kan voelen bij een voor de spier plaatsing maar aan mn rechter kant voel ik het aan de binnenkant van mn borst (waar de rand hoort te zijn) en aan de linkerkant voel ik het zo 5 cm naast mn tepel al..

nogsteeds geen antwoord van mn pc.. we wachten nog maar even af anders ga ik hem even bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dit zelf persoonlijk eruit zien als vocht achter de prothesen,waardoor de prothesen dus ietsjes naar voren is gekomen,waardoor je dus ook zo een rare (mis) vorming krijgt.

hopenlijk heb je gauw antwoord van je arts,zodat je uit die onzekerheid bent,want ik snap best dat je dit even bezig houd,ziet er ook best vreemd uit,wel fijn dat je gene pijn hebt verders...

ben benieuwd naar je reaktie als je je arts hebt gesproken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey wijffie,

Heb ff je topic gelezen jeetje wat een gek vorm zeg

Ben wel erg benieuwd wat t nou kan zijn.

Daarom ook paar pc`s benaderd via mail, ff kijken wat hun verhaal is dus ff afwachten.

We weten het z.s.m

Begrijp je bezorgdheid wel, hoop niks ernstigs.

Liefs Meloentje :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeesss een antwoord van pc:

ten aanzien van loszittende protheses.

Rondom een ingebrachte borstprothese vormt het lichaam een soort vlies wat in de loop van enkele weken precies om de prothese past, en er ook wat aan vast groeit.

Het is in deze periode, dus die eerste weken, dat de prothese kan bewegen. Een beetje afhankelijk van de ruimte die er is (hoe strak is het) kan de prothese dan ook draaien. Om z'n as (onderste boven) maar omdraaien zodat hij achterste voren komt te zitten. Dat laatste gebeeurt minder vaak.

Overigens is het niet echt noodzakelijk dat er een rare beweging is gemaakt, als er genoeg ruimte is kan dat draaien makkelijk gaan.

Bij de druppelvormige prothese is dat meestal zichtbaar en vaak een reden om opnieuw te opereren. Bij de ronde prothese zie je het niet, behalve in sommige gevallen als de prothese achterste voren komt te zitten.

Het is soms mogelijk om de prothese met de hand terug te draaien.

Wat er nu precies bij Evelien gebeurd is kan ik moeilijk inschatten. Het lijkt toch wel dat prothese op een of andere manier is verschoven.

-------------------------------------------------------

Reactie van: E.laban-BergmanKliniek,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels nog een antwoord van pc:

Ik heb de foto gezien, er is inderdaad een bult te zien en dit kan voorkomen als een druppelvormige prothese draait.

Op zich is dit onschuldig, maar het kan pijnklachten geven en het is natuurlijk niet zo mooi.

Kan het beste op gesprek gaan bij haar eigen pc, dat brengt direct duidelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Florine Kingma

_________________

Slotervaart Ziekenhuis, Amsterdam

Jan van Goyen Kliniek, Amsterdam

pcfki@slz.nl, 020-5125143

korte wachttijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi evelien,

ik ben zelf nu bijna 5 wk po en ik heb denk ik iets vergelijkbaars gehad alleen in mindere mate denk ik omdat je het bij mij niet aan de buitenkant kan zien maar ik voel het wel degelijk. Toen ik jou vraag/foto zag dacht ik gelijk he dat heb ik ook.

Ik ben zo dom geweest om in de 2de of 3de week een push up bh aan te trekken om te kijken of hij nog paste (echt suf ik weet het) en mijn borsten heb ik dus echt naar elkaar toegeduwd om ze erin te krijgen (en mijn borsten staan van nature best wijd uit elkaar) Zie topic: help is dit normaal ?

ik schrok me gelijk helemaal wild want ik voelde iets :ploppen: en ik dacht gelijk shit dit is niet goed en sindsdien voelde ik onderaan mijn rechterborst aan de onderkant "ïets" zitten ik dacht gelijk mijn prothese eigenlijk, daarna bij mijn pc geweest en verteld en laten voelen en hij zei niets aan de hand maar ik voel het inderdaad ook goed zitten weet niet wat het is klier ofzo/weefsel/hechting, mijn prothese leek hem onwaarschijnlijk maar zelf ben ik eigenwijs en weet ik het toch zeker dat het mijn prothese is. Hij zei dat is normaal als je een wat dunnere huid hebt en weinig borstweefsel van jezelf dan kan je soms het e.e.a. voelen. Of het nog zou wegtrekken kon hij niet zeggen. Ik vond het wel steeds naar om te voelen (zat er ook steeds aan te voelen/zachtjes in te drukken)

De PC zei tegen mij dat het ook heel goed kon dat het er al eerder zat en dat het niets met de push up bh te maken heeft misschien daarvoor was er nog teveel zwelling om het goed te kunnen voelen, tja ik weet het niet.

Ik ben nu 5 wk PO en mijn borsten zijn binnen die 2 wk echt ineens een stuk gezakt/ingedaald en nu voel ik die "bobbel" rechts nog steeds zitten alleen wel veel minder groot en een stuk lager, hij zit nu net iets boven mijn litteken en eerst zat hij echt op de plaats waar het bij jou ook te zien is.

Heb jij hem helemaal eerder nooit gevoeld bij het indrukken van de onderkant ?

Groetjes Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou daar ben ik weer, ben niet veel online want ben bezig met verhuizen.

ik heb nogsteeds geen antwoord van dr plovier gekregen! na 2 e-mails hoor ik nogsteeds niks terug, raar want ik heb meerdere keren contact met hem gehad en kreeg altijd binnen een dag of 2 antwoord..

inmiddels weet ik al wat het is, mn prothese was achterstevoren gedraaid, geen idee hoe maar ik zat beetje te voelen enzo en toen merkte ik dat goed, ik ging toen voorover hangen en kon de prothese zo weer terug keren, hij zit nu dus weer goed maar vind het wel raar dat deze zo makkelijk kan draaien want ik dacht dat de prothese wat vast zou zitten :23:

en meloentje, je bent een schat! bedankt voor het meedenken en raad van andere pc´s te vragen!

de pc van bergmankliniek had gelijk dus over dat mn prothese om zn as gedraaid is.

Waar ik nu alleen nog moet achterkomen of dit normaal is of is bv mijn pocket te groot en dat mn prothese daarom zo makkelijk kan draaien? het is in iedegeval niet fijn om daar steeds op te moeten letten, ff voelen of die nog goed zit voordat ik weer een bult heb..

Gelukkig heb ik er geen last van maar het is ook zo dat ik nog geen optimaal gevoel heb ik mn borsten dus misschien krijg ik wel last wanneer mn gevoel weer helemaal goed is?

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat vervelend.

Ik denk dat je een laagje vocht om je prothese heb ontwikkeld.

Psuedokapsel heet dat, als de pocket te groot zou zijn had je het al veel eerder gehad waarschijnlijk.

Psuedokapsel kan operatief verwijderd worden.

Ik had het ook bij de 1e bv daardoor ging de rechter ineens draaien na een tijdje.

Draaien doet op zich geen zeer maar heel vervelend is het wel.

Ik zat ook altijd te voelen of hij nog wel ok zat.

Als ik op mn buik ging liggen en rare bewegingen maakte ;)

of je er heel hard aan zou zitten dan ging hij draaien.

En dan zag hij er heel raar uit.

Ik heb het verder laten zitten, maar goed hij draaide dan wel eens per maand ofzo.

Want als hij eenmaal draaid.. blijft hij draaien.

Hij zit als het ware los in je borst te zwemmen.

Ik deed mijn sportbh om en als ik dan wakker werd zat hij altijd weer goed :)

Wel heel vervelend dat je niks hoort van je pc, mischien even bellen?

Hij kan het best beoordelen wat er nu aan de hand is.

Want je had toch alleen een bult aan de binnenkant maar waarom dan niet aan de zijkant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net een mail van beaucare gehad, schijnbaar werkt de mail van dr plovier niet goed dus gaat het nu via hun e-mail.

ik had idd alleen de bult aan de binnenkant, ik denk dat dit komt omdat aan de anderekant, dus de buitenkant, het niet goed zichbaar was omdat daar genoeg van mijn eigen borstweefsel zit en aan de binnenkant heb ik weinig eigen borstweefsel.

maar butterfly, jij zegt dat die met een operatie verholpen kan worden, hoe doen ze dit dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Evelien

wat rottig dit te lezen,het ging net zo goed joh!

toch een draaiende prothesen :mellow:

als je dit bevestigd krijgt van je arts,zal je zeker opnieuw gaan ja,dit gaat op den duur vervelen en niet prettig idee zijn voor je met de loop van de tijd,dus opgelost moet het worden,wie wil er tenslotte met een borst rondlopen die elk moment kan draaien en een bult veroorzaakt,niemand.

sucses ermee....

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.