Ga naar inhoud

Mammo voor operatie ja/nee?


Aanbevolen berichten

Hi ladies,

ik lees vaak dat meiden eerst een borstonderzoek kregenvoordat ze geopereerd worden... dit heb ik niet gehad, dr Vd weij heeft toentertijd bij mij heel snel gevoeld op eerste consult en was ok... Maar ik lees ook veel dat mensen eerst een echo of mammo kregen? Is het normaal dat ik dat niet heb gehad? Zou ik het alsnog moeten doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Welkom op het forum!!

Ik zie dat je op consult geweest bent bij van der weij. Hoe ging het? En heb je bij hem ook een datum geprikt? Wat wil hij bij jou gaan plaatsen en wat is je wens? Misschien leuk als je iets meer vertelt :) 

Borstonderzoek is absoluut niet noodzakelijk, tenzij er in je familie veel borstkanker voor komt.. Waarschijnlijk zijn de verhalen die je gelezen hebt over het borstonderzoek van een en dezelfde belgische kliniek. Vaak wordt dit in de Wellnesskliniek in Belgie geadviseerd namelijk. Geen idee waarom zij dit wel doen en anderen niet.

Er is geen reden om dit nog te laten doen, tenzij je je er zelf beter bij voelt. Maar dan zou ik het even overleggen met je pc, hij kan dan de aanvraag doen, als hij het ook nodig vindt, en dan krijgt hij ook de uitslag ervan. Doe je het via de huisarts, dan weet ik niet zeker of hij ook de uitslag ervan te zien krijgt.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei best_boobie:

oh jij bent al geopereerd... haha, dat had ik niet zo direct uit je berichtje gehaald...

Nou goed, de rest van mijn bericht klopt wel, het wordt vaak alleen in de wellnesskliniek voorgesteld.. Had ff niet verder gekeken dan mijn neus lang was, dacht dat je nog geopereerd moest worden.

xx

Haha ja sorry was misschien niet duidelijk! Ik heb ze nu 5 maanden en vind ze prachtig maar heb continu. Pijntjws waardoor ik een halve hypogonder aan het worden ben ;-)) als ik het zo lees, heeft niemand continu dat beurse gevoel en dan lees ik ook dat iedereen eerst een uitgebreid onderzoek heeft gehad, terwijl ze bij mij er heel luchtig iver deden en het achteraf dus zwaarder viel.. Ik vroeg me af of het normaal is dat ik geen echo hoefde, maar gelukkig is dat dus wel normaal!

thnx voor je reactie! Heb jij al lang je boobies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag idd naderhand pas dat je ook nog een topic had over pijn bij 4 maanden.
Weet je.. je leest er zelden over, omdat de meesten dan al gevlogen zijn ;)

Meiden willen vaak ook niet klagend overkomen, dus nemen ze de pijntjes voor lief. Het is goed dat jij het wel vermeld hoor, ik weet bijvoorbeeld dat Chantelle hier ook een topic over heeft.

Wat is nou precies jouw gevoel? Kun je het precies aangeven en beschrijven? En is het áltijd, of in bepaalde periodes? Is het alleen bij aanraking, of bij inspanning, of is het echt continu?  En wat voor soort pijn?

Hoop dat je het goed kunt verwoorden, dan kan ik kijken of ik het herken.

Ik heb mijn prothesen ondertussen 4 jaar, 4 maanden, 2 weken en 6 dagen (zoals in mijn handtekening vermeld staat :P )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook niet zeuren! Maar ik ben totaal geen pieper en wil het bespreekbaar kunnen maken... Is het echt gek dat ik ze continu voel?Of waarom mag daar niet iver gesproken worden? Ik voel continu een zeurende pijn... Soms is het een paar dagen minder, maar toch ook wel weer aanwezig daarna.. Alsof ik een te strakke beugelbeha aan heb gehad ( ik draag dag en nacht m'n sportbeha zonodig) bovenop m'n borst voelt het beurs waar de rand van m'n prothese zit en binnenin voelt het beurs en soms branderig.. Ze zijn aanwezig zeg maar! M'n pc zegt dat het bij het herstel hoort en een jaar kan duren. Maar vraag me soms af of meer mensen dit herkennen..? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha je hebt mijn bericht echt helemaal verkeerd begrepen. ik zeg net dat het goed is dat jij hier wel over praat! lees mijn bericht nog maar eens ;)

Zelf heb ik het gevoel wat jij beschrijft, niet gehad, volgens mij... ik weet wel dat ik het eerste jaar mijn borsten niet als van mezelf vond voelen en ik had regelmatig steken in m'n borsten. Verder voelde de onderkant van mijn borsten branderig en dan weer gevoelloos, omdat de zenuwen aan het herstellen waren.

Hoop dat er meiden zijn die jouw ervaring delen. Wel zo fijn als iemand hetzelfde heeft (gehad). Kan een geruststelling zijn :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei best_boobie:

Haha je hebt mijn bericht echt helemaal verkeerd begrepen. ik zeg net dat het goed is dat jij hier wel over praat! lees mijn bericht nog maar eens ;)

Zelf heb ik het gevoel wat jij beschrijft, niet gehad, volgens mij... ik weet wel dat ik het eerste jaar mijn borsten niet als van mezelf vond voelen en ik had regelmatig steken in m'n borsten. Verder voelde de onderkant van mijn borsten branderig en dan weer gevoelloos, omdat de zenuwen aan het herstellen waren.

Hoop dat er meiden zijn die jouw ervaring delen. Wel zo fijn als iemand hetzelfde heeft (gehad). Kan een geruststelling zijn :)

Xx

Oh nee ik zag het ook niet als een aanval! Ik bevestig idd meer van zou fijn zijn als het bespreekbaar kan zijn... Ik zal het gewoon af moeten wachten! ;-)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Suus81:

Ik wil ook niet zeuren! Maar ik ben totaal geen pieper en wil het bespreekbaar kunnen maken... Is het echt gek dat ik ze continu voel?Of waarom mag daar niet iver gesproken worden? Ik voel continu een zeurende pijn... Soms is het een paar dagen minder, maar toch ook wel weer aanwezig daarna.. Alsof ik een te strakke beugelbeha aan heb gehad ( ik draag dag en nacht m'n sportbeha zonodig) bovenop m'n borst voelt het beurs waar de rand van m'n prothese zit en binnenin voelt het beurs en soms branderig.. Ze zijn aanwezig zeg maar! M'n pc zegt dat het bij het herstel hoort en een jaar kan duren. Maar vraag me soms af of meer mensen dit herkennen..? 

:155: herkenbaar hoor!! ( beurse en gevoelige boobs) 

Dat branderige is bij mij na enkele maanden afgenomen maar dat "beurse gevoel" als ik met handen aan mn borsten zat heeft langer geduurd. Vooral als ik mijn beugelbh uit deed en eraan zat.. Gevoelig! En dat bij 5 maanden..Het was niet pijnlijk maar je was je ervan bewust dat ze nog herstellende waren.  Ik heb tot lang de sportbh dag en nacht gedragen want merkte dat de beugelbh toch nog niet lekker zat. Pas toen mijn boobs zachter werden is dat gevoel langzaam verdwenen. Geloof pas bij 6-7 maanden ofzo. Heeeel soms krijg ik dat gevoel effe terug maar dan weet ik dat ik iets meer heb gedaan... 

Maar er zijn genoeg ladies die al ver zijn in herstel en dit nog steeds voelen hoor. Ik dacht @Sunnyshine ? Misschien reageert ze wel op je topic.

Gaat wel over maar wanneer? Iedereen herstelt er anders in..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei BrownieG:

:155: herkenbaar hoor!! ( beurse en gevoelige boobs) 

Dat branderige is bij mij na enkele maanden afgenomen maar dat "beurse gevoel" als ik met handen aan mn borsten zat heeft langer geduurd. Vooral als ik mijn beugelbh uit deed en eraan zat.. Gevoelig! En dat bij 5 maanden..Het was niet pijnlijk maar je was je ervan bewust dat ze nog herstellende waren.  Ik heb tot lang de sportbh dag en nacht gedragen want merkte dat de beugelbh toch nog niet lekker zat. Pas toen mijn boobs zachter werden is dat gevoel langzaam verdwenen. Geloof pas bij 6-7 maanden ofzo. Heeeel soms krijg ik dat gevoel effe terug maar dan weet ik dat ik iets meer heb gedaan... 

Maar er zijn genoeg ladies die al ver zijn in herstel en dit nog steeds voelen hoor. Ik dacht @Sunnyshine ? Misschien reageert ze wel op je topic.

Gaat wel over maar wanneer? Iedereen herstelt er anders in..

xx

Dat stelt me erg gerust!! Dank je wel voor je reactie! Al die mensen zonder pijntjes maakte mij erg onzeker en dacht dat er dan iets niet goed was bij mij. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ik heb ook veel last van pijntjes.. branderig ,gevoelloos, voel van alles .. ben pas 4.5 week po

ik ben echt een stresskip :( 

raak af en toe echt in paniek maar dan lees ik op t forum dat het er allemaal bij hoort

ben ik weer gerust gesteld..

heb er echt te makkelijk over gedacht .. maar ook geestelijk te makkelijk over gedacht .. 

hoop dat ik van de zomer blij kan zijn met m'n borsten .. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei EHjohanna:

Hi ik heb ook veel last van pijntjes.. branderig ,gevoelloos, voel van alles .. ben pas 4.5 week po

ik ben echt een stresskip :( 

raak af en toe echt in paniek maar dan lees ik op t forum dat het er allemaal bij hoort

ben ik weer gerust gesteld..

heb er echt te makkelijk over gedacht .. maar ook geestelijk te makkelijk over gedacht .. 

hoop dat ik van de zomer blij kan zijn met m'n borsten .. 

Hey stresskip :P 

Bij 4,5 week po is dat idd wel logisch dat je dat nog voelt... Je bent nog vers zeg maar haha. Ik zal je toevoegen zodat je wellicht wat aan mm omschrijvingen hebt bij mn album :) Fijn herstel verder xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Suus81:

Dat stelt me erg gerust!! Dank je wel voor je reactie! Al die mensen zonder pijntjes maakte mij erg onzeker en dacht dat er dan iets niet goed was bij mij. Xx

Kan mij er iets bij voorstellen maar wat BB zegt, de meeste zijn hier niet meer op het forum om hun topic te updaten. En bij twijfel altijd je PC op de hoogte houden en gebruik maken van je nazorg. Hopelijk is dat gevoel snel weg bij je want voelt idd niet fijn. (Ik had dat toen trouwens erger bij slapen zonder sportbh) 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei BrownieG:

Hey stresskip :P 

Bij 4,5 week po is dat idd wel logisch dat je dat nog voelt... Je bent nog vers zeg maar haha. Ik zal je toevoegen zodat je wellicht wat aan mm omschrijvingen hebt bij mn album :) Fijn herstel verder xx

Hahaa Hi brownie

jep ik heb je fotos gezien .. prachtig ! Ben blij met dit forum .. maar zit er te veel op te kijken als ik weer wat voel wat ik eng vind ... maar is erg verslavend hoor :) 

maar probeer alles een beetje los te laten en er niet te veel mee bezig te zijn ... ging vandaag erg goed ... heb nog maar 100x gekeken :):) 

nee echt ... ik probeer er echt niet mee bezig te zijn 

thnx voor je reactie xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, ik zag dat @BrownieG naar mij verwees vanwege jouw berichtje. Ik ben nu 13 maanden PO en heb vooral pijnlijke tepels en niet zozeer mijn borsten zelf, aan een kant voelt mijn borst wel helemaal van mezelf en aan de andere kant wel steeds meer maar nog niet helemaal.....Ook is het aan die laatste kant nog heel dof en gevoelloos aan de onderkant. Daar heb ik niet echt hinder van ofzo maar die gevoelige/pijnlijke tepels is wel elke dag en blijf ik een vervelend gevoel vinden en ook al wist ik van tevoren dat dit kon, toch baal ik er weleens van.....Ik weet niet of je er wat aan hebt maar dan weet je in ieder geval dat je niet de enige bent ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik herken dit heel goed! En ben blij dat ik niet de enige ben die hierover een topic heeft geopend. Het lijkt inderdaad of we dan altijd maar zagen en klagen maar het is zo enorm vervelend en altijd aanwezig...

ik ben nu 10 maanden po en heb het  nog steeds. Het beurse gevoel, het trekken, het gevoel alsof je een bh aanhebt die te klein is.... Vooral mijn rechterborst, links heeft het minder en voelt daardoor meer eigen.

Ik probeer het los te laten en me er minder op te focussen, vandaar dat ik ook niet vaak meer op het forum zit maar het is zoals je zegt.

Je wordt er erg ongerust en onzeker over net omdat je denkt dat je de enige bent bij wie het herstel zolang duurt. En je vraagt je af of er niks mis is. Langs de andere kant wil je ook niet constant iedereen lastigvallen met je onzekerheden dus je probeert je erover te zetten maar het blijft wel in je hoofd spoken...

Ik voel onderaan mijn borsten mijn protheses ook heel goed zitten en als ik eraan kom voelt dit echt niet lekker. Is er nog iemand die dit herkent?

Ik hoop zo dat dit nog over gaat want heb soms echt spijt dat ik hieraan begonnen ben. 

Ik heb gelezen dat er dames zijn die na een bv blijvend chronische pijn houden en hoop dat ik daar niet ga bijhoren.

Ik probeer mezelf gerust te stellen dat ik minstens een jaar herstel moet rekenen maar het is wel moeilijk zo. En dat jaar komt al erg dichtbij. 

Ik hoop in elk geval dat het ondertussen beter met je gaat nu er weer enkele maanden verstreken zijn. Ik heb af en toe een 'goede dag' en dan aanvaard ik mijn borsten ook beter. 

Dikke knuffel van een lotgenootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Ik weet niet of ik mijn bericht hier mag plaatsen ben nog niet goed thuis op het forum.

het 'dode' gevoel in mijn linkerborst is groter geworden en ze voelt ook harder aan. Ik ben 4 dagen po is dit normaal? De andere borst is al veeel kleiner en zachter geworden.

liefs! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Liesjexxx:

Ik weet niet of ik mijn bericht hier mag plaatsen ben nog niet goed thuis op het forum.

het 'dode' gevoel in mijn linkerborst is groter geworden en ze voelt ook harder aan. Ik ben 4 dagen po is dit normaal? De andere borst is al veeel kleiner en zachter geworden.

liefs! X

 

Hoi hoi, je mag hem hier plaatsen hoor maar was passend geweest in je eigen topic daar de dames hierboven wat langer po zijn en nog steeds last ondervinden van hun bv :P 

 

Voor 4 dagen po is dit vrij normaal en hoort dit bij je genezingsproces. Borsten herstellen apart van elkaar en gaan helaas niet gelijk op. Zolang je borst niet extreem opzwelt, rood wordt of jij verhoging hebt gaat het nog de goeie kant op :) Dof gevoel, tintelingen, jeuk, steken en borrelgeluiden kunnen allemaal nog voorbij komen ( hoeft niet maar het kan!) 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei BrownieG:

 

Hoi hoi, je mag hem hier plaatsen hoor maar was passend geweest in je eigen topic daar de dames hierboven wat langer po zijn en nog steeds last ondervinden van hun bv :P 

 

Voor 4 dagen po is dit vrij normaal en hoort dit bij je genezingsproces. Borsten herstellen apart van elkaar en gaan helaas niet gelijk op. Zolang je borst niet extreem opzwelt, rood wordt of jij verhoging hebt gaat het nog de goeie kant op :) Dof gevoel, tintelingen, jeuk, steken en borrelgeluiden kunnen allemaal nog voorbij komen ( hoeft niet maar het kan!) 

 

x

@BrownieG ja heb ik allemaal hahah :D oke dan ben ik weer gerust. Vind het zo eng als er iets veranderd! Dankje!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.