Ga naar inhoud

moony : 6 maart 2017 : Dr. Winters : Jan van Goyen Kliniek


Aanbevolen berichten

2 minutes ago, Wuppie said:

@moony hoe is het nu met je? Heb je ze al gezien. Zijn Zo wat groter ? Is er veel Kapsel  uit gehaald ? beetje nieuwsgierig ;)

Hey Wuppie, ze zijn nu 8 dagen oud en ik denk dat ze perfect zijn. Geen pijn gehad niets. Houd me wel keurig aan de regeltjes, omlaag met die ellebogen en niet tillen... nou ik doe lekker niets, de groeten. Dr Winters zei dat hij me gehecht had op mijn borstspier en als ik met mijn armen de lucht inga dat ze dan onder mijn sleutelbeen zitten, dat gaat mij dus echt niet gebeuren! Het kapsel heeft hij incl implantaten in 1x in zijn geheel verwijderd, daardoor had ik ook een groter sneetje nodig aan de onderkant om alles eruit te halen. (Littekens nog niet gezien, zit nog pleister overheen) Kapsel was keihard, baker 4. De implantaten die ik nu heb na een week zijn al een stuk zachter en natuurlijker dan mijn oude! Al met al is het me zo ontzettend meegevallen!

Of ze al groter zijn dan na de operatie? Hmmmm, nee... ik had ook niet het idee dat ik veel zwelling heb en had. Het was ook niet rood of blauw... erg bizar. Ook heb ik het idee dat ze al erg op hun plaats zitten, van begin af aan al... Bij mij zit niets hoog en hoeft dus ook niet in te dalen... Heel natuurlijk ziet het er uit, heel apart. Heb het vandaag nog laten zien aan een vriendin, die vond het ook mooi en natuurlijk en een mooi decollete... moet je nagaan... in een sport bh ;)

Jij nog een week he? Adem in adem uit, je wil dit. Je hebt alle vertrouwen in je PC, laat het over je heen komen... komt goed. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 14-3-2017 om 16:27 zei moony:

Hey Wuppie, ze zijn nu 8 dagen oud en ik denk dat ze perfect zijn. Geen pijn gehad niets. Houd me wel keurig aan de regeltjes, omlaag met die ellebogen en niet tillen... nou ik doe lekker niets, de groeten. Dr Winters zei dat hij me gehecht had op mijn borstspier en als ik met mijn armen de lucht inga dat ze dan onder mijn sleutelbeen zitten, dat gaat mij dus echt niet gebeuren! Het kapsel heeft hij incl implantaten in 1x in zijn geheel verwijderd, daardoor had ik ook een groter sneetje nodig aan de onderkant om alles eruit te halen. (Littekens nog niet gezien, zit nog pleister overheen) Kapsel was keihard, baker 4. De implantaten die ik nu heb na een week zijn al een stuk zachter en natuurlijker dan mijn oude! Al met al is het me zo ontzettend meegevallen!

Of ze al groter zijn dan na de operatie? Hmmmm, nee... ik had ook niet het idee dat ik veel zwelling heb en had. Het was ook niet rood of blauw... erg bizar. Ook heb ik het idee dat ze al erg op hun plaats zitten, van begin af aan al... Bij mij zit niets hoog en hoeft dus ook niet in te dalen... Heel natuurlijk ziet het er uit, heel apart. Heb het vandaag nog laten zien aan een vriendin, die vond het ook mooi en natuurlijk en een mooi decollete... moet je nagaan... in een sport bh ;)

Jij nog een week he? Adem in adem uit, je wil dit. Je hebt alle vertrouwen in je PC, laat het over je heen komen... komt goed. X

@moony goed om te horen...en ook dat ze nu lekker zacht zijn.. pff mijne zijn ook zo hard niet normaal..lijken wel skippyballen..:lol: heb ook baker 4 dus zal wel ongeveer hetzelfde zijn als wat jij had.. heerlijk... had.. je hebt al nieuwe... yeuh... ik nog een paar dagen.. :D en ja probeer me niet druk te maken.. komt zeker goed.. maar ik ben gewoon een beetje een druktemaker :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo allemaal, ik schrijf hier een update van mijn herstel van de laatste 5 weken. Ik heb volop mee gelezen op het forum hier maar heb toch echt het idee dat mijn herstel anders is verlopen dan bij de meeste van jullie.

 

Gisteren was ik 5 weken PO en had ik mijn controle bij Dr. Winters in de Jan van Goyen kliniek. Een beetje laat maar ik had van de gelegenheid gebruik gemaakt om op vakantie te gaan tijdens mijn herstel. (10 uur vliegen na 10 dagen PO, ging helemaal prima.)

Ik kreeg een wissel van mijn implantaten van 18 jaar oud, deze waren voor de spier geplaatst druppel vorm, Silimed 195cc. Deze zijn bekend vanwege het feit dat ze niet tot nauwelijks inkapselen.... Dr. Winters vertelde mij gisteren dat hij zelden zulke harde ingekapselde implantaten had meegemaakt.... (nu Motiva 315cc dual plane)

Hij heeft ze in zijn geheel eruit gehaald met kapsel en al. (en gelukkig waren ze nog helemaal intact!) Daardoor heb ik wel een groter litteken aan de onderkant gekregen. Ik ben alleen aan de binnenkant gehecht (denk ik) en aan de buitenkant geplakt, Je ziet er al bijna niets meer van en zit gelukkig helemaal in de plooi.

 

Vanaf het moment dat ik wakker werd uit de narcose: 

Ik had het niet koud

Ik was niet misselijk

Ik heb later ook geen gebrek aan energie gehad door de narcose

Na anderhalf uur kon ik naar huis.

 

De eerste 2 dagen braaf mijn medicijnen geslikt en nadat mijn drains verwijderd waren heb ik alles in 2 dagen afgebouwd. Ook van mijn drains heb ik geen pijn of last gehad. Het uithalen voel je wel even maar duurt 4 seconden.

 

Vanaf dag 1 zaten mijn borsten niet hoog en hoefde dus niet te zakken in mijn ogen. Dit had ik gisteren na gevraagd bij Dr. Winters waarom dat bij mij het geval niet is geweest... Hij zei; (heel droog) Omdat ik ze bij jou meteen op de goede plek heb gelegd, en anders was het bij jou niet goed gekomen.

Omdat mijn wens was zo natuurlijk mogelijke borsten en zonder lift (en ik heb aanleg voor een double bouble), ik ben 47 jaar en hoef geen borsten van een 20 jarige. Dr.Winters heeft Motiva implantaten gebruikt bij mij, hij zei dat geen 1 andere implantaat mij het resultaat had kunnen geven van wat ik nu heb. Dat ze de zachtste en soepelste implantaten zijn die hij kent. 

 

Ik heb geen last gehad van "borrelende, boerende" borsten

Alleen de eerste 2 dagen last gehad met opstaan en liggen in bed (dat trok aan mijn borstspier en met naar achter liggen druk op mijn borst) Daarna geen last meer en kon ik zelf opstaan.

 

Ook waren mijn borsten vanaf dag 1 zacht. Geen blauwe plekken en geen bloeduitstortingen.

 

Heb me netjes aan de regels gehouden, niet met je ellebogen voorbij je schouders en niet tillen.

Ik mocht eigenlijk direct op mijn zij slapen maar dit vond ik zelf een heel eng idee, dus dit heb ik gisteren na de controle voor het eerst gedaan, joepie!

Vanaf nu mag ik alles weer, een gewone bh dragen, op mn kop gaan staan (heb ik gevraagd ;) ) mn armen de lucht indoen. Zelfs al een mammografie maken zei hij, geen probleem met deze implantaten.

En krachttraining vroeg ik? Hmmm.... De eerste 2 weken rustig aan en daarna kun je los.

 

Ik hoop dat er ook meiden zijn die wat aan mijn verslagje hebben en dat het niet alleen maar pijn en afzien is. ;)

Groetjes Moony

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moony top om te lezen dat jou prothese wissel zo goed is gegaan. 

 

Mijn wissel is ook goed gegaan hoor alleen ik ben nu 3 wkn po en nog steeds pijn. Eerste week met drains waren sowieso een hel. En nu nog steeds pijn vooral links en die is ook nog wat dikker als rechts. 

Schijnt voor nu op zich geen kwaad te kunnen maar ik ben zo n drukte maker. Zou willen dat mijn pijn weg was. 

 

Ik ga donderdag voor halve dag werken en zie er zo tegenop. 

Hou heel veel rust en doe alles zo min mogelijk belasten. 

Krachttraining zou ik over 3 wkn weer op mogen pakken ... ik moet er nu nog niet aan denken. Hopelijk word het beter. 

X x benieuwd hoe je eerste krachttraining weer gaat dan 

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei moony:

Hallo allemaal, ik schrijf hier een update van mijn herstel van de laatste 5 weken. Ik heb volop mee gelezen op het forum hier maar heb toch echt het idee dat mijn herstel anders is verlopen dan bij de meeste van jullie.

 

Gisteren was ik 5 weken PO en had ik mijn controle bij Dr. Winters in de Jan van Goyen kliniek. Een beetje laat maar ik had van de gelegenheid gebruik gemaakt om op vakantie te gaan tijdens mijn herstel. (10 uur vliegen na 10 dagen PO, ging helemaal prima.)

Ik kreeg een wissel van mijn implantaten van 18 jaar oud, deze waren voor de spier geplaatst druppel vorm, Silimed 195cc. Deze zijn bekend vanwege het feit dat ze niet tot nauwelijks inkapselen.... Dr. Winters vertelde mij gisteren dat hij zelden zulke harde ingekapselde implantaten had meegemaakt.... (nu Motiva 315cc dual plane)

Hij heeft ze in zijn geheel eruit gehaald met kapsel en al. (en gelukkig waren ze nog helemaal intact!) Daardoor heb ik wel een groter litteken aan de onderkant gekregen. Ik ben alleen aan de binnenkant gehecht (denk ik) en aan de buitenkant geplakt, Je ziet er al bijna niets meer van en zit gelukkig helemaal in de plooi.

 

Vanaf het moment dat ik wakker werd uit de narcose: 

Ik had het niet koud

Ik was niet misselijk

Ik heb later ook geen gebrek aan energie gehad door de narcose

Na anderhalf uur kon ik naar huis.

 

De eerste 2 dagen braaf mijn medicijnen geslikt en nadat mijn drains verwijderd waren heb ik alles in 2 dagen afgebouwd. Ook van mijn drains heb ik geen pijn of last gehad. Het uithalen voel je wel even maar duurt 4 seconden.

 

Vanaf dag 1 zaten mijn borsten niet hoog en hoefde dus niet te zakken in mijn ogen. Dit had ik gisteren na gevraagd bij Dr. Winters waarom dat bij mij het geval niet is geweest... Hij zei; (heel droog) Omdat ik ze bij jou meteen op de goede plek heb gelegd, en anders was het bij jou niet goed gekomen.

Omdat mijn wens was zo natuurlijk mogelijke borsten en zonder lift (en ik heb aanleg voor een double bouble), ik ben 47 jaar en hoef geen borsten van een 20 jarige. Dr.Winters heeft Motiva implantaten gebruikt bij mij, hij zei dat geen 1 andere implantaat mij het resultaat had kunnen geven van wat ik nu heb. Dat ze de zachtste en soepelste implantaten zijn die hij kent. 

 

Ik heb geen last gehad van "borrelende, boerende" borsten

Alleen de eerste 2 dagen last gehad met opstaan en liggen in bed (dat trok aan mijn borstspier en met naar achter liggen druk op mijn borst) Daarna geen last meer en kon ik zelf opstaan.

 

Ook waren mijn borsten vanaf dag 1 zacht. Geen blauwe plekken en geen bloeduitstortingen.

 

Heb me netjes aan de regels gehouden, niet met je ellebogen voorbij je schouders en niet tillen.

Ik mocht eigenlijk direct op mijn zij slapen maar dit vond ik zelf een heel eng idee, dus dit heb ik gisteren na de controle voor het eerst gedaan, joepie!

Vanaf nu mag ik alles weer, een gewone bh dragen, op mn kop gaan staan (heb ik gevraagd ;) ) mn armen de lucht indoen. Zelfs al een mammografie maken zei hij, geen probleem met deze implantaten.

En krachttraining vroeg ik? Hmmm.... De eerste 2 weken rustig aan en daarna kun je los.

 

Ik hoop dat er ook meiden zijn die wat aan mijn verslagje hebben en dat het niet alleen maar pijn en afzien is. ;)

Groetjes Moony

Fijn te te lezen dat je herstel zo goed is verlopen,terwijl de de dual plane de pijnlijkste methode is.

Maar als ik jou was zou ik zeker met de krachttraining wachten tot je 6 weken PO bent.

En over de mammografie denkt deze  PC echt te simpel.

Toen het borstenforum .nl nog bestond heeft Dr.van Selms hier uitleg over gegeven geen mammografie maar een echo maken van je borsten.

xx Ank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei moony:

Hey Wuppie, wat een ellende dat je nog steeds pijn hebt! Doet het echt pijn of zeurt het? En wat zegt je PC hierover dan, zou het onderhand niet over moeten zijn dan?? X

@moony Tis vooral links zeurende pijn meer heeeel gevoelig en brand beetje van binnen. 

Gistere pc gebeld kon voir nu geen kwaad maar als dit over paar weken nig zo is ff afspraak maken. :wacko: maar het zal wel goed komen hoop ik 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Ank said:

Fijn te te lezen dat je herstel zo goed is verlopen,terwijl de de dual plane de pijnlijkste methode is.

Maar als ik jou was zou ik zeker met de krachttraining wachten tot je 6 weken PO bent.

En over de mammografie denkt deze  PC echt te simpel.

Toen het borstenforum .nl nog bestond heeft Dr.van Selms hier uitleg over gegeven geen mammografie maar een echo maken van je borsten.

xx Ank

 

Hoi Ank, dank je wel voor je berichtje. Ik had me idd ook voorbereid op meer pijn bij dual plane plaatsing dan bij mijn vorige bv die voor de spier was. Daarbij had ik deze keer er ook nog een capsulectomie bij, dus ik was voorbereid op het ergste. Ik kan niet zeggen welke bv erger was qua pijn, ik vond ze allebei meevallen! Dat is natuurlijk ook wel eens fijn om te lezen voor de meiden die hier komen lezen op het forum om zich te orienteren.

Mijn herstel van mijn eerste bv was alleen veeeel sneller dan bij de tweede... Ten eerste omdat je implantaat niet achter je spier zit waar je voorzichtig mee moet doen, maar ook omdat ik silimed protheses had (polyurethaan) waarbij ik binnen een week terug moest op controle en ik moest verplicht gestrekte armen boven mijn hoofd laten zien. Ik mocht (moest!) gelijk alles weer!

 

Nu na 5 weken po, (5 en half) zegt Dr. Winters dat mijn herstel zo goed is gegaan dat ik in principe weer alles mag. Ik heb hem alleen wat extreme dingen gevraagd om te doen die ik niet eens doe puur voor mijn zekerheid om te horen dat het echt oke is. Dus toen ik vroeg om krachttraining van de borstspier zei hij; eerste 2 weken (dan ben ik 7 weken) rustig aan en daarna hoef je je niet meer in te houden. Dus dat betekent voor mij dat ik na 7 weken echt niet meer hoef na te denken bij wat ik doe of til. En of ik dan krachttraining ga doen? Dat zien we dan wel weer... Ik ben of lui of heel sportief.... Maar mn voornemen was om weer eens wat te gaan doen :)

 

Hij had wel door waar ik naar toe wilde in ons gesprek, dus hij voegde er aan toe dat ik zelfs een mamografie kon laten maken met deze protheses.(Ik heb ooit eens een mammografie laten maken met mijn vorige protheses met kapsel en al!) Ik weet niet wat jou ervaring is met Motiva maar Dr. Winters heeft mij laten zien wat die protheses allemaal kunnen doorstaan. Die kun je bij wijze van spreken door een wringer heen halen.

Op het moment dat Dr. van Selms (collega van Dr. Winters) zijn uitleg gaf op het borstenforum over mammografie met protheses werkte ze nog niet met Motiva dus dat zou maar zo kunnen dat dat TOEN zo was.

Geloof me maar Dat Dr. Winters echt niet zomaar wat roept en te simpel denkt, hij is niet de eerste de beste.

 

X Moony

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Wuppie said:

@moony Tis vooral links zeurende pijn meer heeeel gevoelig en brand beetje van binnen. 

Gistere pc gebeld kon voir nu geen kwaad maar als dit over paar weken nig zo is ff afspraak maken. :wacko: maar het zal wel goed komen hoop ik 

xxx

Hey @Wuppie, hoop natuurlijk ook dat dat vanzelf goed komt! Wordt het wel wat minder of zeurt het gewoon al 3 weken door zo? Niet fijn.....

Zou ik eens mogen kijken bij jouw foto's?

 

X Moony

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moony het komt op en af , ene x meer als anders maar blijft nog aanwezig. 

Ja hoor voeg je toe. Ga dit weekend nieuwe foto's plaatsen x x 

ps heb jij foto's van jou bv

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moony Ha vrouwke. Hoest. Nig steeds alles top met je herstel. 

Heb vandaag mailtje verstuurd naar pc met de vraag of het normaal is dat mijn linkerkant zo lang blijft vervelen. Heb jij helemaal geen branderig gevoel gehad van het verwijderen van het kapsel binnenin. 

Ik heb ok echt het gevoel dat links nog "los" ligt zo voelt het gewoon. Rechts echt nergens last van. 

Dus ben benieuwd. Miss moet ik meer geduld hebben en geneest links gewoon trager. 

Maar vroeg me gewoon af of jij dag nooit gevoelt hebt?? 

X x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wuppie, hey meis, met mij gaat het echt goed, Nergens last meer van, ik doe alles weer....

Ik heb 2 borsten die mega ingekapseld waren en dus verwijderd zijn. Ik heb er echt geen pijn aan gehad (en van voor de spier naar achter de spier), geen steken , niet blauw, niet ongevoelig of overgevoelig...

Als ik zou hebben wat jij hebt dan had ik allang op de stoep van de pc gelegen! En dan is die linker borst van jou ook nog eens de 'gewone' wissel, niet de rechter met kapsel...

Ik zou er denk ik bang voor zijn dat mijn pocket te groot is gemaakt links.... ofzoiets. Ik vind het echt niet normaal dat jij nog pijn hebt en nog zo moe bent.... Je bent 4 weken po! Je zou weer als nieuw moeten zijn lijkt me, vooral links!   XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei moony:

@Wuppie, hey meis, met mij gaat het echt goed, Nergens last meer van, ik doe alles weer....

Ik heb 2 borsten die mega ingekapseld waren en dus verwijderd zijn. Ik heb er echt geen pijn aan gehad (en van voor de spier naar achter de spier), geen steken , niet blauw, niet ongevoelig of overgevoelig...

Als ik zou hebben wat jij hebt dan had ik allang op de stoep van de pc gelegen! En dan is die linker borst van jou ook nog eens de 'gewone' wissel, niet de rechter met kapsel...

Ik zou er denk ik bang voor zijn dat mijn pocket te groot is gemaakt links.... ofzoiets. Ik vind het echt niet normaal dat jij nog pijn hebt en nog zo moe bent.... Je bent 4 weken po! Je zou weer als nieuw moeten zijn lijkt me, vooral links!   XXX

Ja daarom ik vind het zo ok wel lang duren. Hopelijk kan ik deze week nog langskomen.  Met de moeheid gaat het gelukkig wel beter. Maar inderdaad linkerborst wil niet zo mee werken. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.