Ga naar inhoud

SanneB32 : 3 januari 2017 : Dr. Roosenburg : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Dit is dus de zwelling, toch op de foto minder Goed te zien, maar wel zichtbaar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis, 

 

Ik denk dat er tijdens de operatie een aantal bloedvaatjes flink zijn geraakt en ook tijdens de drain plaatsen,zonder een grote nabloeding te hebben gegeven, want een nabloeding zie je echt direct of een aantal uur erna, doordat de borst binnen een mum van tijd enorm in omvang toeneemt, en dan is ingrijpen van een pc ook altijd nodig, en een hele kleine bloeding stopt vaak vanzelf.  Nu zie je dus de bloeduitstorting, en je lichaam moet dus nu zowel vocht als oud bloed op gaan ruimen en dat kost echt tijd, want nu is er weinig meer aan te doen, soms kunnen ze puncteren,als er dus echt een enorme zwelling zit, maar dat is ook niet zonder risico, en opnieuw opereren in dit stadium heeft eigenlijk ook geen nut meer, mits ineens de borst weer enorm zou gaan opzwellen, dan moet je direct aan de bel trekken,  Goed drinken zo spoelt je lichaam ook alles schoon.

 

Je zult ook gaan zien dat de bloeduitstorting dadelijk gaat zakken,en dan gaat verkleuren, op zich vind ik de zwelling er nu niet verontrustend uit zien, maar blijf het wel goed in de gaten houden.

 

Eigenlijk vind ik ( maar ja dat is mosterd na de maaltijd) dat je gezien had moeten worden door je pc ) en niet dat het werd afgedaan door een medewerkster van DG, maar ja zo gaat het helaas daar.

 

Hoe is het nu met de pijn, is die wel aan het afnemen ? en het gaatje waar de drain zat is nu wel dicht zo te zien he?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Desert-Rose:

He meis, 

 

Ik denk dat er tijdens de operatie een aantal bloedvaatjes flink zijn geraakt en ook tijdens de drain plaatsen,zonder een grote nabloeding te hebben gegeven, want een nabloeding zie je echt direct of een aantal uur erna, doordat de borst binnen een mum van tijd enorm in omvang toeneemt, en dan is ingrijpen van een pc ook altijd nodig.   Nu zie je dus de bloeduitstorting, en je lichaam moet dus nu zowel vocht als oud bloed op gaan ruimen en dat kost echt tijd, want nu is er weinig meer aan te doen, soms kunnen ze puncteren,als er dus echt een enorme zwelling zit, maar dat is ook niet zonder risico. en opnieuw opereren in dit stadium heeft eigenlijk ook geen nut meer, mits ineens de borst weer enorm zou gaan opzwellen, dan moet je direct aan de bel trekken Goed drinken zo spoelt je lichaam ook alles schoon.

 

Je zult ook gaan zien dat de bloeduitstorting dadelijk gaat zakken,en dan gaat verkleuren, op zich vind ik de zwelling er nu niet verontrustend uit zien, maar blijf het wel goed in de gaten houden.

 

Eigenlijk vind ik ( maar ja dat is mosterd na de maaltijd) dat je gezien had moeten worden door je pc ) en niet dat het werd afgedaan door een medewerkster van DG, maar ja zo gaat het helaas daar.

 

Hoe is het nu met de pijn, is die wel aan het afnemen ? en het gaatje waar de drain zat is nu wel dicht zo te zien he?

 

xx

Dank je wel voor je snelle antwoord!

pijn heb ik niet, of tenminste het is alleen de druk, helemaal met dat vocht aan de zijkant dat drukt en voelt opgezwollen. Maar pijn, nee. 

Maargoed vocht na de operatie is vrij normaal, en denk daarom dat ze zo makkelijk gereageerd heeft over de telefoon, maar de blauwe plekken kwamen idd pas na 2/3 dagen, het word nu al gelig aan de bovenkant. Ik hou het in de gaten, het drain wondje is nu idd al 2 dagen dicht.

en als ik idd naar de blauwe plek kijk, denk ik dat dit van de drain is gekomen.

als het allemaal geen kwaad kan, en het tijd nodig heb dan vind ik het niet erg.

kwa zwelling zal ik het in de gaten houden, als het erger word ga ik bellen.

bedankt xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei SanneB32:

Dank je wel voor je snelle antwoord!

pijn heb ik niet, of tenminste het is alleen de druk, helemaal met dat vocht aan de zijkant dat drukt en voelt opgezwollen. Maar pijn, nee. 

Maargoed vocht na de operatie is vrij normaal, en denk daarom dat ze zo makkelijk gereageerd heeft over de telefoon, maar de blauwe plekken kwamen idd pas na 2/3 dagen, het word nu al gelig aan de bovenkant. Ik hou het in de gaten, het drain wondje is nu idd al 2 dagen dicht.

en als ik idd naar de blauwe plek kijk, denk ik dat dit van de drain is gekomen.

als het allemaal geen kwaad kan, en het tijd nodig heb dan vind ik het niet erg.

kwa zwelling zal ik het in de gaten houden, als het erger word ga ik bellen.

bedankt xxxxx

 

Graag gedaan meid, fijn dat je er eigenlijk geen pijn aan hebt, behalve dan nu de druk  en neem aan ook een soort beurs gevoel door de bloeduitstorting.

 

En natuurlijk vocht is normaal, maar als je aangeeft dat het toch tot op je rug zat,vind ik dat ze er adequater mee om hadden moeten gaan, en door hadden moeten vragen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Ja je ziet ook dat het bij de insteek zit,en normaal loopt een drain richting bovenkant van de borst,daarom denk ik ook dat er onderin de borst ook iets geraakt is, en door dat overtollig bloed,bleef het drain gaatje ook open,want er bleef spanning op staan, en je lichaam wilt dat opruimen, maar gelukkig is het nu dicht, en denk ik echt dat het ergste is geweest, en het nu aankomt op goed en rustig herstellen.

 

Op zich kan het verder geen kwaad,en heeft het nu echt de tijd nodig om te herstellen,dit kan best enige tijd gaan duren, wel is er soms een kleine risico dat door een bloeding er later iets meer kans is op overmatige kapselvorming, maar dit heb je niet in de hand,en hoeft ook absoluut niet zo te zijn, dit alleen even ter info, en niet om je bang te maken.

 

Blijf netjes je sport bh dragen, want je hebt die steun nodig.

 

En idd, zodra je zelf denkt, ik vertrouw het niet, of je borst gaat enorm zwellen, dan meteen pc bellen,wat ik al eerder zei, hij is de eindverantwoordelijke, en je hebt recht op nazorg.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Desert-Rose:

 

Graag gedaan meid, fijn dat je er eigenlijk geen pijn aan hebt, behalve dan nu de druk  en neem aan ook een soort beurs gevoel door de bloeduitstorting.

 

En natuurlijk vocht is normaal, maar als je aangeeft dat het toch tot op je rug zat,vind ik dat ze er adequater mee om hadden moeten gaan, en door hadden moeten vragen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Ja je ziet ook dat het bij de insteek zit,en normaal loopt een drain richting bovenkant van de borst,daarom denk ik ook dat er onderin de borst ook iets geraakt is, en door dat overtollig bloed,bleef het drain gaatje ook open,want er bleef spanning op staan, en je lichaam wilt dat opruimen, maar gelukkig is het nu dicht, en denk ik echt dat het ergste is geweest, en het nu aankomt op goed en rustig herstellen.

 

Op zich kan het verder geen kwaad,en heeft het nu echt de tijd nodig om te herstellen,dit kan best enige tijd gaan duren, wel is er soms een kleine risico dat door een bloeding er later iets meer kans is op overmatige kapselvorming, maar dit heb je niet in de hand,en hoeft ook absoluut niet zo te zijn, dit alleen even ter info, en niet om je bang te maken.

 

Blijf netjes je sport bh dragen, want je hebt die steun nodig.

 

En idd, zodra je zelf denkt, ik vertrouw het niet, of je borst gaat enorm zwellen, dan meteen pc bellen,wat ik al eerder zei, hij is de eindverantwoordelijke, en je hebt recht op nazorg.

 

xx

 

 

Pijn heb ik idd niet, en beurs voelt het ook niet, de hele zijkant van m'n borst en de vochtophoping voelt alsof het verdoofd is. 

Ik ben opzich wel gerust gesteld, maar toch blijft het in m'n hoofs spoken. Ik heb de kliniek sowieso gemaild met deze foto's en ik denk dat ik morgen toch even bel om te horen wat hun ervan zeggen.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei SanneB32:

Pijn heb ik idd niet, en beurs voelt het ook niet, de hele zijkant van m'n borst en de vochtophoping voelt alsof het verdoofd is. 

Ik ben opzich wel gerust gesteld, maar toch blijft het in m'n hoofs spoken. Ik heb de kliniek sowieso gemaild met deze foto's en ik denk dat ik morgen toch even bel om te horen wat hun ervan zeggen.

 

xxx

 

het verdoofde gevoel komt door de zwelling maar ook omdat tijdens de operatie er zenuwen door worden genomen,dat gaat weer herstellen, en dat kun je dan als dat gebeurt herkennen aan steken of een soort naaldenprikjes.

 

Natuurlijk spookt het door je hoofd, en als het voor jou beter voelt, dan idd gewoon bellen, en desnoods aangeven dat je graag even gezien wilt worden door je pc, dit er ook echt specifiek bij zeggen, anders kijkt DG ernaar en die is geen arts en ook niet in het bezit van enige medische achtergrond. Dus je niet af laten schepen.

 

Verder zou ik me niet al te druk maken meis, maar alert zijn is hierin wel goed.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

 

het verdoofde gevoel komt door de zwelling maar ook omdat tijdens de operatie er zenuwen door worden genomen,dat gaat weer herstellen, en dat kun je dan als dat gebeurt herkennen aan steken of een soort naaldenprikjes.

 

Natuurlijk spookt het door je hoofd, en als het voor jou beter voelt, dan idd gewoon bellen, en desnoods aangeven dat je graag even gezien wilt worden door je pc, dit er ook echt specifiek bij zeggen, anders kijkt DG ernaar en die is geen arts en ook niet in het bezit van enige medische achtergrond. Dus je niet af laten schepen.

 

Verder zou ik me niet al te druk maken meis, maar alert zijn is hierin wel goed.

 

xx

Ik bel sowieso rechtstreeks naar kliniek Amstelveen hoor, ga gabriels niet meer contacten.

ik maak me niet teveel zorgen, maar het blijft toch onzeker en vervelend omdat ikzelf helemaal niet weet wat wel en niet normaal is. 

Sowieso geef ik een belletje morgen naar de kliniek. Wederom bedankt xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei SanneB32:

Ik bel sowieso rechtstreeks naar kliniek Amstelveen hoor, ga gabriels niet meer contacten.

ik maak me niet teveel zorgen, maar het blijft toch onzeker en vervelend omdat ikzelf helemaal niet weet wat wel en niet normaal is. 

Sowieso geef ik een belletje morgen naar de kliniek. Wederom bedankt xxx

 

Super , vind ik een goed plan,

 

Een fikse bloeduitstorting kan altijd gebeuren, en kan ook geen kwaad, als de zwelling af gaat nemen.

Er zitten zoveel kleine adertjes in het operatie gebied, en als er 1 of een paar geraakt worden, en die worden niet gelijk dicht gebrand, kan het bloed de borst in lopen, en dat gaat een uitweg zoeken.

 

Hou me maar even op de hoogte wat ze morgen gaan zeggen tegen je.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose 

ik heb even mijn kliniek via de mail benadert, met foto's,

dit kreeg ik als antwoord;

(Eigelijk wat jij al zei :D)

 

 

Dag Sanne
 
Het kan inderdaad voorkomen dat bloeduitstorting nu meer zichtbaar is aan de oppervlakte en op plaatsen die je niet verwacht.
Bij de operatie zijn er beiderzijds wonden gemaakt die de eerste dagen wondvocht /bloeduitstorting van binnen geven wat normaal is, dit heeft tijd nodig om op te lossen.
Goed drinken en bewegen met inachtneming instructies  voor de eerste weken is belangrijk.
Het ziet er op de foto's verder al goed uit.
De bloeduitstorting zal wegzakken naar beneden en achteren als je ligt en rechtop staat door de "zwaartekracht" het lichaam zal dit zelf oplossen.
De Bh mag je wel af en toe een uurtje af laten om te wassen en hierna weer om te doen.
 
Met vriendelijke groet
 
Nicole Receveur
Doktersassistente 
Casemanager genitaal & FGM 
Zorgadministratie PCHA
Kliniek Amstelveen 
Groenhof 111-112
1186 EW Amstelveen
 020-5300393
 
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Renata-88:

Fijn dat je van de kliniek een duidelijk mail kreeg!

gewoon rustig aan doen! Ik doe mijn bh elke dag ff een uurtje uit ff de boel door luchten haha.. 

hoop dat het snel weg trekt bij je

liefs!

Ach wat een verademing he, als dat ding af mag! Ik heb sowieso een tussenstukje voor m'n bh gekocht, komt als het goed is morgen of dinsdag binnen, door al het vocht is het onderste bandje veel te strak haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Desert-Rose:

@SanneB32

 

Dat is fijn dat je antwoord hebt met ook van hun een duidelijke uitleg, hopelijk ben je nu helemaal gerustgesteld, want hoe je het ook went of keert,je wilt toch ook graag de bevestiging van arts of kliniek.

 

Dus lekker rustig aan doen meis.

 

xx

 

 

 

 

 

 

Jaa het is en blijft een pittige operatie en vind dat je voorzichtig moet zijn met alles, en ook al wil ik het niet, onbewust ga je je over alles zorgen maken. Ben blij dat dit forum ook bestaat :rolleyes:

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei SanneB32:

Jaa het is en blijft een pittige operatie en vind dat je voorzichtig moet zijn met alles, en ook al wil ik het niet, onbewust ga je je over alles zorgen maken. Ben blij dat dit forum ook bestaat :rolleyes:

 

xxx

 

Klopt en het word eigenlijk veel te vaak onderschat. Ik snap het wel, je zit ineens met een enorme zwelling en een bloeduitstorting en daar schrik je gewoon van, is heel normaal hoor.

 

Maar zolang je je nu goed aan de regels houd, en echt een dingen doet die niet mogen, dan komt het goed, en heb je onzekerheden,dan stel je gewoon weer hier een vraag ;) daar zijn we voor.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister ochtend had ik m'n laatste diclo genomen, het was op.. Overdag 2x paracetamol genomen voor het idee. Gaat heel goed zonder medicatie. Alleen vanmorgen wakker worden, zo stijf en spierpijn!! Lijkt erger dan andere dagen, maar neem aan dat het komt omdat ik geen medicatie meer neem? Net 1 paracetamol gehad ik Joop dat het daarmee te doen is. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei SanneB32:

Ach wat een verademing he, als dat ding af mag! Ik heb sowieso een tussenstukje voor m'n bh gekocht, komt als het goed is morgen of dinsdag binnen, door al het vocht is het onderste bandje veel te strak haha

Nou idd!!

ik heb die bh via dg gekocht Anne carefix ofzo.. zit opzich wel prima maar vindt m vooral einde vd dag ook behoorlijk strak zitten.. denk dat ik ook ff op zoek ga na een andere..

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Renata-88:

Nou idd!!

ik heb die bh via dg gekocht Anne carefix ofzo.. zit opzich wel prima maar vindt m vooral einde vd dag ook behoorlijk strak zitten.. denk dat ik ook ff op zoek ga na een andere..

Ik moet zeggen dat ik de eerste 2 dagen geen last had van die bh, maar ik hou zoveel vocht vast, dat daarom ook alles gaat knellen en zeer gaat doen, denk niet dat het aan de bh ligt. Ik ga er ook sowieso nog 1 bij halen. 1 is te kort, heb jij ook 75C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2017 om 09:18 zei SanneB32:

Ik moet zeggen dat ik de eerste 2 dagen geen last had van die bh, maar ik hou zoveel vocht vast, dat daarom ook alles gaat knellen en zeer gaat doen, denk niet dat het aan de bh ligt. Ik ga er ook sowieso nog 1 bij halen. 1 is te kort, heb jij ook 75C?

Jaa ik vindt 1 ook te weinig, zag dat ze bij de Hunkemöller ook goede sportbh's hebben 

welke heb jij?

Ik heb gewoon een m.. ik zou nog niet weten welke maat ik heb.. ben er wel benieuwd na.

wanneer moet jij weer op controle?

en hoe gaat het nu met de zwelling? 

Bij mij gaat het goed nog niks blauws te zien.. wel merkte ik dat een deel van de zijkant van 1 borst een soort dof gevoel heeft als ik eraan zit.. ik voel daar minder dan op een andere plek

weet niet of dat erbij hoort, of ooit terug komt..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.