Ga naar inhoud

Gevoel aan borsten


Jesje

Aanbevolen berichten

Dames,

ik ben nu iets meer dan 3 maanden po. Mijn borsten zijn hartstikke mooi, niks te klagen wat dat betreft! Wat ik wel vervelend vind, is dat het gevoel in mijn borsten nog steeds onprettig is. Mijn littekens zijn hartstikke goed genezen, maar de beugels van mijn BH irriteren aan de littekens en ook aan de zijkant van mijn borsten. De BH maat is zeker goed, maar het lijkt allemaal zo gevoelig. Andere delen zijn juist nog steeds ongevoelig. En soms heb ik jeuk op plaatsen waar nog geen gevoel zit (fantoomjeuk??), heel irritant! Ik overweeg om maar gewoon een beetje laag uitgesneden sportbhs te dragen, zonder beugels. Daarnaast slaap ik nog steeds iedere nacht met mijn sportbh van na de operatie. Als ik op mijn zij lig, hangt de prothese namelijk op de zijkant van mijn borsten en dit voelt onprettig. Ik vraag me af of dit allemaal komt doordat ik relatief grote prothesen heb (500cc). Al met al kan ik er hierdoor niet optimaal van genieten, ik blijf hierdoor ook steeds het gevoel houden dat t niet van mezelf is. Het is dus iets lichamelijks, maar t werkt ook psychisch door merk ik..

Hebben anderen hier ook last van?

Liefs Jes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jesje, ik ben nu een maand po, en heb eigenlijk hetzelfde alleen bij mijn rechterborst. vraag me dus ook af wie nog meer langer last hebben gehad?ikzelf heb echt nog een zeurende wondpijn rechts.waar ik geen wond heb, alleen de rechterborst met prothese dan,maar geen won.gek he/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn eerste bv duurde het maanden eer dit irritante gevoel weg ging. Vlg mij duurde het iets van 1,5 jr. Die jeuk is ook zooo herkenbaar en nog steeds onverklaarbaar

nu na de 2de bv totaal geen gevoelsuitval, helemaal niets. Bizar he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eentje die tot 10 maanden 'vervelende pijntjes' had .

Nuja 'pijntjes' is een groot woord , eerder ongemakjes die jij beschrijft (bij mij ook stekende tepels of branderig gevoel zo nu en dan > heb ze langs de tepel) en zeer irritant op den duur .

Je bent 24u , 7/7 met die borsten bezig omdat je'r ook constant aan herinnert wordt .

Duurt een hele tijd maar op een dag wordt je wakker en besef je dat een hele week 'lastvrij' en helemaal 'genezen' bent .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

ik vind het wel een geruststelling dat ik niet de enige ben met dit gevoel en dat het dus ooit weg gaat.

Vind het geen probleem om er een jaar op te wachten, als t dan ook maar weg gaat.

Er wordt steeds gezegd dat een bv een relatief eenvoudige ingreep is, maar alle consequenties van de ingreep die merk je nog wel een tijdje dus...

Liefs Jes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een ervaren chirurg zal dat wel zo zijn ja maar voor de patiënte is dat andere koek .

Heeft idd een enorme inpakt , lichamelijk maar ook geestelijk .

Er wordt dikwijls nogal lichtjes overgegaan ...

Volgens mij heeft de leeftijd er ook mee te maken .

De jongsten (begin twintig) vinden het precies piece of cake en trekken enkele dagen later al een beugelbh aan om te zien hoe leuk die staat . Daar had ik de eerste 2 maanden dus geen enkele behoefte aan .

30plussers lopen dan ook al wat langer rond met 'te kleine' of 'slappe borsten' wat de impact waarschijnlijk groter maakt voor 'ons' .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ook ik kan me hierin helemaal vinden. Ik ben dan nog maar 7 weekjes po, maar toch.

Ook ik heb geen erge pijn, maar eerder vervelend.

Kan nog niet op mijn buik slapen;

Mijn linkertepel nog niet aanraken zo gevoelig is het. Lijkt echt alsof hij in brand staan. Moet mijn bh ook heel voorzichtig op mijn tepel leggen;

En heb net zoals jou Jesje nog steeds mijn sportbh 24/7 aan.

Echt vervelend dus!

Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben.

Wat is dit forum toch een uitkomst!!!

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-cupje, ik ben 25 en merk dat ik toch wel erg voorzichtig ben. Heb alle hersteltips goed in acht genomen en ik waag me bijvoorbeeld echt niet aan push up bh's. Ik zou het mezelf niet hebben kunnen vergeven als ik iets "verpest" zou hebben, omdat ik er te licht over dacht. Ik moet zeggen dat ik van te voren niet echt een complex had, misschien dat ik dat wel gehad zou hebben als ik er nog 10 jaar meer rond had moeten lopen, dus wat jij zegt B-cupje daar zit wel wat in. Ik heb al met al niet heel lang naar die kleine borstjes hoeven te kijken ;)

Jessica, ik kan ook echt niet op mijn buik slapen. Ik heb ook geen idee of dat nog laat lukken.

Ik ben dan ook bang dat ik de prothesen kapot druk, maar dat kan hopelijk niet..

Probeer nu al twee nachtjes zonder sportbh te slapen, maat met een stevig en strak shirtje. Is wel ok gegaan, dus hoop dat ik het zo kan doorzetten.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Kan hoor meisje, je bent pas 5 dagen PO

Ik had ook last van opgezwollen tepels en gevoelig dat ze waren :unsure:

Gaat allemaal over hoor op een dag word je wakker met stijve tepels hihi

Ik heb het ook nog wat jesje beschrijft, mijn borsten zijn echt vanmezelf maar ik word er nog wel steeds aan herinnerd, als ik kijk weet ik gewoon dat ze niet echt zijn gek is dat he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet hier even mijn vraag neer :lol:

Mijn tepels kunnen niet hard worden als ik het bijvoorbeeld koud heb. Ze zijn constant zacht en vanaf de operatie erg dik zeg maar.

Zijn er mensen die dit ook hebben na hun BV en komt dat wel weer goed?

Nou reken maar dat ze straks wel hard worden, zelfs als je het niet koud hebt, hihi, je kunt nog vanalles verwachten van je tepels, constant stijve tepels, of overgevoelig op het pijnlijke af, maar normaliseert allemaal weer hoor! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt het allemaal wel goed met het gevoel in de borsten en tepels. Morgen ben ik 5 weken po en als mijn vriend alleen al kijkt naar mijn borsten vlieg ik al de lucht in omdat ze overgevoelig zijn en vooral mijn tepels. Mijn tepels reageren overal heel snel op net alsof dat ik het de hele dag koud heb. Als ik mijn sportbh aan doe dan moet dat wel voorzichtig omdat dat op dit moment nog geen prettig gevoel is. Volgens een vriendin van mij komt dat allemaal goed. Zij is 6 maanden po en heeft het net als ik rond achter de spier. Geduld in deze is weer eens een schone zaak. Ppppffff dat geduld weer he.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb helemaal geen enkel gevoel aan mijn tepels. Heb wel een borstlift gehad, dus de tepel is helemaal los gesneden en hogerop geplaatst. Hoop ook dat t nog een beetje terug komt, maar zo te lezen hier is dat wel t geval, fijn!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Wauw! Herkenbaar! Ik ben 16 april geopereerd, nu bijna een half jaar PO. Ik heb nog een klein beetje een doof gevoel aan mijn linkerborst en die tepel is ook heel gevoelig geworden. Ook dat van die jeuk is herkenbaar! Vooral aan de onderkant van mijn borsten kan ik onwijze jeuk hebben. Maar ik heb er eigenlijk niet echt last van ofzo. Wel irriterende beugels, dat vind ik af en toe echt klote. Want ik krijg dan ook echt uitslag op die plekjes. Vooral bij mijn oksel.

Maar mijn PC heeft gezegd dat het complete herstel gewoon een jaar duurt, dan heeft je huid zich helemaal aangepast. Dus ik wacht geduldig af. Ik irriteer me er ook niet aan ofzo..

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.