Ga naar inhoud

Moeilijkheden met ademhalen na een BV


Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Ik lees dat veel vrouwen moeilijkheden hebben met ademhalen na een BV.

Mijn BV vindt plaats op 10 september a.s. ik krijg 240 cc op de spier. Ik kamp al een tijd

met hyperventilatie, nu ben ik zo bang dat ik hier nog meer last van krijg na de operatie..

Wie weet of de ademhaling ook zo zwaar is met een vergroting op de spier.

Groetjes,

Mandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat er op je borst of bij je borstspieren gerommeld is, trekt dit ook door naar je ademhalingsspieren. Je word hierop voorbereid, waardoor je niet in paniek schiet. Probeer je ervan bewust te blijven dat het erbij hoort en van voorbijgaande aard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

Hier heb ik ook last van gehad de eerste 2 weekjes, 10 meter lopen en ik was al buitenadem maar tenslotte drukt er nu iets zwaars op je borstkas en net wat Jen zegt, je spier word ook even flink opgerekt. (bij jou is dit niet het geval)

Neem lekker je rust en dan komt het wel goed hoor meisje ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je die hyperaanvallen door angst?

Want in dat geval kan je het aangeven bij de verpleegsters, waarschijnelijk zullen ze dan wat kalmerends geven.

Ik was ook zo gespannen dat ze me oxazepam hebben gegeven en ook een aantal voor thuis.

Zowiezo is het natuurlijk verstandiger om al voor die tijd hyperventilatie aanvallen onder controle te krijgen.

De druk die je krijgt na de operatie hoort erbij en is iig niet om je zorgen over te maken. Dat wordt beetje bij beetje beter.

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Toen ik bijkwam uit de narcose kreeg ik last van hyperventilatie omdat ik het benauwd had.Dacht ik.Kreeg gelijk wat kalmerens en toen nix weer gehad.Maar ik was ook erg gestrest voor die tijd ivm spanning voor die tijd(staat wel in mijn operatieverslag)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mandy,

Ik begon niet te hyperventileren, maar kreeg het wel vaak enorm benauwd omdat ik wel verkeerd ging ademen. Ik ging verkeerd ademen, omdat het ademen pijn deed. Denk aan een spierblessure en dat je dan een beweging wil maken.... au! In de kliniek hebben ze mij geholpen om rustig te ademen, ook al deed het pijn. En elke keer als ik weer kortademig werd, dwong ik mezelf weer rustig te ademen en door de pijn heen te gaan.

Je moet maar zo denken, bij spierpijn is het ook verstandig om de bewegingen die je normaal doet gewoon te maken. Zo herstelt het sneller en verkrampt het niet :).

Denk wel dat jij er minder lang last van zal hebben met het voor de spier plaatsen.

Suc6 in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

hahaha pppfff jeetje.. maak me nu al zorgen ik had idd al aangeven een kalmerend iets te willen, als ik nerveus ben begin ik te hyperventileren, niet heel heftig maar voel me super duizelig en je denkt dat je dood gaat... meiden super bedankt voor jullie tips! adem in adem uit :107: geweldig deze site :136:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thelma & Louise

Hoi, ook even benauwd gehad maar toen ik meer ging ademen via mn buik dan via mn borst ging dat veel beter.

Je kan het oefenen door je hand op je onderbuik te leggen en je te concentreren om daar je "lucht" vandaan te halen bij inademen en proberen die hand een beetje weg omhoog te duwen. Klinkt moeilijk maar dit is het op overdreven manier.

Suc6!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mijn vrouw haar borsten samenduw/tegen elkaar duw, dan heeft ze nog altijd een verstikkend gevoel, haar protesses liggen onder de spier..... dus soms blijft het, maar ze slaapt wel vaak op haar buik dus dat kan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 8 years later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.