Ga naar inhoud

Het nieuws


Noom

Aanbevolen berichten

Hoi dames!

Zoals jullie misschien wel gezien hebben was er weer negatief nieuws over borstvergrotingen op het journaal etc. De implantaten zouden bij veel vrouwen allerlei lichamelijke klachten veroorzaken die voorheen onverklaarbaar waren en nu gelinkt worden aan (siliconen) prothesen.

Mijn moeder, die zelf op ander vlak slechte ervaringen heeft met 'prothesen' in haar lichaam waar ze klachten aan overgehouden heeft is nu dus totaal panisch. Ik zelf wat minder, omdat ik ervanuit ga dat het hier om dezelfde groep gaat die bij mij al bekend was, namelijk de ca 3% met ernstige complicaties. Mijn moeder aan de andere kant denkt dat deze groep veel groter is omdat er waarschijnlijk veel meer vrouwen zich zullen melde die eerde nog niet de link met siliconen gelegd hadden.

Wat zijn jullie gedachtes hierover? Zijn er dames op het forum met vergelijkbare klachten?

Ik ben zo teleurgesteld :( Ik moet ineens weer in mijn hoofd van 'over een paar jaar misschien mooie borsten' naar 'de kleine bh shop' terug en ik merk dat het veel moeite kost. Ik dacht altijd dat ik oke was met mijn borsten, ook de kleine versie, maar blijkbaar heb ik ze vooral al die tijd gewoon genegeerd in mijn zelfbeeld :mellow:

xx Noom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Noom. Ik had na het kijken van de uitzending precies dezelfde gedachte. Toevallig heb ik rond dezelfde tijd een topic geplaatst hier op het forum. 

Heb wel wat gehad aan de reacties van de dames op mijn topic. Wellicht heb jij daar ook iets aan. Misschien had je het ook al gezien hoor, maar denk ik attendeer je er toch even op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kaatje92 Dankjewel :) Ja ik ben nog best wel in het beginstadium, dus ik heb gelukkig nog wel één a twee jaar om te sparen en de uitkomsten te volgen voor ik de keuze maak. Maar wel heel jammer dat mijn moeder er nu door dit nieuws zo tegen is, ze steunde me eerst volledig. Dit soort nieuws is op zich zeker goed om te brengen, maar jammer dat het de vooroordelen van mensen zo bevestigt terwijl het om een volgens mij vrij kleine groep gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Noom:

@kaatje92 Dankjewel :) Ja ik ben nog best wel in het beginstadium, dus ik heb gelukkig nog wel één a twee jaar om te sparen en de uitkomsten te volgen voor ik de keuze maak. Maar wel heel jammer dat mijn moeder er nu door dit nieuws zo tegen is, ze steunde me eerst volledig. Dit soort nieuws is op zich zeker goed om te brengen, maar jammer dat het de vooroordelen van mensen zo bevestigt terwijl het om een volgens mij vrij kleine groep gaat.

Dat klopt! Ik denk dat we ons moeten realiseren dat zo'n aflevering van Nieuwsuur maar een beperkt beeld schetst van alle informatie die beschikbaar is over dit onderwerp. Er zijn nog helemaal geen harde bewijzen en het gaat maar om een kleine groep met mensen die echt last krijgt van de siliconen. Ik vraag me af of dit een reden moet zijn om te blijven lopen met een onzeker gevoel over je borsten terwijl dit niet nodig is. 

Jij hebt het voordeel dat je nog 1 of 2 jaar hebt voordat je de knoop definitief gaat doorhakken. Je zult zien dat er dan al veel meer bekend is over dit onderwerp en dat deze info alweer achterhaalt is. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken als ik jou was. Heel veel succes met het maken van je keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.