Ga naar inhoud

Twijfel rond of anatomisch


Gast suffie

Aanbevolen berichten

Ik heb al een datum voor mijn borstvergroting in Venlo maar heb gisteren toch ook nog een consult in Eindhoven bij de Velthuis kliniek geweest als soort van second opinion en ik kreeg veel betere mogelijkheid tot passen. Nu kamen er heel veel dingen overeen met wat Dr Visser had gezegd behalve de plaats van incisie en de vorm van de prothese.

Dr Visser was helemaal overtuigd van via de tepel terwijl d Wilmink dit absoluut niet wil doen vanwege lelijke littekens (terwijl ik dat nog niet heb gehoord of gezien bij iemand) en omdat hij dan mnder goed zicht heeft op wat hj doet. Nu leek Dr Visser me daar juist erg ervaren in dus op zich twijfel k daar niet zo aan. Maar ook wat betreft de vorm, Dr Visser gaat voor rond (vanwege het eventueel draaien), dr Wilmink geeft aan dat draaien voornamlijk ook te maen heeft met het goed plaatsen van de prothese. Daarnaast las ik net dat zker als je weinig eigen weefsel hebt, en dat is bij mij zeker het geval, het niet aangeraden wordt... Dat zet me dus wel aan het twijfelen.... Kan iemand me hier bij helpen? Of moet ik gewoon even bellen nar de kliniek? Ben bang dat dr Visser gewoon automatisch rond zegt omdat dit in de aanbieding valt??? Help!!

Ik was wel super blij met het passen en ben nu toch wel overtuigd van 270 cc!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Suffie ,

Wat de littekens betreft kan ik je verzekeren dat ze na een half jaar zo goed als onzichtbaar zijn langs de tepel .

Het kan best dat het litteken onder de borstplooi zichtbaar blijft doordat de prothese niet genoeg indaald .

Het is idd zo dat de chirurg een beter zicht heeft voor het maken van de pocket (holte waar de prothese ingebracht wordt) langs de borstplooi dus logisch dat een chirurg voor zichzelf die optie kiest . Er is dus kundigheid nodig om het langs de tepel te doen en die heeft Dr Visser .

Zelf koos ik voor een ronde prothese (ook de silicone softone waar Dr Visser mee werkt maar ben niet door haar geopereerd) omwille van het draaien van een anatomische maar ook omdat deze laatste 'harder' is . Wanneer de pocket nauwkeurig gemaakt wordt is idd die kans op draaien kleiner .

Je zegt niets over hoe de prothese geplaatst wordt maar meestal is dat bij Dr Visser 'dual plane' (of split pocket) . Het bovenste deel van de prothese komt dan onder je borstspier te zitten en het onderste erop . Zo creëer je als het ware een anatomische vorm met een ronde prothese . Bijkomend voordeel is dat je geen randen voelt of ziet .

Ik kan je enkel maar uitleggen waarom ik de ronde boven de anatomische verkoos en blij ben met het - natuurlijk ogend - rezultaat : je kan mijn foto's bekijken in onderstaande link en het wachtwoord vind je in mijn profiel terug .

Er zullen beslist vrouwen zijn die de anatomische verkiezen maar dat is persoonlijk en kan iemand anders niet voor jou uitmaken .

Succes met je beslissing : een moeilijke , dat weten we allemaal .

Doen waar je je't beste bij voelt is altijd het beste ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, haalt weer wat onzekerheid weg. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen met ronde of anatomisch gevormde protheses.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi, sluit me aan bij B-cupje en Pat.....ook ik ben weer gegaan voor ronde!

De eerste keer zijn de protheses geplaatst via de oksel, nu onder de borstplooi.

Mijn pc vertelde me na een aantal jaren gestopt te zijn met plaatsen via de tepel omdat zijn ervaring was dat een flink aantal dames toch minder gevoel hadden in de tepel na de bv.

10 jaar geleden deed hij het namelijk nog wel, aangezien ik toen nog niet wist of ik nog kinderen wilde of niet was het toen bij hem al geen optie en heeft hij het bij mij via de oksel gedaan.

Ook al heb je zelf niet veel borstweefsel, rond geeft een mooi natuurlijk resultaat.

Van anatomisch heb ik persoonlijk al te veel vrouwen gezien waarbij dat "puntje" toch problemen geeft en zichtbaar is/wordt.

Rond hoeft ook niet perse een aanbieding te zien, ik denk dat ik (ten opzichte van andere dames) behoorlijk wat heb neer moeten leggen voor mijn nieuwe borsten. Maar ik ga voor GOED en niet perse voor GOEDKOOP.

Veel succes met je beslissing!

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar iedereen is anders, ik vind de anatomisch heel mooi, maar ik ben ook onzeker. ik heb een afspraak een dag voor de operatie met mij PC en dan hoop ik wel een beslinssing te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik lees hier heel veel promotie voor Ronde prothese.

Ik ben bij twee klinieken geweest en de 2 PC's hadden alle twee totaal verschillende ideeën over de BV. Verder uiteenlopend kon bijna niet! E

Ik heb zelf heel bewust gekozen voor anatomische, omdat deze in combinatie met de dual plane plaatsing in mijn ogen het meest natuurlijke resultaat geven. Op de spier kon mij ook niet omdat ik te weinig borstweefsel heb.

Zoals je ziet denkt iedereen daar anders over. Er is geen goede of slechte keuze!

Heel veel succes! We weten allemaal hoe moeilijk het is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik kom ook van AA en mijn pc vond het beter door gebrek aan eigen borstweefsel om voor anatomische te gaan.

Ik ben er erg blij mee!

Had je het resultaat willen laten zien,en gepb't maar geloof niet dat die pb goed gegaan is zie hem nergens bij verzonden items staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Ik kom van A af en heb nu een grote B, kleine C.

Een paar dagen voor de operatie werd ik heel onzeker of ik wel de juiste keus had gemaakt met 240 cc rond achter de spier. Ik heb hals over kop het ziekenhuis gebeld, zij hebben toen 250 cc anathomisch besteld, en op de dag van de operatie mocht ik mijn keus maken.

De PC heeft mij nadrukkelijk geadviseerd om toch de ronde te nemen. Dit heb ik ook gedaan.

Nu, 9 dagen later, ben ik heel erg blij met mijn keuze. Doordat het achter de spier geplaatst werd heb ik geen ronde ballen maar heel natuurlijke borsten.

Vergeet niet dat bij anathomische protheses de kans vele malen groter is dat ze gaan draaien...

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Mijn chirurg zei dat ze bij de 1ste keer bv eigenlijk altijd de anatomische aanraden, omdat dat gewoon een natuurlijk effect geeft. Eerlijk gezegd heb ik er vedrer niet zo op doorgevraagd, ik ga er vanuit dat hij het beste weet wat goed voor me is. Maar nu ik dit zo lees maken jullie me toch aan het het twijfelen en ga ik het zeker nog even navragen...

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo,

Ik twijfel eigenlijk helemaal niet meer. Ik ga voor de anatomische. Mijn arts heeft me overtuigd dat beide prothesen kunnen draaien en beide ook weer terug gedraaid kunnen worden. Het is zelfs zo dat als een ronde draait, en dan bedoelen ze om z'n as draaien, dus de achterkant komt voor, dan is het bij een ronde veel lelijker dan bij een anatomische, bijna vierkant. Een anatomische kan niet rond draaien, het zwaarste punt ligt beneden en de prothese ligt als het goed is vast in de borst.

Groetjes Mar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik twijfel eigenlijk helemaal niet meer. Ik ga voor de anatomische. Mijn arts heeft me overtuigd dat beide prothesen kunnen draaien en beide ook weer terug gedraaid kunnen worden. Het is zelfs zo dat als een ronde draait, en dan bedoelen ze om z'n as draaien, dus de achterkant komt voor, dan is het bij een ronde veel lelijker dan bij een anatomische, bijna vierkant. Een anatomische kan niet rond draaien, het zwaarste punt ligt beneden en de prothese ligt als het goed is vast in de borst.

Groetjes Mar!!

Hoi Mar,

Ik twijfel ook niet meer! Ik ben nog geweest en heb het nog gevraagd over dat draaien maar hij zegt dat dat alleen gebeurt als de pocket te groot gemaakt wordt en dat hij hem precies passend maakt. Alleen als iemand een prothesewissel wil en kleinere protheses wil dan raadt hij het af om anatomisch te nemen ivm met draaien omdat er dan teveel ruimte is. Verder heeft hij een tekeningetje gemaakt van de 2 verschillende borsten die je zou krijgen met de verschillende protheses en ik vind de druppels gewoon mooier.

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey suffie!

ik heb zelf ronde mentor prothesen en ze liggen achter de spier ;)

Ze zien er echt nu al natuurlijk uit en ik ben er ontzettend blij mee.

Wat ik nog even wou zeggen is, dat je met ronde prothesen ook een kleinere incisie krijgt als met anatomische (mits je het via de borstplooi laat doen)..

tenminste dat vertelde mijn pc me.

dit heeft ook meegewogen in mijn beslissing omdat ik het litteken zo onopvallend mogelijk wilde.

Liefs Jamie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel bewust voor ronde gekozen, juist vanwege de bolling aan de bovenkant :P

In mij geval had ik echt hangzakjes, dus de meeste volume hing al onderin. Mij ging het erom, om de bovenkant dus meer gevuld te krijgen. Ik ben nu 6 weken PO en ben superblij met het resultaat: geen onnatuurlijke bollen, maar wel een goedgevulde borst ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel bewust voor ronde gekozen, juist vanwege de bolling aan de bovenkant :P

In mij geval had ik echt hangzakjes, dus de meeste volume hing al onderin. Mij ging het erom, om de bovenkant dus meer gevuld te krijgen. Ik ben nu 6 weken PO en ben superblij met het resultaat: geen onnatuurlijke bollen, maar wel een goedgevulde borst ;)

Hierop wil ik even reageren (zo zie je, 2 consulten verder, en ik weet nog helemaal niks!). Bij mij is rond helemaal niet ter sprake gekomen tijdens consult. Ook ik ben erg leeg van boven, daarvoor heeft pc laatste consult gekozen voor anatomische met grote diameter, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus heeft keuze voor prothese gemaakt niet alleen op basis van cc's maar ook welk gedeelte van borstkas ik bedekt wilde hebben. Nu ik het hierzo opschrijf, weet ik al niet meer wat diameter in cm was.... ik denk 14 cm. Ik ga er vanuit dat het voordeel van anatomisch boven rond voor mij is dat de borst iets hoger lijkt en gedeelte botten bedekt wordt en natuurlijke vorm meer benadrukt wordt dan bij rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kaat :)

Je pc heeft het meestal wel bij het rechte eind hoor. Hij kijkt naar jouw lichaamsbouw en luistert naar je wensen en op basis daarvan adviseert hij een bepaalde prothese. ( Ik was echter eigenwijs en heb ondanks anatomisch als advies, rond gekozen. En nog geen seconde spijt van ;))

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Ik zit ook enorm te twijfelen, of ik rond of anatomisch wil.. hoeveel cc's..pffff moeilijk hoor.. Bij mijn eerste consult werd gezegd, ronde achter de spier.. bij mn 2e.. anatomische.. omdat ik wel volle borsten heb, maar erboven zeg maar best plat (moeilijk uit te leggen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 11 dagen krijg ik ook bv. Ik heb zelf voor anatomische prothese gekozen 325 cc en 375 cc. d.i.v. met mijn ene borst kleiner is dan de andere.

Maar ik twijfel nu over ronde of anatomische. Ik wou niet dat men aan me zal zien dat ik neppe borsten heb. Dus wil dat ze er natuurlijker uitzien.

Maar mijn vriend wil liever rond ( ipv hij blij hoort te zijn dat ik eindelijk borsten zal krijgen)

Wie heeft er anatomische prothese en zijn jullie er tevreden mee? En zijn ze ook mooi rond. Ik heb namelijk kleine a cup en krijg binnenkort volle C. Ben bang dat ze straks gaan hangen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.