Ga naar inhoud

liekske1973 : 14 september 2016 : Dr. Plovier : BeClinic


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ben al ruime tijd aanwezig op het forum. Mijn operatie staat gepland op 14 sep... Gaat dus opschieten. Na heel erg veel gelezen te hebben hier, rijst bij mij toch de vraag of er een max aan zit wat ze erin stoppen met een lift... Ben bij dokter Plovier geweest en deze raadde idd de lift aan met wissel tussen de 600 en 700 cc. Heb nu 560cc voor de spier. Maar twijfel nu heel hard aan dp, omdat ik niet wil dat ze wéér gaan hangen. Ben 164 lang, weeg 50kg. Ben eerder van 350 naar 560 gegaan maar daarna weer 12/13 kg afgevallen. Dus ruimte heb ik nu zat:unsure:. Hoop dat iemand mijn verhaal kent, en of iemand me antwoord kan geven....Alvast bedankt. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plovier of Nio lijken me hier idd geknipt voor...
Die kunnen de grotere prothesen plaatsen..

Het maximum dat er in gaat na een lift is afhankelijk van hoe strak je huid is en de wonden moeten dus gewoon zonder al te veel spanning erop, dicht kunnen gaan. Dus er zal zeker een maximum aan zitten :)

kwestie van toch ff consult inplannen bij Nio misschien ook? Deze kan misschien weer net iets anders dan plovier :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Oké gaat ie....

14 september moest ik om 7.00 uur binnen zijn benieuwd Be Clinic in Brussel. Dus om half 6 in de auto op weg naar... Het verliep allemaal voorspoedig en waren er om 6.50 uur. Mooi op tijd. Haha Dkt Frank Plovier zat zelf achter de balie. Was wel een grappig zicht. Zat z'n programma door te nemen denk ik. Hij heeft ons naar 'mijn' kamer gebracht waar een heerlijk zachte badjas klaar lag. Die mocht ik aandoen en hij zou zo terug komen om af te tekenen. Eenmaal in de badjas kwam hij ook al weer terug. Gelukkig maar kon niet snel genoeg gaan allemaal. Was echt doodzenuwachtig!! Na zo'n 20 min tekenen heeft hij foto's gemaakt en terwijl doorgenomen met me wat ik wil en juist niet wil. Was erg fijn en hij stelde me ook echt op m'n gemak. Hij is normaal niet van zoveel woorden maar heeft echt de tijd genomen. Alles goed uitgelegd. Had mooie voorbeelden bij. Toen m'n mannetje een dikke knuffel gegeven en ik mocht meelopen naar de ok. Wat is het daar koud!! Gelukkig was 't bed verwarmd!! Anesthesist kwam en een verpleegster, de ene het infuus erin de andere wat tegen me praten. Was duizelig, heb dat ook maar gezegd maar ze zou me goed in de gaten houden. Toen ging het licht uit, en dat zal tegen 8.00 uur geweest zijn.

Ik werd wakker, met dkt Plovier naast me, hij was net aan t bellen dat m'n mannetje terug mocht komen en ik vroeg hem hoe laat het was. Het was 10.50 uur. Alles was goed gegaan, hij heeft nog een aantal dingen gezegd maar die weet ik niet meer... Toen was m'n mannetje er weer, gelukkig, en net zoals ik de narcose ingegaan ben, ben ik er ook uitgekomen. Duizelig, niet lekker. Ook tegen de nurse gezegd en die stuurde meteen de anesthesist met iets wat mijn infuus inging en dat voelde heel warm, hielp niet beetje. Maar gevoel ging niet echt weg... Pijn was om te doen zeg maar. Om 15.00 uur mocht ik naar huis. Snikheet buiten, maar ook de rit weer overleefd. Eenmaal thuis, ben ik naar bed gegaan en gisteravond pas uit gekomen. Misselijkheid ging niet weg, dus manlief naar mijn huisarts gebeld voor iets tegen de misselijkheid. Moest eerst naar de kliniek bellen omdat ze daar m'n medicatie wisten. Moest ook stoppen met de ibu, die zijn ook vrij sterk.Toen weer terug gebeld en kreeg godzijdank domperidon wat wel hielp. Kon eindelijk wat eten!! Nu is dag 3po en pijn is nu erger dan gister. Maar dat had ik ook al verwacht na al de verhalen die ik hier gelezen heb. Ik hoop dat vanaf nu elke dag een stapje vooruit gaat. Zal nog fotootje toevoegen hoe het nu geworden is. Oja en natuurlijk wat.... Ik heb dus een lift gehad, met tepelverkleining, lollypopincisie, allergan 745cc, volgens mij volledig achter de spier haha. Was een moeilijke term en stond geen dual plane. Dus ga ervan uit dat ie volledig achter de spier zit, wrm dat ga ik hem nog vragen!! Hoop dat ik deze keer wel blij mag worden als alles genezen is, 3 maal scheepsrecht...

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei liekske1973:

Oké gaat ie....

14 september moest ik om 7.00 uur binnen zijn benieuwd Be Clinic in Brussel. Dus om half 6 in de auto op weg naar... Het verliep allemaal voorspoedig en waren er om 6.50 uur. Mooi op tijd. Haha Dkt Frank Plovier zat zelf achter de balie. Was wel een grappig zicht. Zat z'n programma door te nemen denk ik. Hij heeft ons naar 'mijn' kamer gebracht waar een heerlijk zachte badjas klaar lag. Die mocht ik aandoen en hij zou zo terug komen om af te tekenen. Eenmaal in de badjas kwam hij ook al weer terug. Gelukkig maar kon niet snel genoeg gaan allemaal. Was echt doodzenuwachtig!! Na zo'n 20 min tekenen heeft hij foto's gemaakt en terwijl doorgenomen met me wat ik wil en juist niet wil. Was erg fijn en hij stelde me ook echt op m'n gemak. Hij is normaal niet van zoveel woorden maar heeft echt de tijd genomen. Alles goed uitgelegd. Had mooie voorbeelden bij. Toen m'n mannetje een dikke knuffel gegeven en ik mocht meelopen naar de ok. Wat is het daar koud!! Gelukkig was 't bed verwarmd!! Anesthesist kwam en een verpleegster, de ene het infuus erin de andere wat tegen me praten. Was duizelig, heb dat ook maar gezegd maar ze zou me goed in de gaten houden. Toen ging het licht uit, en dat zal tegen 8.00 uur geweest zijn.

Ik werd wakker, met dkt Plovier naast me, hij was net aan t bellen dat m'n mannetje terug mocht komen en ik vroeg hem hoe laat het was. Het was 10.50 uur. Alles was goed gegaan, hij heeft nog een aantal dingen gezegd maar die weet ik niet meer... Toen was m'n mannetje er weer, gelukkig, en net zoals ik de narcose ingegaan ben, ben ik er ook uitgekomen. Duizelig, niet lekker. Ook tegen de nurse gezegd en die stuurde meteen de anesthesist met iets wat mijn infuus inging en dat voelde heel warm, hielp niet beetje. Maar gevoel ging niet echt weg... Pijn was om te doen zeg maar. Om 15.00 uur mocht ik naar huis. Snikheet buiten, maar ook de rit weer overleefd. Eenmaal thuis, ben ik naar bed gegaan en gisteravond pas uit gekomen. Misselijkheid ging niet weg, dus manlief naar mijn huisarts gebeld voor iets tegen de misselijkheid. Moest eerst naar de kliniek bellen omdat ze daar m'n medicatie wisten. Moest ook stoppen met de ibu, die zijn ook vrij sterk.Toen weer terug gebeld en kreeg godzijdank domperidon wat wel hielp. Kon eindelijk wat eten!! Nu is dag 3po en pijn is nu erger dan gister. Maar dat had ik ook al verwacht na al de verhalen die ik hier gelezen heb. Ik hoop dat vanaf nu elke dag een stapje vooruit gaat. Zal nog fotootje toevoegen hoe het nu geworden is. Oja en natuurlijk wat.... Ik heb dus een lift gehad, met tepelverkleining, lollypopincisie, allergan 745cc, volgens mij volledig achter de spier haha. Was een moeilijke term en stond geen dual plane. Dus ga ervan uit dat ie volledig achter de spier zit, wrm dat ga ik hem nog vragen!! Hoop dat ik deze keer wel blij mag worden als alles genezen is, 3 maal scheepsrecht...

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Jee meis, wat een heftige ervaring. Die misselijkheid is heel naar. Vooral als het zolang aanhoudt! Is de misselijkheid nu wat afgezakt? Op deze foto ziet het er mooi uit. 

Ik wens je een heel goed herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Je mega verslag gelezen hoor :P Viel wel mee hoor haha. Je ploviers zien er goed uit zo op de foto. Worden prachtige ladies als ze op hun plekkie zitten :)       

Zou idd aan Plovier vragen of ze dual plane zijn geplaatst ondanks dat er reto pectoraal (achter de spier) vermeld staat op je brief. Zal wel een algemene medische benaming zijn voor half/volledig achter de spier omdat ik deze ook heb gelezen bij een vriendin haar operatieverslag en toch ook dual-plane is bevestigd door haar PC ..verwarrend is het wel!

Sterkte met je herstel en je boobies

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG hoop dat ze snel hun plekkie vinden, maar ik moet veeel geduld hebben, ik weet het... Verder zal plovier ns een appel of smsje sturen wat hij dan met dat mooie woord bedoeld, geheel achter of toch dp. Als je op Google kijkt is het soms ook nog onduidelijk. Maar ik ga t hem gwn vragen. Daar is ie voor toch...Thnx!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dee_x,

Hey meis,

Pijn gaat nu wel hoor, kom zelf inmiddels gelukkig m'n bed weer uit!! Vond de pijn niet zo vervelend als het beroerd zijn... 

En plovier is een fijne man, weinig woorden maar doet wat jij wil. Spannend, 8 november is ook weer zo, wat ga je prcs doen?? Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan, ga je volgen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 september 2016 om 13:23 zei liekske1973:

@Dee_x,

Hey meis,

Pijn gaat nu wel hoor, kom zelf inmiddels gelukkig m'n bed weer uit!! Vond de pijn niet zo vervelend als het beroerd zijn... 

En plovier is een fijne man, weinig woorden maar doet wat jij wil. Spannend, 8 november is ook weer zo, wat ga je prcs doen?? Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan, ga je volgen;)

Dat het een man van weinig woorden is, merkte ik inderdaad tijdens het consult haha. We hebben besproken dat ik een crescent lift krijg en tussen 500 en 600 cc motiva prothesen achter de spier (dual plane?). 

Moest je voor de operatie nog bepaalde medicijnen innemen? En hoe is het gegaan met de medicijnen na je operatie? 

Nog 46 dagen, heb zojuist ook een hotel geboekt voor de avond ervoor om te voorkomen dat ik in de file kom te staan, ik moet ook al om 07:00 uur aanwezig zijn. 

De laatste dagen droom ik er ook heel vaak over, de ene keer dat ik die ochtend nog ontbijt en er dan pas aan denk dat ik niet mocht eten, de andere keer droom ik dat ik ze heb en dat ik ze te klein vind haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje.....

Heb dus een lift gehad met wissel van 560 naar 745 cc. Nu heb ik volgens mij zo'n compressievest aan dat werkelijk niks geen kant uit kan. Nu dus mijn vraag, kunnen de prothesen dan wel zakken.... of is dat een stomme vraag?? Hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven... heb het forum al doorzocht maar kan niet vinden wat ik zoek. Dus probeer ik t op deze manier... 

Ik zal een fotootje toevoegen van het vest dat ik draag. Heb al contact gehad met kliniek, en mocht 'm gelukkig al wel wat losser dragen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Dee_x:

Dat het een man van weinig woorden is, merkte ik inderdaad tijdens het consult haha. We hebben besproken dat ik een crescent lift krijg en tussen 500 en 600 cc motiva prothesen achter de spier (dual plane?). 

Moest je voor de operatie nog bepaalde medicijnen innemen? En hoe is het gegaan met de medicijnen na je operatie? 

Nog 46 dagen, heb zojuist ook een hotel geboekt voor de avond ervoor om te voorkomen dat ik in de file kom te staan, ik moet ook al om 07:00 uur aanwezig zijn. 

De laatste dagen droom ik er ook heel vaak over, de ene keer dat ik die ochtend nog ontbijt en er dan pas aan denk dat ik niet mocht eten, de andere keer droom ik dat ik ze heb en dat ik ze te klein vind haha

Haha dat dromen is ook wat he...

Wat is een crescent lift????

ik heb ze ook achter de spier... En motiva heeft hij mij toen ook laten zien idd. Maar toch heeft ie er natrelle in gezet. Geen idee wrm maar dat vraag ik nog wel als ik op eindcontrole moet over een week of 6/7...

Ze adviseren traumeel te slakken tegen onderhuidse bloeduitstorting enzo maar dat heb ik niet gedaan. Ben ook niet bont en blauw dus dat heeft voor mij niets uit gemaakt.

Verder kreeg ik na de operatie pcm 1000mg, ibu 600mg, oxinorm 5mg, diazepam en een antibiotica kuur mee. Heb netjes de pcm en de ibu genomen, en voor de nacht de diazepam, slaap je lekkerder op, maar de oxinorm en de ab kuur heb ik niet gedaan. Kan niet zo goed tegen ab kuren en de oxinorm daar zit morfine in en daar was ik ook bang voor igv misselijkheid enzo. Nou misselijk was ik swso, denk vd narcose van haast 3 uur en de dosis medicatie die ik in m'n lijf gepompt gekregen had. Heb 2 dgn misselijk gelegen en toen van m'n ha domperidon gekregen wat gelukkig snel.en goed hielp!!!!!!

Slik nu sinds woensdag alleen nog een ibu 400mg vd nacht en vd rest niks meer. Maar zodra ik wat pijn voel neem ik een ibu want pijn is niet perse nodig... beetje helpen mag!!

Spannend hoor...aftellen kan beginnen!!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei liekske1973:

Haha dat dromen is ook wat he...

Wat is een crescent lift????

ik heb ze ook achter de spier... En motiva heeft hij mij toen ook laten zien idd. Maar toch heeft ie er natrelle in gezet. Geen idee wrm maar dat vraag ik nog wel als ik op eindcontrole moet over een week of 6/7...

Ze adviseren traumeel te slakken tegen onderhuidse bloeduitstorting enzo maar dat heb ik niet gedaan. Ben ook niet bont en blauw dus dat heeft voor mij niets uit gemaakt.

Verder kreeg ik na de operatie pcm 1000mg, ibu 600mg, oxinorm 5mg, diazepam en een antibiotica kuur mee. Heb netjes de pcm en de ibu genomen, en voor de nacht de diazepam, slaap je lekkerder op, maar de oxinorm en de ab kuur heb ik niet gedaan. Kan niet zo goed tegen ab kuren en de oxinorm daar zit morfine in en daar was ik ook bang voor igv misselijkheid enzo. Nou misselijk was ik swso, denk vd narcose van haast 3 uur en de dosis medicatie die ik in m'n lijf gepompt gekregen had. Heb 2 dgn misselijk gelegen en toen van m'n ha domperidon gekregen wat gelukkig snel.en goed hielp!!!!!!

Slik nu sinds woensdag alleen nog een ibu 400mg vd nacht en vd rest niks meer. Maar zodra ik wat pijn voel neem ik een ibu want pijn is niet perse nodig... beetje helpen mag!!

Spannend hoor...aftellen kan beginnen!!

Xxx

De crescent lift is een borstlift waarbij ze alleen in de bovenkant van de tepel snijden (zo ver ik heb begrepen) zodat je niet nog een verticaal litteken krijgt. Ze proberen dan ook via de tepel de prothesen te plaatsen en als dat niet past dan worden ze via de normale weg nog geplaatst, dus via de borstplooi. 

Oh dat is wel fijn om te lezen dat je de pijn ook wel aankunt met alleen ibu en paracetamol! En dan die voor te slapen. Ik zie namelijk ook wel op tegen al die medicijnen. Maargoed, ik merk dan wel hoe het gaat haha! 

Jeej nog maar 45 dagen!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dee_x,

Hou zelf ook niet zo van medicijnen... Vandaar dat ik er sommige af gelaten heb. En het was te doen op degene die ik wel nam of neem. 

O van zo'n lift had ik nog niet gehoord. Apart!! Fijn minder littekens!! Ben erg benieuwd hoe t er onder m'n pleisters uit ziet... vind t ook wel eng eigenlijk. Hij heeft ze gelijmd dus hoop dat het netjes is en dat het allemaal goed dicht is over 1,5 week. Dan mogen ze eraf. Spannend weer. 

45 dgn, aftellen maar. Ik tel mee en ga je volgen!!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei liekske1973:

Even een vraagje.....

Heb dus een lift gehad met wissel van 560 naar 745 cc. Nu heb ik volgens mij zo'n compressievest aan dat werkelijk niks geen kant uit kan. Nu dus mijn vraag, kunnen de prothesen dan wel zakken.... of is dat een stomme vraag?? Hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven... heb het forum al doorzocht maar kan niet vinden wat ik zoek. Dus probeer ik t op deze manier... 

Ik zal een fotootje toevoegen van het vest dat ik draag. Heb al contact gehad met kliniek, en mocht 'm gelukkig al wel wat losser dragen. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

@best_boobie of @Desert-Rose  of @MarTietje of @BrownieG.  Willen jullie eens je oog hierover laten gaan aub... Snap dat alles een beetje op z'n plek moet blijven ivm druk op littekens enzo, maar komt het dan nog wel goed.... Hoop dat een van jullie antwoord kan geven......

Thnx!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek..je tag is niet blauw en heb ook geen melding gehad, toeval dat ik effe er doorheen lees 

Zitten nog hoog maar dat is niet zo gek, zo kort po!! Je bandjes losser dragen is prima voor dit vest want dan zakken ze keurig op hun plekkie. ( hebben nog steun in de onderband en zijkanten)  Duurt effe maar komt goed :) Zodra je protheses zakken, komt je weefsel onderaan omhoog en je tepels op het hoogste punt. Kost effe tijd maar komt goed...belooft echt wat zometeen..mooie jetsers zometeen poeheee 

Rustig herstellen en de boobs de tijd geven xx ( geduld hihihi) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei BrownieG:

Gek..je tag is niet blauw en heb ook geen melding gehad, toeval dat ik effe er doorheen lees 

Zitten nog hoog maar dat is niet zo gek, zo kort po!! Je bandjes losser dragen is prima voor dit vest want dan zakken ze keurig op hun plekkie. ( hebben nog steun in de onderband en zijkanten)  Duurt effe maar komt goed :) Zodra je protheses zakken, komt je weefsel onderaan omhoog en je tepels op het hoogste punt. Kost effe tijd maar komt goed...belooft echt wat zometeen..mooie jetsers zometeen poeheee 

Rustig herstellen en de boobs de tijd geven xx ( geduld hihihi) 

 

Wat een geluk dat jij er zo maar door heen las @BrownieG!!!!! 

Redder in nood! Geduld heb ik wel, maar ga de bandjes 1 tikken losser doen dan.. dan staan ze ook niet zo in m'n schouders. Gaat ook pijnlijk worden en stijf enzo...  

Maar wrm dat de dingetjes niet blauw zijn..... heb jullie toch echt getagd..... 

Soms wordt je zo onzeker van hoe het gaat he, dan heb je ff iemand nodig die je oppept!!

Thnx lieverd Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei liekske1973:

@Dee_x,

Hou zelf ook niet zo van medicijnen... Vandaar dat ik er sommige af gelaten heb. En het was te doen op degene die ik wel nam of neem. 

O van zo'n lift had ik nog niet gehoord. Apart!! Fijn minder littekens!! Ben erg benieuwd hoe t er onder m'n pleisters uit ziet... vind t ook wel eng eigenlijk. Hij heeft ze gelijmd dus hoop dat het netjes is en dat het allemaal goed dicht is over 1,5 week. Dan mogen ze eraf. Spannend weer. 

45 dgn, aftellen maar. Ik tel mee en ga je volgen!!

Xxx

Ow ik wist niet dat ze ook wel eens lijmen ipv hechtingen! Dat is dan idd ook spannend als je over 1,5 week de pleisters eraf mag halen. Ik ben benieuwd! :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@liekske1973  onzeker zijn we allemaal in het begin hoor :) Schrok ook in het begin van die bollebozen vol vocht whahaha.. Dacht ook echt effe" deze heb ik niet besteld" helluuup. Gelukkig had ik mij goed ingelezen op BF en herkende ik veel terug en "stalkte" ik mijn PC met hoe en waarom whahaha. ( die is vast blij om van mij af te zijn :45: ) 

Kijk je sportbh/vest effe aan want ik denk dat ie zometeen wellicht een beetje overvol wordt :P als ze gaan dalen!! De bandjes kun je nu idd wat losser doen als ze pijn doen op je schouders maar zie wel strakke cups? Hoe lang moet je deze dragen van Plovier? 

Xx

@Desert-Rose @best_boobie operatietitel aanpassen van deze prachtige ploviertjes :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG

Heb me ook al suf gelezen hier, helpt enorm!! Het idee dat je niet'alleen' staat...

Ik heb m'n schouderbandjes al wat losser gedaan, dat scheelt ook een slok op een borrel moet ik zeggen. 

Ik moet deze 4 wkn aanhouden:huh: Dan over op een sport bh... En deze cups zitten idd al aardig vol... Hoop dat ik t red die 4 wkn. En dan krijg je natuurlijk de maat van de sport bh. Geen idee wat ik aan moet schaffen... Bestel je er dan gwn een aantal een dan maar kijken of hoe doe ik dat?? Hoe heb jij dat gedaan?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei BrownieG:

 

@Desert-Rose @best_boobie operatietitel aanpassen van deze prachtige ploviertjes :) 

He meis, Liekske heeft al een ander topic met datum en operatie verslag, zal als ik tijd heb, even kijken of ik dingen een beetje bij elkaar kan gaan zetten, zodat er maar 1 topic is,over deze laatste wissel, omdat het inderdaad nu een beetje verwarrend is, maar komt goed.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.