Ga naar inhoud

Joyce87 : 17 maart 2017 : Dr. Bronckaerts : St. Jozef ziekenhuis : Turnhout


Gast Joyce87

Aanbevolen berichten

Ik snap dat wel, hij komt ook heel kort over waardoor ik al bijna geen vragen durf vragen... Voor mij heeft hij direct 6 weken voorgeschreven aangezien ik wel redelijk zwaar werk heb, veel heffen trekken en duwen... Ik heb geen vitamines genomen. En slapen op mijn rug is voor mij ook een probleem dat ik oplos met een borstvoedingskussen dat ik nog had liggen rond mij leg. Daaronder en onder mij benen dikke kussens zodat mijn benen omhoog liggen. De ene kant van het borstvoedingskussen leg ik half onder mijn rug zodat ik schuin lig en de andere kant leg ik onder mijn andere arm zodat ik niet helemaal op mijn zij ga draaien. Mijn benen sla ik ook naar de kant zodat ik toch niet helemaal op mijn rug slaap... :-D Mijn tepels zijn ook verkleind en de wonden verzorgen ze 2 weken. Maar volgend week donderdag halen ze de draadjes uit denk ik en dan denk ik niet dat het nodig is om de verpleegster te laten komen... Ik mag 6weken niet in bad! Hij was er heel duidelijk over dat de wonden niet nat mag worden. Ook niet onder de douche. Maar ik kan me niet voorstellen dat je 6 weken niet mag douchen ( wel opfrissen natuurlijk). Ik moet wel zeggen dat ik de eerste dagen echt het gevoel had dat ze veel te klein waren. Maar uiteindelijk heb je jaren met grote borsten rondgelopen en moet je echt tijd nemen om te wennen aan je nieuwe maat... Oh en dat papier van 'vertrouwelijk' zeker meebrengen. Maar ik laat het nu door mijn huisarts invullen... En op de dag zelf vraagt hij het ook nog een 3 keer welke maat je wil! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag had ik het moment dat ik eraan begin te wennen. Op een bepaald moment had ik het gevoel dat ze helemaal niet zoveel kleiner zijn geworden. Wat natuurlijk niet kan met 400 gram minder aan elke kant. Foto's laten me daaraan herinneren... Ik denk echt wel dat hij weet wat hij doet! Nog even geduld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin is het inderdaad een vreemd zicht, maar nu ben ik het al gewend. Ik mocht na twee weken douchen, dus dat zal bij jou ook wel zo zijn, denk ik. Slapen was de eerste weken wat moeilijk maar als de draadjes losgeknipt zijn, kan je wel wat meer op je zij draaien. Hopelijk verloopt de genezing vlot! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag terug geweest en de rest klevers en klopjes laten wegknippen. Ik mag nu terug in de douche van hem. Net thuis en het bovenstuk uitgedaan maar het echt wassen durf ik niet. Ik heb wel met een nat washandje zonder zeep het een beetje natgedopt en voorzichtig drooggemaakt. Maar met zeep durf ik niet. Nu zag ik ook dat aan mijn linker tepel dat er een klein stukje open was... Ik denk dat ik er dus maar even afblijf. Morgen komt er nog een verpleegster en ga ik eens vragen wat zij ervan vindt.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Eerst dacht ik dat het een wondje was met een klein korstje erop. Ik heb het er proberen af te halen. Maar ik denk dat het een restje van een draadje is... Dus nu blijf ik er maar af... 

 

Alles is ondertussen dicht. Onder mijn linker borst bij het drielandenpunt is het litteken roder als de andere borst maar het is wel toe. 

Ik heb wel de indruk dat de littekens droog zijn en ook er komen hele kleine velletjes af... Dus ik was het denken om de littekens een beetje met nivea in te smeren ofzo... 

Ik neem ook niets in van vitamines... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kon ik de verleiding niet meer weerstaan. Dus ben ik in de Carrefour in een pashokje gestapt met een aantal bh's! Hoewel ik een C gevragen heb, zag ik in de winkel direct dat die niet mooi og goed ging passen... Een D zat eigenlijk goed, maar de C paste ook wel maar daar voelde ik mij niet zo goed in... Ik heb nog niets gekocht... Nu weet ik toch dat ik een kleine D of een grote C heb! Ik ben wel heel blij! 

 

Ik ik probeer al een paar weken foto's erop te zetten maar het lukt niet. Ook met het verkleinen lukt het niet. Ik moet wel zeggen dat ik via iPad of gsm hierop zit. Dus ik dacht dat het mss daar aan lag... Onze laptop is stuk dus die kan ik niet gebruiken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai jij staat al zo ver! Eindelijk kan je beginnen aan de volgende stap : het kopen van nieuwe, leuke lingerie. Wellicht kom je met de tijd nog op een c uit. Dit is ook mijn wens trouwens. Ik hoop dat er iemand is die je kan helpen met de foto's. Ik ben echt benieuwd naar jouw resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik al gezien... ;) het verkleinen van foto's lukt wel maar dan zijn ze niet meer mooi en duidelijk... Hij zegt ook niet dat de foto's te groot zijn ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, blijkbaar lukt het zo wel... Je ziet een voor, eentje van een week (met de klevers) en drie van 2 weken. Persoonlijk vind ik mijn borsten niet gelijk. De linkse vind ik niet zo mooi. En ze zijn nog heel verschillend. De ene is precies wat groter als de andere, niet? Of zou dat komen omdat de ene lager is... De foto van 3 weken komt er ook zo aan!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zijn van 3 weken. Wat vinden jullie van het verschil? Ik moet wel zeggen, met een bh en t-shirt aan valt het eigenlijk niet op. Maar als ik in de spiegel kijk stoort het me wel een beetje. Zou het nog een zwelling kunnen zijn? Zou het nog bijtrekken? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n verschil nog bijtrekt...

 

Op deze manier had ik het dus nog niet geprobeerd... 

 

Laat me weten wat jullie ervan vinden. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind jouw borsten er al heel mooi uitzien hoor! Ik zou hiervoor tekenen.

Er is een klein verschil in links en rechts maar je bent nog maar 3

weken geopereerd. Ik heb gelezen dat het 2 tot 3 maanden kan duren dat je borsten kunnen veranderen en stabilisatie na 6 maanden. Ook wordt gezegd dat ze niet gelijk genezen. Aan de een is misschien harder gewerkt dan aan de andere. Wanneer moet je op controle ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er wel goed uit hoor! Volgens mij lijkt je ene borst wat lager omdat er rechts het litteken precies iets lager zit dan links, maar borsten lijken mij even hoog te zitten. 

Ik hoop dat het er bij mij even mooi gaat uitzien, maar ik heb momenteel wel ergere hangborsten dan jij had. (vind die eigenlijk nog vrij gewoon) ;) 

En de littekens zijn ook mooi fijn, hij werkt wel precies denk ik. Nog enkele weken wachten en dan zal het resultaat nog veranderen waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hard ze hongen kan je goed zien aan de 2 moedervlekjes. Wat je zegt over het litteken, zo heb ik het nog niet bekeken maar de ene staat mooi recht terwijl de andere meer natuurlijker hangt... Dat kan je op de foto van 2 weken zien en ook nog zo. Maar om eerlijk te zijn stoort het me niet echt omdat ik het niet zie met kleren aan. Ten slotte is het nog maar 3,5 week geleden ofzo... Ik heb nog is vlug gaan kijken en je hebt wel gelijk dat het ene litteken lager staat. Dat was mij nog niet opgevallen... Ik denk ook dat mijn borstplooi opgeschoven is. Zou dat kunnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het lijkt inderdaad of de plooi wat verschoven is, het litteken onder de rechterborst zit vrij laag.

In ieder geval, als dr Bronckaers bij mij zo'n mooi werk levert zal ik heel blij zijn. Ik ga alleen voor een maatje meer, een D hoop ik nog over te houden.

Heb jij al terug met de auto gereden? En sinds wanneer lukte dat?

En krijg jij al terug gewone kleren aan, of moet je voor de eerste weken dingen met knoopjes voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week heb ik makkelijke kleding voorzien. Iets dat goed meerekt... Dat heb ik een week gedaan. Nu is het totaal geen probleem meer. Auto rijden deed ik een goei week of anderhalve week na de operatie... Ik dierf niet goed eerder. 

 

Morgenavond ga ik terug naar dhr Bronckaers. Onder mijn rechter tepel heb ik een klein puntje dat hard is en niet weggaat. Het is geen velletje of korstje want ik krijg het er niet af. Ik denk dat het nog een draadje is. En dat stukje gaat niet mooi dicht... Het is maar heel klein en je ziet het niet op de foto's die ik eerder plaatste... Maar ik wil gewoon zeker zijn... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad een draadje. Hij wist me te vertellen dat hij oplosbare draadjes gebruikt maar heeft het eraf geknipt... Nu kan dat gaatje ook mooi dichtgroeien. 

 

Het viel hem wel op dat de linkse tepel niet mooi recht staat en als dat na 3 maanden niet mooi bijgetrokken was ik mocht terug komen. Dat was met een kleine operatie makkelijk op te lossen... Maar ik weet niet goed of ik nog een operatie wil. Ik had het niet echt zien aankomen en ben dan ook vergeten te vragen of ik dan weer thuis moet blijven enzo... Daar heb ik gewoon geen zin in... Dus verlopig hoop ik maar dat het gewoon bijtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja, vandaag nog eens een bh aangedaan, deze keer was het in de c&a, een 75C! Deze was eigenlijk niet echt te klein! Maar die was vanboven redelijk laag, snap je? En aan de rechter kant (waar het litteken lager is) kwam het er toch een stukje onder. Tja, echt storen doet het me niet en je kan er toch niet echt iets aan doen. Zo dikwijls ga ik niet zwemmen of zonnen... Ik moet natuurlijk wel zien dat ik in mei mijn littekens goed insmeer op vakantie. Ik zal maar een factor 50 meenemen! En hopen dat ze nog wat vervagen en zorgen dat ikzelf niet verbrand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.