Ga naar inhoud

BVK : vraagtekens na consults ????!


Gast redhead

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

al enige tijd geleden heb ik mij ingeschreven op borsenforum...

Ik wil (denk ik??) een borstverkleiningg...heb 80G....Ik ben bij 2 artsen geweest (dokter lommen schiedam en dr jacquet zuiderziekenhuis)...ik had er over nagedacht en dacht dat ik beter kon wachten. ik ben 27 jaar...Stel dat ik binnen enkele jaren een kidnje wil, kan ik niet beter wachten tot na een zwangerschap?

Ik zou graag wat verhalen van anderen willen horen en foto's willen zien..

ik zit zelf nog in twijfel:

- moet ik wachten tot na een zwangerschap...(dit kan natuurlijk ook nog jaaaren duren)

- worden mn borsten minder mooi door de littekens?

- Zijn er dames die geen gevoel meer hebben in de tepel?

Ik ga 24 aug weer naar Sr Jacquet...zijn er dingen die belangrijk zijn om te vragen of waar ik rekening mee moet houden???

ben benieuwd naar jullie reacties!En hopelijk mag ik wat eindresultaten zien zodat ik weet wat ik kan verwachten!

bedankt,

redhead

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

al enige tijd geleden heb ik mij ingeschreven op borsenforum...

Ik wil (denk ik??) een borstverkleiningg...heb 80G....Ik ben bij 2 artsen geweest (dokter lommen schiedam en dr jacquet zuiderziekenhuis)...ik had er over nagedacht en dacht dat ik beter kon wachten. ik ben 27 jaar...Stel dat ik binnen enkele jaren een kidnje wil, kan ik niet beter wachten tot na een zwangerschap?

Ik zou graag wat verhalen van anderen willen horen en foto's willen zien..

ik zit zelf nog in twijfel:

- moet ik wachten tot na een zwangerschap...(dit kan natuurlijk ook nog jaaaren duren)

- worden mn borsten minder mooi door de littekens?

- Zijn er dames die geen gevoel meer hebben in de tepel?

Ik ga 24 aug weer naar Sr Jacquet...zijn er dingen die belangrijk zijn om te vragen of waar ik rekening mee moet houden???

ben benieuwd naar jullie reacties!En hopelijk mag ik wat eindresultaten zien zodat ik weet wat ik kan verwachten!

bedankt,

redhead

Hai Redhead,

Moeiijke beslissing inderdaad. De meesten van ons gaan voor de weg andersom, van klein naar groot.

Maar kinderen krijgen hebben er wel veel gedaan. Ik zelf ook en het veranderd zeker je borsten. Van een volle C bleef ik met een lege B achter. Wel twee maal borstvoeding gegeven. Daarnaast veranderd (soms) ook de shape van je borst. Een ander heeft grotere borsten ahcteraf, ook mogelijk.

Uiteraard tijdens zwangerschap en borstvoeding zul je wel geconfronteerd worden met grotere borsten, groter dan je al hebt.

Wanneer ik in jouw schoenen zou staat is het goed om te overwegen of je bijv borstvoeding wil geven? Het kan wel na een BV, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wanneer je op korte termijn wil proberen zwanger te worden is het misschien verstandig om dat eerst te proberen. Mede omdat het ook schade brengt aan je borsten, of je het nu leuk vindt of niet. Dan kan je beter achteraf de boel mooi in orde maken. Tenzij natuurlijk je veel rugklachten hebt en dergelijke.

Tja, bezinning denk ik. Succes met je beslissing. :rolleyes::rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik heb ervoor gekozen om de verkleining voor de zwangerschap te doen. Stel ik had het niet gedaan dan had ik nog wat jaren moeten wachten.

- Dat je een bvk hebt laten doen zal je denk ik altijd wel iets zien. Maar ik merk wel bij mezelf dat de littekens nu al veel minder opvallen.

- Ik heb nog zat gevoel in mijn tepels, het zal denk ik wel per persoon verschillend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

-Over 't wachten tot na de zwangerschap... Geen idee, ik wil geen kinderen:D

-Je borsten worden natuurlijk minder mooi door de littekens, maar alsof je nu topless loopt!! :3:

En voor je partner maakt 't niks uit of je nou een litteken hebt of niet

-Ik heb gewoon nog hetzelfde gevoel in mijn tepels.

Als ik jou was zou ik 't gelijk laten doen. Ik heb 't 5 weken geleden laten doen en ik baal ervan dat ik 't

niet op mijn twintigste heb laten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Ik heb geen ervaring met een BVK maar net wat sommige hier zeggen, wil je snel zwanger worden?

Persoonlijk zou ik wachten met deze operatie, vaak hoor je dan na een borstverkleining en zwangerschap je borsten toch weer groeien en dan kan je het beter na je zwangerschap doen. Hou je ook een mooier resultaat. ^_^

Maar ik weet niet wat je hierbij voelt en of het voor jou echt heel belemmerend is zoals rugpijn?

Heel veel succes met je beslissing meid :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je in ieder geval wel kunt meenemen in je overweging of je nu een bvk zou laten doen of pas na het krijgen van kinderen, is of je graag zelf borstvoeding zou willen geven, want dat schijnt na een bvk niet zo evident meer te zijn. Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik had een bvk na de kinderen (de jongste was/is 5)

Voor die tijd had ik de hoop dat je borsten zouden krimpen, want dat hoor je immers zo vaak. Bij mij was dat niet zo en kwam er met iedere zwangerschap wel een maatje bij.

Ik heb wel borstvoeding gegeven en dat was voor mij een reden om het niet voor het krijgen van kinderen te doen.

Ik heb een collega die heeft een bvk gehad voor haar 20ste en heeft later kinderen gekregen.. Ze heeft geen borstvoeding kunnen geven.. En ook haar borsten zijn niet gegroeid na een zwangerschap..

Ieder mens is dus anders

Maar als je er echt last van hebt en je hebt geen kinderwens op de korte termijn.. En je wil geen borstvoeding geven.. Waarom zou je dan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet van plan bent om borstvoeding te geven, zou ik het doen voordat je kinderen krijgt. Als je wel borstvoeding wilt geven, zou ik de gok niet nemen. ( natuurlijk altijd persoonlijke mening ) en het doen als je geen kinderen meer wilt.

Je bent best wel een tijdje uit de roulatie en moet goede oppas vinden als je kinderen hebt. Ook kan je je kinderen niet verzorgen, hou daar goed rekening mee. Ikzelf heb gewacht tot mijn kinderen groot zijn en ben daar erg blij om. Zij kunnen goed voor zichzelf zorgen en dat scheelt enorme stress.

Het is bij mij nu ruim 4 weken geleden en de littekens zien er nu al mooi uit. Natuurlijk zal je ze altijd blijven zien, maar ik neem aan dat je het niet voor je lol doet, dus de littekens moet je maar voor lief nemen. ( ook mijn persoonlijke mening.)

Het gevoel in de tepels begint nu al langzaam te komen, dus dat is ook erg snel.

Ik wens je heel veel wijsheid toe.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb net mijn bvk achter de rug sinds vrijdag. Ik spreek er al over sinds ik 18 ben, nu ben ik 23 en mijn borsten bleven precies maar groeien. Ik voelde mij er echt niet goed bij en had ook heel veel last van mijn nek en schouders. Ik weet niet als dit nu over zal zijn want ik ben nog maar net geopereerd en doe dus niet veel anders dan liggen en slapen.

Ik was ook aan het twijfelen of ik zou wachten tot na een eventuele zwangerschap, maar ook bij mij kan dit dus nog jaren duren dus heb ik maar besloten het toch al te laten doen. Ik zou borstvoeding geven moest dit nog lukken, maar als blijkt dat dit niet zou lukken, zou ik daar niet echt mee inzitten denk ik. Natuurlijk als je pas bevallen bent en de hormonen door je lichaam stromen kan het zijn dat ik heel erg teleurgesteld zou zijn maar dat zijn dus problemen voor de toekomst. Momenteel denk ik erover, als blijkt dat ik geen borstvoeding kan geven, dan maar de fles.

Ik hoop wel dat ik niet weer hele grote borsten zal krijgen na een zwangerschap, maar aan de andere kant hoop ik ook dat er na een zwangerschap dan nog wel iets zal overblijven, en dat ik niet heel erg veel spijt zou hebben dat ik het ervoor gedaan heb. Maar opnieuw, dit zijn zorgen voor later.

Op dit ogenblik ben ik heel blij dat ik het wel gedaan heb en hoop dat dit altijd zo zal blijven.

Liefs

Jolien

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.