Ga naar inhoud

Na je borstvergroting..


Aanbevolen berichten

Hoi.. :)

Ik wil graag een lijstje maken met dingen die ik moet klaarzetten of moet veranderen in huis na mijn bv..

Want hoe zit het met huishoudelijke klusjes(zoals stofzuigen, poetsen enz.) was doen, eten maken..

Kun je dit echt 6 weken niet meer??

En simpele dingen zoals: je haar in een staart doen, haar fohnen..

Ik heb gelezen dat je je arm niet uit mag strekken en zeker niet boven je hoofd..

Maar voor hoelang geld dit?

haha mijn vriend gaat gek worden denk ik ..!! :145:

Zwaar tillen is ook een probleem he? vanaf hoeveel kilo is het te 'zwaar'?

Boodschappe in je auto zetten, mag zeker ook niet??

Ik werk in een supermarkt, vakkenvullen..

Dus ik wil 4 weken verlof nemen, en dan nog 2 weken kassa draaien.. Kan dit al wel??

en kan ik na 6 weken dus gewoon weer vakken vullen? want dis is zwaar werk.. :(

En als je iets laat vallen, mag je het dan wel gewoon oprapen??

Als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag..

Liefs :55:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

het huishouden mag je partner de komende weken gaan doen, want dat kan en mag jij niet na o.k. Officieel staat er 6 wkn voor, maar denk dat je na een week of 4 het wel weer zou kunnen. Maar dat is ieder zijn eigen keuze en verantwoording

Alles op grijphoogte zetten wat je veel gebruikt. Verder hier weinig aanpassingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg: laat je 6 weken lang lekker verwennen en laat die dingen aan je partner over!

Uiteraard kunnen simpele huishoudelijke dingen als tafeldekken wel gewoon als je je beter voelt en de ergste pijn weg is. Je lichaam geeft aan of iets te veel gevraagd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss dit er dan ook maar eens weer achteraan plakken :

PERSOONLIJKE INVLOED OP GENEZING

Je kan zelf invloed uitoefenen op het genezingsproces . Bepaalde dingen bevorderen of belemmeren de genezig .

Vloeistoffen

Tijdens en na de ingreep verliest het lichaam vocht door bloedingen , koorts en vochtige wonden . Het is erg belangrijk om na de ingreep cafeïnevrije en alcoholvrije dranken te drinken om uitdroging te voorkomen . Alcohol verdunt het bloed , vergroot de kans op kneuzingen en vertraagt de heling van de wond . Er word aanbevolen minstens een week voor en een week na de ingreep geen alcohol te consumeren . De urine moet helder of lichtgeel zijn , is dat niet het geval dan wordt er niet voldoende gedronken .

Nicotine

Nicotine in elke vorm (sigaret , kauwgon , pleister enz. ...) veroorzaakt vernauwde bloedvaten en verminderd de zuurstoftoevoer aan weefsels . Hierdoor kunnen er niet voldoende voedingstoffen afgeleverd worden voor een adequate heling . Voor alle wonden is het belangrijk dat er een goede zuurstoftoelevering is maar vooral wanneer de huid van onderliggende structuren is gescheiden waardoor er een flap ontstaat . Nicotine gebruik vergroot de kans op afsterving van de flap . Het is verstandig te stoppen met roken meestal 3 weken voor de ingreep .

Beweging

Teveel beweging kan zwellingen veroorzaken en de aanmaak van collageen en fibrine (vezelstof in het bloed) verminderen . Het is mogelijk dat door de kracht van bewegingen de incisie uit elkaar getrokken wordt .

Blootstelling aan de zon(nebank)

Tot een jaar na de ingreep kan blootstelling aan de zon de littekens dikker en donkerder maken . De wonde moet overdag bedekt worden zodat die niet blootgesteld word aan UV-stralen . Twee weken na de ingreep zou in overleg met de chirurg sunblock kunnen gebruikt worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me ook gewoon een dag later gedouched.Liefs

Ja hoor, volgende dag al gedoucht. Heerlijk.

Voer veel klusjes in huis uit met mijn voeten, haha.

Zelfs de autodeur, zwaar kreng sluit ik met mijn voet. Of een behulpzame echtgenoot.

Begin nu wel steeds meer dingetjes te doen, de pijn is immers ook bijna weg.

Maar probeer me in te houden. Herstel staat immmers voorop.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.