Ga naar inhoud

Wanneer weer fanatiek sporten?


Gast Lizz84

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 4 weken geleden geopereerd: borstverkleining.

Het herstel gaat zoals gehoopt en ik heb tot nu toe weinig

klagen. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaringen

hebben met sporten na de borstverkleining.

Ik liep zelf fanatiek hard (3x i.d. week 5 km) maar ben

een beetje bang om over 2 weken weer te gaan sporten.

Bang dat er van binnen misschien iets kapot gaat ofzo.

Wie wil mij haar ervaringen hierover vertellen?

Groeten Lizz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lizz,

Heb geen ervaring hoe het bij een borstverkleining is ivm sporten, :unsure: misschien kun je best eens je arts vragen wanneer het weer veilig is.

Zou denken dat het met een stevige sportbh aan wel weer kan binnen 2 weken, maar zou toch even navragen. Ben je zeker dat je niets verkeerd doet!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een fanatieke hardloopster, ook 3 keer per week minimum 10km en wedstrijden... Ondertussen zijn we bijna 6 weken verder na een bv en nu pas voel ik dat ik beetje bij beetje terug kan beginnen sporten. Volgende week zijn we terug thuis van vakantie en dan ga ik toch terug beginnen hoor. Inderdaad, zoals Eefje zegt, zeker met een stevige sportbh ! Ik kan al wel een eindje zwemmen zonder last en dat stelt me toch gerust.

Veel succes verder nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verkleining gehad, maar ik ben na een week of 5 weer wezen fietsen in de sportschool en heb de crosstrainer nog gebruikt (zonder armen).

Pas na 7 á 8 weken kon ik pas weer fanatiek sporten. Hardlopen ging ook goed met een goede sportbh. Na 8 weken kon ik weer wat gewichten trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een vergroting gehad.. dus kan niet meepraten over hoe het sporten gaat na een verkleining.. Ik geef zelf 6 fanatieke sportlessen in de week.. Ik ben 3 weken na de operatie licht gaan sporten (lopen, fietsen) waarbij ik de armen en borstspieren niet deed.. Na 5 weken heb ik spinning gedaan, maar vond dat nog niet zo'n prettig gevoel..

Na 7 weken ben ik weer Body Attack gaan doen, had helemaal geen last van mijn boobs.. En mijn conditie vond ik nog wel meevallen.. Maar oh wat heb ik een spierpijn gehad, dus moest het wel rustig aan weer opbouwen.. Kan nu pas weer zeggen dat ik volop mee kan springen etc.. (ben morgen 11 weken PO)..

Groetjes Willemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik doe niet aan hardlopen maar wel aan spinning. Ik ben geloof ik na 8 weken weer fanatiek gaan sporten maar je merkt wel dat je minder kan omdat je toch sneller moe bent. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van en kan ik doen wat ik wil. Ik denk dat het verstandig is om eerst op te gaan bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.