Ga naar inhoud

Striae (voorkomen/verhelpen) middeltjes en tips gevraagd!


Tos

Aanbevolen berichten

Hoi meiden!

Ik ben 23 jaar, 55kg en altijd slank geweest. Ik ben heel erg gevoelig voor striae. Ik heb nogal wat striemen op mijn bovenbenen en billen. Ik ben ontzettend bang dat dit dus ook na mijn BV op mijn borsten te zien is :( 

Ik heb nu een 70a en al hele lichte striemen. Natuurlijk is dit niet te voorkomen maar heeft iemand misschien tips om dit zoveel mogelijk te voorkomen? Ik lees dat je pas een paar weken na je bv mag gaan smeren. Zijn er dingen die ik van te voren al kan doen? Dingen die goed helpen achteraf?

Ik hoor graag jullie tips en ervaringen!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik zit ook echt helemaal onder, op m'n borsten had ik ze ook al. En smeer ze nu gewoon dagelijks in met kokosolie (vanaf dag 2 po), niet op of in de buurt van m'n littekens, maar gewoon eromheen. 

Bio oil heb ik ook goede resultaten van gezien! Vooral je huid blijven hydrateren, en veel water drinken.

succes!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net zo oud en weeg net zo veel. Ook heel gevoelig voor striemen. Voor mijn bv was ik super bang voor striae. Eigenlijk was dat mijn grootste angst. Ik ben een paar weken voor mijn bv begonnen met smeren met bio oil. (Dit doe ik trouwens ook op de striemen die ik al heb en dit laat ze wat sneller wat minder zichtbaar worden. Nooit helemaal weg hoor. Maar ik dacht als ik van twee voren begin, is mijn huidje lekker soepel). Na mijn bv ben ik na anderhalve week al begonnen met zachtjes bio oil smeren. En dit heb ik tot 3 maanden po bijna elke dag gedaan.

Geen idee of het daardoor komt maar ik met maar 1 striem gekregen.. dus het lijkt echt wel te werken voor mij. Op mijn benen en billen zit ik namelijk helemaal onder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

@khaleesii ik ben 6 oktober geopereerd en heb (nog) geen striemen! Zoals je hierboven leest was ik daar heel bang voor!! Misschien komt het nog? Maar denk het niet. Ik ben 1 augustus begonnen met smeren. Sochtends vitamine E creme en savonds kokosolie. Ik weet niet of het hier aan gelegen heeft maar ik ben er goed vanaf gekomen! 

8 november is al wel snel maar alle beetjes helpen! Goed masseren om je huid soepel te houden. Succes! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tos Oh wat fijn dat je geen striemen hebt! Dat is ook echt het enige waar ik echt bang voor ben.. Ik slik wel al 2 maandjes 2 x per week collageen heb gelezen dat dat ook helpt.. drink de laatste tijd erg veel water en smeer nu met bio oil.. ja meer kan ik niet doen denk ik dan! Let's hope!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.