Ga naar inhoud

BV : Annah : Oriëntatiefase


Annah

Aanbevolen berichten

Na vele verhalen zo af en toe eens doorgelezen te hebben, begint alles steeds meer te duizelen...

Ik heb mezelf eens op de foto gezet, hoofd eraf 'gehakt' en mezelf tussen andere borstenfoto's geplaatst.

En ja, ik kom tot de conclusie dat ik een realistisch beeld heb van mezelf: 'ik heb kleine borsten'.

Ik zie ze niet kleiner dan ze eigenlijk zijn... 75A is wat ik draag, maar zelfs dat is eigenlijk nog te groot en moet ik opvullen met 'kipfiletjes' in mijn voorgevormde push-up bh.

Wat wil ik? Grotere borsten; natuurlijke vorm. Ik denk zelf aan een kleine B; absoluut geen kleine C!

Ik ben 1.80 en weeg 68 kilo. Ik ben nogal 'rank' gebouwd; mijn ribben kan je tellen en mijn sleutelbeenholtes zijn goed om knikkers in te bewaren. Ik heb altijd veel aan sport gedaan waarbij mijn bovenarmen goed ontwikkeld zijn (zwemmen, handbal en hardlopen). Mijn borstspieren zijn daarom ook wel ontwikkeld, neem ik aan. Wat ik nu opvul in mijn bh, wil ik als eindresultaat: kleine vollere borsten.

Ik ben mijn getwijfel en ontevreden zelfbeeld zat. Ik wil de knoop doorhakken: ik ga een intakegespek plannen met een pc. Maar welke?

Tot nu toe heb ik een goed filmpje gezien (programma RTL4) waarin pc R.W. Luijendijk (Bergman kl.) mij een goed gevoel gaf. Een vrouw gaf aan geen grote maat te willen en het klein te willen houden, het eindresultaat was hier ook naar (dual plane).

Tevens lees ik dat Dr. Selms (Jan v. Goyen kl.) een man is die je in je waarde laat en wie goede voorlichting geeft. Ik met mijn tere zieltje en twijfels ben daarop nogal gericht. Want mocht ik besluiten om over te gaan tot een BV, dan moet ik geen enkele twijfel meer hebben... controlefreak.

Nu lees ik de laatste tijd ook positieve reacties over Dr Visser (Arenborghoeve kl.), alleen zie ik op foto's borsten die ik wat te groot vind voor mezelf.

Het wordt er al met al niet makkelijker op. Vandaar ook, na lang wikken-en-wegen, mijn beslissing om een forumonderwerp voor mezelf te openen.

Alle aanbevelingen tips, suggesties, op- en aanmerkingen zijn zeer welkom!

(Waarom doet .nl het trouwens niet meer?)

Groeten,

Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

tja anna,

moeilijk hoor.

Ik persoonlijk vind het jammer om maar halve cupmaat meer te krijgen, omdat je er zoveel geld voor betaalt.

EN het feit dat je er zo ontzettend vlug aan went als je ze hebt maakt dat er geestelijk niet makkelijker op.

Ik ben na mijn eerste BV van een AA naar een B/c gegaan en na mijn 2de BV naar een volle D/e.

De chirurgen die je hier opnoemt zijn erg kundig, dus ik raadt je aan om bij alle drie een afspraak te plannen en te horen wat zij afzonderlijk aanbevelen aan jou!

Zo kom je vast op de juiste beslissing!!!

Succes

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik herken mezelf erg in je verhaal, alleen ben ik een paar stapjes verder. Ik had voor mezelf ook heel duidelijk; Ik wil geen grote borsten! Maar een gewone B cup. Ik ben op consult in Venlo bij Dr Visser geweest en zij adviseerde me 260 cc. Ik kon daar alleen niet goed passen, had (zoals altijd) een voorgevormde BH aan en als ik daar de protheses in deed werden mijn borsten voor mijn gevoel gigantisch...en dat wilde ik dus niet. Volgens haar was het zeker niet teveel maar ik was niet gerustgesteld. Ik ben vorige week ook nog op consult geweest in Eindhoven en daar kon ik uitgebreid passen op mijn gemak. Daar kwam ik uiteindelijk zelfs op 270 cc uit. Dus wat volgens mij heel belangrijk is, is dat je echt goed kan passen! Ik geloof meteen dat een chirurg echt wel weet waar hij/zij het over heeft na al die ervaring maar het is toch ook echt belangrijk dat je zelf overtuigd bent. En dat is wat ik een beetje jammer vind aan Dr Visser, ze straalt ervarenheid uit maar is bijna een beetje arrogant (dat gevoel kreeg ik in ieder geval). Maar desalniettemin laat ik de operatie wel door haar uitvoeren maar ben blij dat ik ook nog ergens anders ben geweest!!

En ook ik denk regelmatig bij foto's, super mooi, maar zo groot wil ik ze niet! ieder zijn eigen smaak toch? gelukkig maar! stel je voor heel nederland met dezelfde borsten.....

Succes met het uitzoeken verder!!! En houd ons op de hoogte, ben benieuwd hoe het jou gaat vergaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anna,

Moeilijk he al die beslissingen,wat wel en niet te doen.

Ik Heb precies de zelfde bouw als jouw,ik ben 1.82 en weeg 65,en net als bij jouw kan je mijn ribben bijna zien zitten.

Ik ben 10 april geholpen,en ik heb 280 cc gekregen,ik zelf vind het echt super.

Ze ogen nu wat groot,maar ze zijn nog gespannen,en alles word veel zachter.

Ik ben erg echt heel happy mee,tuurlijk is het wennen,maar net zoals velen zeggen hier,volgens mij went het snel.

maar ja jij moet er mee lopen,en als je niet te grote borsten wilt moet je dat absoluut niet doen natuurlijk.

maar omdat ik de zelfde bouw heb als jouw,dacht ik toch ff laten weten.

succes,als je vragen hebt,hoor ik dat graag.

liefs van linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Mols eens wat betreft die halve cupmaat : zonde .

De foto's die je ziet zijn bijna nooit de rezultaten na één jaar en dan zijn ze pas genezen !

Bij 6 weken houd het meestal op omdat dàt aanzien wordt als standaartherstel (noem ik dat) en geeft een vertekend beeld vind ik .

Alsjeblief , kijk naar mijn foto's en klik op de foto net na de bv (dag1) > groot en verschrikkelijk lelijk !

Klik op de laatste , na een jaar : ogen kleiner (zwelling weg en ingedaald) en zijn mooi natuurlijk gevormd (in mijn ogen , smaken verschillen natuurlijk) .

Ik vond mijn borsten het eerste half jaar ook te groot maar zou ze nu niet kleiner willen .

Je leest ook vaak van heroperatie's om toch een maatje groter te gaan , jammer ...

Maar goed , ieder haar ding . Je kan stellen dat 200cc ong. overeen komt met 1 cupmaat .

Mijn protheses zijn ook dual plane geplaatst maar bij vrouwen die veel sporten en dus een heel ontwikkelde borstspier hebben wordt meestal geopteerd voor plaatsing op de spier . (deels) Eronder is een hele moeilijke opgave voor de chirurg en een pijnlijke ervaring voor de patiënte .

Op de spier hoeft echter niet in een 'ballen-effect' te rezulteren , zoals Mols al zegt : je noemt kundige chirurgen op .

Vertel tijdens je consult wat je wil en wat je absoluut niet wil , daar wordt zeker rekening mee gehouden .

Die vakmensen hebben jaren ervaring en kunnen het rezultaat (na een jaar) het beste inschatten .

Een grote stap in je leven , normaal dat je veel twijfels hebt .

Bij deze wens ik je veel succes met je zoektocht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens B-cupje.

Mensen denken al snel dat je na 6 weken de boobs heb die altijd zo blijven. Uit eigen ervaring kan ik ook vertellen dat dit dus echt niet het geval is! Ik ben vandaag precies acht maanden (Jippie! Sorry :P) en als ik terug kijk zijn ze zo ontzettend veranderd.

Na 6 weken waren het echt joekels! Vond ze serieus te groot. Nu ben ik acht maanden en heb ik af en toe nog zoiets van; oei! Zo groot zijn ze helemaal niet :o

Of te wel; ze veranderen nog en je went er zo snel aan!

Wat ik altijd zo griezelig vind is als mensen zeggen; ik wil geen Pamala borsten, om vervolgens het zekere voor het onzekere te nemen en voor een klein aantal CC te gaan, om vervolgens binnen een jaar er achter te komen dat het toch te weinig is. Wat weer kan resulteren in ontevredenheid.

Ik wil niet zeggen dat dit bij iedereen voorkomt, maar je betaalt een hoop geld en het is zo zonde als je er te weinig in laat zetten omdat je bang bent voor het ballerige effect. Ik persoonlijk ben die echte ballen met een mooi aantal CC's nog niet tegen gekomen.

En dan is er nog het punt van de geestelijke verandering. Wat ik al zei; op de 6 weken streep vond ik ze joekels en nu vind ik ze kleiner (niet dat ik ontevreden ben hoor! Helemaal niet!) Het is een procces die je vaak geestelijk ook moet doorstaan. Het klinkt misschien heel raar, en het zal vast niet bij iedereen zijn, maar het is soms heel raar om opeens borsten te hebben. Als tiener doorloop je dat statium stap voor stap, maand voor maand. Nu opeens heb je het binnen drie kwartier. Zelf heb ik er echt aan moeten wennen, bang om ze te laten zien, onzeker er over. Een beetje van; wat moet ik hier nou mee. Ik denk dat dit ook de periode is dat veel mensen zich nogmaals op het hoofd krabben en bedenken dat ze beter minder hadden kunnen nemen. Het bekende "Zie je nou wel" moment.

Ik snap dat je niet groot wilt, maar ga asjeblieft niet al te klein. Een halve cupmaat is echt heel weinig en het zal weinig verschil maken. Je bent lang en als je nu al vind dat je geen borsten hebt zou ik er persoonlijk toch echt wat meer in laten stoppen dan 180 CC bijvoorbeeld.

Ik ben geen arts en ik kan niet in jou hoofd kijken. Het is enkel een persoonlijk advies :)

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooi verwoord 'geestelijke verandering' én goed uitgelegt !

Ik heb er echt een jaar aan moeten wennen precies op de manier die Chantal beschrijft .

Het doet wat met een mens ... dit aspect wordt vaak onderschat (toegegeven ook door mezelf) .

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.