Ga naar inhoud

Krachttraining na BV


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Susannah:

Ik doe aan kickboksen. Het advies van dokter Nio was voor mij om bij sporten met een flinke belasting voor het bovenlichaam op z'n vroegst na 3 maanden te beginnen. Absoluut niet eerder. Dit om de borstspier rustig te laten genezen. Deze is (bij dual plane) toch opgetild en staat onder druk. Dit sport advies geld voor dual plane geplaatste prothesen. Het onderlichaam trainen mag natuurlijk wel. 

Ja dat heb ik ook gehoord. En dan vraag ik me nog af hoe lang opbouwen duurt na die 3 maanden. Valt me zoooo tegen. Ben er nog steeds boos om hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Susannah:

Ik doe aan kickboksen. Het advies van dokter Nio was voor mij om bij sporten met een flinke belasting voor het bovenlichaam op z'n vroegst na 3 maanden te beginnen. Absoluut niet eerder. Dit om de borstspier rustig te laten genezen. Deze is (bij dual plane) toch opgetild en staat onder druk. Dit sport advies geld voor dual plane geplaatste prothesen. Het onderlichaam trainen mag natuurlijk wel. 

 

47 minuten geleden zei Lindasch:

 

Zeker slim om te beginnen met onderlichaam en bovenlichaam heel rustig op te bouwen. Ik, nu bijna 5 weken po kan echt nog geen push maken! 

Dus als de Personal trainer er verstand van heeft zou ik het wel voorleggen. Natuurlijk heeft hij verstand van borst trainen maar een dual plane operatie misschien niet. 

 

Al met al heb ik gewoon niet zoveel keus als ik de stap neem weer les te geven. Kan niet halve bak voor gaan doen. Dus wil als ik voor de klas sta ook weer vol mogen gaan. En ik zou dus van een pc graag een opbouwfase schema ontvangen! En dat schijnt heel moeilijk te zijn, wat ik heel slecht vind. Beetje jammer. 

Hoi dames, ik dacht eerst ook 3 mnd, maar ik heb mijn protheses op de borstspier, wat schijnbaar dan na zes weken al moet kunnen. Al hebik idd nog niet het idee dat ik al echt push ups of wat dan ook kan doen idd. Ik denk eerst vooral richten op onderlichaam en rustig wat arm oefeningen met laag gewicht. Spannend allemaal...

ik ben ook erg ongeduldig haha.. Ik wil zo graag beginnen met trainen. Maar wel voorzichtig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei xShar:

Ik zou het juist vertellen aan die personal trainer! Die weet precies waar je je borstspier mee belast en juist niet. Hij of zij kan daar rekening mee houden en de work-out daarop aanpassen en zorgen dat je niks overbelast. Ook wanneer een bepaalde oefening voor jouw raar of onprettig voelt, dan snapt diegene dat. Zeker niet raar! Als jij er niet raar of ongemakkelijk over doet, doen anderen dat ook niet :)

Verder heb je misschien wat aan de informatie die ik heb gekregen van Dr. Nio (heb ik opgesomd in mijn topic). Ik doe nu ongeveer 2 jaar aan krachttraining en het laatste (half jaartje denk ik ongeveer nog een tandje serieuzer en zwaarder). Ik ben sinds gisteren (4 weken PO) weer voorzichtig begonnen met benen en billen trainen zonder gewicht en heb me toch een spierpijn haha. Nou is langzaam opbouwen sowieso wel aan te raden, maar het blijkt wel weer wat voor verschil het al maakt als je 4 weken niks doet!

Als ik jou was zou ik lekker beginnen met je onderlichaam (zonder gewicht) en je borstspier nog even niet te veel belasten. Vervolgens langzaam met gewichten opbouwen. Je zou kunnen proberen om met hele lichte gewichten je armen/rug/schouders te trainen en dan kijken hoe het voelt. Voelt het raar of niet fijn. Gewoon nog even wachten dan maar en later nog een keer proberen. Heb van meerdere meiden gehoord dat de borstspier nog liever een tijdje niet belasten. Cardio kan natuurlijk ook prima als je dat wilt! Ik weet alleen niet hoe het zit met bijvoorbeeld hardlopen of jumping squats etc.

Dat is hoe ik zelf van plan ben het weer te gaan oppakken. Maar ondersteuning door een coach is altijd verstandig!

Hoi meid,

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. 

Ik ga het denk ik inderdaad gewoon tegen die PT zeggen. Hij is ook medisch fitness instructeur en heeft al meer dan twintig jaar ervaring. 

Ik ga idd denk ik eerst met mijn onderlichaam beginnen. Ik krijg ook voedingsadvies en zal daardoor mischien ook meer progressie boeken. Ik ga verder gewoon voorzichtig doen. Maar push ups zou ik echt nog niet kunnen. Misschien planking proberen thuis? Even kijken hoe dat gaat.

Ik hoop dat het meevalt aangezien ik het voor de borstspier heb laten plaatsen. Merk je veel verschil qua "transformatie" in die twee jaar dat je getraind hebt? Ik ben erg slank en vrij klein maar heb nu al drie jaar bijna niks gedaan ivm studie en fulltime baan.. Echt op mijn dieptepunt nu. Ookal zeggen mensen dat ik het niet nodig zou hebben om af te vallen, ik wil gewoon graag strakker worden, spiermassa opbouwen en een lager vet percentage. en dan heb ik ook nog eens mooie boobies! Wat wil je nog meer haha

Ik zal jou volgen om te kijken hoe het trainen jou afgaat !

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Boobylicious:

 

Hoi dames, ik dacht eerst ook 3 mnd, maar ik heb mijn protheses op de borstspier, wat schijnbaar dan na zes weken al moet kunnen. Al hebik idd nog niet het idee dat ik al echt push ups of wat dan ook kan doen idd. Ik denk eerst vooral richten op onderlichaam en rustig wat arm oefeningen met laag gewicht. Spannend allemaal...

ik ben ook erg ongeduldig haha.. Ik wil zo graag beginnen met trainen. Maar wel voorzichtig. 

Inderdaad echt even 3 maanden geduld hebben. Het komt het uiteindelijke resultaat ten goede. Zonde om dat te riskeren voor ongeduld. Ik vind het ook moeilijk hoor. Ik ben nu 4 weken po en moet nog 8 weken wachten voordat ik weer mag. Ik probeer gewoon in beweging te blijven door meer op de fiets te doen en wandelen, zodat ik toch in shape blijf. Dat harde trainen komt wel weer. Toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Boobylicious:

Hoi meid,

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. 

Ik ga het denk ik inderdaad gewoon tegen die PT zeggen. Hij is ook medisch fitness instructeur en heeft al meer dan twintig jaar ervaring. 

Ik ga idd denk ik eerst met mijn onderlichaam beginnen. Ik krijg ook voedingsadvies en zal daardoor mischien ook meer progressie boeken. Ik ga verder gewoon voorzichtig doen. Maar push ups zou ik echt nog niet kunnen. Misschien planking proberen thuis? Even kijken hoe dat gaat.

Ik hoop dat het meevalt aangezien ik het voor de borstspier heb laten plaatsen. Merk je veel verschil qua "transformatie" in die twee jaar dat je getraind hebt? Ik ben erg slank en vrij klein maar heb nu al drie jaar bijna niks gedaan ivm studie en fulltime baan.. Echt op mijn dieptepunt nu. Ookal zeggen mensen dat ik het niet nodig zou hebben om af te vallen, ik wil gewoon graag strakker worden, spiermassa opbouwen en een lager vet percentage. en dan heb ik ook nog eens mooie boobies! Wat wil je nog meer haha

Ik zal jou volgen om te kijken hoe het trainen jou afgaat !

xxx

Komt vast goed met trainen! Planking zou je eerst kunnen proberen inderdaad. En dan misschien eerst op je knieën? 

Ging er even vanuit dat je het onder de spier had. Als je het voor de spier hebt kun je waarschijnlijk een stuk meer! Even uitproberen dus :)

Ik heb hetzelfde doel als jij! Ik merk wel dat ik strakker in mn vel zit. Vooral mn billen zijn voller, steviger en ronder! En er zijn soms wat blokjes op mn buik zichtbaar en mn armen zijn strakker. :rolleyes:Mijn bovenbenen zijn alleen lastig en wil ik meer afgetrained. Ik probeer nog steeds een beetje uit te vinden wat voor mijn lichaam het beste werkt om het resultaat te optimaliseren. Tonen is best lastig haha. Heb zelf nooit met een trainer gesport. Maar probeer veel op te steken van fitnessmodellen op youtube! Daar leer ik wel erg veel van moet ik zeggen. Ik ga na mijn herstel HIIT erbij proberen te doen, kijken wat voor effect dat heeft! 

Gaat bij jou ook helemaal goed komen! Leuk dat je mij gaat volgen :)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update:

Woensdag begonnen met trainen met personal trainer (dmv personal Group training). Ik heb hem verteld van mijn operatie en hij was erg begripvol. Zijn vrouw traint daar ook en bereid zich voor op wedstrijden. Zij vertelde tussen neus en lippen door dat ze ook graag een BV zou willen ^_^

Tijdens de training paste hij bepaalde borstspier oefeningen aan dat het niet te zwaar was. Heb nu twee dagen achter elkaar gesport en dat ging super. Je voelt echt aan wanneer het teveel is. 

Heb nu enorme spierpijn en moet de hele dag nog op hakken lopen ivm een bruiloft hahaha. Maar het voelt goed.

Ik heb mijn prothesen voor de borstspier dus misschien heb ik daarom minder klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.