Ga naar inhoud

Mijn idee over krachttraining (borsttraining) na bv dp (LET OP: Geen algemeen geldende regel!!)


Aanbevolen berichten

Hallo ladies,

Ik wil graag mijn ervaring delen mbt krachttraining na mijn bv.

In week 2 begon ik met cardio op de ligfiets..kleine stukjes wandelen ging redelijk. Vanaf week 3 vooral veel basis yoga oefeningen voor de benen en de rug soepel te houden.

In week 5 begon ik met biceps en triceps. (Niet boven het hoofd) en benen

Vanaf week 6 alle spiergroepen behalve borst, en geen druk oefeningen (shoulders press etc)

Vanaf week 8 alle oefeningen behalve borst

Vanaf week 11 borstspier getraind, oobankdrukken

Sommige oefeningen voelen pijnlijl zoals bankdrukken optrekken en dippen. Maar ik duw door de pijn heen, beetje bij beetje. Er kan namelijk niets meer gebeuren .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Soraja Dank je voor het delen van je ervaring! Hoe zit het met oefeningen waarbij je de borst secundair traint? Zoals de pull down? Hoe ziet jouw schema eruit? Ik ben dinsdag 6 weken po en wil dan weer starten met een upper/lowerbody schema. Heb al benen getraind, maar dat ging niet zo top. Toch nog wat last gehad in mijn borst. Steken :(

Ben benieuwd naar je schema!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht absoluut geen enkele vorm van sport doen de eerste 6 weken en heb mij hier braaf aan gehouden. Na 2 maanden weer gaan sporten om ze absolute rust te gunnen. De grote herstel periode is dan misschien wel voorbij maar toch is het nog niet helemaal de oude.

Zodra iets pijn doet kap ik er mee want het is namelijk een teken dat het niet goed is. Ik ben bang dat ik dan mijn spieren op een verkeerde manier balast waardoor ik schade op de lange termijn krijg en dat is mij niet waard.

Ik merk dat er iedere maand mega verschil is in het gevoel van mijn boobs. Maar ik ga pas echt mijn borstspier trainen totdat mijn lichaam zegt dat het oke is en niet mijn hoofd.

90% van de artsen adviseren sterk om de eerste 3 maanden niet je borstspieren te trainen. En genoeg raden het ook af voor daarna. Want het is iets te simpel gezegd " er kan nog niks meer gebeuren". Je kan het alsnog beschadigen. Risico is alleen minder groot.

Ik vind het prima zo, trainen is heel belangrijk maar mijn borsten levenslang mee nemen nog meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bruisend helemaal mee eens! Ik houd het voorlopig bij benen/billen en rug/biceps/triceps/buik. Schouders doe ik sowieso niet, omdat ik redelijk breed gebouwd ben. En borst voorlopig ook niet. Durf gewoon niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij de protheses voor, achter of dual plane? Dat maakt een groooot verschil wbt krachttraining.
Zo kon ik pas na een ruim half jaar heel licht beginnen met bankdrukken en pushups. Inmiddels ben ik bijna een jaar PO en durf ik nog niet echt "door te drukken". Het is gevoelig en ik merk toch wel dat m'n borsten wat vervormen tijdens de oefeningen. Ik heb veel geld betaald voor m'n boobs en ik durf het risico niet te nemen dat ik m'n borstspieren te hard train en daardoor m'n boobs permanent vervorm ><

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pull Down gaat prima. In het begin voelt alles shakerig en instabiel. Daarom is het verstandig eerst alleen machines te gebruiken zodat je meer stabiliteit hebt. De chest flys vind ik het meest uitdagend. Deze Doe ik heel licht. En pull over lijkt me ook nog even niks. Het grootste hinder heb ik bij optrekken en dippen. De pijntjes die ik voel is spier stramheid..zoals na een botbreuk . en dat is echt alleen tijdens de oefening, daarna heb ik geen pijn. Sowieso heb ik geen pijn meer in mijn borsten. Mijn PC zei dat ik mij echt geen zorgen hoef te maken over krachttraining en dat ik gerust na 12 weken alles weer met mijn borstspier mag doen en er niets kan gebeuren. Ook voor de operatie heb ik dit uitvoerig besproken . 

Ik Doe geen upper/lowerdays want ik ben van mening dat de betreffende spiergroep dan te weinig rust krijgt. Ik train 5 a 6 dagen per week en op rustdag alleen cardio.

En ik rek/strek veel, voornamelijk mijn borst schouders en rug.

Als je steken hebt is dit een teken dat je teveel hebt gedaan. Ook met benen kan je je borstspier belasten! Doe het rustig aan, echt. Ik dacht dat ik na een paar weken ook wel lunges Enzo kon doen, maar de dag erna met pijn in bed.

Echter zijn er zoveel PC's met verschillende meningen. Laatst Las ik dat een PC voorstelde om de eerste 6 weken wel een vorm van gewichtsstraining te doen. 

Anyway luisteren naar je lichaam is het belangrijkste. Ik weet nu voor mijzelf wat wel en niet kan qua belasting. En wat 'slechte ' pijn is en wat spierpijn is, of stramheid .

Ik adviseer ook niemand om te doen wat ik heb gedaan, want iedereen z'n herstel is anders. Dit is hoe het mij is afgegaan. Het lijkt veel, maar geloof me dat ik echt rustig aan heb gedaan. Ik probeerde af en toe wat maar dan kwam ik ook met hangende pootjes thuis. Het lichaam laat zich niet dwingen wat dat betreft.

Gek eigenlijk dat ik na borststraining zelfs geen spierpijn heb. Alleen een beetje gespannen.

Natuurlijk is wat @Bruisendzegt het verstandigst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben morgen 10 weken po en ben 3 weken geleden weer beginnen met Bodypump. Tuurlijk rustig aan en minder gewicht dan voor mijn bv. De borst track doe ik niet met de barbell maar met 2 lossen gewichtjes. Het voelt heel gek, en overbelast t zeker niet. Als ik twijfel stop ik. De rest doe ik wel mee, op het opdrukken na. Dat voelt ook nog niet fijn. Ook boks ik weer (bodykick) maar ook dan rustig aan. De hoeken voelen niet prettig.

Mn sportinstructeur is op de hoogte en heeft zich goed ingelezen en begeleidt mij super goed!

En het voelt zo fijn om weer wat te doen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Soraja said:

@Jits ik heb ze duel Plane en jij?

@Alexandra fijn dat t zo goed gaat. Ik lees van sommige vrouwen dat ze bij dual Plane de protheses voelen schuiven, ik heb dit (nog) niet gemerkt . en jij? 

Ik wel, ik kan nu mijn boobs bewegen zoals mannen haha :45: (ook dual plane) maar ik ging net push ups doen en het hele nare gevoel is volledig weg. Dus ben blij dat ik die extra tijd heb gewacht. Moet wel eerlijk bekennen dat ik ongeduldig begin te worden hoor. Ik kan nog steeds niet hangen aan het rek want mijn huid is nog niet uitgerekt genoeg van onderen (tenminste zo voelt het)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Soraja said:

Oh heel cool hahahahaah @Bruisend

Heb je al die tijd niet gesport? 

En voelt je huid strak aan dan? Ik heb sf en toe nog wel gevoelige littekens maar dat is meer als ik een BH aan heb gehad. Met sport BH en trainen geen last van 

 

Die extra tijd met mijn borstspier niet trainen haha. Wel getraind na 2 maand.

Ja als ik hang dan voelt de huid onder mijn borsten. Wordt wel steeds minder dus rustig afwachten. Ga er niet doorheen duwen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 juli 2016 om 20:20 zei Soraja:

@Jits ik heb ze duel Plane en jij?

@Alexandra fijn dat t zo goed gaat. Ik lees van sommige vrouwen dat ze bij dual Plane de protheses voelen schuiven, ik heb dit (nog) niet gemerkt . en jij? 

Ja maar niet met sporten. Als ik in bed lig, op m'n zij en weer terugdraai.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 juli 2016 om 21:13 zei Bruisend:

Ik wel, ik kan nu mijn boobs bewegen zoals mannen haha :45: (ook dual plane) maar ik ging net push ups doen en het hele nare gevoel is volledig weg. Dus ben blij dat ik die extra tijd heb gewacht. Moet wel eerlijk bekennen dat ik ongeduldig begin te worden hoor. Ik kan nog steeds niet hangen aan het rek want mijn huid is nog niet uitgerekt genoeg van onderen (tenminste zo voelt het)

Jaaa, dat kan ik ook. Ik moest het doen bij de controle met dr Hupkens (handen in m'n zij en m'n spieren aanspannen) en dan bewegen ze. Natuurlijk laat ik t iedereen zien, ook degene die t niet willen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.