Ga naar inhoud

Betje : 19 augustus 2016 : Dr. Nio : Park Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie
8 uur geleden zei Betje:

Zou graag advies krijgen over welke de beste protheses zijn welke dokter mooie borsten maakt heb ze nu achter de borstspier maar ze zijn een beetje hard de protheses zijn glade eurosilicone 

Welkom

Ik zou zeggen lees het forum eens door maar dr Nio staat hier op nummer 1 maar er zijn natuurlijke meerdere goede PC.

Bij welke PC heb je eerste bv ondergaan als ik vragen mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Betje,

Eurosilicone is een merk wat over het algemeen heel zacht is dus zou het niet zo kunnen zijn dat je hardheid te maken heeft met overmatig kapsel? Ik weet niet hoelang je deze protheses al hebt? En achter de spier (dual-plane) wordt meestal geplaatst als je weinig borstweefsel heb of dunne huid, dit ter voorkoming om randen te zien. 

Zag ook in andere topic je vraag hoe lang het duurt bij Nio ( Toparts ) om een afspraak te maken? Je kan er vrij snel terecht dus zou gewoon bellen voor een afspraak bij het OLVG en zorgen dat je een verwijsbrief heb klaarliggen van je huisarts.

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dat is pech hebben mbt kapselvorming en zo snel achter elkaar. Begrijp dat sommige er soort aanleg voor hebben als er iets vreemds in het lichaam wordt geplaatst. Hopelijk kan Nio je snel helpen. Denk dat je gewoon moet bellen want als ik de operatieverslagen eropna lees wordt men snel geholpen na een consult. Sowieso ben ik zelf bij parkkliniek geholpen ( is wel duurdere werkplek van nio) en mocht ik binnen 2 weken liggen! Dus kan heel snel gebeuren. Zou dus gewoon bellen :) 

Succes Betje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zegt dat zolang je er geen last van hebt, het ook geen kwaad kan. Maar mezelf kennende zou ik het z.s.m eruit willen want wil eigenlijk niet wachten totdat ik wel pijn ga ervaren. Nou is er wel een verschil met overmatig kapsel en kapselcontractie he! Misschien dat onderstaande uitleg van Dr.Bruekers, je iets meer duidelijkheid geeft hierover; 

Er is een verschil tussen kapselvorming en kapselcontractuur. Kapselvorming treedt altijd op en begint zich al te vormen direct na de operatie. Hiermee wordt de prothese afgescheiden van de rest van het lichaam en is op zichzelf dus niet slecht. Kapselcontractuur is een verdikking, verharding en verkorting van het bestaande kapsel. Hiermee kan de borst harder worden, gaan vervormen en uiteindelijk ook pijnlijk worden. De verschillende gradaties die we hierin kennen worden geclassificeerd volgens de Baker classificatie.

  • Baker1: de borst is zacht en ziet er normaal uit.
  • Baker2: de borst is steviger dan dat deze was en ziet er normaal uit
  • Baker3: de borst is harder en ziet er anders of vervormd uit
  • Baker4: de borst is harder, ziet er vervormd uit en is pijnlijk

Een handig geheugensteuntje is dat kapselcontractuur gemiddeld 1% per jaar optreedt dat de prothese geplaatst is. Dit voornamelijk om aan te geven dat het risico op kapselcontractuur toeneemt met de tijd. Er is geen eindpunt bekend, dat betekent dat de kans blijft toenemen. De werkelijke getallen van de grote studies die dit bekeken hebben zijn: Core study: Allergan 10 jaar: 19%; Mentor 8 jaar 11%; Silimed 5 jaar 9%.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers

http://www.dokterbruekers.nl

 

Tevens lijkt het mij ook dat Dr.Nio er ook wat van zal zeggen tijdens het consult. Voor nu lijkt het mij verstandig om eerst een afspraak met hem te maken en van daaruit verder te kijken. Hij is makkelijk in de omgang dus noteer al je vragen die je hem wil stellen :) 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 21 augustus 2016 om 17:18 zei Betje:

Ik had eigenlijk een vraag iedereen hier op het forum heeft het over als ze ploppen wat bedoelen ze daar mee woorden ze dan groter

@Betje  Ik plaats je vraag effe hier anders dalen we af van de inhoud van het topic. Ik heb een andere topic gevonden waar uitleg gegeven wordt over het "ploppen" "dalen van de borsten" 

Misschien een idee om al je vragen voortaan hier te plaatsen? En wellicht een idee om deze te wijzigen naar een operatie topic van jezelf? Je bent afgelopen vrijdag door Nio geholpen toch in Parkkliniek? Misschien vind je het wel leuk om ons te informeren wat jouw ervaring was? Zo ja, Dan mag je  @best_boobie een berichtje sturen om dit te wijzigen :) 

Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Betje:

Weet niet zo goed hoe het werkt wou verslag plaatsen maar begrijp denk ik niet gie het moet

Je mag gewoon hier in dit topic je verslag schrijven, net zoals je reageert op anderen

Dus typ rustig je verslag, zodat mensen je beter leren kennen en ook zien dat je goede bedoelingen hebt :) 

Dan veranderen wij (Desert-Rose of ik) je titel en verhuizen je naar de operatieverslagen.

Idd liefst even alles wat centraal houden qua vragen stellen, dus ook in dit topic, zoals BrownieG ook aangeeft :35: 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag ochtend 19 augustus smorgens om acht uur vertrokken richting Rotterdam zou om half twaalf geopereerd woorden was best zenuwachtig is me derde keer had een beetje last van kapsel bij een borst dus wou nieuwe protheses ik had 400 cc achter de spier heb me eigen ingelezen op het borstforum door dit heb ik hoede info gehad heb dr nio uitgekozen en ben voor 700 cc gegaan anders had er meschien een borstlift gedaan moeten woorden dan was voor mij de keuze dan maar iets groter de operatie was iets vertraagd maar verder goed verlopen was eigenlijk gelijk bij en had geen pijn ringsteken nadeel was drain aan linkerkant maar die is de dag erna uitgehaald gaat tot nu toe best goed heb de paracetamol tot 4 per dag gereduceerd en heb nog antibiotica slaap ook best redelijk groetjes betje

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Ik heb je laatste topic samengevoegd met deze, BB had al aangegeven ( zie bericht hier boven )  dat je alle updates etc hierin kon zetten, ik heb het nu bij elkaar gezet, je titel aangepast en topic verhuisd naar een andere categorie, probeer nu verder al je updates, vragen etc hier in dit topic te schrijven, anders krijg je een mengelmoes aan verschillende topics, en wordt het heel onoverzichtelijk.

Fijn dat alles zo goed is gegaan, nu rustig herstellen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Betje:

Ja zit in de bh beetje gezwollen maar verder wel goed denk ik heb nog niet echt gevoeld zonder bh voelen dan wel zwaar

Heb je de berichtjes voor Susannah eigenlijk ook gelezen @Betje
Je reageert heel erg selectief en dat is niet altijd even makkelijk voor diegenen die reageren :)
Zo weten wij als moderator en administrator bijvoorbeeld niet of je onze berichten, om hier alles geordend te houden onder andere, wel gelezen hebt. Dus wat meer reactie zou fijn zijn :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, je hebt een eigen topic nu :) 

Lees wel vaker dat de pijn minder is bij een wissel dus dat is een voordeeltje en gelukig ben je van je drain af. Wel kalm aan blijven doen hoor want juist dan denk je makkelijker. Laat die 700cctjes maar rustig herstellen :) 

Twijfelde idd ook of je de berichtjes las want zag idd weinig reactie maar fijn dat je ze hebt kunnen lezen. Met sportbh ook gelukt? 

Groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Betje:

Ja met de bh is het gelukt heb er een van freya en een van me vriendin geleend ben ik wel blij mee want het is er warm nu dus zweet erg in het compressievest van de parkkliniek heb hem even gewisseld

Super :35: 

Had vorig jaar hetzelfde probleem maar zat met de ventilator op mijn lichaam :P en een koel sappie erbij! Mocht je nu last hebben van het compressievest, overleg dan met Nio of je over mag op een sportbh?

Succes met het weertje x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.