Ga naar inhoud

Kan niet stoppen met roken.Morgen operatie 14/07


Gast stellakeuh

Aanbevolen berichten

Gast stellakeuh

Hallo,

Morgen word ik geopereerd en ik ben zo nerveus dat ik echt niet kan stoppen met roken.

Ik hoop dat dit geen complicaties kan geven?

Word er nog iemand binnenkort geopereerd? Of is juist geopereerd?

Ben heel erg benieuwd hoor!!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meid,

wat spannend allemaal he!

ik ben zelf 6 weken geleden geholpen en ben zelf ook niet gestopt met roken!

heel fout ik weet t,maar zat onderweg naar huis(1uur na de operatie)alweer een peuk weg te kachelen in de auto!

ik heb nergens last van gehad!

heel veel succes,sterkte en plezier morgen!!

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry lesilla maar daar ben ik t niet helemaal mee eens!

tuurlijk is het ongezond,dat weten alle rokers inmiddels wel,maar een gevaarlijke gok vin ik toch ietwat te overdreven uitgedrukt!

ik had zelf graag gestopt,maar helaas niet gelukt,ga eerdaags een nwe poging doen en hopelijk slaag ik!

mijn arts vroeg ernaar toen ik op de dag van de operatie in de wachtkamer zat en moest er eigenlijk een beetje om lachen dat t niet gelukt was!

tuurlijk kunnen er complicaties optreden maar als je daar weinig aanleg voor hebt, wat natuurlijk allemaal van te voren is besproken,zal er weinig mis gaan!

als er trombose of iets dergelijks in de fam voorkomt (wat trouwens bij mij wel het geval was) zal je idd wat sneller kans hebben op complicaties!

en verder zijn rokers gewoon ontzettende eigenwijze mensen dus die stoppen toch alleen als ze daar zelf zin in hebben..

ik zou zeggen...als je er minder gestrest van bent...lekker roken...maarrr wel met mate natuurlijk!! :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik maar heb in het ziekenhuis al genoeg complicaties gezien om het een gevaarlijke gok te noemen. En met gevaarlijk zeg ik natuurlijk niet dat je dood gaat ofzo, denk dat dit wel duidelijk is.

Het is gewoon een risico die je neemt en er hangen genoeg officiële complicaties aan (bij bv is dat hoofdzakelijk wondzorg), dus het is een gezondheidsrisico.

En bij ons word er ook nog steeds lachend mee om gegaan, wat moet je doen je erin ergeren dat is ook niet de plaats van de gezondheidsmedewerker anders zie je korste keren blauw haha. Het is een keuze die je zelf neemt als patiënt.

Het kan goed zijn dat er niks gebeurt, en het kan dat er iets gebeurt kan je nooit op voorhand voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk is het op voorhand niet te voorspellen,maar nu snap ik waarom je het een gevaarlijke gok noemt!

tuurlijk kan er vanalles gebeuren,maar heeft denk ik ook met je huidige situatie te maken...ik heb zelf nooit iets(en als ik s iets heb is het blaas of nierbekken ontsteking)

je zal idd genoeg gezien hebben, en ik snap dat de artsen en verplegend personeel er maar om lachen wat moet je anders met van die eigenwijze rokers :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nog ene stevige schoorsteen..

ik ben wel drastisch geminderd,maar helemala stoppen,nee lukte ook niet,heb dat me artsen wel altijd eerlijk gezegd,rookte er nog 4a5 per dag weg,vooral voor me operatie,erna ook,en na week of 9geloof ik,rookte ik weer als vanouds,hoe dom als je amper nog al die weken gerookt hebt.

roken veroorzaakt dichtgeslipte bloedvaten en kan tijdens de operatie voor meer bloed zorgen,ook kan je iets meer kans hebben op nabloedingen.

maar goed,niemand houd jou tegen,keus maak je zelf,maar verstandig is anders :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt ook roken en roken.

de ene blijft stevig pakkie per dag roken,ander rookt er 2of 3

goed is het niet,ook die 3 niet,maar het maakt wel verschil,en het best is gewoon stoppen,maar ik kan me heel goed indenken dat dat soms niet haalbaar is,je hebt toch stress en de zenuwen,wegens je operatiedag,dan lust je juist ene sigaretje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stellakeuh

Ja ik rook geen pakje per dag, dat zeker niet ... Maar vandaag zit ik toch al aan 6 sigaretten. het komt allemaal zo dichtbij

en de zenuwen zijn te snijden!!

Danku voor de reacties! maar zoals er veel zeggen, het is moeilijk om niets meer te roken!!

Ik hoop hier morgen avond iets op te kunnen zetten om jullie te laten weten hoe het is gegaan...

Foto's zullen er ook nog volgen :) als ik het aandurf om de foto's ervoor ook te laten zien :)

want mijn borsten zijn echt ver te zoeken hier :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die zenuwen maken het nog lastiger vlak voor je operatie,ik rookte er nog een opweg in de auto,echt mega verkeerd,maar goed,kon het niet laten ook.

sucses ermee,en maak je niet al te druk hoor,stress is nog veel slechter op moment dat je geopereerd moet worden,en ik praat nu zeker het sigaretje niet goed hiermee :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Caroke C

Hoi,

Ik heb ook die rot gewoonte en ik ben ook niet gestopt. Pc wist ervan en hft er niks van gezegd. Ik heb wel arnicadruppels genomen dat helpt voor een goede doorbloeding en dus beter wondgenezing. Nu mijn wondgenezing verloopt prima. Ik heb wel een uur na de operatie een fikse bloeding gehad, ik ben savonds terug geopereerd om te zien hoe het kwam en om het te stoppen. Nu zegt mijn pc dat het gewoon pech is en dat het iedereen kan overkomen.

Maar het zijn uitzonderingen. Ik zat mij er ook zorgen om te maken vlak voor de operatie, maar wat helpt dat? Nog meer stress, nog meer roken, en je denkt vervolgens aan niets anders meer. Zet het gewoon van je af. Er zijn zoveel complicaties op dit forum en hoeveel ervan zijn rokers? het kan gewoon altijd. Stoppen is altijd beter, maar je gaat geen drama's veroorzaken door die paar sigaretjes per dag hoor.

Niet teveel zorgen maken en probeer een beetje te ontspannen!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.