Ga naar inhoud

weekje post up


Aanbevolen berichten

Ik weet dat je 6 weken niet zwaar mag tillen, maar soms doe ik dingen niet of juist wel dat ik denk mag dit nu wel of niet?

Het is zo moeilijk omdat je geen pijn voelt en je soms denkt oja doe maar niet voor de zekerheid..

15 voorbeeldjes:

1 Haar in een staart maken,

2 als je in bed ligt je armen gebruiken om een beetje te verleggen,

3 licht aan en uit doen (bij wat hoger stopcontact),

4 vaatwasser in en uitruimen,

5 koken,

6 lichtelijk afstoffen/aanrechtafnemen,

7 kruimeldief,

8 ubberhaud iets tillen bijvoorbeeld laptop of colafles,

9 kinderen aan en uitkleden,

10 pamper omdoen,

11 iets uit het bovenste kastje keuken pakken (wel de onderste plank daarvan),

12 ledikant verschonen,

13 bed open slaan en netjes leggen,

14 was opvouwen.

15 oksel/benen scheren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zelf ook erg lastig om te bepalen wat wel en niet mag!

Mij is verteld dat je de eerste 2 weken je armen tegen je lichaam aan moet houden Daarna tot op schouderhoogte.

Ik probeer uiteraard zo weinig mogelijk te doen en iig geen dingen te doen die ik voel of die pijn doen....

Op dit moment kan ik ook nog niet erg veel, dus dat scheelt. Maar ik vraag me indd wel af wat precies wel en niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL,mn man vond dat ik zelf de laptop niet uit de tas mocht halen,dat deed hij steeds voor me,maar denk dat als t goed voelt je dat best wel mag hoor..

eerder rekken en strekken is funest.

bedjes verschonen zou ik ook nog niet doen,zou ik aan je man overlaten,maar eigenlijk begon ik er ook al te vroeg mee,was t zat t steeds te moeten vragen..

scheren deed ik ook al meteen zelf ,ook wassen,met moeite allemaal maar t lukte me net!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week was m'n vriend thuis en deed dan eigenlijk zo goed als alles. Vanaf week twee ben ik eigenlijk alles zelf beginnen doen, behalve kindjes pakken en zwaar tillen en hoog rekken. Hieronder m'n ervaringen.

1 Haar in een staart maken: heb kort haar hihi

2 als je in bed ligt je armen gebruiken om een beetje te verleggen: deed ik onbewust ook

3 licht aan en uit doen (bij wat hoger stopcontact): op je tippen gaan staan?

4 vaatwasser in en uitruimen: in verschillende stappen, eerst alles op aanrecht, dan pas in kasten, eventueel op een stoel staan?

5 koken: ging goed, behalve aardappeltjes/pasta afgieten, kon die draaibeweging niet maken. Nu weer alles ok

6 lichtelijk afstoffen/aanrechtafnemen: mocht na 2 weken als lichtjes stofzuigen van pc !

7 kruimeldief,

8 ubberhaud iets tillen bijvoorbeeld laptop of colafles, : ben verslaafd aan laptop, dus nam die al van dag 1 hahaha

9 kinderen aan en uitkleden, vanaf week 2, geen probleem, tenzij ze tegenstribbelen zodat je zelf gekke bewegingen maakt

10 pamper omdoen: vanaf week 2, dochter ging dan op de grond liggen

11 iets uit het bovenste kastje keuken pakken (wel de onderste plank daarvan),: ging goed bij mij, voor iets hoger nam ik een stoel (duwde stoel met m'n benen naar het aanrecht)

12 ledikant verschonen: matrasje eruit halen en rechtzetten, dan lakentje erover. De overtrek van dekbed heb ik even gelaten, opschudden ging niet goed

13 bed open slaan en netjes leggen, bukken ging soms gepaard met akelig gevoel, dus ging op m'n knieën zitten aan het bed

14 was opvouwen: ik stond al te strijken in de tweede week, rustig aan, max een half uurtje per keer

15 oksel/benen scheren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je lijstje :D

Eigenlijk doen we heel veel het zelfde.

Ook de stoel met benen duwen herken ik hihi en het matrasje net ook zo gedaan :)

Ik had net alleen wat engs ik deed het rolgordijn omlaag en voelde een soort plopje of hij omhoog schoot zeg maar :133:

Hij zakt toch wel terug neem ik aan? meteen band stuk strakker nog gedaan hihi.

Mijn oudste van 9 helpt deze week mee, alles gaat goed alleen moest de kleine net naar bed maar hij kreeg hem er bijna niet in :blink:

Gelukkig na een tijdje proberen wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn wasbak zit denk veels te hoog zo lenig ben ik niet meer haha.

Maar kan het eens proberen, normaal doe ik t altijd zittend maar weet niet of ik overeind kom en of mijn borsten dan niet mijn benen raken..au

Heb je een bad? misschien kun je dan op de rand gaan zitten,maar bukken vond ik juist zo pijnlijk..of gewoon op je aanrecht zitten? Voet in de bak?hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan en mag alles doen wat je noemt,als je maar niet met je ellbogen hoger dan je schouder komt,en je ellebogen tegen je lichaam gedrukt houden,dus bij sommige dingen is het ff lollig zicht hoe je dat ga fixen,maar lukken doet het wel

ook je verleggen met je armen,wat denk je dat je doet als je slaapt?je doet niet anders dan verliggen hoor,hahaha en dat kan een arts niet tegen houden hoor,zelfs op je zij draaien is een natuurlijke reaktie,als het te veel pijn doet,reageert je lichaam er zelf op door weer te verliggen,men verligt wel 6a10x per nacht ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu zo'n 2 weken po, maar doe wel bijna alles weer.

Ook is mij niets verteld over de elleboog niet hoger dan de schouder.

Weten jullie waarom dit is? Ik voel dan namelijk niets!!!

Mijn benen scheren heb ik na 3 dagen weer gedaan. Ben op een krukje gaan zitten. Mijn vriend ernaast met een bakje water en dan scheren maar.

Liefs Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mag je nou niet op je zij omdat het pijkan doen of omdat het kan verschuiven?

ben ook wel heel benieuwd naar dit antwoord?

Lig inmiddels namelijk ook soms op mn zij, doet geen pijn ik lig weer heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Ook is mij niets verteld over de elleboog niet hoger dan de schouder.

Weten jullie waarom dit is? Ik voel dan namelijk niets!!!''

Ja eigenlijk lees je daar nooit wat over bij klinieken en hun info over herstellen.

Ik heb het ook enkel vant forum dat dit niet mag.

Zal het morgen eens navragen deze 2 punten moet toch heen ;)

ik krijg inmiddels aardige rug en nek pijn van op mn rug slapen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai, misschien vervuil ik dit topic wel, maar moet het gewoon effe weten. 25 augustus is mijn dag, en ik heb die hele week verlof van maandag 23/08 tot en met zondag 29/08, vanaf maandag ga ik op ziekteverlof. Nu ben ik van beroep een chauffeur, dit houdt in dat ik op de baan ben de hele dag rijden, stuur draaien, schakelen, deuren open en dicht om in te stappen, noem maar op...Soms van 10.30u tot 20u non stop! Vanaf wanneer zou ik terug kunnen werken denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 1 week po reed ik al met de auto, heb een citroën berlingo dus zit iets hoger, dus in en uitstappen ging super, sturen onderhands en schakelen ging perfect omdat ik m'n arm niet in gekke bochten moet wringen doordat de pook verder weg staat zal ik maar zeggen. Ik deed elke dag een heel kort ritje die tweede week, effe kindjes wegbrengen. Maar een hele dag zou ik dat niet durven doen hebben. Na 2 weken po ging dat al veel vlotter hoor. Ik heb ze onder de spier, dus het herstel duurt dan iets langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.