Ga naar inhoud

Bijna 23 en eindelijk bijna mijn BV


Miesjet

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Flowaatje:

Hoi Marietje, 

Dus jij bent ook niet gestopt?

Dr. Nio zei me afgelopen maandag niet te hoeven stoppen terwijl ik lees dat er artsen zijn die niet opereren als je niet minimaal 6 weken gestopt bent.

Is dat roken nu echt zo'n probleem en betekent dat dan dat Dr Nio mij fout informeert? 

Mijn operatie is al in minder dan 2 weken en rook nog volop :o

Nee ben helaas niet gestopt had het wel erg graag gewillen. Kijk niet roken is altijd beter voor het herstel. Je weet zelf wel wat roken met je lichaam doet, het vernauwt je bloedvaten, doorbloeding is minder enz enz. Ik ben dan gelukkig zonder problemen door mijn herstel heen gefladderd maar neemt niet weg dat het altijd verstandiger is om het roken te laten. Maar ach dat weten we allemaal!! Als Nio zegt dat je niet hoeft te stoppen (van mijn pc hoefde dit ook niet) en je hebt daar zo'n verschrikkelijke moeite mee.. tsja dan rook je toch af en toe een peuk. Er zijn hier wel meer meiden die niet gestopt zijn.

Roken KAN het risico op complicaties vergroten maar zo zijn er ook meiden die niet roken en dan gaat er toch iets mis. Je hebt dat nu eenmaal niet altijd zelf in de hand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk hoor @Flowaatje. Het is ook gewoon niet niks, want er zal hoe dan ook iets definitief veranderen aan je en bij veel mensen is het meer dan extra vulling of voor de leuk en juist zodat ze weer bikini's en strakke kleding durven te dragen,  niet meer 24u per dag hun maxi bh's aan hebben etc.. Het blijft hoe dan ook een hele grote stap en medische operaties zijn er om erger te voorkomen, dit is een operatie die risico's met zich meebrengt terwijl hij niet noodzakelijk is om gezond te zijn. Dan ga je er misschien ook al anders in. Het kan aan heel veel liggen, maar het zou vreemder zijn om niets van spanning te voelen. Eerlijk is eerlijk. 

 

Over een tijdje kan je het jezelf vast niet eens meer indenken dat ze er voorheen niet zaten kan ik mij zo voorstellen :) 

 

mensen die ik ken hebben wel doorgerookt en met gevolgen. En die gevolgen zijn permanent zichtbaar. Dat is best wel heftig, doordat je een vergroot risico loopt waarvan het vergrootte risico zou kunnen worden vermeden. Ik hoef maar 2 weken van tevoren te stoppen en tot 2 weken er na niet. Dat is ook lang zat eigenlijk haha! 6 weken schijnt dus al iets verminderd te zijn. Ik ben zo'n iemand die altijd de sjaak is met die dingen, dus durf het ook haast niet aan om het er toch op te wagen. Ik zei altijd pas te stoppen tegen de tijd van kinderen, maar zo is het toch nog eens eerder :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Flowaatje:

Hoi @Miesjet

Ohhh welke gevolgen hadden de door rokers?:o

De gevolgen zijn ontstekingen met als resultaat beste littekens geworden. Bij de een heftiger als de ander. Het schijnt dat het de genezing kan beïnvloeden en infecties kan veroorzaken. Ik heb in dat opzicht niet enorm geluisterd naar het 'proces', want ik zat toen al meer met mijn gedachtes bij je zoekt maar uit hoe je stopt met roken tegen mezelf :P 

 

die twee streepjes zijn voor mij al littekens genoeg en met een andere operatie bij mij heb ik er zelf ook last van gehad. Galblaas werd verwijderd en dan krijg je vier gaatjes in je buik. Bij mij werden het gaten ipv gaatjes met nu littekens groter dan nodig was. Super shit, al was dat medisch en werd het mij dus pas verteld toen het zover was. Zelf heb ik er ook nooit over nagedacht moet ik bekennen. Mijn buik is er nog best lelijk door geworden, want die 4 zitten verspreid. Gaat belachelijk lastig worden die 2 weken ervoor en erna stoppen, maar durf het niet zo goed aan. Op zich alleen maar goed, maar ook vast niet makkelijk icm de zenuwen voor de operatie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaa dat roken met verdoving na de tandarts dat ken ik... Schuldig! :P 

 

mijn pc heeft ook gezegd als je die weken rookt dan ga ik je gewoon niet opereren. Ik geef haar ook groot gelijk, want heb al mensen meegemaakt die bleven roken, ontsteking kregen en pc kreeg de schuld dat littekens niet mooi waren. Ondertussen is het hun naam die er aan gaat. Zeker als zzp'er wetende hoe het soms gaat met klanten en voor hun patiënten snap ik die bezorgdheid. 

 

Eigenlijk moeten we even met iets super tofs komen wat echt fijn is om te doen zodra we zin krijgen in een sigaret.

Al super goed dat het je laatst al een paar dagen is gelukt! We weten ook waar we het voor willen doen en je weet nu alvast dat je het dus kan. Nu nog iets langer volhouden, hopelijk helemaal en dan moet het kunnen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn 1e bv gewoon gerookt, ze zeiden me niet te roken vanaf de avond ervoor, heb sochtends voor de operatie nog een peuk gerookt, terwijl ik al binnen was geweest en me had aangemeld.

en het eerste wat ik deed toen ik in d auto op weg terug was, was een peuk opsteken. Heb er vrij weinig van gemerkt, maar mijn littekens zijn indd niet heel mooi, beetje bobbelig, dus of dat door het roken komt? Vond het nooit zo erg, niemand ziet ze toch.

ben afgelopen februari gestopt met roken en dus met mijn wissel nu niet gerookt. Ik voel een wereld van verschil met hoe ik me de eerste keer voelde, maar betwijfel of dat met het roken te maken heeft of met het feit dat het toen de 1e bv was en nu een wissel. Denk het tweede.

maar ja we weten allemaal dat het slecht is toch. Als het lukt is het mooi! Als je pc het geen probleem vind zou ik er niet overdreven om gaan lopen stressen. Stress is ook slecht voor je lichaam, maar probeer dan wel daarna te stoppen als je het toch al zat ben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is zeker zo @Mamalisa!

Ik had vroeger al van die elektrische pennen voor erbij. Die waarin geen nicotine en andere stoffen zitten, maar die je wel sterk dat rook gevoel en moment geven. Ik hoop dat die gaan werken. Mijn pc weigert anders ook echt gewoon de operatie en ik moet het er ook wel voor overhebben natuurlijk. Als ik het resultaat zie van eerder toen ik wel rookte dan denk ik ook wel echt van liever bespaar ik het mezelf bij deze aanstaande wonden. 

 

Super goed dat jij uiteindelijk bent gestopt! Het heeft zoveel voordelen, dus heel erg zou het niet zijn om ook te stoppen. Merk je in veel opzichten verschil buiten de herstel voordelen bij de operatie mocht dat er al mee te maken hebben natuurlijk :) 

Het kan nooit kwaad om het vol te houden als het even lukt. Hoe lang rook jij nu totaal al niet meer? Sinds februari echt al helemaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.