Ga naar inhoud

Litteken niet in de borstplooi en soort van streng/kabel naar de ribben op spanning.


mandys

Aanbevolen berichten

Gisteren mijn hechtpleisters en hechtingen laten knippen bij de kliniek. Ze waren zeer over het resultaat tot nu toe2 weken po. Weinig zwelling nog maar en al goed soepel. Alleen heb ik vanaf het begin al het idee dat het litteken rechts niet goed in de plooi valt of zal vallen ook veel gevoeliger aan deze zijde. Nu zijn de pleisters eraf en zie je als ik mijn borstkast uitzet of mijn arm strek of omhoog doe ook een soort van streng vanaf het litteken onder de huid naar de ribben lopen en staat gespannen, voelt aan als een sliertje ofzo, vrij hard, iets van een spiertje denk ik het is ook vrij gevoelig als het gespannen staat of ik het aanraak. Herkent iemand dit??? Kan er niets over terug vinden ergens. Graag jullie ervaring, mening hierover..:mellow:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Dat strengetje heet een Mondor's cord, en dat is eigenlijk een lichte aderontsteking, en dat trekt binnen een week of 6 weg en kan geen kwaad, als het zeer doet kun je er warme compressen opleggen.

Kijk maar eens via de zoekbalk op Mondor's cord, of even googelen.

Verder moeten je protheses nog meer gaan indalen want je borsten staan toch ook nog redelijk strak.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Desert-Rose:

He meis,

Dat strengetje heet een Mondor's cord, en dat is eigenlijk een lichte aderontsteking, en dat trekt binnen een week of 6 weg en kan geen kwaad, als het zeer doet kun je er warme compressen opleggen.

Kijk maar eens via de zoekbalk op Mondor's cord, of even googelen.

Verder moeten je protheses nog meer gaan indalen, want je borsten staan toch ook nog redelijk strak.

xxx

Wat fijn dat je zo snel reageerd :DOké gelukkig dat jullie zoveel weten haha, had al gezocht en gegoogled maar met verkeerde beschrijvingen denk ik.

Ja het is ook nog maar twee na de operatie en er veranderd nog zoveel aan je borsten dat lees ik hier overal haha. En ze zitten heel strak in het vel nog , maar voelen al wel zacht.

Ik schrok zelf nog wel van de grote van de littekens, je ziet op het forum hele mooi (redelijk) kleine sneetjes voorbij komen. Ligt dat aan het merk of grote van prothese of gewoon aan de arts? Of beide?

Of ligt aan mij, ben wel een  beetje een Pietje precies en perfectionist soms:blush:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een combinatie van zowel de pc als de protheses, hoe groot het litteken word, ook ligt het aan je huid hoe de genezing is, er zijn ook pc's die het litteken iets hoger op de borst plaatsen.Kijk maar eens bij de foto's van Imdee, die heeft bijv ook het litteken hoger op de borsten.

Je ziet op de foto ook dat er nog een duidelijk verschil is in hoogte van de borsten, dus ook litteken, en dit heeft echt nog tijd nodig om te gaan zakken.

Borsten genezen afzonderlijk van elkaar, en er is er altijd 1 die sneller is dan de ander.

Eer een litteken volledig genezen ( gerijpt) is kan tot 18 maanden duren.

Dus het enige advies wat ik je verder kan geven, is geduld, en over het algemeen hebben we dat geen van alle :)

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...
  • 2 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.