Ga naar inhoud

Borstvergroting en je werk


desi112

Aanbevolen berichten

hoi hoi

ik overweeg een borstvergroting als het mee zit begin mei , dan hebben mijn kinderen ook 2 weken vrij dus leek mij een geschikte tijd om het te laten doen. er staat nog niks vast want ik zit nog te wachten of het financieel gaat lukken 90% zeker. dus dat hoor ik begin volgende week. ook heeft dan als het goed is de velthuiskliniek met mij contact op genomen voor een 2e consult. dus is even afwachten of er dan nog plek is eerste week van mei. maar goed waar het om gaat. ik werk in de avond uren als chaffeuse ( niet in een vrachtwagen maar scheelt niet veel hihi) dan moet ik dus pakketten wegbrengen en ze ook tillen zitten dus soms echt zware tussen van wel 25 kilo!! ik zie me dat nou echt niet doen als ik dalijk geopereerd ben. maar ze zeggen dat je zeker 4-6 weken niet mag tillen. hoe moet ik dit uit gaan leggen op me werk? moet ik me nou ziekmelden en niks zeggen wat mij niet de beste oplossing lijkt want 6 weken ziek zijn/ me baas is ook niet gek die denkt dat er dan tog wel wat aan de hand moet zijn. of moet ik het nou van te voren aan me baas vertellen. dat ik een borstvergroting laat doen en daarom 6 weken niet mag tillen, zit hij natuurlijk niet op te wachten. ik weet even geen oplossing heeft iemand goede raad zou erg welkom zijn.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autorijden (veronderstel dat je met een camionet rijdt - heb dat trouwens ook gedaan) wordt de eerste 2 weken gewoonweg afgeraden . en dat is nodig ook hoor ! Ik voelde na 3 weken zelfs pijnscheuten bij het schakelen .

Zwaar tillen (10kg+) is idd de eerste 6 weken ook uit den boze . Geloof me meid , als je 't toch doet dan voel je dat 's avonds en lig je wakker voor de rest van de nacht hoor . Erg goed voor inkapseling is dat ook niet ...

Ik heb wel een smoes verzonnen en ben 4 weken thuis geweest (had 2 weken verlof genomen en er nog 2 weken overuren achteraan geplakt). Ben het wel gaan proberen na 2 weken ( maar ben 's middags naar huis gegaan . Ik zeul ook met bakken van ong. 15kg gemiddeld en met zwaardere .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey girl,

Ik zou zeggen+ ga voor beiden. Meld je ziek voor 3 weken en neem de overige weken je vaskantiedagen op. Is niet zo prettig omdat je er dan mogelijk meteen door heen zit? Maar aan de andere kant, zorg je ervoor dat je baas er meer begrip voor zal hebben. Ik heb het zelf verteld aan mijn baas en heb hem een soortgelijke deal aangeboden. Hij was er tevreden mee...

Wel gaaf voor je. Hopelijk lukt het je binnenkort. Ik moet over precies een week alweer. Tijd vliegt...

Groetjes Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in de zorg. heel veel tellen... maar ik heb ook 2 weken vakantie dagen voor gevraagt. en met een paar vrije dagen heb ik in total 2 1/2 week vrij. Als ik zie dat ik dan ook niet kan werken dan ga ik met de arbo spreken en zal ik dan wel vertellen wat voor operatie was geweest. Als ik nu niet doe , wanneer dan?? ik zal altijd moeten werken. ik denk niet dat ze heel moelijk gaan doen. Ik denk dat in middels de hoofdafdeling weet. De hele afdeling weet hahahaha.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb misschien een beetje makkelijk praten omdat ik niet echt prese hoef te tillen, maar ik ben van plan om 2 weken vrij te nemen, en als ik terug kom te zeggen dat ik in mijn vakantie door mijn rug ben gegaan en absoluut niet mag tillen. Dat wordt dat maar 4 weken lang om elk wisse wasje om hulp vragen maar dat is dan niet anders..

Ik weet niet of jij die mogelijkheid ook hebt, of dat je waarschijnlijk alleen rijd? Als je je baas laat weten, dat je wel wilt werken maar niet kan tillen, laat je je toch van je beste kant zien. En dan kan hij / zij voor een eventuele oplossing voor je zoeken, en anders kan je altijd nog de ziektewet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het pas met mijn teamleider besproken en zij reageerde heel erg prettig. Ik ga 11 mei de ziektewet in, zij gaat me dan ziekmelden en ik mag zelf bekijken wanneer ik weer kan komen werken.... Ideaal als ik het zo vergelijk met jullie verhalen. Geen vakantiedagen en ik hoef nergens over te liegen... Ik zou toch eens navragen of het bij jullie ook niet onder ziektewet valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu ook te twijfelen.

Ik sta voor de klas (parttime) en wil zo min mogelijk vrij nemen. Want in mijn geval moet ik me ziek melden want ik heb geen vrije dagen buiten de schoolvakanties.

In eerste instantie wilde ik kijken of er dan begin augustus plek was.

Nu denk ik weer, dan moet ik weer een zomer zonder :(

Wat als het nu eerder kan en ik met 3 dagen ziek zijn anderhalve week vrij kan zijn.

Ik hoef geen zwaar werk te doen, niks te tillen en autorijden is slechts een klein stukje.

Zou dit haalbaar zijn of moet ik toch echt tot na mijn vakantie wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

tietie:

voor jou is dit haalbaar als je ze op de spier laat plaatsen. Worden ze dual plane geplaatst, dan ligt het aan je herstel en aan hoe jij ermee kunt omgaan.

desi112:

Ik heb zelf pakketpost gereden met zo'n grote ptt bus (toen nog ptt) en ik weet dus als geen ander hoe zwaar dit werk is.

Dit gaat je echt niet lukken!!!! En dat moet je ook echt niet willen!!!

Laat ze dan minimaal 5 weken met rust en zorg dat je voor deze 5 weken een oplossing vindt, met of zonder je baas. Ligt eraan wat het voor werkgever is.

Succes!

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik zelf niet erg voor ziekmelden ben. Het is namelijk medisch gezien niet nodig en vind dus ook niet dat ik mijn werkgever daar mee moet belasten.

Ik heb zelf een week vrij genomen, mijn dienstindeelster heeft wel gezegt dat ik me na die week mocht ziekmelden, maar ik ben weer aan het werk gegaan. Ik werk in een controleploeg bij de NS en moet af en toe rennen, in en uit de trein springen/klimmen en ik moet nog een examen afleggen voor de geweldsbevoegdheid. Ik heb dus eerlijk tegen mijn manager gezegt wat ik ging doen zodat ze er rekening mee kunnen houden. Ik hoef nu pas eind mei dat examen te doen en met mijn dagelijkse werkzaamheden probeer ik zo rustig mogelijk te blijven.

Ik zou het gewoon met je werkgever bespreken, want je kan die 6 weken echt niet die pakketten tillen hoor! Maar om je nou 6 weken ziek te melden..

Succes in ieder geval met je keuze!! Ik weet zelf hoe moeilijk het is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het in mijn topic al genoemd, maar ik ga dus toch 5 juni!

Die dag kwam hier goed uit en toen ik eens voorzichtig peilde bij mijn directeur bleek dat ik van hem gewoon twee dagen cadeau krijg voor de operatie!

Volgens Dokter Bos kon ik na een dag of 10 wel een klein stukje rijden en licht werk hervatten.

Gymles geven kan nog niet en op het bord schrijven zal wat moeilijk zijn. Ik heb zo'n prachtig digitaal bord en dat kan niet niet in hoogte verstellen. Dus ik zal met een opstapje naar school mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi hoi.. :101:

ik heb ook er heel erg mee in me maag gezeten of ik nou vrij zou nemen of ziektewet ingaan ik kon er al nie meer over liegen want ik praat er de hele dag over haha en ik heb zulke fijne collegas ik zou nie eens willen liegen..

dus ik ben gewoon op mijn baas afgestapt en gevraagt of we nie 50/50 kunne doen dat ik ook nog wat vakantie dagen over hou..

na ik heb het gister gehoord ik mag gewoon de ziekte wet in ik ga 3 weken de ziektewet in en heb er zelf een week vakantie aangeplakt om ze toch een klein beetje te gemoed te komen..

zou 4 weken genoeg zijn ik werk in een hotel als algemen dienst {schoonmaken van alle openbare ruimtes}

liefs roxy :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik laat mij opereren in mijn zomervakantie, ik heb dan 3 weken vrij.

Ik heb zelf op mijn werk regelmatig met agressie te maken. Op mijn werk weten ze het dan ook. Als er alarm is, dan ga ik er niet op af.

Ik heb het verder niet met mijn baas besproken, ik kan dit gelukkig met mijn collega's zo regelen.

Ik ga stiekem ook wel van het positieve uit dat ik er na die 3 weken geen last meer van heb.... :19:

En ik heb de roosteraar gevragd mij niet direct na de vakantie in te planne, dus langer vakantie :rolleyes:

Ben benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.