Ga naar inhoud

Wanneer weer zonnebanken????


Deniseee

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Desert-Rose:

Over het algemeen word er aangeraden om pas na 6 weken weer onder de zonnebank te gaan, maar dan ook wel goed je littekens insmeren met een factor 50,en/of goed afdekken.

xx

 

uiteindelijk zolang de littekens goed afgedekt zijn maakt het niet uit wanneer.

Aangezien het enkel voor de littekens is da je er niet onder mag. want uv stralen zullen bv ni de prothese kunnen indringen of het herstel kunnen vertragen :P 

ik ben 3w po nu donderdag en ik heb er geen last van :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei BoobiesV:

uiteindelijk zolang de littekens goed afgedekt zijn maakt het niet uit wanneer.

Aangezien het enkel voor de littekens is da je er niet onder mag. want uv stralen zullen bv ni de prothese kunnen indringen of het herstel kunnen vertragen :P 

ik ben 3w po nu donderdag en ik heb er geen last van :P 

Ohhh ohhhhh, dan heb je vast geen rekening gehouden met mr en mw schimpie ( bacterien) die ook heeeeeel graag willen zonnebanken en je litteken in willen kruipen! Het zijn niet alleen de stralen he ;) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Miss.S:

Maar na je bv mogen ze toch ook nog ni in de zon las ik ergens? Zonnebank uv zijn feller toch? :-s

dit is vooral met de nadruk op je litteken hoor :) 

vriendin van mij is een week na de operatie al terug gaan zonnen en niets last gehad

natuurlijk altijd met de handdoek het litteken afgedekt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei BrownieG:

Ohhh ohhhhh, dan heb je vast geen rekening gehouden met mr en mw schimpie ( bacterien) die ook heeeeeel graag willen zonnebanken en je litteken in willen kruipen! Het zijn niet alleen de stralen he ;) 

xx

wij hebben heir nooit geen last van gehad hoor  :P natuurlijk wel naar een hygiënische zonnebank gaan en niet zo een 24/7 open :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Miss.S:

Maar na je bv mogen ze toch ook nog ni in de zon las ik ergens? Zonnebank uv zijn feller toch? :-s

klopt, en het word aangeraden om daarom echt de eerste weken en het liefst 6 niet in  de zon of onder zonnebank, omdat de warmte ook weer een bron kan zijn voor  bacterien om weer op te laaien , maar als je het echt zeker wilt weten, zou ik het gewoon altijd even aan behandelend pc vragen en je dan houden aan zijn of haar advies

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei BoobiesV:

ik heb eht inderdaad met mijn arts besproken en die melde mij dat het geen kwaad kon als het niet elke week is :) 

ja precies, want de verantwoordelijkheid ligt altijd bij de eigen pc, en ze zullen niet allemaal hetzelfde advies geven.

Maar uit voorzorg hou ik zelf altijd de 6 weken aan ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Desert-Rose:

ja precies, want de verantwoordelijkheid ligt altijd bij de eigen pc, en ze zullen niet allemaal hetzelfde advies geven.

Maar uit voorzorg hou ik zelf altijd de 6 weken aan ;)

xx

nu begin ik al bang te krijgen dat ik een onsteking zou hebben in de linkertiet omdat dit allemaal trekt en ik ben gaan zonnen  :P 

haleluja

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei BoobiesV:

nu begin ik al bang te krijgen dat ik een onsteking zou hebben in de linkertiet omdat dit allemaal trekt en ik ben gaan zonnen  :P 

haleluja

ah meid niet bang worden,een ontsteking voel en zie je echt wel, en dat je het voelt trekken kan ook zijn omdat je toch nog maar zo kort po bent, en je nog steeds volop in je herstel zit.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.