Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dit vond ik op internet ,voor wie ook geintereseerd is:

Dames, de Engelse term"dual plane"die ik veel gebruik bij borstvergroting roept een hoop vragen op die ik wil verduidelijken.Ik pas dit al jaren veel toe in navolging van Amerikaanse collega's die er eind jaren '90 over schreven.Het principe is dat de bovenkant van de prothese (ongeveer 50 %)door de borstspier wordt bedekt die is losgemaakt, en de onderste helft van de prothese hangt vrij in de borst.De spier loopt er dus schuin overheen.Essentieel is echter dat de spierrand in de borstplooi goed wordt losgemaakt tot de rand van het borstbeen.Doe je dit niet dan heet het geen dual plane, maar gewoon retropectoraal ofwel achter de spier, met het nadeel dat de prothese omhoog kan schieten achter de spier bij aanspannen.

Bij strakke magere borsten die niet hangen is dit mijn voorkeur van plaatsing, ook omdat je dan heel goed de zichtbaarheid van de prothese kan camoufleren en je geen randen ziet in de bovenpolen.

Bij Victoria Beckham zie je dit fenomeen fraai hoe het NIET moet!

Is er een minimale/geringe mate van hangen van de borst, dan moet je bij deze techniek ook een gedeelte van het weefselvlak voor de spier losmaken, zodat de spier wat hoger komt te liggen als die zich terugtrekt na het losmaken,zodat er niet of minder snel een double bubble fenomeen optreedt.

Bij grotere mate van hangen van de borst met rechtuitwijzende tepels moet je voor de spier blijven, om een mooi en natuurlijk effect te krijgen mits er wel voldoende vet/klier weefsel aanwezig is. Maar als de tepel naar beneden gaat hangen moet je een borstlift overwegen met plaatsing van protheses als het volume moet worden aangevuld.Dan kan je ook bij een dunne vetlaag de protheses weer onder de spier plaatsen om de randen niet te zien.

Het losmaken van de spier bij een BV dual plane is wel pijnlijker dan een BV voor de spier, maar met een goede pijnbestrijding is dit goed op te vangen(er kan zelfs een klein draintje worden ingebracht met continu afgifte van pijnstillend middel gedurende 2 tot 3 dagen, zodat de pijn minimaal is)("pain buster" methode)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is , en niet te technisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Apart.

bedankt voor de uitleg. Ik ga morgen toch terug voor nacontrole en hechtingen en dan ga ik gelijk navragen wat ik nou precies heb gehad. Want mijn pc zei tijdens mijn consults dat hij het half achter de borstspier had gepland. Maar ik ging er van uit dat dit gewoon achter de borstpier was dus heb er verder niet bij stilgestaan. Ben nu toch benieuwd of ik nou dan het Dual Plane heb wat ik niet kende of toch gewoon normaal achter de borstspier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Dual plane trekt in 't begin niet eens op borsten :rolleyes:

Vond ze spuuglelijk die dingen :18:

Jij hebt dan nog een lift erbij en bent slechts een dikke week PO .

Vrees dat je nog een maand of 3 moet wachten voor een mooier rezultaat Butterfly ...

Voor dames die me niet 'kennen' , nu ben ik er heel blij mee hoor :125:

Soms denk ik wel dat ik beter hoog profiel genomen had want ze zijn bovenaan wat 'plattekes' maar goed , ik had 'natuurlijk ogend' gevraagt en dat heb ik blijkbaar gekregen (want weet ik nu hoe een 'natuurlijke C' eruit ziet ? :75: )

Ben trouwens ook geen jong veulen meer (maar wel een wilde merrie van 40 :6: ) dus waarschijnlijk pastte die rondere vorm niet bij mij > 'k zal me daar maar aan optrekken :)

Maar soit voor de jongere dames die graag een natuurlijke look willen zou ik dus wel dual plane aanraden maar dan hoog profiel en zo heeft ieder haar mening natuurlijk :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:14: vlinder,de dual plane exper hahahahah

en blij dat ze ermee is :86:

ben trouwens wel van meneing nog steeds dat ik voor de spier had moeten krijgen,want ja,dat staat duidelijk in die lange lap text van mij hier boven..grrr

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.